Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences
    گوشی اپل اپل (Apple)

    گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA تک سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    وضعیت: اتمام موجودی

    بررسی مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    شرکت اپل در سپتامبر 2021 سری 13 آیفون را به بازار موبایل های پرچم دار معرفی کرد. محصولات اپل در بین گوشی های پرچم دار، همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. در این سری شاهد مدل های آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هستیم. موبایل های این برند دارای پارت نامبرهای CHA، LLA و ZPA هستند که نشان می دهد این دستگاه مطابق بااستانداردهای کدام کشور تولید شده است. پارت نامبر CHA مطابق استاندارهای چین، پارت نامبر LLA مطابق استانداردهای آمریکا و پارت نامبر ZPA مطابق استانداردهای هنگ کنگ ساخته شده است.

    سری "Not Active" در محصولات آیفون به دستگاه هایی اشاره دارد که در حالت اولیه غیرفعال هستند و برای فعال شدن نیاز به استفاده از یک سیم کارت داخلی دارند. گوشی های "Active" به دلیل تحریم های ایران در کشورهای همسایه فعال می شوند، این گوشی ها پس از فعالسازی مجددا پلمپ شده و به ایران وارد می شوند. اما گوشی های "Not Active" بدون نیاز به باز شدن و به صورت پلمب، وارد کشور می شوند. این گوشی ها در کشورهای دیگر فعال نشده و به عنوان دستگاه های غیرفعال به ایران می رسند.

    با توجه به محبوبیت سری 13 میان کاربران آیفون، در این مقاله قصد داریم مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA را بررسی کنیم. اگر قصد خرید یکی از پرچم داران آیفون را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    معرفی گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    در نگاه اول ممکن است آیفون سری 13، تفاوت ظاهری چندانی با سری 12 نداشته باشد؛ اما در واقع، تغییرات قابل توجهی در سخت افزار و نرم افزار داشته است که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در حقیقت می توان گفت iPhone 13 ورژن تکامل یافته iPhone 12 است. در آیفون سری 13 شاهد افزایش 50 برابری سرعت نسبت به ورژن قبلی هستیم. ضمن اینکه اپل با تقویت پردازنده های گرافیکی در این مدل باعث افزایش سرعت تا 30 برابر نسبت به مدل های قبلی شده است. در سری 13، شاهد بهبود قابل توجهی در مصرف بهینه باتری و طول عمر آن هستیم.

    اپل با افزودن قابلیت های جدید در عکاسی و فیلمبرداری تمام نیاز شما را از یک دوربین باکیفیت مرتفع می سازد. در جدول زیر مشخصات اصلی آیفون 13 پرو مکس نات اکتیو را بررسی خواهیم کرد.

     

    نام مدل

    iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    سال تولید

    2021

    ابعاد

    160.8*78.1*7.7 میلی متر

    وزن

    240 گرم

    نوع پردازنده CPU

    Apple A15 Bionic (5 nm)

    تعداد هسته پردازشگر

    شش هسته

    پردازنده گرافیکی GPU

    Apple GPU (5-core graphics)

    تعداد سیم کارت

    تک سیم کارت

    اندازه سیم کارت

    سایز نانو

    سیستم عامل

    iOS 15 و پشتیبانی از ورژن های بالاتر

    کیفیت دوربین

    چهارگانه 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + TOF 3D

    فناوری صفحه نمایش

    Super Retina XDR OLED

    بازه اندازه صفحه نمایش

    6 اینچ و بزرگتر

    اندازه

    6.7 اینچ

    جنس بدنه

    قاب جلویی و پشتی شیشه ای، فریم آلومینیومی

    محافظ صفحه نمایش

    استاندارد IP68

    مقاومت در برابر نفوذ آب، گل، گرد و خاک

    دارد

    میزان محافظت در برابر آب

    عمق 6 متر تا 30 دقیقه

    حسگر تشخیص چهره

    دارد

    رزولوشن

    2778*1284 پیکسل

    تشخیص رنگ

    16 میلیون رنگ

    تراکم پیکسلی

    458 پیکسل بر اینچ

    شبکه اینترنت

    5G

    نوع درگاه شارژ

    لایتنینگ

    بلوتوث

    نسخه 5.0

    حافظه RAM

    6 گیگابایت

    ظرفیت داخلی

    256 گیگابایت

    پشتیبانی از حافظه جانبی

    ندارد

    ضد آب

    هست

    گواهی IP68

    دارد، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 6 متری در 30 دقیقه

    ظرفیت باتری

    4352 میلی آمپر ساعت

    قابلیت شارژ سریع

    دارد (50 درصد در 30 دقیقه)

    قابلیت شارژ بی سیم

    دارد، با توان 15 وات

     

    بررسی سخت افزاری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    تراشه های به کار رفته در گوشی های اپل به صورت انحصاری توسط خود اپل تولید می شوند و به نسبت بسیاری از مدل های موجود در بازار بهتر عمل می کند. تراشه به کار رفته در گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA از نوع A15 Bionic است که از 6 هسته پردازنده مرکزی تشکیل شده است. استفاده از این تراشه باعث شده تا سری 13 آیفون به نسبت سری 12 حدود 50 برابر سریعتر عمل کنند.

    آیفون 13 پرو مکس نات اکتیو از 6 گیگابایت RAM برای عملکرد خود استفاده می کند که به نسبت مدل معمولیiPhone 13، دارای فضای بیشتری است. ظرفیت ذخیره سازی در این دستگاه 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته نسخه 1 ترابایت این مدل نیز به بازار عرضه شده که بنا بر نیاز خود می توانید این نسخه را تهیه کنید نسخه سیستم عامل استفاده شده در مدل آیفون 13 به طور بهینه از ظرفیت حافظه RAM استفاده می کند و منجر به کاهش سرعت پردازش منجر نمی شود. با بهره گیری از فناوری 5G در این مدل آیفون 13، شما به راحتی به بیشترین سرعت اینترنت دسترسی خواهید داشت، که باعث تجربه ای فوق العاده و جذاب از ارتباطات آنلاین می شود.

    قیمت آیفون 13 پرو مکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نسبت به مدل های پرو، معمولی و مینی بالاتر است. اما باید توجه داشت که آیفون 13 پرو مکس با ویژگی هایی نظیر بهبود دوربین، ظرفیت باتری بیشتر و رزولوشن بالاتر نمایشگر، تجربه ی خوشایندتری نسبت به سایر مدل های سری 13 آیفون برای شما به ارمغان می آورد. گوشی های غیرفعال (Non-Activated) نسبت به گوشی های فعال (Activated) قیمت بالاتری دارند؛ زیرا این گوشی ها پلمب بوده و از زمان تولید و ارسال باز نشده اند، در نتیجه شما می توانید از اصالت و عدم استفاده آن ها اطمینان داشته باشید. این موضوع می تواند یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی های نات اکتیو باشد.

     

    بررسی نرم افزاری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    اولین و اصلی ترین وجه تمایز محصولات آیفون با سایر محصولات موجود در بازار، سیستم عامل منحصر به فرد آن است. سیستم عامل iOS که در موبایل های اپل به کار رفته بسیار بهینه عمل می کند و از تمامی توان سخت افزار برای بالابردن عملکرد گوشی بهره برداری می کند. نسخه iOS 15 در iPhone 13 Pro Max به کار رفته است. این نسخه سیستم عامل علاوه بر عملکرد بهینه، امکان به روزرسانی به نسخه های جدیدتر را نیز داراست. بعلاوه عملکرد نرم افزارها در این نسخه از iOS به بهترین حالت خود می رسد و بسیار کاربرپسندتر از نسخه های پیشین است. اپل تضمین کرده است که تا مدت 6 سال امکان به روزرسانی نرم افزارهای خود را برای دستگاه ها فراهم می کند.

     

    صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    قدرتمندترین صفحه نمایش میان پرچم داران اپل متعلق به آیفون 13 پرو مکس است. صفحه نمایش این محصول به فناوری Super Retina XDR مجهز شده است و با رزولوشن 2778*1284 و تراکم پیکسلی 458 پیکسل در اینچ، تصاویر بسیار با کیفیتی به شما ارائه می دهد. قدرت تشخیص رنگ در این محصول به 16 میلیون رنگ رسیده است. یکی از چالش های مربوط به صفحه نمایش گوشی های موبایل، تنظیمات نور و روشنایی صفحه نمایش است. آیفون 13 پرو مکس با قابلیت ارائه روشنایی تا 1200 نیت، در شرایط محیطی متفاوت، قادر به تنظیم بهترین نور و ارائه روشنایی مطلوب است. این ویژگی به شما امکان می دهد تا در هر شرایط نورپردازی محیطی، تصاویر با کیفیت و روشنایی بهینه را تجربه کنید.

    نرخ به روز رسانی بالا در آیفون 13 پرو مکس با ارائه تصویری روان تر این گوشی را برای انجام فرایندهای بالا و گیمینگ بسیار مناسب می سازد. نرخ به روزرسانی در این محصول 120 هرتز است و این درحالی بود که در نسخه قبلی آیفون یعنی آیفون 12 دقیقاً نصف این میزان یعنی 60 هرتز را داشتیم. ویژگی بسیار مفید و جدید به کار رفته در این گوشی موبایل باعث شده تا نرخ به روزرسانی به صورت خودکار و با توجه به نوع مصرف شما بین 10 تا 120 هرتز تغییر کند که این باعث کاهش مصرف انرژی باتری می شود.

    وضعیت باتری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    اپل در این محصول تمامی توان خود را برای مصرف بهینه باتری به کار گرفته است. استفاده از نرخ به روز رسانی خودکار و به کارگیری پردازنده با معماری 5 نانومتری تأثیر چشمگیری در کاهش مصرف انرژی باتری داشته است. ظرفیت باتری این محصول 4352 میلی آمپر ساعت است. باتری به وسیله کابل لایتنینگ شارژ می شود و از قابلیت Fast Charging نیز با توان 27 وات پشتیبانی می کند. امکان شارژ Wireless نیز در این محصول فراهم شده است.

    دوربین گوشی موبایل iPhone Pro Max 13 Not Active LLA

    در دوربین خانواده شماره 13 اپل سنسورهای 12 مگاپیکسلی را شاهد هستیم. در آیفون 13 پرو مکس، از سه سنسور مختلف استفاده شده است، اولین سنسور یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع Wide است. سنسور دوم نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع Ultra Wide با زاویه 120 درجه می باشد و سنسور LIDAR نیز موجود است. دوربین سلفی نیز با رزولوشن 12 مگاپیکسل از نوع Wide است. در دوربین این این مدل آیفون شاهد ویژگی جدیدی به نام سنسور LIDAR هستیم که به افزایش قابلیت ها و عملکرد دوربین می انجامد.

    در نگاه اول شاید احساس کنید این قابلیت تفاوتی با قابلیت Depth ندارد؛ اما درواقع سنسور Depth، سنسور دوربین واید را برای ثبت تصاویر به حالت پرتره استفاده می کند. این درحالی است که سنسور LIDAR برای تصویربرداری سه بعدی استفاده می شود. با استفاده از سنسور LIDAR، شما می توانید تصاویر خود را با زوایا و دیدگاه های متفاوت ضبط کنید و در نهایت خروجی سه بعدی با کیفیت بالا را دریافت کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا تصاویری با عمق و واقعیت بیشتر را ایجاد کرده و تجربه جذابی از دیدن تصاویر سه بعدی را داشته باشید. قابلیت های دوربین iPhone 13 Pro Max تمامی نیاز شما را از یک دوربین خوب برای عکس برداری و فیلم برداری حرفه ای برآورده می کند.

    جمع بندی

    در این مقاله سعی کردیم تمامی مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA را بررسی کنیم. قیمت آیفون 13 پرو مکس 256 نسبت به مدل های Pro و معمولی آن بالاتر است؛ اما این دستگاه تمامی نیازهای شما را از یک گوشی موبایل باکیفیت برآورده می کند.

    اپل در این گوشی پرچم دار با ارتقا ویژگی های باتری، دوربین و صفحه نمایش یک محصول بسیار باکیفیت تر نسبت به نسخه های قبلی ارائه کرده است. اگر قصد خرید یکی از به روزترین محصولات اپل را دارید ما در فرفره به شما خرید iPhone 13 Pro Max را پیشنهاد می کنیم.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    نوع صفحه نمایش
    Super Retina XDR OLED
    اندازه صفحه نمایش
    6.1 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    Super Retina XDR OLED
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    458 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    2778x1284 پیکسل
    نسبت تصویر
    19.5:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    87.4 درصد
    محافظت
    Ceramic Shield glass
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120هرتز
    سایر قابلیت‌های صفحه نمایش

    پشتیبانی از استاندارد HDR10
    طیف گسترده رنگی
     پشتیبانی از Dolby Vision
     صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (Wide color gamut)

    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
    شبکه 5G
    Sub6 - mmWave 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78, 79
    فناوری‌های ارتباطی

    GPRS
    EDGE
    NFC
    Wi-Fi
    بلوتوث

    فن‌آوری موبایل
    GLONASS, A-GPS, GALILEO, Quasi-Zenith|QZSS
    Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    128 گیگابایت
    حافظه RAM
    6 گیگابایت
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل iOS
    نسخه سیستم عامل
    15
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    تشخیص چهره بیومتریک (Face ID) ژیروسکوپ(Gyro)
     شتاب‌سنج (Accelerometer)
     فشارسنج (Barometer)
    قطب‌نما (Compass) 
    مجاورت (Proximity)

    فرمت های پخش موسیقی

    HEVC, H.264, MPEG‑4

    فرمت های پخش ویدئو

    AAC‑LC, HE‑AAC, HE‑AAC v2, Protected AAC, MP3, Linear PCM, Apple Lossless, FLAC, Dolby Digital (AC‑3), Dolby Digital Plus (E‑AC‑3), Dolby Atmos ,AAX+, AAX

    قابلیت های نرم افزاری

    ایمیل
     مرورگر HTML5 
     قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
     قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF 
     برنامه ویرایش عکس
     سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail 
     YouTube 
     قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    4 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    12 + 12 + 12 مگاپیکسل + TOF 3D LiDAR
    رزولوشن دوربین جلو
    دوگانه 12 مگاپیکسل + SL 3D
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

     24/30/60/120 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
    4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720)
    دوربین سلفی

    قابلیت تشخیص چهره، عکاسی HDR
     کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840)
     4K با سرعت 24/25/30/60 فریم بر ثانیه

    فلش
    LED دوگانه / Dual-Tone
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

    سه دوربین ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل (Triple Camera) + یک دروبین TOF ۳D LiDAR scanner (depth) دوربین اول از نوع عریض (Wide) با دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۵، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focus Length ۲۶ mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۹ میکرومتر (۱.۹µm Pixel Size)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Sensor-Shift Optical Image Stabilization)، همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک (dual pixel PDAF) دوربین دوم از نوع تله‌فوتو (Telephoto) با دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۸، فاصله کانونی لنز ۷۷ میلی‌متر (Focus Length ۷۷ mm)، سایز سنسور ۱/۳.۴ اینچ (Sensor Size ۱/۳.۴ Inch) و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)، زوم اپتیکال ۳ برابر (۳x optical zoom) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک (PDAF) دوربین سوم از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) با دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴، فاصله کانونی لنز ۱۳ میلی‌متر (Focus Length ۱۳ mm) و سایز سنسور ۱/۳.۶ اینچ (Sensor Size ۱/۳.۶ Inch) دوربین چهارم از نوع عمیق TOF ۳D LiDAR scanner (depth) Quad-LED dual-tone flash HDR (photo/panorama) قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection) قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    240 گرم
    ابعاد
    7.7 × 78.1 × 160.8 میلی متر
    جنس بدنه
    شیشه و فلز
    ساختار بدنه
    بدنه پشت و جلو شیشه (Gorilla Glass)، دور بدنه استیل ضد زنگ
    ویژگی های خاص

    دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    تک سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2021
    مشخصات صدا
    بلندگو
    استریو
    خروجی صدا
    درگاه لایتنینگ (Lightning)
    توضیحات تکمیلی صدا

    ندارد

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    ندارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم یونی
    ظرفیت باتری
    4352 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    121 ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    قابلیت شارژ سی سیم 15 واتی ( MagSafe wireless charging 15W)، قابلیت شارژ سریع 27 واتی (Fast Baterry Charging 27W)، قابلیت شارژ سریع بی سیم مغناطیسی 7.5 واتی (Qi magnetic fast wireless charging 7.5W)، سازگار با فناوری (USB Power Delivery 2.0)

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Apple A15 Bionic (5 nm) Chipset
    پردازنده‌ی مرکزی
    Hexa-core (2x3.23 GHz Avalanche + 4x1.82 GHz Blizzard)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Apple GPU (5-core graphics)
    مشخصات اتصال
    نوع اتصال
    بلوتوث
    رابط ها
    Bluetooth, Lightning
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    Lightning
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.0، A2DP ،LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    خاکستری (Graphite)، طلایی (Gold)، آبی روشن (Sierra Blue)، نقره ای (Silver)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی / عکاسی سلفی/ بازی
    سایر امکانات

    فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی چهارگانه

    سایر توضیحات

    سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)

    قابلیت‌های مقاومتی

    دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما، کابل لایتنینگ

    نظرات کاربران
    درخواست موجودی کردن این مدل
    سلام وقت بخیر ، لطفا این مدل گوشی آیفون ۱۳ رو موجود کنید که قیمت مناسب تری دارد ، من میخام سفارش بدم ، LLA, 128
    سهيل شمس | 1402/12/13 20:54
    آیا این نظر به شما کمک کرد؟ 0 0
    مدیر به این نقد و بررس پاسخ داده
    سلام وقت بخیر ؛
    کارشناسان جهت مشاوره با شما تماس خواهند گرفت .
    نظر خود را بنویسید
    • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *

    بررسی مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    شرکت اپل در سپتامبر 2021 سری 13 آیفون را به بازار موبایل های پرچم دار معرفی کرد. محصولات اپل در بین گوشی های پرچم دار، همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. در این سری شاهد مدل های آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هستیم. موبایل های این برند دارای پارت نامبرهای CHA، LLA و ZPA هستند که نشان می دهد این دستگاه مطابق بااستانداردهای کدام کشور تولید شده است. پارت نامبر CHA مطابق استاندارهای چین، پارت نامبر LLA مطابق استانداردهای آمریکا و پارت نامبر ZPA مطابق استانداردهای هنگ کنگ ساخته شده است.

    سری "Not Active" در محصولات آیفون به دستگاه هایی اشاره دارد که در حالت اولیه غیرفعال هستند و برای فعال شدن نیاز به استفاده از یک سیم کارت داخلی دارند. گوشی های "Active" به دلیل تحریم های ایران در کشورهای همسایه فعال می شوند، این گوشی ها پس از فعالسازی مجددا پلمپ شده و به ایران وارد می شوند. اما گوشی های "Not Active" بدون نیاز به باز شدن و به صورت پلمب، وارد کشور می شوند. این گوشی ها در کشورهای دیگر فعال نشده و به عنوان دستگاه های غیرفعال به ایران می رسند.

    با توجه به محبوبیت سری 13 میان کاربران آیفون، در این مقاله قصد داریم مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA را بررسی کنیم. اگر قصد خرید یکی از پرچم داران آیفون را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    معرفی گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    در نگاه اول ممکن است آیفون سری 13، تفاوت ظاهری چندانی با سری 12 نداشته باشد؛ اما در واقع، تغییرات قابل توجهی در سخت افزار و نرم افزار داشته است که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در حقیقت می توان گفت iPhone 13 ورژن تکامل یافته iPhone 12 است. در آیفون سری 13 شاهد افزایش 50 برابری سرعت نسبت به ورژن قبلی هستیم. ضمن اینکه اپل با تقویت پردازنده های گرافیکی در این مدل باعث افزایش سرعت تا 30 برابر نسبت به مدل های قبلی شده است. در سری 13، شاهد بهبود قابل توجهی در مصرف بهینه باتری و طول عمر آن هستیم.

    اپل با افزودن قابلیت های جدید در عکاسی و فیلمبرداری تمام نیاز شما را از یک دوربین باکیفیت مرتفع می سازد. در جدول زیر مشخصات اصلی آیفون 13 پرو مکس نات اکتیو را بررسی خواهیم کرد.

     

    نام مدل

    iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    سال تولید

    2021

    ابعاد

    160.8*78.1*7.7 میلی متر

    وزن

    240 گرم

    نوع پردازنده CPU

    Apple A15 Bionic (5 nm)

    تعداد هسته پردازشگر

    شش هسته

    پردازنده گرافیکی GPU

    Apple GPU (5-core graphics)

    تعداد سیم کارت

    تک سیم کارت

    اندازه سیم کارت

    سایز نانو

    سیستم عامل

    iOS 15 و پشتیبانی از ورژن های بالاتر

    کیفیت دوربین

    چهارگانه 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + TOF 3D

    فناوری صفحه نمایش

    Super Retina XDR OLED

    بازه اندازه صفحه نمایش

    6 اینچ و بزرگتر

    اندازه

    6.7 اینچ

    جنس بدنه

    قاب جلویی و پشتی شیشه ای، فریم آلومینیومی

    محافظ صفحه نمایش

    استاندارد IP68

    مقاومت در برابر نفوذ آب، گل، گرد و خاک

    دارد

    میزان محافظت در برابر آب

    عمق 6 متر تا 30 دقیقه

    حسگر تشخیص چهره

    دارد

    رزولوشن

    2778*1284 پیکسل

    تشخیص رنگ

    16 میلیون رنگ

    تراکم پیکسلی

    458 پیکسل بر اینچ

    شبکه اینترنت

    5G

    نوع درگاه شارژ

    لایتنینگ

    بلوتوث

    نسخه 5.0

    حافظه RAM

    6 گیگابایت

    ظرفیت داخلی

    256 گیگابایت

    پشتیبانی از حافظه جانبی

    ندارد

    ضد آب

    هست

    گواهی IP68

    دارد، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 6 متری در 30 دقیقه

    ظرفیت باتری

    4352 میلی آمپر ساعت

    قابلیت شارژ سریع

    دارد (50 درصد در 30 دقیقه)

    قابلیت شارژ بی سیم

    دارد، با توان 15 وات

     

    بررسی سخت افزاری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    تراشه های به کار رفته در گوشی های اپل به صورت انحصاری توسط خود اپل تولید می شوند و به نسبت بسیاری از مدل های موجود در بازار بهتر عمل می کند. تراشه به کار رفته در گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA از نوع A15 Bionic است که از 6 هسته پردازنده مرکزی تشکیل شده است. استفاده از این تراشه باعث شده تا سری 13 آیفون به نسبت سری 12 حدود 50 برابر سریعتر عمل کنند.

    آیفون 13 پرو مکس نات اکتیو از 6 گیگابایت RAM برای عملکرد خود استفاده می کند که به نسبت مدل معمولیiPhone 13، دارای فضای بیشتری است. ظرفیت ذخیره سازی در این دستگاه 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته نسخه 1 ترابایت این مدل نیز به بازار عرضه شده که بنا بر نیاز خود می توانید این نسخه را تهیه کنید نسخه سیستم عامل استفاده شده در مدل آیفون 13 به طور بهینه از ظرفیت حافظه RAM استفاده می کند و منجر به کاهش سرعت پردازش منجر نمی شود. با بهره گیری از فناوری 5G در این مدل آیفون 13، شما به راحتی به بیشترین سرعت اینترنت دسترسی خواهید داشت، که باعث تجربه ای فوق العاده و جذاب از ارتباطات آنلاین می شود.

    قیمت آیفون 13 پرو مکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نسبت به مدل های پرو، معمولی و مینی بالاتر است. اما باید توجه داشت که آیفون 13 پرو مکس با ویژگی هایی نظیر بهبود دوربین، ظرفیت باتری بیشتر و رزولوشن بالاتر نمایشگر، تجربه ی خوشایندتری نسبت به سایر مدل های سری 13 آیفون برای شما به ارمغان می آورد. گوشی های غیرفعال (Non-Activated) نسبت به گوشی های فعال (Activated) قیمت بالاتری دارند؛ زیرا این گوشی ها پلمب بوده و از زمان تولید و ارسال باز نشده اند، در نتیجه شما می توانید از اصالت و عدم استفاده آن ها اطمینان داشته باشید. این موضوع می تواند یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی های نات اکتیو باشد.

     

    بررسی نرم افزاری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    اولین و اصلی ترین وجه تمایز محصولات آیفون با سایر محصولات موجود در بازار، سیستم عامل منحصر به فرد آن است. سیستم عامل iOS که در موبایل های اپل به کار رفته بسیار بهینه عمل می کند و از تمامی توان سخت افزار برای بالابردن عملکرد گوشی بهره برداری می کند. نسخه iOS 15 در iPhone 13 Pro Max به کار رفته است. این نسخه سیستم عامل علاوه بر عملکرد بهینه، امکان به روزرسانی به نسخه های جدیدتر را نیز داراست. بعلاوه عملکرد نرم افزارها در این نسخه از iOS به بهترین حالت خود می رسد و بسیار کاربرپسندتر از نسخه های پیشین است. اپل تضمین کرده است که تا مدت 6 سال امکان به روزرسانی نرم افزارهای خود را برای دستگاه ها فراهم می کند.

     

    صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    قدرتمندترین صفحه نمایش میان پرچم داران اپل متعلق به آیفون 13 پرو مکس است. صفحه نمایش این محصول به فناوری Super Retina XDR مجهز شده است و با رزولوشن 2778*1284 و تراکم پیکسلی 458 پیکسل در اینچ، تصاویر بسیار با کیفیتی به شما ارائه می دهد. قدرت تشخیص رنگ در این محصول به 16 میلیون رنگ رسیده است. یکی از چالش های مربوط به صفحه نمایش گوشی های موبایل، تنظیمات نور و روشنایی صفحه نمایش است. آیفون 13 پرو مکس با قابلیت ارائه روشنایی تا 1200 نیت، در شرایط محیطی متفاوت، قادر به تنظیم بهترین نور و ارائه روشنایی مطلوب است. این ویژگی به شما امکان می دهد تا در هر شرایط نورپردازی محیطی، تصاویر با کیفیت و روشنایی بهینه را تجربه کنید.

    نرخ به روز رسانی بالا در آیفون 13 پرو مکس با ارائه تصویری روان تر این گوشی را برای انجام فرایندهای بالا و گیمینگ بسیار مناسب می سازد. نرخ به روزرسانی در این محصول 120 هرتز است و این درحالی بود که در نسخه قبلی آیفون یعنی آیفون 12 دقیقاً نصف این میزان یعنی 60 هرتز را داشتیم. ویژگی بسیار مفید و جدید به کار رفته در این گوشی موبایل باعث شده تا نرخ به روزرسانی به صورت خودکار و با توجه به نوع مصرف شما بین 10 تا 120 هرتز تغییر کند که این باعث کاهش مصرف انرژی باتری می شود.

    وضعیت باتری گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA

    اپل در این محصول تمامی توان خود را برای مصرف بهینه باتری به کار گرفته است. استفاده از نرخ به روز رسانی خودکار و به کارگیری پردازنده با معماری 5 نانومتری تأثیر چشمگیری در کاهش مصرف انرژی باتری داشته است. ظرفیت باتری این محصول 4352 میلی آمپر ساعت است. باتری به وسیله کابل لایتنینگ شارژ می شود و از قابلیت Fast Charging نیز با توان 27 وات پشتیبانی می کند. امکان شارژ Wireless نیز در این محصول فراهم شده است.

    دوربین گوشی موبایل iPhone Pro Max 13 Not Active LLA

    در دوربین خانواده شماره 13 اپل سنسورهای 12 مگاپیکسلی را شاهد هستیم. در آیفون 13 پرو مکس، از سه سنسور مختلف استفاده شده است، اولین سنسور یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع Wide است. سنسور دوم نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع Ultra Wide با زاویه 120 درجه می باشد و سنسور LIDAR نیز موجود است. دوربین سلفی نیز با رزولوشن 12 مگاپیکسل از نوع Wide است. در دوربین این این مدل آیفون شاهد ویژگی جدیدی به نام سنسور LIDAR هستیم که به افزایش قابلیت ها و عملکرد دوربین می انجامد.

    در نگاه اول شاید احساس کنید این قابلیت تفاوتی با قابلیت Depth ندارد؛ اما درواقع سنسور Depth، سنسور دوربین واید را برای ثبت تصاویر به حالت پرتره استفاده می کند. این درحالی است که سنسور LIDAR برای تصویربرداری سه بعدی استفاده می شود. با استفاده از سنسور LIDAR، شما می توانید تصاویر خود را با زوایا و دیدگاه های متفاوت ضبط کنید و در نهایت خروجی سه بعدی با کیفیت بالا را دریافت کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا تصاویری با عمق و واقعیت بیشتر را ایجاد کرده و تجربه جذابی از دیدن تصاویر سه بعدی را داشته باشید. قابلیت های دوربین iPhone 13 Pro Max تمامی نیاز شما را از یک دوربین خوب برای عکس برداری و فیلم برداری حرفه ای برآورده می کند.

    جمع بندی

    در این مقاله سعی کردیم تمامی مشخصات گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max Not Active LLA را بررسی کنیم. قیمت آیفون 13 پرو مکس 256 نسبت به مدل های Pro و معمولی آن بالاتر است؛ اما این دستگاه تمامی نیازهای شما را از یک گوشی موبایل باکیفیت برآورده می کند.

    اپل در این گوشی پرچم دار با ارتقا ویژگی های باتری، دوربین و صفحه نمایش یک محصول بسیار باکیفیت تر نسبت به نسخه های قبلی ارائه کرده است. اگر قصد خرید یکی از به روزترین محصولات اپل را دارید ما در فرفره به شما خرید iPhone 13 Pro Max را پیشنهاد می کنیم.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    نوع صفحه نمایش
    Super Retina XDR OLED
    اندازه صفحه نمایش
    6.1 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    Super Retina XDR OLED
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    458 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    2778x1284 پیکسل
    نسبت تصویر
    19.5:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    87.4 درصد
    محافظت
    Ceramic Shield glass
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120هرتز
    سایر قابلیت‌های صفحه نمایش

    پشتیبانی از استاندارد HDR10
    طیف گسترده رنگی
     پشتیبانی از Dolby Vision
     صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (Wide color gamut)

    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
    شبکه 5G
    Sub6 - mmWave 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78, 79
    فناوری‌های ارتباطی

    GPRS
    EDGE
    NFC
    Wi-Fi
    بلوتوث

    فن‌آوری موبایل
    GLONASS, A-GPS, GALILEO, Quasi-Zenith|QZSS
    Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    128 گیگابایت
    حافظه RAM
    6 گیگابایت
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل iOS
    نسخه سیستم عامل
    15
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    تشخیص چهره بیومتریک (Face ID) ژیروسکوپ(Gyro)
     شتاب‌سنج (Accelerometer)
     فشارسنج (Barometer)
    قطب‌نما (Compass) 
    مجاورت (Proximity)

    فرمت های پخش موسیقی

    HEVC, H.264, MPEG‑4

    فرمت های پخش ویدئو

    AAC‑LC, HE‑AAC, HE‑AAC v2, Protected AAC, MP3, Linear PCM, Apple Lossless, FLAC, Dolby Digital (AC‑3), Dolby Digital Plus (E‑AC‑3), Dolby Atmos ,AAX+, AAX

    قابلیت های نرم افزاری

    ایمیل
     مرورگر HTML5 
     قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
     قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF 
     برنامه ویرایش عکس
     سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail 
     YouTube 
     قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    4 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    12 + 12 + 12 مگاپیکسل + TOF 3D LiDAR
    رزولوشن دوربین جلو
    دوگانه 12 مگاپیکسل + SL 3D
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

     24/30/60/120 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
    4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720)
    دوربین سلفی

    قابلیت تشخیص چهره، عکاسی HDR
     کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840)
     4K با سرعت 24/25/30/60 فریم بر ثانیه

    فلش
    LED دوگانه / Dual-Tone
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

    سه دوربین ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل (Triple Camera) + یک دروبین TOF ۳D LiDAR scanner (depth) دوربین اول از نوع عریض (Wide) با دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۵، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focus Length ۲۶ mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۹ میکرومتر (۱.۹µm Pixel Size)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Sensor-Shift Optical Image Stabilization)، همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک (dual pixel PDAF) دوربین دوم از نوع تله‌فوتو (Telephoto) با دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۸، فاصله کانونی لنز ۷۷ میلی‌متر (Focus Length ۷۷ mm)، سایز سنسور ۱/۳.۴ اینچ (Sensor Size ۱/۳.۴ Inch) و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)، زوم اپتیکال ۳ برابر (۳x optical zoom) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک (PDAF) دوربین سوم از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) با دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴، فاصله کانونی لنز ۱۳ میلی‌متر (Focus Length ۱۳ mm) و سایز سنسور ۱/۳.۶ اینچ (Sensor Size ۱/۳.۶ Inch) دوربین چهارم از نوع عمیق TOF ۳D LiDAR scanner (depth) Quad-LED dual-tone flash HDR (photo/panorama) قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection) قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    240 گرم
    ابعاد
    7.7 × 78.1 × 160.8 میلی متر
    جنس بدنه
    شیشه و فلز
    ساختار بدنه
    بدنه پشت و جلو شیشه (Gorilla Glass)، دور بدنه استیل ضد زنگ
    ویژگی های خاص

    دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    تک سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2021
    مشخصات صدا
    بلندگو
    استریو
    خروجی صدا
    درگاه لایتنینگ (Lightning)
    توضیحات تکمیلی صدا

    ندارد

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    ندارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم یونی
    ظرفیت باتری
    4352 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    121 ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    قابلیت شارژ سی سیم 15 واتی ( MagSafe wireless charging 15W)، قابلیت شارژ سریع 27 واتی (Fast Baterry Charging 27W)، قابلیت شارژ سریع بی سیم مغناطیسی 7.5 واتی (Qi magnetic fast wireless charging 7.5W)، سازگار با فناوری (USB Power Delivery 2.0)

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Apple A15 Bionic (5 nm) Chipset
    پردازنده‌ی مرکزی
    Hexa-core (2x3.23 GHz Avalanche + 4x1.82 GHz Blizzard)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Apple GPU (5-core graphics)
    مشخصات اتصال
    نوع اتصال
    بلوتوث
    رابط ها
    Bluetooth, Lightning
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    Lightning
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.0، A2DP ،LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    خاکستری (Graphite)، طلایی (Gold)، آبی روشن (Sierra Blue)، نقره ای (Silver)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی / عکاسی سلفی/ بازی
    سایر امکانات

    فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی چهارگانه

    سایر توضیحات

    سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)

    قابلیت‌های مقاومتی

    دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما، کابل لایتنینگ