Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences

    بیمه گوشی موبایل چه خسارت‌هایی را پوشش‌ می‌دهد؟

    شاید بیمه کردن وسایل کوچک مثل گوشی موبایل در سال‌های گذشته عجیب به نظر‌ می‌رسید. اما در سال‌های اخیر قیمت و ارزش مادی این گجت‌ها آنقدری شده که با بیمه گوشی موبایل نگرانی‌مان را نسبت به اتفاقاتی که برای آن‌ می‌افتد، کم‌ کنیم. برای انتخاب بهترین بیمه گوشی موبایل و اطلاع از شرایط استفاده از بیمه این گجت‌ها، در این بخش همراه ما باشید تا همه چیز در رابطه با این مقوله را با شما در میان بگذاریم.

    بیمه گوشی موبایل چیست؟

    بیمه گوشی موبایل چند سالی است که تبدیل به امری رایج شده است. بیمه کردن این دستگاه‌ها درست مانند بیمه کردن خودرو یا لوازم دیگر است. زمانی که گوشی موبایل خودتان را بیمه کنید، شرکت بیمه گذار هزینه مشخصی را از شما دریافت‌ می‌کند تا خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف را به شما بپردازد. این که بیمه موبایل چه خسارت‌هایی را پوشش دهد بستگی به شرکت بیمه گذار و شرایط آن دارد؛ با این حال معمولا بیشتر شرکت‌ها شرایط مختلف و گسترده‌‌ای را برای بیمه در نظر‌ می‌گیرند.

    قرارداد بیمه گوشی تلفن همراه، قراردادی است که بین خریدار گوشی و شرکت بیمه گذار بسته‌ می‌شود و طبق بندها و مفادی که در این قرارداد ذکر شود، خریدار گوشی‌ می‌تواند در شرایط خاصی برای دریافت خسارت از شرکت بیمه گذار اقدام کند. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های بیمه گذار در صورت دزدیده شدن یا گم شدن گوشی موبایل، آسیب ناشی از برخورد آب و موارد دیگر، خسارتی به شما پرداخت‌ می‌کنند.

    بیمه موبایل چه فرقی با گارانتی دارد؟

    در نگاه اول بسیاری از افرادی‌ نمی‌توانند تفاوتی بین گارانتی یا بیمه گوشی موبایل ببینند؛ این در حالی است که مزایای بیمه تلفن همراه بیشتر از گارانتی بوده و به طور کلی یک مقوله کاملا متفاوت است.

    گارانتی گوشی‌های موبایل فقط در شرایط خاصی اعمال‌ می‌شود و بسیاری از اتفاقاتی که در اثر اشتباه کاربر رخ دهند با گارانتی جبران پذیر نیستند. معمولا گارانتی‌های شرکتی گوشی‌های موبایل در شرایطی قابل پیگیری هستند که یکی از قطعات داخلی گوشی موبایل آسیب دیده باشد. مثلا زمانی که یک گوشی سامسونگ با گارانتی 12 ماهه‌ می‌خرید، تا یک سال اگر هر مشکلی برای قطعات داخلی گوشی پیش بیاید، آن را به صورت رایگان برای شما تعمیر‌ می‌کنند.

    نکته مهمی که گارانتی و بیمه را از یکدیگر متمایز‌ می‌کند در همین است. زمانی که از گارانتی استفاده‌ می‌کنید، شرکت ضمانت دهنده پولی به شما پرداخت‌ نمی‌کند. فقط‌ می‌توانید یک دستگاه جدید مشابه دستگاه قبلی تحویل بگیرید یا اینکه قطعات جدیدی روی گوشی موبایل شما قرار دهند تا به درستی کار کند. علاوه بر این هر گونه مشکلی که در اثر خطای فردی ایجاد شود، مثلا افتادن گوشی موبایل از دست و شکستن LCD، شامل گارانتی‌ نمی‌شود.

    در ضمن هر یک از اتفاقات زیر گارانتی گوشی موبایل شما را باطل‌ می‌کند:

    • خراب شدن گوشی موبایل در اثر استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت
    • باز شدن و تعمیر گوشی موبایل توسط هر فردی به جز تعمیرکار شرکت گارانتی کننده
    • خرابی گوشی ناشی از برخورد با آب یا هر گونه سهل انگاری افراد (مثلا افتادن گوشی)
    • به سرقت رفتن گوشی یا گم کردن آن
    • خرابی گوشی در اثر حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و...

    بیمه موبایل چه خساراتی را پوشش‌ می‌دهد؟!

    حال که متوجه تفاوت گارانتی و بیمه گوشی موبایل شدید، بیایید ببینیم بیمه موبایل چه خساراتی را پوشش‌ می‌دهد که نسبت به گارانتی، مزایای منحصر به فرد دارد.

    بیمه محدود به زمان نیست

    اولین مزیت بیمه نسبت به گارانتی این است که با بیمه کردن گوشی، محدودیت زمانی استفاده از شرایط آن را ندارید. این در حالی است که گارانتی فقط یک سال بعد از خرید گوشی اعتبار دارد. اما بیمه کردن گوشی بر عهده خود فرد است و‌ می‌تواند زمان آن را تمدید کرده یا نکند.

    بیمه خسارات ناشی از سهل انگاری کاربر را‌ می‌پردازد

    با بیمه کردن گوشی‌ می‌توانید هر نوع خرابی که در اثر اشتباه خودتان اتفاق افتاده را تحت پوشش بیمه قرار دهید. مثلا اگر گوشی موبایل از دست‌تان بیفتد و LCD آن بشکند، یا در اثر برخورد آب دیگر گوشی کار نکند،‌ می‌توانید از بیمه استفاده کنید. در این شرایط بیمه، تعمیر رایگان گوشی موبایل را امکان پذیر‌ می‌کند. البته باید پیش از انتخاب بیمه، شرایط آن را بررسی کنید. اما هیچ شرکت ضمانت دهنده‌ای، اتفاقات ناشی از اشتباهات کاربر را برای تعمیر یا تعویض دستگاه قبول‌ نمی‌کند.

    بیمه خسارت سرقت گوشی موبایل را تحت پوشش دارد

    یکی از مزیت‌های جالب بیمه گوشی موبایل پرداخت خسارت بعد از دزدیده شدن دستگاه یا حتی گم کردن آن است. در این شرایط با داشتن ادله کافی‌ می‌توانید از شرکت بیمه گذار خسارت دریافت کنید. قطعا‌ می‌دانید که گارانتی گوشی هیچ خدماتی بعد از دزدیده شدن آن ارائه‌ نمی‌دهد.

    بیمه خسارت نوسانات ولتاژ برق را می‌پردازد

    یکی از مزایایی که در سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه گذار را برجسته‌تر کرد، پرداخت خسارت‌هایی بود که در اثر نوسانات ولتاژ برق به لوازم خانگی وارد شد. در بین شرکت‌های بیمه گذار گوشی موبایل نیز شرکت‌هایی هستند که خسارت وارد شده به گوشی‌های موبایل ناشی از نوسان برق را پرداخت کنند.

    بیمه خسارت مربوط به بلایای طبیعی را در نظر‌ می‌گیرد

    در نهایت باید بدانید که بسیاری از شرکت‌های بیمه گذار، حوادث و بلایای طبیعی را هم تحت پوشش قرار‌ می‌دهند. یعنی اگر گوشی موبایل شما در اثر سیل، زلزله، آتش سوزی و موارد مشابه آسیب ببیند، گم شود یا از بین برود،‌ می‌توانید از شرکت بیمه برای خسارت آن استفاده کنید.

    بهترین بیمه گوشی موبایل چیست؟

    از آنجایی که بیمه گوشی موبایل چند سالی است پرطرفدار شده، هنوز بسیاری از شرکت‌های بیمه گذار، خدمات بیمه مربوط به گوشی‌های تلفن همراه را ارائه ندادند. اما ماهیت و شرایط این بیمه در شرکت‌های مختلف معمولا یکسان است. البته هزینه‌های مربوط به بیمه یا عواملی که تحت پوشش بیمه قرار‌ می‌گیرد، ممکن است در شرکت‌های مختلف تفاوت داشته باشد.

    از بین شرکت‌های بیمه گذار مختلف، در حال حاضر بیمه سامان بیشتر از سایر شرکت‌ها در زمینه بیمه دستگاه‌های موبایل فعالیت داشته است. به جز بیمه سامان، بیمه پارسیان هم طرح بیمه تلفن همراه را راه اندازی کرده و شرایط مختلفی را پوشش‌ می‌دهد. از آنجایی که این شرکت‌ها به تازگی در زمینه بیمه تلفن همراه فعالیت‌ می‌کنند، برای انتخاب آنها بهتر است شرایطشان را به صورت دقیق بررسی کنید و بیمه‌‌ای را انتخاب کنید که امکانات بیشتری برای شما فراهم‌ می‌کند.

    هزینه بیمه موبایل چقدر است؟

    یکی از سوالات پرچالش برای خرید بیمه گوشی موبایل این است که پرداخت هزینه‌های بیمه واقعا ارزشش را دارد و اصلا برای بیمه کردن گوشی باید چقدر پرداخت کنیم؟! اول از همه باید بدانید که هزینه بیمه برای گوشی‌های موبایل با توجه به عوامل مختلفی تعیین‌ می‌شود. بالطبع هرچه گوشی موبایل قیمت بیشتری داشته باشد، هزینه بیمه آن هم بیشتر خواهد بود. چرا که قطعات آن گران قیمت‌تر هستند.

    از طرف دیگر شرکت‌های بیمه گذار برای محاسبه هزینه بیمه فرمول خاص خودشان را دارند. این فرمول با توجه به مدل گوشی موبایل، قیمت روز آن و مشخصات دیگر تعیین‌ می‌کند که به صورت ماهیانه چقدر باید برای بیمه گوشی خود هزینه کنید. برای این که از هزینه‌های مربوط به بیمه اطلاع داشته باشید‌ می‌توانید با شرکت‌های بیمه گذار یا شرکت‌های واسط تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. 

    چطور از بیمه گوشی موبایل استفاده کنیم؟

    برای این که از بیمه موبایل خود استفاده کنید، باید در زمان خرید بیمه شرایط تحت پوشش آن را بررسی کرده باشید. به طور کلی برای استفاده از خسارات بیمه باید به یکی از شعب شرکت بیمه گذار مراجعه کنید و مدارک و فرم‌های خاصی را برای انجام امور اداری تکمیل کنید. پرداخت خسارات ممکن است کمی زمان بر باشد؛ با این حال برخی از شرکت‌های بیمه گذار مدت زمان مشخصی را برای پیگیری‌های بعدی به شما اعلام‌ می‌کنند.

    معمولا سقف پرداخت خسارات با توجه به نوع خسارت‌ می‌تواند متفاوت باشد. خسارات جزئی که قابل تعمیر هستند طبق قوانین بیمه، با کسر فرانشیز پرداخت‌ می‌شوند. خسارت کلی در شرایطی پرداخت‌ می‌شود که دستگاه قابل تعمیر نباشد. خسارت سرقت هم اگر در شرایط بیمه گذار قید شده باشد بعد از کسر فرانشیز پرداخت‌ می‌شود. سقف این خسارات معمولا 30 تا 40 درصد از خسارت قابل پرداخت است.

    جمع بندی

    با خرید بهترین بیمه گوشی موبایل‌ می‌توانید دستگاه تلفن همراه خودتان را در برابر بسیاری از حوادث و سهل انگاری‌ها محافظت کنید. به طور معمول هزینه بیمه موبایل به صورت ماهیانه هزینه زیادی نیست؛ اما با پرداخت این هزینه‌ می‌توانید در شرایطی که گوشی موبایل به سرقت‌ می‌رود یا گم‌ می‌شود، از شرکت بیمه گذار خسارت دریافت کنید. از آنجایی که مقوله بیمه کردن گوشی‌های موبایل تقریبا جدید است، شرکت‌های بیمه گذار زیادی این امکانات را راه اندازی نکردند؛ اما در سال‌های پیش رو شاهد افزایش شرکت‌های بیمه کننده موبایل و گجت‌های دیگر خواهیم بود.

    اگر شما هم فردی هستید که به سلامت گوشی موبایل خود اهمیت‌ می‌دهید یا فایل‌های حیاتی و مهم را روی گوشی موبایل خود حمل‌ می‌کنید بهتر است با بیمه موبایل، گوشی خودتان را در برابر شرایط مختلف حفظ کنید. در این بخش مزایای بیمه موبایل نسبت به گارانتی را بررسی کردیم و با شرکت‌های بیمه گذار موبایل آشنا شدیم.

    شما چه شرکتی را برای بیمه کردن گوشی موبایل پیشنهاد‌ می‌دهید؟! در بخش دیدگاه‌ها نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

    نظر خود را ارسال کنید