آموزش و ترفند فرفره

حالت سکوت یا Quiet Mode اینستاگرام چیست؟

فعالسازی حالت سکوت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است که تعداد کاربران آن به بیش از دو میلیارد نفر می رسد. این برنامه به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران خود، هر چند وقت یکبار قابلیت جدیدی را اضافه می کند. یکی از قابلیت های نسبتاً جدید این برنامه، حالت سکوت اینستاگرام است. فعال سازی این گزینه مزایای متعددی را برای کاربران به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره این ویژگی با شما صحبت کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره سایر نسخه های اینستاگرام، مقاله آموزش GBInstagram را مطالعه کنید.

حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) چیست؟

حالت سکوت اینستاگرام یا (Quiet Mode) یک ویژگی نسبتاً جدید است که به کاربران اجازه می دهد تا بازه مشخصی از ساعات شبانه روز هیچ اعلانی از اینستاگرام دریافت نکنند. به عنوان مثال ممکن است شما ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر را در محیط کار سپری کنید. چنانچه تمایل به دریافت پیام و اعلان از این شبکه اجتماعی را نداشته باشید، با فعال کردن این گزینه در محدوده زمانی مشخص، نوتیفیکیشن اینستاگرام غیر فعال خواهد شد.

در حقیقت اینستاگرام با ارائه این قابلیت به برنامه، قصد کمک به کاربران در جهت مدیریت زمان بین شبکه های اجتماعی و زندگی روزمره را دارد. کاربران می توانند بر اساس شرایط خود، در هر زمانی از شبانه روز این قابلیت را روی اپلیکیشن اینستاگرام فعال کنند.

نکته جالب این است که اینستاگرام حالت سکوت شما را به دنبال کننده ها و افرادی که قصد ارسال پیام به شما را دارند، اعلام می کند. در این شرایط سایر افراد در رابطه با زمان های غیرفعال بودن شما آگاه خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید.

چگونه حالت سکوت (Quiet Mode) را در اینستاگرام فعال کنیم؟

برای استفاده از قابلیت حالت سکوت اینستاگرام و فعال سازی آن طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • در مرحله اول با مراجعه به پروفایل خود و انتخاب گزینه سه نقطه، روی تنظیمات اینستاگرام کلیک کنید.
  • از میان گزینه های موجود، به بخش اعلان ها (Notifications) بروید.
  • در قسمت اعلان ها حالت سکوت (Quiet Mode)را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. گزینه مربوط به فعال سازی این قابلیت را در حالت روشن قرار دهید.
  • در همین صفحه می توانید بازه زمانی حالت سکوت اینستاگرام را بر اساس شرایط و برنامه روزانه خود در نظر بگیرید. برای این کار کافی است مقابل گزینه from، زمان شروع و مقابل گزینه to ساعت پایان را وارد کنید.

توجه داشته باشید، این قابلیت به صورت پیش فرض توسط برنامه در بازه زمانی یازده شب تا هفت صبح فعال است. شما می توانید بسته به سلیقه خود این بازه زمانی را تغییر دهید. نکته دیگر اینکه بازه زمانی حالت سکوت اینستاگرام حداکثر 12 ساعت است.

در ادامه چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دانلود از اینستاگرام هستید، مقاله دانلود ریلز اینستاگرام را مطالعه کنید.

حالت سکوت اینستاگرام

تنظیم زمان بندی حالت (Quiet Mode) در اینستاگرام

در قسمت قبل در رابطه با فعال سازی Quiet Mode اینستاگرام و نحوه زمان بندی آن به صورت مرحله به مرحله با شما صحبت کردیم. تنظیم زمان بندی حالت (Quiet Mode) در اینستاگرام علی رغم اینکه بسیار ساده به نظر می رسد، مزایای بسیاری برای افراد به دنبال دارد.

فروشگاه اینترنتی فرفره
  • مدیریت زمان

فعال سازی گزینه Quiet Mode تأثیر زیادی در مدیریت زمان شما خواهد داشت. در این شرایط می توانید مرزبندی مشخصی را برای زندگی روزمره و فضای مجازی در نظر بگیرید.

  • اطلاع رسانی به دنبال کنندگان

با فعال سازی حالت سکوت، سایر افراد نسبت به ساعت های عدم فعالیت شما در اینستاگرام مطلع خواهند شد. در این شرایط آنها دیگر انتظار دریافت پاسخ از شما نخواهند داشت. همچنین شما می توانید با استفاده از این روش برنامه زمانی فعالیت خود در اینستاگرام را به سایر افراد اعلام کنید.

  • کاهش استرس

در شلوغی زندگی روزمره ممکن است دریافت یک اعلان، سبب افزایش احساس استرس در فرد شود. تنظیم برنامه زمانی تأثیر زیادی در کاهش فشار روانی خواهد داشت.

  • افزایش تمرکز

بخشی از زمان شبانه روز به استراحت، کار، ارتباط با خانواده، مطالعه و غیره اختصاص دارد. ارتباط هم زمان با فضای مجازی می تواند سبب کاهش بهره وری و تمرکز فرد روی جنبه های مختلف زندگی شود. با استفاده از این قابلیت می توانید تمرکز خود را روی سایر برنامه های روزمره خود بالاتر ببرید.

لغو حالت سکوت اینستاگرام

ممکن است برخی از کاربران پس از مدتی مایل به استفاده از قابلیت سکوت اینستاگرام نباشند و بخواهند در هر ساعتی از شبانه روز اعلان های این برنامه را دریافت کنند. در چنین شرایطی لازم است نسبت به غیر فعال سازی حالت سکوت اقدام کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • پس از وارد شدن به برنامه اینستاگرام، به قسمت پروفایل خود بروید.
  • با کلیک روی سه خط مشخص شده در بالای صفحه گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • با مراجعه به قسمت اعلان ها (Notifications)، وارد قسمت Quiet Mode یا همان حالت سکوت شوید.
  • با خاموش کردن گزینه مربوط به Quiet Mode در ابتدای صفحه، حالت سکوت برنامه برای شما غیر فعال خواهد شد.

چنانچه قصد خرید گوشی جدید برای فعالیت در اینستاگرام را دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله قیمت گوشی را مطالعه کنید.

حالت سکوت اینستاگرام

تفاوت حالت سکوت اینستاگرام با ویژگی Pause Notifications

ممکن است برخی از افراد کاربرد حالت سکوت اینستاگرام را با قابلیت Pause Notifications اشتباه بگیرند. البته که عملکرد کلی این دو گزینه به یکدیگر شبیه است؛ چرا که هر دو آنها عدم دریافت اعلان های برنامه را به دنبال دارند. با این وجود این دو قابلیت از ابعاد مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به مهمترین این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

  • نحوه عملکرد

با فعال سازی Pause Notifications، ارسال کلیه اعلان ها در برنامه اینستاگرام متوقف خواهد. در این میان، امکان زمان بندی خودکار این قابلیت وجود ندارد. سایر افراد نیز از انجام تنظیمات مربوط به آن آگاه نخواهند شد. در Quiet Mode امکان زمان بندی خودکار تنظیمات توسط کاربر وجود دارد. علاوه بر این عدم ارسال اعلان ها در بازه زمانی مشخص شده به اطلاع سایر دنبال کننده ها خواهد رسید.

  • اطلاع به افراد

فعالسازی قابلیت پاز نوتیفیکیشن در اینستاگرام، به مخاطبان و دنبال کنندگان شما اطلاع رسانی نمی شود؛ این در حالی است که دنبال کنندگان از وضعیت حالت سکوت شما به صورت خودکار مطلع خواهند شد.

  • مدت زمان

مدت زمان فعال سازی Pause Notifications شامل گزینه های کوتاه تر همچون یک ربع، یک ساعت و غیره می شود. با این حال افراد می توانند حالت سکوت اینستاگرام را در بازه های زمانی طولانی تر و به صورت دائمی فعال کنند.

چنانچه قصد خرید انواع گوشی، تبلت و وسایل جانبی آنها را به صورت آنلاین از فروشگاه آنلاین فرفره دارید، مطالعه مقالات فبلاگ می تواند برای شما مفید باشد.

Quiet Mode اینستاگرام در یک نگاه

در این مقاله درباره حالت سکوت اینستاگرام و مزایای آن به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده، چنانچه در بازه زمانی مشخصی از روز امکان فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام را ندارید، می توانید از این قابلیت جهت تنظیم اعلان های برنامه و اطلاع رسانی به سایر کاربران استفاده کنید. در چنین شرایطی می توانید به شکل بهتری روی سایر ابعاد زندگی خود متمرکز شوید و بهره وری خود را افزایش دهید. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر ترفند های اینستاگرام هستید، مقاله ترفندهای اینستاگرام می تواند برای شما مفید باشد

غزل وثیق

کارشناس IT و فعال در حوزه SEO که این گوشه کنارا به UI ,UX و طراحی هم علاقه دارم 😎😉

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا