آموزش و ترفند فرفره

برداشتن تیک آبی واتساپ چگونه است؟ غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ

یکی از پیامرسان هایی که تقریباً در تمامی جهان مورد استفاده قرار می گیرد و مردم با آن آشنایی دارند، واتساپ است. همانطور که می دانید، این برنامه، قابلیت ها و امکانات بسیاری دارد که آن را به یکی از برترین شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است. در واتساپ شما امکان تغییر تنظیمات حریم خصوصی و شخصی سازی را دارید و با برداشتن تیک آبی واتساپ از حریم شخصی و خصوصی خود محافظت کنید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرفره روش های غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ را به صورت گام به گام شرح می دهیم. برای یادگیری این آموزش، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معنای هر تیک در اپلیکیشن واتس اپ

قبل از آنکه به سراغ روش های غیر فعال کردن تیک آبی را در این برنامه برویم، بهتر است با معنای هر تیک در اپلیکیشن واتس اپ آشنا شویم:

یک تیک تیره در کنار پیام

یک تیک تیره در کنار پیام، نشان دهنده این است که پیام به گیرنده ارسال شده اما هنوز به گوشی مخاطب نرسیده است. زیرا مخاطب به اینترنت دسترسی ندارد یا آنلاین نیست.

دو تیک تیره رنگ در کنار پیام

این حالت مربوط به زمانی است که مخاطب، پیام را دریافت کرده ولی هنوز پیام را مشاهده نکرده و نخوانده است.

دو تیک آبی در کنار پیام

زمانی که دو تیک آبی در کنار پیام مشاهده کردید، به این معنی است که پیام شما را مشاهده کرده و خوانده است. به عقیده برخی کاربران، این مرحله، حریم خصوصی کاربر را از بین می برد و افراد زیادی به دنبال راهی برای برداشتن تیک آبی واتساپ هستند.

برداشتن تیک آبی واتساپ
معنای هر تیک در اپلیکیشن واتس اپ

چگونه تیک ابی واتساپ را فعال کنیم؟

پیام رسان واتس اپ دارای قابلیتی به نام رسید خوانده شدن پیام (Read Receipts) است که از طریق آن، کاربران متوجه می شوند، پیام ارسالی به مخاطب خوانده شده یا آن را نخوانده است. برای فعالسازی این تیک در WhatsApp باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا باید وارد پیام رسان خود شوید و روی گزینه سه نقطه که در بالای صفحه، سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  • بعد از باز شدن این بخش، گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • بعد از وارد شدن به این بخش، گزینه حساب کاربری (Account) را انتخاب کنید.
  • به هنگام باز شدن صفحه جدید، باید روی گزینه حریم خصوصی (Private) کلیک کنید تا به صفحه اصلی وارد شوید.
  • در این بخش، گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها، اعلام خواندن یا رسید خوانده شدن پیام (Read receipts) است. با فعال کردن این گزینه، تیک آبی واتساپ فعال می گردد.

فعال كردن تيك ابي واتساپ سامسونگ

نحوه فعال کردن تیک آبی واتساپ در گوشی های سامسونگ و سیستم عامل اندروید، به شرح زیر است:

  • برنامه واتس اپ را باز کنید و روی نقطه عمودی قرار گرفته در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا به بخش تنظیمات بروید.
  • روی گزینه حساب کلیک کنید. در این بخش باید وارد تنظیمات مربوط به حریم خصوصی شوید.
  • در تنظیمات حریم خصوصی، گزینه مدیریت تیک های آبی را انتخاب کرده و گزینه اعلام خواندن را فعال کنید.
  • برای فعال شدن این گزینه، باید برنامه را ببندید و مجدداً باز کنید تا تغییرات اعمال شوند.

فعال كردن تيك ابي واتساپ ایفون

برای گذاشتن یا برداشتن تیک آبی واتساپ در آیفون باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه WhatsApp را باز کنید و به سراغ آیکون چرخ دنده کوچک که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد، بروید.
  • این آیکون مربوط به تنظیمات واتس اپ است. در این بخش، روی گزینه حساب کلیک کنید. این گزینه شبیه به یک جعبه آبی یا یک کلید سفید است.
  • در صفحه باز شده، گزینه حریم خصوصی را انتخاب کنید. حالا می توانید گزینه اعلام خواندن را فعال یا غیرفعال نمایید. زمانی که این گزینه سبز باشد، به معنی این است که گزینه اعلام خواندن فعال است.

اما آیا امکان متوقف شدن برنامه وجود دارد؟ واتساپ در چه گوشی هایی متوقف میشود (فبلاگ)؟ این امر می تواند علت های زیادی داشته باشد اما این برنامه در برخی از گوشی های آیفون نظیر آیفون SE، آیفون 6S و اچ تی سی Desire 500 و برخی گوشی های هوآوی و لنوو متوقف می شود. بنابراین اگر گوشی آیفون شما، مدل قدیمی دارد، به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

برداشتن تیک آبی واتساپ
چگونه تیک ابی واتساپ را فعال کنیم؟

قابلیت برداشتن تیک

رسید خوانده شدن پیام یا Read Receipts، قابلیتی است که راحتی کاربران واتساپ را مختل کرده است و باعث می شود مخاطبان آنها، پیگیری بیشتری در رابطه با پیام های فرستاده خود داشته باشند. این قابلیت به گونه ای است که وقتی پیام شما به مخاطب می رسد، تیک مربوط به پیام، دوتا می شود و در صورتی که مخاطب پیام شما را مشاهده کرده و بخواند، این دوتا تیک به رنگ آبی در می آیند.

فروشگاه اینترنتی فرفره

از آنجایی که کاربران به حریم شخصی و خصوصی خود اهمیت می دهند، واتساپ در آپدیت های بعدی خود، امکان غیر فعال کردن تیک آبی در برنامه را ایجاد کرد. نکته قابل توجه در این رابطه، این است که با غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ، خود شما نیز قادر به دیدن تیک آبی برای پیام های ارسالی به مخاطبین خود نیستید. همچنین در مقاله آموزش ساخت کانال واتساپ (فبلاگ) می توانید، ساخت کانال در این پیامرسان کاربردی را آموزش ببینید که جزو بخش های جدید برنامه به شمار می رود.

مراحل غیر فعال کردن تیک آبی در واتساپ از طریق خود برنامه

برای اینکه کسی متوجه این موضوع که شما پیام او را خوانده اید یا نه، نشود، باید مراحلی را از طریق برنامه انجام دهید. مراحل برداشتن تیک آبی واتساپ به شرح زیر است:

  • برنامه را باز کنید و از طریق منو چرخ دنده یا سه نقطه بالای صفحه، وارد بخش تنظیمات شوید.
  • در این بخش، روی گزینه حساب کاربری کلیک کنید و سپس گزینه حریم خصوصی را انتخاب نمایید.
  • حال با انتخاب گزینه رسید خوانده شدن پیام، تیک آبی واتس اپ برای شما غیرفعال می شود.

استفاده از برنامه های دیگه برای برداشتن تیک آبی واتساپ

یکی دیگر از روش های غیرفعال کردن آبی برنامه WhatsApp، استفاده از برنامه های جانبی و مشابه برنامه اصلی است. یکی از این برنامه ها، واتساپ جیبی (GB) است که در آن، امکان شخصی سازی بیشتری نسبت به نسخه اصلی وجود دارد و امکانات متفاوت تری با متصل کردن واتس اپ اصلی به این برنامه، در اختیار شما می گذارد. در صورت استفاده از WhatsApp GB برای برداشتن تیک آبی واتساپ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد منو برنامه واتساپ GB شوید و گزینه GB Settings را انتخاب کنید.
  • سپس با باز شدن صفحه جدید، باید روی گزینه Privacy and Security کلیک نمایید.
  • در بخش Chats، گزینه Contacts را انتخاب کرده و تیک مربوط به Hide Blue Tick را فعال کنید.

با این کار دیگر مخاطبان شما، امکان اطلاع از خواندن پیام هایشان توسط شما را ندارند. غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ در این برنامه، برخلاف نسخه اصلی، برای چت گروه ها هم امکان پذیر است و برای انجام این کار، باید در بخش Chats، گزینه Groups را انتخاب نمایید و تیک مربوطه را برای آن فعال کنید. البته باید توجه داشته باشید برنامه واتساپ جیبی، مخصوص سیستم عامل اندروید است و نسخه IOS ندارد. همچنین نوع دیگری از واتساپ به نام واتساپ بیزینس (فبلاگ) وجود دارد که از طریق آن، می تواند اکانت های بیزینسی و کاری را پشتیبانی و مدیریت کرد.

ترفند های دیگه برای مخفی کردن تیک آبی در واتساپ

روش های دیگری نیز برای غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ وجود دارد که خیلی قابل اعتماد نیستند و امکان خطای آنها وجود دارد. همچنین در صورتی که نگران اطلاعات خود در این برنامه هستید، می توانید به سراغ مقاله آموزش بکاپ واتساپ (فبلاگ) بروید.

 مخفی کردن تیک آبی پیام با استفاده از فعال کردن حالت پرواز (Airplane Mode)

یکی از ترفندهای جالب برای اینکه پیام دیگران را بدون تیک آبی مشاهده کنید، فعال کردن حالت پرواز (Airplane Mood) است.

  • اگر پیامی را در واتساپ دریافت کرده اید، آن را باز نکنید.
  • از برنامه خارج شوید و اتصال به اینترنت خود را قطع کنید و سپس حالت پرواز گوشی تلفن همراه خود را فعال نمایید.
  • سپس مجدداً وارد پیامرسان WhatsApp شوید و پیام مورد نظر را بخوانید.
  • بعد از کامل خواندن پیام، از برنامه کاملاً خارج شوید و حالت پرواز را خاموش کنید.
  • خواهید دید که پیامی که شما در حالت پرواز مشاهده کرده اید و خوانده اید، جزو پیام های خوانده نشده باقی مانده است.

حذف تیک دوم واتساپ در زمان روشن بودن اینترنت

برای غیرفعال شدن تیک آبی در واتساپ، ترفند دیگری وجود دارد که در زمان روشن بودن اینترنت، به کار می آیند. این روش ها شامل، برداشتن تیک آبی واتساپ به صورت دائمی و حذف تیک به صورت موقت می شوند.

حذف تیک دوم واتس اپ دائمی

شاید به دلایلی، نخواهید اینترنت خود را قطع کنید و در عین حال به دنبال این باشید که پیام های واتساپ را نیز دریافت نکنید و مخاطب شما، تیک دوم خاکستری را که نشان دهنده روشن بودن اینترنت شما است را دریافت نکند. به همین منظور، شما می توانید دسترسی برنامه را به اینترنت ببندید. البته این روش، متفاوت از غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ است.

به طور کلی، تمامی برنامه ها بعد از خرید موبایل، امکان دسترسی به اینترنت برای آنها فعال می شود و عمل آپدیت را در پس زمینه گوشی انجام می دهند. در این حالت، حتی اگر وارد برنامه واتساپ نیز نشده باشید، پیام ها را دریافت می کنید. اما با انجام مراحل زیر، باید بعد از روشن کردن اینترنت، وارد برنامه شوید تا پیام ها برای شما نمایش داده شوند:

  • به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده و گزینه برنامه ها (Apps) را انتخاب کنید.
  • در میان برنامه های موجود، برنامه واتساپ را انتخاب کنید و روی گزینه Mobile Data کلیک کنید.
  • در این مرحله، می توانید گزینه Allow background data usage را غیرفعال نمایید.

غیر فعال کردن تیک دوم واتس اپ به صورت موقت

در صورتی که قصد برداشتن تیک آبی واتساپ تنها برای یک بار را دارید و به دنبال این هستید که در زمان روشن بودن اینترنتتان، تیک دوم خاکستری در کنار پیام ها برای مخاطبین شما ظاهر نشود، می توانید از روش زیر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این روش تنها تا زمانی کاربرد دارد که وارد برنامه نشوید.

  • اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کنید و تمامی برنامه ها از جمله واتساپ را ببندید.
  • وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Apps را انتخاب نمایید.
  • برنامه واتساپ را در بین برنامه های موجود انتخاب کنید. در پایین صفحه، سمت راست، گزینه Force Stop وجود دارد که با انتخاب آن، در زمان روشن بودن اینترنت، هیچ اعلانی برای شما از سمت WhatsApp ارسال نمی شود.

کلام آخر

در این مقاله به روش های برداشتن تیک آبی واتساپ اشاره شد. دلایل زیادی برای غیر فعال کردن تیک آبی در این برنامه وجود دارد و شما با استفاده از راه های مختلفی، می توانید این کار را انجام دهید. البته اصلی ترین دلیل افراد، حفظ حریم خصوصی است. اما نظر شما در رابطه با حذف این تیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا