Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences

    آموزش نحوه فعالسازی و رجیستری گوشی شیائومی

    از زمانی که طرح رجیستری در آذر ماه 1396 برای جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به کشور تصویب شد، همه افراد ملزم به رجیستری گوشی شیائومی، سامسونگ، اپل و برندهای دیگر شدند. برای این کار باید مشخصات گوشی را در سامانه مشخصی که برای این کار طراحی شده وارد کرد تا گوشی قابل استفاده باشد. البته روند فعالسازی گوشی شیائومی هیچ تفاوتی با گوشی برندهای دیگر ندارد. هر دستگاهی که اسلات سیم کارت داشته باشد، از تبلت گرفته تا گوشی و ساعت هوشمند را می توان با روندی که در این بخش توضیح می دهیم، رجیستر و فعال کنید. پس همراه ما باشید.

    4 راه برای رجیستری گوشی شیائومی

    برای فعالسازی انواع گوشی موبایل و هر گجت هوشمند دیگری، کافی است شماره IMEI را از طریق یکی از روش های زیر به سامانه همتا ارسال کنید و منتظر پاسخ آن بمانید.

    1. پیامک کردن IMEI به شماره 7777
    2. شماره گیری کد دستوری #7777*
    3. استفاده از اپلیکیشن همتا
    4. ورود به سامانه همتا به آدرس https://hamtainfo.ntsw.ir

    کد فعالسازی گوشی شیائومی و کد IMEI کجاست؟!

    برای فعال سازی دستگاه های سیم کارت خور به 2 کد نیاز دارید که به آنها کد فعالسازی و IMEI می گویند. این کد مشخصات دستگاه را نشان می دهد و روی جعبه محصول یا کارت گارانتی آن نوشته می شود. در مورد گوشی های شیائومی، می توانید IMEI 1 و IMEI 2 را روی جعبه گوشی پیدا کنید.

    اگر گوشی شما نو نیست و یک گوشی دست دوم خریداری کردید، کد IMEI را می توانید روی باتری دستگاه هم ببینید، البته به شرطی که امکان جدا کردن قاب گوشی وجود داشته باشد.

    راه ساده تر برای یافتن IMEI شماره گیری کد دستوری #06#* (ستاره مربع صفر شش مربع) است. این کد را می توانید با گوشی موبایلی که حتی سیمکارت روی آن قرار نداده اید، شماره گیری کنید تا کد IMEI اول و دوم را در اختیار شما قرار دهد.

    هر دو کد را در جایی یادداشت کنید تا برای وارد کردن آنها در سامانه همتا دردسری نداشته باشید.

    نکته: به جز کد IMEI که روی جعبه دستگاه دیده می شود، فروشنده باید یک کد فعالسازی هم در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که کد فعالسازی نداشته باشید، دستگاه شما به عنوان یک دستگاه قاچاق شناسایی شده و درگیر مشکلاتی خواهید شد.

    کد فعالسازی در گوشی های کارکرده و دست دوم

    برای رجیستری گوشی شیائومی کارکرده و انتقال مالکیت آن، باید روند انتقال مالکیت در حضور فروشنده انجام شود. زمانی که دستگاه جدیدی را به سامانه همتا و حساب کاربری خودتان اضافه می کنید، شماره موبایل مالک قبلی از شما خواسته می شود و یک کد فعالسازی 6 رقمی به شماره موبایل مالک ارسال می شود که باید آن را در حساب کاربری خود وارد کنید. در غیر این صورت دستگاه کارکرده به نام مالک قبلی خواهد ماند و در صورتی که سیمکارت جدیدی روی دستگاه قرار دهید، فقط تا چند روز می توانید از آن استفاده کنید.

    مراحل رجیستری گوشی شیائومی

    از بین 4 روشی که بالاتر معرفی کردیم، استفاده از کد دستوری #7777* و ورود به سایت سامانه همتا روش های بهتر و سریع تری هستند. پس در این بخش به طور کامل این 2 روش و مراحل آن را برای رجیستر کردن گوشی هوشمند توضیح می دهیم.

    مراحل فعالسازی گوشی شیائومی با کد دستوری #7777*

    1. برای فعالسازی گوشی شیائومی، سیمکارتی که به نام خودتان است را در گوشی قرار دهید و سپس کد دستوری #7777* (ستاره، 4تا 7، مربع) را شماره گیری کنید.
    2. با زدن دکمه تماس و شماره گیری این کد منویی باز می شود که باید برای فعالسازی گوشی شماره 2 را وارد و ارسال کنید.
    3. در مرحله بعدی کد IMEI از شما خواسته می شود. بهتر است کد را از قبل کپی کرده باشید تا بدون تاخیر وارد کنید. کد IMEI باید بدون خط تیره، ممیز یا هر چیز دگیری وارد شود.
    4. بعد از ارسال کد IMEI باید شماره سیمکارتی که قرار است مالک دستگاه شناخته شود را وارد کنید.
    5. در این مرحله کد فعالسازی از شما خواسته می شود که این کد را باید از فروشنده دریافت کرده باشید. (معمولا این کد روی کارت گارانتی نوشته می شود.)
    6. در نهایت بعد از وارد کردن کد فعالسازی، پیام تایید رجیستری نشان داده می شود که با وارد کردن عدد 1 می توانید این مراحل را به پایان برسانید.

    مراحل رجیستری گوشی شیائومی از طریق سایت سامانه همتا

    1. برای رجیستر کردن گوشی شیائومی از طریق سامانه همتا، ابتدا باید وارد آدرس اینترنتی زیر شوید:  https://hamtainfo.ntsw.ir
    1. اگر در این سامانه ثبت نام کرده اید، از طریق وارد کرد کد ملی یا شماره موبایل وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، روی قسمت ثبت نام ضربه بزنید. اطلاعاتی که از شما خواسته می شود را با دقت تکمیل کنید تا حساب کاربری شما در سامانه همتا ایجاد شود.
    2. بعد از ورود به سامانه، از منوی سمت راست گزینه «مدیریت دستگاه ها» را انتخاب کنید و از طریق دکمه «افزودن دستگاه» در این صفحه، روند رجیستر گوشی را آغاز کنید.
    3. در مرحله اول IMEI اول و دوم از شما خواسته می شود و در نهایت بعد از وارد کردن شماره تلفن و کد فعالسازی، ثبت دستگاه تکمیل خواهد شد.

    نکته: اگر گوشی هوشمند شما به تازگی وارد کشور شده باشد، ممکن است در سامانه همتا با پیغام «دستگاه غیر قانونی است» مواجه شوید. این پیغام معمولا بعد از گذشت چند روز که اطلاعات مربوط به گمرک دستگاه وارد سامانه شود، برطرف می شود. با این حال اگر بعد از گذشت یک هفته همچنان پیغام مشاهده می شد، با فروشنده تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید.

        تعرفه گمرک گوشی موبایل چقدر است؟    

    جمع بندی

    طرح رجیستری با هدف جلوگیری از ورود گوشی های هوشمند، تبلت و هر دستگاه سیم کارت خور دیگر به صورت قاچاق است. در صورتی که دستگاهی بدون وارد کردن مشخصات در گمرک وارد کشور شود، هیچ کدام از اپراتورهای فعال در کشور به آن دستگاه خدماتی نمی دهند. بنابراین رجیستر کردن گوشی ها باعث می شود کاربران از اصالت کالاها و روند قانونی ورود آنها به کشور اطمینان داشته باشند.

    برای فعالسازی گوشی شیائومی نیاز به کد IMEI موجود روی جعبه محصول و یک کد فعالسازی است که فروشنده در اختیار شما قرار می دهد. با داشتن این دو کد به راحتی می توانید روند رجیستری گوشی شیائومی یا گوشی های هر برند دیگری را تکمیل کنید. بعد از پیغام رجیستر موفق در سامانه همتا، هیچ محدودیتی برای استفاده از دستگاه خود نخواهید داشت.

    نظر خود را ارسال کنید