Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences
    گوشی آنر آنر (Honor)

    گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    وضعیت: اتمام موجودی

    بررسی مشخصات گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    برند آنر در مارس سال 2022 میلادی اقدام به تولید و عرضه گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، کرد. این تلفن ظاهری شکیل و لوکس داشته و در وزن سبک تولید شده است. این دستگاه به دلیل وزن کم و ابعاد مناسبی که دارد، حمل و استفاده از آن بسیار راحت است. این گوشی موبایل آنر از دوربینی سه گانه بهره برده که امکان ثبت تصاویر و فیلم هایی با کیفیت بالا را برای شما فراهم می کند.

    برند آنر در این مدل از یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم-پلیمری استفاده کرده است که برای مدت زمان طولانی شارژ می ماند. گوشی موبایل آنر ایکس 9، از تراشه قدرتمند کوالکام بهره برده و پردازنده های گرافیکی و مرکزی آن نیز قوی هستند. همراه محترم اگر قصد خرید این تلفن همراه را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی مشخصات آنر x9 5g بپردازیم.

    مشخصات فنی گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    در هنگام خرید هر وسیله الکترونیکی، مشخصات فنی آن دستگاه به مشخصات ظاهری ارجحیت دارد. به این ترتیب در این بخش ابتدا به معرفی مشخصات فنی گوشی Honor X9 5G خواهیم پرداخت.

    • باتری

    برند آنر در تلفن همراه ایکس 9، از یک باتری 4800 میلی آمپرساعتی استفاده کرده است. این باتری از نوع لیتیوم-پلیمری با قابلیت شارژ سریع است و در 30 دقیقه به میزان 81 درصد شارژ خواهد شد. گوشی موبایل آنر، این شارژ سریع را مدیون باتری لیتیوم-پلیمری و کابل 66 واتی است که در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی انرژی الکتریکی را در امن ترین حالت به گوشی موبایل آنر می رساند.

    باتری موجود در گوشی Honor مدل X9 از نوع غیرقابل جداسازی است و وزن کمی دارد. در حقیقت به دلیل وزن کمی که باتری های لیتیوم-پلیمری دارند، در بین طراحان برای طراحی انواع دستگاه های هوشمند، محبوب هستند. در کنار این موضوع نیز قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع و نگهداری طولانی مدت شارژ، باعث استقبال مردم از دستگاه های برخوردار از باتری لیتیوم-پلیمری شده است.

    • شبکه و ارتباطات

    یکی از مهم ترین امکانات تلفن های همراه، شبکه ارتباطی آن ها است؛ زیرا گوشی موبایل در اصل برای ایجاد ارتباطات از راه دور ساخته شده و بعدها امکانات دیگری به آن اضافه شده است. با استفاده از شبکه های ارتباطی مخابرات و اینترنت، شما امکان برقراری تماس، پیام و اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارید.

    گوشی Honor X9 5G، از شبکه اینترنت 5G بهره برده و به همین دلیل قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت را دارد. این تلفن همراه در کمترین زمان با استفاده از شبکه اینترنت 5G، هر آنچه شما بخواهید را آپلود یا دانلود کرده و به همه ی شبکه های اجتماعی به راحتی و خیلی سریع وصل می شود. نسل پنجم شبکه در گوشی های موبایل، یکی از تازه ترین ها در صنعت ارتباطات است که تلفن همراه آنر ایکس 9 از آن بهره می برد.

    علاوه بر اینترنت نسل پنجم، تلفن همراه آنر از شبکه وای-فای از نوع 802.11 a/b/g/n/ac بهره می برد. این شبکه وای-فای از نوع دو بانده است و به صورت مستقیم کانکت می شود. به این ترتیب شما با یک مودم و شبکه وایرلس، امکان اتصال به اینترنت را خواهید داشت.

    • بلوتوث

    از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه می توان به بلوتوث اشاره کرد. بلوتوث موجود در تلفن همراه آنر نسخه 5.1, A2DP, LE است که به راحتی به دیگر دستگاه های برخوردار از بلوتوث متصل شده و امکان انتقال انواع فایل های صوتی، تصویری و مواردی از این دست را فراهم می کند.

    از امکانات ارتباطی دیگر این دستگاه می توان به موقعیت یاب یا GPS و NFC اشاره کرد. برای اتصال گوشی موبایل آنر به شارژر از درگاه USB Type-C 2.0, OTG استفاده شده است. با استفاده از این درگاه امکان اتصال این دستگاه به سایر دستگاه های هوشمند نیز وجود دارد. علاوه بر این، تلفن همراه آنر در این مدل به فلش هایی از نوع OTG نیز متصل می شود.

    • دوربین عقب و سلفی

    یکی از مهم ترین مشخصات گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، دوربین این دستگاه است. دوربین عقب گوشی آنر از نوع سه ماژول است. دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسل قوی ترین لنز این سه گانه بوده و از نوع Wide است. این لنز، دیافراگمی برابر با 1.8 و فاصله کانونی معادل 26 میلی متر دارد.

    لنز بعدی از نوع Macro است که کیفیتی برابر با 2 مگاپیکسل و دیافراگمی معادل 2.4 دارد. لنز سوم از نوع Depth با کیفیت 2 مگاپیکسل بوده و دیافراگم آن برابر با 2.4 است.

    به این ترتیب شما با تلفن همراه آنر در مدل ایکس 9، امکان ثبت تصاویر و فیلم هایی باکیفیت را به کمک سه ماژول دوربین عقب خواهید داشت. با استفاده از سه گانه دوربین عقب امکان ثبت تصاویر پانوراما و HDR وجود دارد. علاوه بر این با استفاده از این دوربین سه ماژولی می توانید فیلم هایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ثبت کنید.

    یکی از اجزای مهمی که در کنار این ماژول سه گانه قرار دارد، فلش LED است. با کمک این فلش می توان عکس هایی باکیفیت را در دل تاریکی ثبت کرد. کارکرد دیگر این فلش نیز در هنگام تاریکی مطلق، برای پیدا کردن مسیر مشخص می شود.

    علاوه بر دوربین عقب، گوشی موبایل آنر X9 از دوربین سلفی نیز برخوردار است. دوربین سلفی گوشی از نوع تکی بوده و 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. دیافراگم این دوربین نیز برابر با 2.5 است. با استفاده از دوربین جلو یا همان سلفی، امکان ثبت تصاویری با کیفیت بالا و همچنین فیلم هایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارد.

    • کارت حافظه داخلی و حافظه

    یکی دیگر از بخش های مهم در تلفن همراه، بخش ذخیره سازی اطلاعات است. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای گوشی موبایل آنر در مدل ایکس 9 برابر با 128 گیگابایت است. به این ترتیب شما تا سقف 128 گیگابایت امکان ذخیره سازی انواع اطلاعات با فرمت های مختلف را در این تلفن همراه دارید.

    در کنار حافظه داخلی، امکان قرارگیری حافظه جانبی در این گوشی وجود ندارد و قسمت داخلی گوشی فقط برای جاگذاری سیم کارت ها در نظر گرفته شده است.

    علاوه بر حافظه ذخیره سازی اطلاعات برای طولانی مدت، گوشی موبایل آنر نیز مانند سایر تلفن های همراه از حافظه کوتاه مدت RAM برخوردار است. با استفاده از این حافظه، برنامه ها و یا دستورات کاربران در مدت زمانی کوتاه اجرا می شود. در حقیقت حافظه رم، اطلاعات و دیتاهای لازم برای اجرای یک برنامه را به صورت لحظه ای در خود ذخیره کرده و همین امر باعث اجرای انواع برنامه ها و دستورات در گوشی موبایل می شود.

    در صورتی که ظرفیت حافظه رم پایین باشد، پردازش اطلاعات با سرعتی کم و آهسته صورت می گیرد. حافظه RAM در گوشی آنر برابر با 8 گیگابایت است که یکی از بالاترین حافظه های رم را دارد. به این ترتیب این گوشی همه ی برنامه ها را با سرعت بالا اجرا و اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار می دهد.

    • پلتفرم و پردازنده ها

    بخش پردازنده در هر سیستم الکترونیکی مانند قلب آن دستگاه است. به این ترتیب هرچه تراشه، پردازنده گرافیکی و مرکزی در یک سیستم قوی تر باشند، امکان اجرای سریع تر برنامه ها، دستورات و کارکرد بهتر سیستم وجود دارد.

    چیپست یا تراشه استفاده شده در گوشی آنر ایکس 9، از نوع Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm) است. این تراشه یکی از قدرتمندترین چیپست های کوالکام است که سرعت پردازنده گرافیکی و مرکزی در آن تا 30 درصد افزایش داشته است. این تراشه از نوع 8 هسته ای است و از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می کند.

    در گوشی موبایل Honor X9، پردازنده های گرافیکی و مرکزی روی چیپست قرار می گیرند. این ترکیب در ساختار، باعث گردش هوای بهتر بین قطعات داخلی تلفن همراه، خنک سازی آن ها و همچنین اشغال فضای کمتری می شود.

    پردازنده مرکزی یا CPU استفاده شده در گوشی آنر از نوع Octa-core (2×2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 550 Silver) است. به این ترتیب 2 هسته این پردازنده از نوع گلد و 6 هسته آن از نوع سیلور است. این ترکیب هشت هسته ای باعث اجرای بهتر و سریع تر برنامه ها شده و انجام هر دستوری را تسریع می بخشد.

    در کنار پردازنده مرکزی، پردزانده گرافیکی یا GPU نیز باعث افزایش کیفیت اجرای برنامه ها، خصوصاً اپلیکیشن های گرافیکی می شود. این پردازنده از نوع Adreno 619 است که در کنار چیپست و پردازنده مرکزی باعث اجرای بهتر برنامه های در حال اجرا و UI می شود.

    در تلفن همراه Honor ایکس 9، سیستم عامل از نوع اندروید و نسخه آن برابر با 11 است. به این ترتیب شما امکان نصب انواع برنامه ها بر پایه سیستم عامل اندروید را دارید و قابلیت اجرای آن ها نیز در این گوشی وجود دارد. این تلفن همراه از رابط کاربری Magic UI 4.2 استفاده کرده که تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربران این تلفن همراه فراهم می کند.

    • نمایشگر

    پس از بررسی مشخصات آنر x9 5g نوبت به بازبینی مشخصات صفحه نمایش در این تلفن همراه رسیده است. پنل نمایشگر استفاده شده در گوشی موبایل آنر از نوع IPS LCD است. این پنل نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره برده و یکی از باکیفیت ترین پنل های نمایشگر است.

    پنل IPS، قابلیت نمایش بیش از 16 میلیون رنگ را دارد. به این ترتیب تصاویر پخش شده با این نمایشگر رنگ هایی طبیعی دارند. نرخ تازه سازی یا Refresh Rate در این تلفن برابر با 120 هرتز است. این نرخ درواقع به معنای این است که در هر یک ثانیه در حدود 120 بار، صفحه نمایشگر به روزرسانی می شود. به این ترتیب امکان پخش صحنه های یک فیلم یا بازی با سرعت بالا و هماهنگ با صوت با این نمایشگر وجود دارد.

    رزولوشن نمایشگر 6.8 اینچی یا همان 112.3 سانتی مترمربعی برابر با 2388*1080 پیکسل است. تراکم تصویر یا چگالی نیز برابر با 385 ppi است. به این معنا که در هر یک اینچ مربع، 385 پیکسل قرار دارد. هرچه این میزان بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز بیشتر است.

    نسبت تصویر این تلفن همراه به بدنه گوشی برابر با 89.2 درصد بوده که یکی از بزرگترین اسکرین ها در بین گوشی های موبایل است.

    مشخصات ظاهری گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    • وزن و ابعاد

    پس از بررسی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل Honor مدل X9 5G، نوبت به بررسی ویژگی های ظاهری این تلفن همراه رسیده است. ابعاد تلفن همراه آنر ایکس 9 برابر با 8.1*75.8*166.1 میلی متر و وزن آن نیز معادل 189 گرم است که همین موضوع به خوش دستی این دستگاه کمک می کند.

    • طراحی

    برند آنر، تلفن همراه X9 خود را در سه رنگ نقره ای تیتانیوم، آبی اقیانوسی و مشکی نیمه شب طراحی کرده است. بدنه این تلفن همراه از پلاستیک و نمایشگر آن از نوع شیشه ای است. در قسمت نمایشگر دستگاه، یک صفحه 89 درصدی از اسکرین را مشاهده می کنید که فضای زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

    در قسمت کناری بدنه، شاهد کلید های تنظیم صدا و پاور هستیم و در قسمت زیرین نیز درگاه USB و جک 3.5 میلی متری واقع است.

    • محل قرارگیری دوربین ها

    قسمت پشت تلفن همراه که محل قرارگیری دوربین های سه گانه بوده، به صورتی زیبا و چشم نواز طراحی شده است. محل قرارگیری دوربین های سه گانه روی یک دایره است و دو دوربین در یک شعاع و دوربین دیگر با فلش LED در شعاعی دیگر قرار گرفته اند. نحوه ی قرارگیری دوربین ها، نشان از قدرتمندی عملکرد آن ها داشته و باعث ایجاد ظاهری جذاب برای این دستگاه شده است.

    برند آنر

    برند آنر (Honor) یکی از شرکت های تولید لوازم الکترونیکی است که در چین تأسیس شده و مالکیتی کنسرسیومی از 30 شرکت دارد. استراتژی تولید تلفن های همراه در برند آنر در حقیقت با هدف ارائه این گوشی های موبایل به نسل جوان است.

    این برند که در سال 2013 تأسیس شد، به دلیل بخش تحقیق و توسعه ای که به تولید گوشی های هوشمند مقرون به صرفه می پردازند، نتوانست با انواع برندهای لوازم الکترونیکی در چین و سطح جهان رقابت کند. تلفن های همراه آنر، طراحی های جذابی دارند و به دلیل وجود قاب پشت شیشه ای رنگی در بین کاربران محبوب هستند.

    جمع بندی

    همراه محترم اگر قصد خرید تلفن همراهی با کیفیت بالا، سبک و با عمر مفید زیاد را دارید، گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت برای شما ساخته شده است. این تلفن همراه یکی از زیباترین مدل های بازار بوده که در سه رنگ جذاب تولید شده است.

    برند آنر با تولید این تلفن همراه سعی در ساخت یک گوشی همراه باکیفیت، زیبا و سبک را داشته است. این موبایل از امکاناتی چون دوربین سه گانه، باتری قوی و پردازنده هایی قدرتمند بهره می برد که باعث تمایز این محصول با سایر گوشی های موبایل در بازار می شود.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    اندازه صفحه نمایش
    6.81 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    IPS
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    385 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    1080 * 2388 پیکسل
    نسبت تصویر
    19.9:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    89.2 درصد
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    450 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    تعداد رنگ
    16.7 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    LTE
    شبکه 5G
    SA/NSA
    فناوری‌های ارتباطی

    GPRS ,Wi-Fi, بلوتوث, NFC

    فن‌آوری موبایل
    GALILEO, GLONASS, BDS, GPS
    Wi-Fi
    Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    رادیو
    ندارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    512 گیگابایت
    حافظه RAM
    بدون حافظه RAM
    پشتیبانی از کارت حافظه
    ندارد
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    11
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
    ژیروسکوپ (Gyro)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    قطب‌نما (Compass)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد, ندارد
    فرمت های پخش موسیقی

    mp3, mid, amr, awb, 3gp, mp4, m4a, aac, wav, ogg, flac, mkv

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

     

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    3 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    ۴۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    ۱۶ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    ۳۰ فریم بر ثانیه 

    کیفیت فیلمبرداری
    Full HD (1920 * 1080), HD (1280 * 720), VGA (640 * 480)
    دوربین سلفی

    حسگری از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل
    دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵ فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

    فلش
    LED
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

     

    دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸، فناوری فوکوس PDAF و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر - دوربین دوم از نوع ماکرو (Macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ - دوربین سوم از نوع سنجش عمق (Depth) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR کاهش اثر قرمزی چشم (Red-eye effect reduction) - عکاسی پاناروما (Panorama Photo) - شناسایی چهره (Face detection) - نشان دار کردن چهره (Face tagging) - تشخیص لبخند (Smile detection) - فوکوس خودکار روی چهره (Face retouch)

    مشخصات ظاهری
    وزن
    189 گرم
    ابعاد
    8.1 * 75.8 * 166.1 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    قاب جلو از جنس شیشه قاب پشت از جنس پلاستیک
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2022
    مشخصات صدا
    بلندگو
    مونو
    خروجی صدا
    USB Type-C
    توضیحات تکمیلی صدا

     

    صدای HD 
    حذف نویز فعال(ANC) 
    هشدار لرزشی(Vibration Alert) 
    مکالمه روی اسپیکر (Speakerphone)

    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    4800 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    بیشتر از 16.7 ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    دارای قابلیت شارژ سریع 66 واتی (HONOR SuperCharge Charger 66W)، امکان شارژ 81 درصد در 30 دقیقه

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)
    پردازنده‌ی مرکزی
    Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 660 Silver)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۱.۸ - ۲.۲ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno 619
    مشخصات اتصال
    امکانات ارتباطی
    NFC, شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    USB Type-C ۲.۰
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.1, A2DP, LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    آبی (Ocean Blue)
    مشکی (Midnight Black)
    نقره‌ای (Titanium Silver)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی
    سایر امکانات

    پشتیبانی از سرویس خدمات گوگل صفحه‌نمایش

    سایر توضیحات

    رابط کاربری Magic UI ۴.۲

    قابلیت‌های ویژه

    دارای قابلیت حافظه مجازی (RAM Extended)

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما
    آداپتور شارژر آنر
    کابل USB Type-C
    سوزن خارج کردن سیمکارت
    کاور ژله‌ای

    نظر خود را بنویسید
    • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *

    بررسی مشخصات گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    برند آنر در مارس سال 2022 میلادی اقدام به تولید و عرضه گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، کرد. این تلفن ظاهری شکیل و لوکس داشته و در وزن سبک تولید شده است. این دستگاه به دلیل وزن کم و ابعاد مناسبی که دارد، حمل و استفاده از آن بسیار راحت است. این گوشی موبایل آنر از دوربینی سه گانه بهره برده که امکان ثبت تصاویر و فیلم هایی با کیفیت بالا را برای شما فراهم می کند.

    برند آنر در این مدل از یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم-پلیمری استفاده کرده است که برای مدت زمان طولانی شارژ می ماند. گوشی موبایل آنر ایکس 9، از تراشه قدرتمند کوالکام بهره برده و پردازنده های گرافیکی و مرکزی آن نیز قوی هستند. همراه محترم اگر قصد خرید این تلفن همراه را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی مشخصات آنر x9 5g بپردازیم.

    مشخصات فنی گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    در هنگام خرید هر وسیله الکترونیکی، مشخصات فنی آن دستگاه به مشخصات ظاهری ارجحیت دارد. به این ترتیب در این بخش ابتدا به معرفی مشخصات فنی گوشی Honor X9 5G خواهیم پرداخت.

    • باتری

    برند آنر در تلفن همراه ایکس 9، از یک باتری 4800 میلی آمپرساعتی استفاده کرده است. این باتری از نوع لیتیوم-پلیمری با قابلیت شارژ سریع است و در 30 دقیقه به میزان 81 درصد شارژ خواهد شد. گوشی موبایل آنر، این شارژ سریع را مدیون باتری لیتیوم-پلیمری و کابل 66 واتی است که در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی انرژی الکتریکی را در امن ترین حالت به گوشی موبایل آنر می رساند.

    باتری موجود در گوشی Honor مدل X9 از نوع غیرقابل جداسازی است و وزن کمی دارد. در حقیقت به دلیل وزن کمی که باتری های لیتیوم-پلیمری دارند، در بین طراحان برای طراحی انواع دستگاه های هوشمند، محبوب هستند. در کنار این موضوع نیز قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع و نگهداری طولانی مدت شارژ، باعث استقبال مردم از دستگاه های برخوردار از باتری لیتیوم-پلیمری شده است.

    • شبکه و ارتباطات

    یکی از مهم ترین امکانات تلفن های همراه، شبکه ارتباطی آن ها است؛ زیرا گوشی موبایل در اصل برای ایجاد ارتباطات از راه دور ساخته شده و بعدها امکانات دیگری به آن اضافه شده است. با استفاده از شبکه های ارتباطی مخابرات و اینترنت، شما امکان برقراری تماس، پیام و اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارید.

    گوشی Honor X9 5G، از شبکه اینترنت 5G بهره برده و به همین دلیل قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت را دارد. این تلفن همراه در کمترین زمان با استفاده از شبکه اینترنت 5G، هر آنچه شما بخواهید را آپلود یا دانلود کرده و به همه ی شبکه های اجتماعی به راحتی و خیلی سریع وصل می شود. نسل پنجم شبکه در گوشی های موبایل، یکی از تازه ترین ها در صنعت ارتباطات است که تلفن همراه آنر ایکس 9 از آن بهره می برد.

    علاوه بر اینترنت نسل پنجم، تلفن همراه آنر از شبکه وای-فای از نوع 802.11 a/b/g/n/ac بهره می برد. این شبکه وای-فای از نوع دو بانده است و به صورت مستقیم کانکت می شود. به این ترتیب شما با یک مودم و شبکه وایرلس، امکان اتصال به اینترنت را خواهید داشت.

    • بلوتوث

    از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه می توان به بلوتوث اشاره کرد. بلوتوث موجود در تلفن همراه آنر نسخه 5.1, A2DP, LE است که به راحتی به دیگر دستگاه های برخوردار از بلوتوث متصل شده و امکان انتقال انواع فایل های صوتی، تصویری و مواردی از این دست را فراهم می کند.

    از امکانات ارتباطی دیگر این دستگاه می توان به موقعیت یاب یا GPS و NFC اشاره کرد. برای اتصال گوشی موبایل آنر به شارژر از درگاه USB Type-C 2.0, OTG استفاده شده است. با استفاده از این درگاه امکان اتصال این دستگاه به سایر دستگاه های هوشمند نیز وجود دارد. علاوه بر این، تلفن همراه آنر در این مدل به فلش هایی از نوع OTG نیز متصل می شود.

    • دوربین عقب و سلفی

    یکی از مهم ترین مشخصات گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، دوربین این دستگاه است. دوربین عقب گوشی آنر از نوع سه ماژول است. دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسل قوی ترین لنز این سه گانه بوده و از نوع Wide است. این لنز، دیافراگمی برابر با 1.8 و فاصله کانونی معادل 26 میلی متر دارد.

    لنز بعدی از نوع Macro است که کیفیتی برابر با 2 مگاپیکسل و دیافراگمی معادل 2.4 دارد. لنز سوم از نوع Depth با کیفیت 2 مگاپیکسل بوده و دیافراگم آن برابر با 2.4 است.

    به این ترتیب شما با تلفن همراه آنر در مدل ایکس 9، امکان ثبت تصاویر و فیلم هایی باکیفیت را به کمک سه ماژول دوربین عقب خواهید داشت. با استفاده از سه گانه دوربین عقب امکان ثبت تصاویر پانوراما و HDR وجود دارد. علاوه بر این با استفاده از این دوربین سه ماژولی می توانید فیلم هایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ثبت کنید.

    یکی از اجزای مهمی که در کنار این ماژول سه گانه قرار دارد، فلش LED است. با کمک این فلش می توان عکس هایی باکیفیت را در دل تاریکی ثبت کرد. کارکرد دیگر این فلش نیز در هنگام تاریکی مطلق، برای پیدا کردن مسیر مشخص می شود.

    علاوه بر دوربین عقب، گوشی موبایل آنر X9 از دوربین سلفی نیز برخوردار است. دوربین سلفی گوشی از نوع تکی بوده و 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. دیافراگم این دوربین نیز برابر با 2.5 است. با استفاده از دوربین جلو یا همان سلفی، امکان ثبت تصاویری با کیفیت بالا و همچنین فیلم هایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارد.

    • کارت حافظه داخلی و حافظه

    یکی دیگر از بخش های مهم در تلفن همراه، بخش ذخیره سازی اطلاعات است. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای گوشی موبایل آنر در مدل ایکس 9 برابر با 128 گیگابایت است. به این ترتیب شما تا سقف 128 گیگابایت امکان ذخیره سازی انواع اطلاعات با فرمت های مختلف را در این تلفن همراه دارید.

    در کنار حافظه داخلی، امکان قرارگیری حافظه جانبی در این گوشی وجود ندارد و قسمت داخلی گوشی فقط برای جاگذاری سیم کارت ها در نظر گرفته شده است.

    علاوه بر حافظه ذخیره سازی اطلاعات برای طولانی مدت، گوشی موبایل آنر نیز مانند سایر تلفن های همراه از حافظه کوتاه مدت RAM برخوردار است. با استفاده از این حافظه، برنامه ها و یا دستورات کاربران در مدت زمانی کوتاه اجرا می شود. در حقیقت حافظه رم، اطلاعات و دیتاهای لازم برای اجرای یک برنامه را به صورت لحظه ای در خود ذخیره کرده و همین امر باعث اجرای انواع برنامه ها و دستورات در گوشی موبایل می شود.

    در صورتی که ظرفیت حافظه رم پایین باشد، پردازش اطلاعات با سرعتی کم و آهسته صورت می گیرد. حافظه RAM در گوشی آنر برابر با 8 گیگابایت است که یکی از بالاترین حافظه های رم را دارد. به این ترتیب این گوشی همه ی برنامه ها را با سرعت بالا اجرا و اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار می دهد.

    • پلتفرم و پردازنده ها

    بخش پردازنده در هر سیستم الکترونیکی مانند قلب آن دستگاه است. به این ترتیب هرچه تراشه، پردازنده گرافیکی و مرکزی در یک سیستم قوی تر باشند، امکان اجرای سریع تر برنامه ها، دستورات و کارکرد بهتر سیستم وجود دارد.

    چیپست یا تراشه استفاده شده در گوشی آنر ایکس 9، از نوع Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm) است. این تراشه یکی از قدرتمندترین چیپست های کوالکام است که سرعت پردازنده گرافیکی و مرکزی در آن تا 30 درصد افزایش داشته است. این تراشه از نوع 8 هسته ای است و از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می کند.

    در گوشی موبایل Honor X9، پردازنده های گرافیکی و مرکزی روی چیپست قرار می گیرند. این ترکیب در ساختار، باعث گردش هوای بهتر بین قطعات داخلی تلفن همراه، خنک سازی آن ها و همچنین اشغال فضای کمتری می شود.

    پردازنده مرکزی یا CPU استفاده شده در گوشی آنر از نوع Octa-core (2×2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 550 Silver) است. به این ترتیب 2 هسته این پردازنده از نوع گلد و 6 هسته آن از نوع سیلور است. این ترکیب هشت هسته ای باعث اجرای بهتر و سریع تر برنامه ها شده و انجام هر دستوری را تسریع می بخشد.

    در کنار پردازنده مرکزی، پردزانده گرافیکی یا GPU نیز باعث افزایش کیفیت اجرای برنامه ها، خصوصاً اپلیکیشن های گرافیکی می شود. این پردازنده از نوع Adreno 619 است که در کنار چیپست و پردازنده مرکزی باعث اجرای بهتر برنامه های در حال اجرا و UI می شود.

    در تلفن همراه Honor ایکس 9، سیستم عامل از نوع اندروید و نسخه آن برابر با 11 است. به این ترتیب شما امکان نصب انواع برنامه ها بر پایه سیستم عامل اندروید را دارید و قابلیت اجرای آن ها نیز در این گوشی وجود دارد. این تلفن همراه از رابط کاربری Magic UI 4.2 استفاده کرده که تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربران این تلفن همراه فراهم می کند.

    • نمایشگر

    پس از بررسی مشخصات آنر x9 5g نوبت به بازبینی مشخصات صفحه نمایش در این تلفن همراه رسیده است. پنل نمایشگر استفاده شده در گوشی موبایل آنر از نوع IPS LCD است. این پنل نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره برده و یکی از باکیفیت ترین پنل های نمایشگر است.

    پنل IPS، قابلیت نمایش بیش از 16 میلیون رنگ را دارد. به این ترتیب تصاویر پخش شده با این نمایشگر رنگ هایی طبیعی دارند. نرخ تازه سازی یا Refresh Rate در این تلفن برابر با 120 هرتز است. این نرخ درواقع به معنای این است که در هر یک ثانیه در حدود 120 بار، صفحه نمایشگر به روزرسانی می شود. به این ترتیب امکان پخش صحنه های یک فیلم یا بازی با سرعت بالا و هماهنگ با صوت با این نمایشگر وجود دارد.

    رزولوشن نمایشگر 6.8 اینچی یا همان 112.3 سانتی مترمربعی برابر با 2388*1080 پیکسل است. تراکم تصویر یا چگالی نیز برابر با 385 ppi است. به این معنا که در هر یک اینچ مربع، 385 پیکسل قرار دارد. هرچه این میزان بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز بیشتر است.

    نسبت تصویر این تلفن همراه به بدنه گوشی برابر با 89.2 درصد بوده که یکی از بزرگترین اسکرین ها در بین گوشی های موبایل است.

    مشخصات ظاهری گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    • وزن و ابعاد

    پس از بررسی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل Honor مدل X9 5G، نوبت به بررسی ویژگی های ظاهری این تلفن همراه رسیده است. ابعاد تلفن همراه آنر ایکس 9 برابر با 8.1*75.8*166.1 میلی متر و وزن آن نیز معادل 189 گرم است که همین موضوع به خوش دستی این دستگاه کمک می کند.

    • طراحی

    برند آنر، تلفن همراه X9 خود را در سه رنگ نقره ای تیتانیوم، آبی اقیانوسی و مشکی نیمه شب طراحی کرده است. بدنه این تلفن همراه از پلاستیک و نمایشگر آن از نوع شیشه ای است. در قسمت نمایشگر دستگاه، یک صفحه 89 درصدی از اسکرین را مشاهده می کنید که فضای زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

    در قسمت کناری بدنه، شاهد کلید های تنظیم صدا و پاور هستیم و در قسمت زیرین نیز درگاه USB و جک 3.5 میلی متری واقع است.

    • محل قرارگیری دوربین ها

    قسمت پشت تلفن همراه که محل قرارگیری دوربین های سه گانه بوده، به صورتی زیبا و چشم نواز طراحی شده است. محل قرارگیری دوربین های سه گانه روی یک دایره است و دو دوربین در یک شعاع و دوربین دیگر با فلش LED در شعاعی دیگر قرار گرفته اند. نحوه ی قرارگیری دوربین ها، نشان از قدرتمندی عملکرد آن ها داشته و باعث ایجاد ظاهری جذاب برای این دستگاه شده است.

    برند آنر

    برند آنر (Honor) یکی از شرکت های تولید لوازم الکترونیکی است که در چین تأسیس شده و مالکیتی کنسرسیومی از 30 شرکت دارد. استراتژی تولید تلفن های همراه در برند آنر در حقیقت با هدف ارائه این گوشی های موبایل به نسل جوان است.

    این برند که در سال 2013 تأسیس شد، به دلیل بخش تحقیق و توسعه ای که به تولید گوشی های هوشمند مقرون به صرفه می پردازند، نتوانست با انواع برندهای لوازم الکترونیکی در چین و سطح جهان رقابت کند. تلفن های همراه آنر، طراحی های جذابی دارند و به دلیل وجود قاب پشت شیشه ای رنگی در بین کاربران محبوب هستند.

    جمع بندی

    همراه محترم اگر قصد خرید تلفن همراهی با کیفیت بالا، سبک و با عمر مفید زیاد را دارید، گوشی موبایل آنر مدل X9 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت برای شما ساخته شده است. این تلفن همراه یکی از زیباترین مدل های بازار بوده که در سه رنگ جذاب تولید شده است.

    برند آنر با تولید این تلفن همراه سعی در ساخت یک گوشی همراه باکیفیت، زیبا و سبک را داشته است. این موبایل از امکاناتی چون دوربین سه گانه، باتری قوی و پردازنده هایی قدرتمند بهره می برد که باعث تمایز این محصول با سایر گوشی های موبایل در بازار می شود.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    اندازه صفحه نمایش
    6.81 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    IPS
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    385 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    1080 * 2388 پیکسل
    نسبت تصویر
    19.9:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    89.2 درصد
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    450 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    تعداد رنگ
    16.7 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    LTE
    شبکه 5G
    SA/NSA
    فناوری‌های ارتباطی

    GPRS ,Wi-Fi, بلوتوث, NFC

    فن‌آوری موبایل
    GALILEO, GLONASS, BDS, GPS
    Wi-Fi
    Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    رادیو
    ندارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    512 گیگابایت
    حافظه RAM
    بدون حافظه RAM
    پشتیبانی از کارت حافظه
    ندارد
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    11
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
    ژیروسکوپ (Gyro)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    قطب‌نما (Compass)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد, ندارد
    فرمت های پخش موسیقی

    mp3, mid, amr, awb, 3gp, mp4, m4a, aac, wav, ogg, flac, mkv

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

     

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    3 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    ۴۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    ۱۶ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    ۳۰ فریم بر ثانیه 

    کیفیت فیلمبرداری
    Full HD (1920 * 1080), HD (1280 * 720), VGA (640 * 480)
    دوربین سلفی

    حسگری از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل
    دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵ فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

    فلش
    LED
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

     

    دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸، فناوری فوکوس PDAF و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر - دوربین دوم از نوع ماکرو (Macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ - دوربین سوم از نوع سنجش عمق (Depth) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR کاهش اثر قرمزی چشم (Red-eye effect reduction) - عکاسی پاناروما (Panorama Photo) - شناسایی چهره (Face detection) - نشان دار کردن چهره (Face tagging) - تشخیص لبخند (Smile detection) - فوکوس خودکار روی چهره (Face retouch)

    مشخصات ظاهری
    وزن
    189 گرم
    ابعاد
    8.1 * 75.8 * 166.1 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    قاب جلو از جنس شیشه قاب پشت از جنس پلاستیک
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2022
    مشخصات صدا
    بلندگو
    مونو
    خروجی صدا
    USB Type-C
    توضیحات تکمیلی صدا

     

    صدای HD 
    حذف نویز فعال(ANC) 
    هشدار لرزشی(Vibration Alert) 
    مکالمه روی اسپیکر (Speakerphone)

    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    4800 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    بیشتر از 16.7 ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    دارای قابلیت شارژ سریع 66 واتی (HONOR SuperCharge Charger 66W)، امکان شارژ 81 درصد در 30 دقیقه

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)
    پردازنده‌ی مرکزی
    Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 660 Silver)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۱.۸ - ۲.۲ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno 619
    مشخصات اتصال
    امکانات ارتباطی
    NFC, شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    USB Type-C ۲.۰
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.1, A2DP, LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    آبی (Ocean Blue)
    مشکی (Midnight Black)
    نقره‌ای (Titanium Silver)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی
    سایر امکانات

    پشتیبانی از سرویس خدمات گوگل صفحه‌نمایش

    سایر توضیحات

    رابط کاربری Magic UI ۴.۲

    قابلیت‌های ویژه

    دارای قابلیت حافظه مجازی (RAM Extended)

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما
    آداپتور شارژر آنر
    کابل USB Type-C
    سوزن خارج کردن سیمکارت
    کاور ژله‌ای