Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences
    گوشی شیائومی شیائومی (Xiaomi)

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    *
    • Not available
    • Not available
    • Not available
    *
    وضعیت: اتمام موجودی
    8٬715٬000 تومان

    بررسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    اوایل سال 2023 شیائومی، در کنار گوشی موبایل Poco X5 Pro نسخه مقرون به صرفه‌تری با عنوان گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G را روانه بازار می‌کند. در نتیجه کاربران فرصت انتخاب یک گزینه اقتصادی‌تر را خواهند داشت. با این حال این گوشی موبایل تفاوت چندانی با یک گوشی پرچم‌دار نداشته و با ویژگی‌های خود رضایت بسیاری از کاربران را به دست آورده است. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED مجهز شده و با یک باتری عظیم 5000 میلی‌آمپری و دوربین سه گانه در پشت عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در ادامه برای خرید گوشی پوکو X5 به مشخصات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

    مشخصات ظاهری گوشی پوکو X5 256 گیگ

    به طور کلی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از نظر طراحی نسبت به نسخه قبلی یعنی Poco X4 مزیت‌های بیشتری داشته و از نظر قرارگیری ماژول دوربین، حسگر اثر انگشت و طراحی کلی بهتر عمل کرده است. با مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار، مجهز بودن به شیشه محافظ و مقاومت بالا در برابر ضربه عملکرد رضایت‌بخشی را از لحاظ فیزیکی و ظاهری ارائه می‌دهد. در ادامه به طور کامل با جزئیات ظاهری گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G آشنا می‌شویم.

    طراحی ارگونومیک

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت نسبت به برادر خود یعنی Poco X5 Pro احساس بهتری در دست ایجاد می‌کند. زیرا مجهز به یک پنل پشتی دوگانه با حالت منحنی بوده که نسبت به نسخه پرو گردتر و نرم‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی موبایل فقط 189 گرم وزن داشته و در دست احساس سنگینی زیادی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه می‌توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

    ساخته شده از بهترین مواد

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از بهترین مواد ساخته شده و در برابر ضربه‌های احتمالی و خط و خش مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، مجهز به استاندارد IP53 بوده که آن را در برابر پاشش قطرات آب مقاوم می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون احساس نگرانی در زیر باران‌های سبک از این گوشی موبایل استفاده کنید.

    مجهز به حسگر اثر انگشت

    در کنار بدنه گوشی، دکمه پاور قرار گرفته که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. این حسگر واکنش سریعی به لمس نشان داده و به سرعت قفل صفحه نمایش را باز می‌کند. در بالای دکمه پاور نیز دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند و با کوچک‌ترین فشاری عمل می‌کنند. در قسمت پشت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یه ماژول دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنید که با کمی برآمدگی طراحی‌ شده‌اند. در سمت راست آن نیز نام POCO درج شده و به طور کلی یک قاب مستطیل‌ شکل مشکی را تشکیل داده‌اند.

    طراحی زیبا

     قاب پشتی گوشی، با یک بافت مات پوشانده شده که با جذب نور جلوه‌ای فلزی به ظاهر کلی گوشی می‌بخشد. این نوع طراحی باعث شده که گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از آنچه که واقعا است، ممتازتر به نظر برسد. این گوشی موبایل در سه رنگ آبی، مشکی و سبز ارائه شده که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به جای استفاده از طرح‌های مربعی که در اکثر گوشی‌های مدرن امروزی دیده می‌شود، از طرح‌های منحنی استفاده کرده است.

    پنل پشتی دارای لبه‌های منحنی بوده تا به راحتی در دست کاربر قرار بگیرد. اگرچه قیمت Poco X5 5G بسیار مقرون به صرفه است، اما ویژگی‌های یک گوشی پرچم‌دار را در بسیار از نواحی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال در قسمت جلویی گوشی با یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی از نوع AMOLED رو به رو هستیم که با وضوح Full HD بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

    پشتیبانی از دو سیم کارت و قابلیت ارتقاء حافظه

    در سمت گوشی، یک اسلات سیم کارت با اسلات کارت حافظه برای ارتقاء فضای ذخیره سازی قرار گرفته‌ است. در انتهای گوشی نیز یک میکروفن، درگاه شارژ USB-C و یک بلندگوی کوچک دیده می‌شود. متاسفانه در این گوشی بلندگوی استریو در نظر نگرفته شده و برای دریافت بهترین صدا ترجیحا باید از یک هندزفری استفاده کنید.

    مشخصات فنی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به طور کلی به عنوان یک گوشی میان رده عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. همچنین با داشتن یک تراشه قدرتمند برای اجرای انواع نرم‌افزارهای سبک و کاربردی ایده‌آل خواهد بود. پشتیبانی از شارژ سریع، پشتیبانی از فناوری 5G و ظرفیت بزرگ باتری، از مزایای دیگر این گوشی موبایل محسوب می‌شود.

    صفحه نمایش AMOLED با بالاترین کیفیت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED بوده و با نرخ تازه سازی 120 هرتز عملکرد بسیار روان و بدون تاخیری را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل برای افرادی که به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه دارند و می‌خواهند با بهترین کیفیت به تماشای فیلم، محتوای تصویری و مرور وب بپردازند، ایده‌آل خواهد بود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 1200 نیت بوده و در نور روز به خوبی دیده می‌شود. صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G با شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و از مقاومت بالایی برخوردار است.

    عملکرد قدرتمند

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به پردازنده اسنپدراگون 695 مجهز شده است. این پردازنده دارای یک CPU هست هسته‌ای است که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد. اگرچه نمی‌توان آن را سریع‌ترین تراشه موجود دانست، اما برای اکثر کارها و اجرای انواع نرم‌افزارها و بازی‌ها در یک گوشی میان رده مناسب به نظر می‌رسد. این گوشی هوشمند می‌تواند بازی‌های سبک را بدون هیچ مشکلی اجرا کند؛ اما در بازی‌های سنگین مانند آسفالت 9 کمی تاخیر دارد. این گوشی موبایل از رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی برخوردار بوده که به عملکرد بهتر گوشی کمک کرده است. اگر به حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه microSD فضای داخلی گوشی را افزایش دهید.

    دوربین با قابلیت‌های متنوع

    گوشی موبایل Poco X5 دارای تنظیمات دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین 48 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. عکس‌هایی که بدون لرزش در نور روز ثبت می‌شوند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. اما حالت شب چندان کیفیتی ندارد و تصاویر را نویزی ثبت می‌کند. علاوه بر حالت شب، دوربین این گوشی به حالت پرو، ابزار اسکن اسناد و حالت پرتره نیز مجهز شده است. رزولوشن فیلمبرداری در دوربین اصلی حداکثر 1080P بوده که با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌شود. دوربین سلفی به یک حسگر با رزولوشن 13 مگاپیکسل مجهز شده که از نوع عریض محسوب می‌شود. این دوربین عکس‌های قابل قبولی را به ثبت می‌رساند و کیفیت فیلمبرداری آن 1080P است.

    باتری با ظرفیت بالا و پشتیبانی از شارژ سریع

    گوشی موبایل Poco X5 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در صورت استفاده عادی یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی کرده و در کمترین زمان ممکن باتری گوشی را به طور کامل شارژ می‌کند.

    پشتیبانی از فناوری‌ ارتباطی 5G و دو سیم کارت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت همان‌طور که از عنوانش پیداست، از فناوری‌ 5G پشتیبانی کرده که باعث اتصال سریع‌تر به اینترنت و صرفه‌جویی بهینه در مصرف باتری می‌شود. این گوشی همچنین مجهز به دو اسلات سیم کارت بوده که برای افرادی که می‌خواهند سیم کارت کاری و شخصی خود را جدا کنند، مناسب خواهد بود.

    مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G در یک نگاه

    در ادامه به صورت خلاصه و کلیدی به شرح مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G می‌پردازیم تا با مرور کلی آن‌ها بتوانید درباره خرید این گوشی موبایل تصمیم نهایی بگیرد. به طور کلی مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G عبارت‌اند از:

    • صفحه نمایش بزرگ از نوع AMOLED
    • نرخ تازه سازی بالا
    • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری
    • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    • پشتیبانی از دو سیم کارت
    • دوربین مناسب برای عکاسی‌ در نور روز
    • باتری قدرتمند
    • پشتیبانی از شارژ سریع
    • مجهز به حسگر اثر انگشت
    • پشتیبانی از 5G
    • پردازنده قدرتمند
    • رم بالا

    اگر هر کدام از ویژگی‌های اشاره شده، جزء اولویت‌های اصلی‌تان برای خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G محسوب می‌شود، بنابراین این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

    درباره برند

    شیائومی یک شرکت الکترونیکی چندملیتی چینی است که در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند به سرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. شیائومی همچنین طیف گسترده‌ای از لوازم الکترونیکی از جمله دستگاه‌های خانگی هوشمند، پوشیدنی‌ها، لپ تاپ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی را تولید می‌کنند. این برند به دلیل ارائه محصولات با کیفیت بالا با قیمت‌های رقابتی شناخته شده و دلیل محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان نیز همین ویژگی است. شیائومی به دلیل طراحی‌های نوآورانه و محصولات مقرون به صرفه، حضور چشمگیری در بازارهای داخلی و بین المللی به دست آورده است.

    ارزش خرید گوشی موبایل پوکو x5

    در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، این دستگاه یکی از گوشی‌های میان رده برند شیائومی بوده که به عنوان نسخه مقرون به صرفه تر گوشی Poco X5 Pro عرضه شده است. این گوشی موبایل از صفحه نمایش 6.67 اینچی برخوردار بوده و با نرخ تازه سازی 120 هرتز و کیفیت AMOLED عملکردی عالی ارائه می‌دهد. از طرفی دیگر به پردازنده‌ای قدرتمند مجهز شده که برای اجرای برنامه‌های کاربردی بسیار مناسب است. پشتیبانی از فناوری 5G، دوربین‌های سه‌گانه با کیفیت متوسط رو به بالا، پشتیبانی از شارژ سریع و باتری بادوام از مزایای دیگر گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G محسوب می‌شود. برای خرید این محصول می‌توانید از طریق وب‌سایت فرفره اقدام نمایید و آن را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین سفارش دهید.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    نوع صفحه نمایش
    AMOLED
    اندازه صفحه نمایش
    6.67 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    AMOLED
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    395 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    1080 × 2400 پیکسل
    محافظت
    Corning Gorilla Glass 3
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    ۱۲۰۰نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    سایر قابلیت‌های صفحه نمایش

    قابلیت دریافت چند لمس همزمان

    تعداد رنگ
    16 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    1 (2100), 2 (1900), 3 (1800), 4 (1700), 5 (850), 7 (2600), 8 (900), 20 (800), 28 (700), 38 (2600), 40 (2300), 41 (2500), 66 (1700/2100)
    شبکه 5G
    1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6
    فناوری‌های ارتباطی

    Wi-Fi
    بلوتوث

    فن‌آوری موبایل
    GPS
    Wi-Fi
    Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band
    رادیو
    دارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    256 گیگابایت
    حافظه RAM
    8 گیگابایت
    نوع کارت حافظه
    microSDXC 
    پشتیبانی از کارت حافظه
    دارد
    استاندارد کارت حافظه
    UFS 2.2
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    12
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    منوی فارسی
    دارد
    حسگرها

    قطب‌نما (Compass)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ژیروسکوپ(gyro)
    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد
    فرمت های پخش موسیقی

    MP3 MP4, 3gp, Ogg, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    3 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    ۱۳ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    30 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
     (1080 × 1920) Full HD 
    دوربین سلفی

    حسگر با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) و دریچه دیافراگم f/۲.۵ / فیلمبرداری: ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰fps

    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

     حسگر اول از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸ و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF / - حسگر دوم از نوع فوق عریض (ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲، زاویه دید ۱۱۸ درجه، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (۱.۱۲µm Pixel Size)، سایز سنسور ۱/۴ اینچ (Sensor Size ۱/۴ Inch) / - حسگر سوم از نوع ماکرو (macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ / قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) / قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    189 گرم
    ابعاد
    8 × 76.2 × 165.9 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    بدنه پشت و دور بدنه پلاستیک, بدنه جلو شیشه
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    ۲۰۲۳
    مشخصات صدا
    بلندگو
    استریو
    توضیحات تکمیلی صدا

    خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    دارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    5000 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    ۱۰۶ ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast battery charging 33W)

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)
    پردازنده‌ی مرکزی
    Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۱.۷ - ۲.۲ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno 619
    مشخصات اتصال
    نوع اتصال
    بلوتوث
    رابط ها
    Bluetooth
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    USB Type-C
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
     5.1، A2DP ،LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    مشکی، آبی، سبز

    سایر امکانات

    ارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی

    سایر توضیحات

    فبلت

    قابلیت‌های مقاومتی

    IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب

    اقلام همراه

    آداپتور شارژر, دفترچه راهنما, کابل USB Type C, سوزن خارج کردن سیم کارت

    نظر خود را بنویسید
    • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *

    بررسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    اوایل سال 2023 شیائومی، در کنار گوشی موبایل Poco X5 Pro نسخه مقرون به صرفه‌تری با عنوان گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G را روانه بازار می‌کند. در نتیجه کاربران فرصت انتخاب یک گزینه اقتصادی‌تر را خواهند داشت. با این حال این گوشی موبایل تفاوت چندانی با یک گوشی پرچم‌دار نداشته و با ویژگی‌های خود رضایت بسیاری از کاربران را به دست آورده است. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED مجهز شده و با یک باتری عظیم 5000 میلی‌آمپری و دوربین سه گانه در پشت عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در ادامه برای خرید گوشی پوکو X5 به مشخصات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

    مشخصات ظاهری گوشی پوکو X5 256 گیگ

    به طور کلی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از نظر طراحی نسبت به نسخه قبلی یعنی Poco X4 مزیت‌های بیشتری داشته و از نظر قرارگیری ماژول دوربین، حسگر اثر انگشت و طراحی کلی بهتر عمل کرده است. با مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار، مجهز بودن به شیشه محافظ و مقاومت بالا در برابر ضربه عملکرد رضایت‌بخشی را از لحاظ فیزیکی و ظاهری ارائه می‌دهد. در ادامه به طور کامل با جزئیات ظاهری گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G آشنا می‌شویم.

    طراحی ارگونومیک

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت نسبت به برادر خود یعنی Poco X5 Pro احساس بهتری در دست ایجاد می‌کند. زیرا مجهز به یک پنل پشتی دوگانه با حالت منحنی بوده که نسبت به نسخه پرو گردتر و نرم‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی موبایل فقط 189 گرم وزن داشته و در دست احساس سنگینی زیادی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه می‌توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

    ساخته شده از بهترین مواد

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از بهترین مواد ساخته شده و در برابر ضربه‌های احتمالی و خط و خش مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، مجهز به استاندارد IP53 بوده که آن را در برابر پاشش قطرات آب مقاوم می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون احساس نگرانی در زیر باران‌های سبک از این گوشی موبایل استفاده کنید.

    مجهز به حسگر اثر انگشت

    در کنار بدنه گوشی، دکمه پاور قرار گرفته که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. این حسگر واکنش سریعی به لمس نشان داده و به سرعت قفل صفحه نمایش را باز می‌کند. در بالای دکمه پاور نیز دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند و با کوچک‌ترین فشاری عمل می‌کنند. در قسمت پشت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یه ماژول دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنید که با کمی برآمدگی طراحی‌ شده‌اند. در سمت راست آن نیز نام POCO درج شده و به طور کلی یک قاب مستطیل‌ شکل مشکی را تشکیل داده‌اند.

    طراحی زیبا

     قاب پشتی گوشی، با یک بافت مات پوشانده شده که با جذب نور جلوه‌ای فلزی به ظاهر کلی گوشی می‌بخشد. این نوع طراحی باعث شده که گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G از آنچه که واقعا است، ممتازتر به نظر برسد. این گوشی موبایل در سه رنگ آبی، مشکی و سبز ارائه شده که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به جای استفاده از طرح‌های مربعی که در اکثر گوشی‌های مدرن امروزی دیده می‌شود، از طرح‌های منحنی استفاده کرده است.

    پنل پشتی دارای لبه‌های منحنی بوده تا به راحتی در دست کاربر قرار بگیرد. اگرچه قیمت Poco X5 5G بسیار مقرون به صرفه است، اما ویژگی‌های یک گوشی پرچم‌دار را در بسیار از نواحی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال در قسمت جلویی گوشی با یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی از نوع AMOLED رو به رو هستیم که با وضوح Full HD بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

    پشتیبانی از دو سیم کارت و قابلیت ارتقاء حافظه

    در سمت گوشی، یک اسلات سیم کارت با اسلات کارت حافظه برای ارتقاء فضای ذخیره سازی قرار گرفته‌ است. در انتهای گوشی نیز یک میکروفن، درگاه شارژ USB-C و یک بلندگوی کوچک دیده می‌شود. متاسفانه در این گوشی بلندگوی استریو در نظر نگرفته شده و برای دریافت بهترین صدا ترجیحا باید از یک هندزفری استفاده کنید.

    مشخصات فنی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G به طور کلی به عنوان یک گوشی میان رده عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. همچنین با داشتن یک تراشه قدرتمند برای اجرای انواع نرم‌افزارهای سبک و کاربردی ایده‌آل خواهد بود. پشتیبانی از شارژ سریع، پشتیبانی از فناوری 5G و ظرفیت بزرگ باتری، از مزایای دیگر این گوشی موبایل محسوب می‌شود.

    صفحه نمایش AMOLED با بالاترین کیفیت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED بوده و با نرخ تازه سازی 120 هرتز عملکرد بسیار روان و بدون تاخیری را ارائه می‌دهد. این گوشی موبایل برای افرادی که به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه دارند و می‌خواهند با بهترین کیفیت به تماشای فیلم، محتوای تصویری و مرور وب بپردازند، ایده‌آل خواهد بود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 1200 نیت بوده و در نور روز به خوبی دیده می‌شود. صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G با شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و از مقاومت بالایی برخوردار است.

    عملکرد قدرتمند

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به پردازنده اسنپدراگون 695 مجهز شده است. این پردازنده دارای یک CPU هست هسته‌ای است که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد. اگرچه نمی‌توان آن را سریع‌ترین تراشه موجود دانست، اما برای اکثر کارها و اجرای انواع نرم‌افزارها و بازی‌ها در یک گوشی میان رده مناسب به نظر می‌رسد. این گوشی هوشمند می‌تواند بازی‌های سبک را بدون هیچ مشکلی اجرا کند؛ اما در بازی‌های سنگین مانند آسفالت 9 کمی تاخیر دارد. این گوشی موبایل از رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی برخوردار بوده که به عملکرد بهتر گوشی کمک کرده است. اگر به حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه microSD فضای داخلی گوشی را افزایش دهید.

    دوربین با قابلیت‌های متنوع

    گوشی موبایل Poco X5 دارای تنظیمات دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین 48 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. عکس‌هایی که بدون لرزش در نور روز ثبت می‌شوند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. اما حالت شب چندان کیفیتی ندارد و تصاویر را نویزی ثبت می‌کند. علاوه بر حالت شب، دوربین این گوشی به حالت پرو، ابزار اسکن اسناد و حالت پرتره نیز مجهز شده است. رزولوشن فیلمبرداری در دوربین اصلی حداکثر 1080P بوده که با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌شود. دوربین سلفی به یک حسگر با رزولوشن 13 مگاپیکسل مجهز شده که از نوع عریض محسوب می‌شود. این دوربین عکس‌های قابل قبولی را به ثبت می‌رساند و کیفیت فیلمبرداری آن 1080P است.

    باتری با ظرفیت بالا و پشتیبانی از شارژ سریع

    گوشی موبایل Poco X5 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در صورت استفاده عادی یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی کرده و در کمترین زمان ممکن باتری گوشی را به طور کامل شارژ می‌کند.

    پشتیبانی از فناوری‌ ارتباطی 5G و دو سیم کارت

    گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت همان‌طور که از عنوانش پیداست، از فناوری‌ 5G پشتیبانی کرده که باعث اتصال سریع‌تر به اینترنت و صرفه‌جویی بهینه در مصرف باتری می‌شود. این گوشی همچنین مجهز به دو اسلات سیم کارت بوده که برای افرادی که می‌خواهند سیم کارت کاری و شخصی خود را جدا کنند، مناسب خواهد بود.

    مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G در یک نگاه

    در ادامه به صورت خلاصه و کلیدی به شرح مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G می‌پردازیم تا با مرور کلی آن‌ها بتوانید درباره خرید این گوشی موبایل تصمیم نهایی بگیرد. به طور کلی مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G عبارت‌اند از:

    • صفحه نمایش بزرگ از نوع AMOLED
    • نرخ تازه سازی بالا
    • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری
    • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    • پشتیبانی از دو سیم کارت
    • دوربین مناسب برای عکاسی‌ در نور روز
    • باتری قدرتمند
    • پشتیبانی از شارژ سریع
    • مجهز به حسگر اثر انگشت
    • پشتیبانی از 5G
    • پردازنده قدرتمند
    • رم بالا

    اگر هر کدام از ویژگی‌های اشاره شده، جزء اولویت‌های اصلی‌تان برای خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G محسوب می‌شود، بنابراین این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

    درباره برند

    شیائومی یک شرکت الکترونیکی چندملیتی چینی است که در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند به سرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. شیائومی همچنین طیف گسترده‌ای از لوازم الکترونیکی از جمله دستگاه‌های خانگی هوشمند، پوشیدنی‌ها، لپ تاپ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی را تولید می‌کنند. این برند به دلیل ارائه محصولات با کیفیت بالا با قیمت‌های رقابتی شناخته شده و دلیل محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان نیز همین ویژگی است. شیائومی به دلیل طراحی‌های نوآورانه و محصولات مقرون به صرفه، حضور چشمگیری در بازارهای داخلی و بین المللی به دست آورده است.

    ارزش خرید گوشی موبایل پوکو x5

    در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، این دستگاه یکی از گوشی‌های میان رده برند شیائومی بوده که به عنوان نسخه مقرون به صرفه تر گوشی Poco X5 Pro عرضه شده است. این گوشی موبایل از صفحه نمایش 6.67 اینچی برخوردار بوده و با نرخ تازه سازی 120 هرتز و کیفیت AMOLED عملکردی عالی ارائه می‌دهد. از طرفی دیگر به پردازنده‌ای قدرتمند مجهز شده که برای اجرای برنامه‌های کاربردی بسیار مناسب است. پشتیبانی از فناوری 5G، دوربین‌های سه‌گانه با کیفیت متوسط رو به بالا، پشتیبانی از شارژ سریع و باتری بادوام از مزایای دیگر گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G محسوب می‌شود. برای خرید این محصول می‌توانید از طریق وب‌سایت فرفره اقدام نمایید و آن را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین سفارش دهید.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    نوع صفحه نمایش
    AMOLED
    اندازه صفحه نمایش
    6.67 اینچ
    فناوری صفحه‌نمایش
    AMOLED
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    395 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن
    1080 × 2400 پیکسل
    محافظت
    Corning Gorilla Glass 3
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    ۱۲۰۰نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    سایر قابلیت‌های صفحه نمایش

    قابلیت دریافت چند لمس همزمان

    تعداد رنگ
    16 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    1 (2100), 2 (1900), 3 (1800), 4 (1700), 5 (850), 7 (2600), 8 (900), 20 (800), 28 (700), 38 (2600), 40 (2300), 41 (2500), 66 (1700/2100)
    شبکه 5G
    1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6
    فناوری‌های ارتباطی

    Wi-Fi
    بلوتوث

    فن‌آوری موبایل
    GPS
    Wi-Fi
    Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band
    رادیو
    دارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    256 گیگابایت
    حافظه RAM
    8 گیگابایت
    نوع کارت حافظه
    microSDXC 
    پشتیبانی از کارت حافظه
    دارد
    استاندارد کارت حافظه
    UFS 2.2
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    12
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    منوی فارسی
    دارد
    حسگرها

    قطب‌نما (Compass)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    ژیروسکوپ(gyro)
    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد
    فرمت های پخش موسیقی

    MP3 MP4, 3gp, Ogg, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    3 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    ۱۳ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    30 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
     (1080 × 1920) Full HD 
    دوربین سلفی

    حسگر با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) و دریچه دیافراگم f/۲.۵ / فیلمبرداری: ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰fps

    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

     حسگر اول از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸ و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF / - حسگر دوم از نوع فوق عریض (ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲، زاویه دید ۱۱۸ درجه، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (۱.۱۲µm Pixel Size)، سایز سنسور ۱/۴ اینچ (Sensor Size ۱/۴ Inch) / - حسگر سوم از نوع ماکرو (macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ / قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) / قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    189 گرم
    ابعاد
    8 × 76.2 × 165.9 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    بدنه پشت و دور بدنه پلاستیک, بدنه جلو شیشه
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    ۲۰۲۳
    مشخصات صدا
    بلندگو
    استریو
    توضیحات تکمیلی صدا

    خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    دارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    5000 میلی آمپر ساعت
    عمر باتری
    ۱۰۶ ساعت
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

    دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast battery charging 33W)

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)
    پردازنده‌ی مرکزی
    Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۱.۷ - ۲.۲ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno 619
    مشخصات اتصال
    نوع اتصال
    بلوتوث
    رابط ها
    Bluetooth
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)
    درگاه های ارتباطی
    USB Type-C
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
     5.1، A2DP ،LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

    مشکی، آبی، سبز

    سایر امکانات

    ارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی

    سایر توضیحات

    فبلت

    قابلیت‌های مقاومتی

    IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب

    اقلام همراه

    آداپتور شارژر, دفترچه راهنما, کابل USB Type C, سوزن خارج کردن سیم کارت