نقد و بررسی

نقد و بررسی Redmi Note 10 5G

شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) یکی از گوشی های میان رده و خوش قیمت شیائومی است که در مارس 2021 از آن رونمایی شد. این گوشی موبایل با آن که قیمتی نزدیک به 5 میلیون تومان دارد، مشخصات قابل قبولی داشته و می تواند برای کاربری روزانه، یک انتخاب ایده آل باشد. در این بخش با نقد و بررسی Redmi Note 10 5G همراه شما هستیم و قرار است این گوشی که در اواخر آوریل 2021 روانه بازار شده را از نظر مشخصات، بررسی کنیم. نمایشگر با کیفیت، پردازنده رضایت بخش، پیکربندی های متنوع و باتری قدرتمند را باید از نقاط قوت این گوشی معرفی کرد. همراه ما باشید.

نقد و بررسی Redmi Note 10 5G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی ردمی نوت 10 مانند بسیاری از گوشی های خوش قیمت شیائومی، با بدنه ای پلاستیکی طراحی شده است. استفاده از پلاستیک در این گوشی موبایل هم مزیت و هم عیب دارد. مزیت آن این است که وزن گوشی را پایین نگه داشته و این گوشی 190 گرمی یکی از خوش دست ترین گوشی های بازار است. اما عیب آن جذب اثر انگشت و لک است که ضرورت استفاده از قاب موبایل را بیشتر می کند.

طول و عرض ردمی نوت 10 به ترتیب 161.8 و 75.3 میلی متر است و 8.9 میلی متر هم ضخامت دارد. به طور کلی در دست گرفتن این گوشی موبایل احساس خوبی دارد و کیفیت ساخت و ظاهر آن، هیچ شباهتی به یک گوشی میان رده و بی ارزش ندارد. بدنه پلاستیکی ردمی نوت 10 به گونه ای طراحی شده که در معرض نور، افکت های نوری جذابی را به وجود می آورد.

در پنل پشتی گوشی موبایل ماژول دوربین در کنار فلش به چشم می خورد و در لبه کناری و پایین گوشی، برند Redmi در کنار آیکن 5G طراحی شده است. طراحی دکمه ها در این گوشی شیائومی مانند بسیاری از دیگر گوشی های این کمپانی است. طبق معمول در لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و تنظیم ولوم را داریم. دکمه پاور به سنسور اثر انگشت مجهز شده که می توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. در لبه سمت چپ اسلات سیمکارت و کارت حافظه قرار دارد. روی این گوشی می توانید 2 سیمکارت نانو سیم را به صورت همزمان در اختیار داشته باشید و از اسلات اختصاصی کارت حافظه هم برای افزایش حافظه داخلی استفاده کنید.

در لبه بالایی گوشی رابط جک 3.5 میلی متری طراحی شده و در کنار آن سنسور مادون قرمز قرار دارد. در لبه پایینی گوشی هم پورت شارژ دستگاه از نوع USB تایپ C تعبیه شده است. این گوشی موبایل را می توانید در رنگ های متنوع از خاکستری و آبی گرفته تا سبز و کروم نقره ای خریداری کنید.

نقد و بررسی redmi note 10 5g
بررسی گوشی Redmi Note 10 5G

نقد و بررسی Redmi Note 10 5G از نظر نمایشگر

نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی از پنل IPS LCD ساخته شده و 83.7 درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص می دهد. در بخش بالا و مرکزی نمایشگر، یک پانچ هولد برای قرار گرفتن لنز سلفی طراحی شده و شیائومی برای محافظت از نمایشگر گوشی خود از فناوری کورنینگ گوریلا گلس 3 استفاده کرده است. هر چند این محافظ نمی تواند مانع از آسیب های جدی به نمایشگر شود، اما در برابر خط و خش مقاومت خوبی دارد.

یکی از نقاط قوت نمایشگر ردمی نوت 10 که شاید در میان رده برندهای دیگر دیده نشود، رزولوشن بالای آن است. این نمایشگر می تواند محتواهای بصری را با کیفیت 1080 در 2400 پیکسل نمایش دهد و تراکم پیکسلی آن 405 پیکسل در هر اینچ است که برای یک گوشی میان رده فوق العاده محسوب می شود.

نقاط قوت نمایشگر ردمی به همین جا ختم نمی شود! شیائومی این نمایشگر را به نرخ نوسازی 90 هرتزی مجهز کرده که باعث می شود کار کردن با گوشی، جابجایی بین صفحات، اسکرول کردن در صفحات شبکه های اجتماعی و بازی های اندرویدی با تصاویر روان اجرا شوند. برگ برنده دیگری که شیائومی در نمایشگر این گوشی رونمایی کرده حداکثر روشنایی 400 نیت است که می تواند تا حدی استفاده از پنل IPS را کمرنگ تر جلوه داده و مشکلات مربوط به عدم خوانایی نمایشگر در زیر نور آفتاب را از بین ببرد.

آموزش تنظیمات گوشی شیائومی

بررسی ردمی نوت 10 از نظر دوربین ها

در این بخش از نقد و بررسی Redmi Note 10 5G به دوربین های این گوشی می رسیم که به عنوان یک گوشی با قیمت مقرون به صرفه، شما را راضی می کند. ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی گوشی به صورت یک مستطیل برجسته طراحی شده که 3 لنز را در خود جای داده است. لنز اصلی گوشی یک لنز واید 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است که از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند.

لنز بعدی از نوع ماکرو بوده و یک سنسور Hynix Hi-259 با ابعاد هر پیکسل 1.75 میکرومتر دارد. گشودگی دیافراگم این لنز f/2.4 است و برای عکاسی با آن باید در فاصله 4 سانتی متر یا کمتر از سوژه، قرار بگیرید.

یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم در ماژول دوربین این گوشی قرار گرفته که برای فوکوس و ثبت تصاویر پرتره به کار می آید. در کنار 3 لنز دوربین، فلش LED هم برای عکاسی در شب طراحی شده است. این دوربین می تواند فیلم برداری با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30 را پشتیبانی کند.

به طور کلی تصاویری که دوربین اصلی گوشی در نور روز ثبت می کند کیفیت بالایی داشته و فراتر از انتظار از یک گوشی 5 میلیون تومانی است. اما با کاهش نور محیط و در شب، نویز تصاویر بیشتر می شود.

لنز سلفی گوشی هم یک لنز واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. کیفیت تصاویر لنز سلفی نیز کاملا رضایت بخش بوده و جزئیات در آنها، به خصوص در نور روز و محیط های پر نور با دقت بالایی ثبت می شود. لنز سلفی هم امکان فیلم برداری با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30 را پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی redmi note 10 5g
بررسی دوربین Redmi Note 10 5G

سخت افزار و رابط کاربری در Redmi Note 10 5G

در جذاب ترین و مهم ترین بخش نقد و بررسی Redmi Note 10 5G به بررسی عملکرد آن می رسیم. شیائومی به عنوان قلب تپنده گوشی خود به سراغ پردازنده های کمپانی مدیاتک رفته است. این گوشی یک چیپ ست 8 هسته ای از نوع MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G دارد. آرایش هسته ها در این چیپ ست از 2 هسته قدرتمند Cortex-A76 با نهایت سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته اقتصادی Cortex-A55 با نهایت سرعت 2.0 گیگاهرتز تشکیل می شود. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 هم روی پردازنده اصلی گوشی سوار است. به طور کلی این پردازنده را باید یک پردازنده متوسط معرفی کنیم که از پس کارهای روزمره و معمولی از جمله وبگردی، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی و اجرای بازی ها و اپلیکیشن های با گرافیک متوسط به خوبی برمی آید. برای اجرای بازی های سنگین در صورتی که گرافیک بازی را روی متوسط تنظیم کنید، مشکلی برای اجرای آنها نخواهید داشت. البته پردازنده گرافیکی این گوشی کمی قدیمی است، اما افت کیفیت محتوای بصری در آن به قدری نیست که شما را ناراضی کند.

شیائومی ردمی نوت 10 را می توانید در یکی از پیکربندی های زیر خریداری کنید. بالطبع برای افرادی که به بازی های اندرویدی و اپلیکیشن های مختلف علاقه دارند، حافظه رم بیشتر را پیشنهاد می دهیم:

  • 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

خوشبختانه حافظه داخلی این گوشی UFS 2.2 است که نسل جدید حافظه های داخلی محسوب می شود و سرعت بالایی دارد. این گوشی موبایل در زمان عرضه با اندروید 11 و رابط کاربری مخصوص شیائومی یعنی MIUI ورژن 12 عرضه شده که امکان به روز رسانی نسخه اندروید و MIUI در آن وجود دارد.

بهترین گوشی شیائومی تا 11 میلیون

 قدرت باتری شیائومی ردمی Note 10

به عنوان حسن ختام نقد و بررسی Redmi Note 10 5G به باتری این گوشی موبایل می رسیم که باز هم شیائومی برای طراحی آن کم نگذاشته و چیزی فراتر از باتری یک گوشی میان رده را در این گوشی خود عرضه کرده است. ردمی نوت 10 به یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ظرفیت 5 هزار میلی آمپر ساعت مجهز است که در صورت استفاده معمولی تا 1.5 روز نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت.

اما حتی برای شارژ کردن گوشی هم لازم نیست ساعت ها انتظار بکشید! باتری این گوشی از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند که برای رسیدن از صفر درصد به 33 درصد، فقط 30 دقیقه زمان نیاز دارد. شارژری که در جعبه این محصول قرار گرفته یک شارژر 22 واتی است که ردمی نوت 10 حداکثر از 18 وات آن استفاده می کند. پس می توانید از این شارژر برای شارژ دستگاه های دیگر که نیاز به 22 وات انرژی دارند هم استفاده کنید.

جمع بندی

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 10 یک میان رده با ارزش از برند شیائومی است که بر خلاف بسیاری از میان رده های دیگر بازار، مشخصات قابل قبول و رضایت بخشی دارد. با خرید این گوشی موبایل می توانید انواع بازی ها و اپلیکیشن های مختلف را نصب کرده و بدون مشکل استفاده کنید؛ از مناظر زیبا و خودتان عکاسی و فیلم برداری کنید؛ فیلم ها و سریال های مختلف را در نمایشگر با کیفیت گوشی تماشا کنید یا اینکه همیشه خیالتان از بابت شارژ گوشی راحت باشد. این گوشی با قیمت زیر 7 میلیون تومان، یک انتخاب عالی محسوب می شود و شاید نقطه ضعف های آن را بتوان در پنل IPS نمایشگر و پشتیبانی از فست شارژ 18 واتی معرفی کرد. با این حال با خرید ردمی نوت 10 بیشتر از آنچه که پول می دهید، آش می خورید!

در این بخش سعی کردیم تمام موارد مربوط به نقد و بررسی Redmi Note 10 5G را پوشش دهیم. اگر سوالی در رابطه با این گوشی موبایل دارید در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا