آموزش و ترفند فرفره

آموزش بستن برنامه های پس زمینه در انواع گوشی های اندروید و آیفون

کُند شدن و سریع خالی شدن شارژ باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران گوشی های هوشمند با آن دست و پنجه نرم می کنند. مخصوصا اگر گوشی نو و امکاناتش به روز باشد. اینجاست که مقصر برنامه هایی هستند که بعد از استفاده به صورت باز رها شده اند و بیهوده از منایع گوشی مثل RAM، پردازنده و باتری کار می کشند. اما مسئله فقط با بستن برنامه های پس زمینه حل می شود. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟ با ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرفره همراه باشید تا شما را با روش های بستن اپلیکیشن ها در گوشی های اندروید و آیفون آشنا کنیم.

بستن برنامه های پس زمینه در گوشی های اندرویدی

نوع تنظیمات هر گوشی ممکن است بسته به سازنده و نسخه اندروید آن متفاوت باشد، اما گزینه هایی که در دسترس هستند، در اکثر گوشی های مشابه و قابل تشخیص است. برای بستن برنامه های پس زمینه به طور کلی باید:

  1. به Settings >Apps بروید.
  2. برنامه ای که می خواهید متوقف شود را انتخاب کنید، سپس روی Force Stop کلیک کنید.

نکته: لازم به ذکر است اگر از برنامه ای استفاده نمی کنید، حالا زمان خوبی که آن را کلا حذف کنید. برای این منظور در دستگاهتان، روی Uninstall کلیک کنید.

  1. در نهایت روی OK در پیامی که ظاهر می شود، کلیک کنید.

نکته: البته مشکلات باتری و رَم فقط تا زمانی برطرف می شود که گوشی را مجددا راه اندازی (Restart) نکرده باشید. با ری اِستارت گوشی، برنامه دوباره اجرا می شود. برای غیرفعال کردن تمام فعالیت های برنامه پس زمینه، باید گزینه App Battery Usage را غیرفعال کنید و سپس روی گزینه Allow use background کلیک کنید تا خاموش شود.

بستن برنامه های پس زمینه در گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ در هر مدلی که باشد، ظرفیت و توان مشخصی دارد. پس بهتر است برای افزایش کارایی، برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را با طی کردن مراحل زیر ببندید:

  1. روی Settings و سپس Apps کلیک کنید.
  2. برنامه مورد نظر را پیدا کنید. البته اگر می خواهید راحت تر اپلیکیشن را پیدا کنید، از گزینه فیلتر که آیکون آن به این شکل است ، گزینه Show System Apps Switch را فعال کنید.
  3. روی Force Stop و در نهایت OK کلیک کنید.

بستن برنامه ها در پس زمینه شیائومی

یک گوشی شیائومی رابط کاربری ساده ای دارد. برای بستن برنامه های پس زمینه، فقط باید روی نماد مربع در پایین صفحه اصلی کلیک کنید. اگر می خواهید برنامه های مشخصی را ببندید، کافیست انگشتتان را روی هر کدام که می خواهید بکشید. اگر هم قصد دارید تمام برنامه ها را ببندید، باید روی دکمه ضربدر در وسط صفحه کلیک کنید.

بستن برنامه های پس زمینه گوشی های اندرویدی با تنظیمات باتری

یکی دیگر از روش های غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه، محدود کردن باتری است. گزینه ای تحت عنوان Adaptive Battery در بخش باتری گوشی های اندروید وجود دارد که با توجه به الگوهای مصرف داده تصمیم می گیرد کدام اپلیکیشن ها و سرویس ها در پس زمینه باشند و کدام یک از آنها نباشند.
برای فعال کردن Adaptive Battery باید:

  1. به Settings>Battery بروید.
  2. در آنجا Battery Saver را انتخاب و روی Adaptive Battery کلیک کنید تا این بخش باز شود.
  3. حالا می توانید دکمه Use Adaptive Battery را روشن کنید.

نکته: یادتان باشد با اینکه این ویژگی برای کمک به کاهش تخلیه باتری عالی است، اما ممکن است باعث افت عملکرد و به تاخیر انداختن اعلان ها در یک سری موارد شود.

معرفی بهترین برنامه ها برای بستن برنامه های پس زمینه

برخی از افراد فکر می کنند ریست فکتوری گوشی اندرویدی آخرین راه برای رفع مشکلاتی از قبیل هنگ کردن و کند شدن آن است. اما گاهی تنها با بستن برنامه های پس زمینه مشکل حل خواهد شد. این روزها برنامه های زیادی برای این منظور طراحی و عرضه شده اند که بسیار شناخته شده هم هستند. کارایی این اپلیکیشن ها تقریبا یکی است و انتخابشان به نیاز و سلیقه کاربر بستگی دارد. ما چند نمونه از آنها را معرفی خواهیم کرد که مطمئنا مشکلتان را حل خواهند کرد.

Tasker

Tasker یک برنامه اندرویدی است که به شما کمک می کند وظایف یا همان Tasksها را به صورت خودکار در بیاورید. می توانید با اعمال یک سری قوانین سفارشی دستگاهتان را وادار کنید در صورت وجود شرایط خاص، کارها را به طور خودکار انجام دهد.

فروشگاه اینترنتی فرفره

Greenify

Greenify یکی از بهترین برنامه های اندرویدی است که با شناسایی اپلیکیشن ها و فرآیندهای پس زمینه و قرار دادنشان در حالتSleep ، آنها را غیر فعال می کند. این امر باعث صرفه جویی در باتری و بهبود عملکرد می شود. این برنامه مورد علاقه افرادی است که می خواهند تجربه روانتری از کار با گوشی داشته باشند.

CCleaner

CCleaner هم یک برنامه اندرویدی است که دستگاه شما را از برنامه های بلا استفاده پاک و فایل های غیر ضروری را حذف می کند. به این ترتیب فضا آزاد می شود و دستگاه شما با آزاد شدن منابع گوشی مثل رم، باتری و پردازنده بهتر کار می کند.

Naptime

Naptime یکی از اپلیکیشن های بسیار معروف اندروید برای بستن برنامه های پس زمینه است که وقتی دستگاه شما در حال استفاده نیست، فعالیت هایی که به طور غیر مستقیم در جریان هستند را متوقف می کند. این کار مثل یک چرت برای دستگاه شما به حساب می آید و برای کاربرانی که می خواهند در مصرف باتری صرفه جویی کنند، عالی است.

KillApps

این برنامه همانطور که از نام آن پیداست، با یک ضربه انگشت تمام برنامه های پس زمینه را به نوعی می کُشد! بهترین ویژگی آن این است که هم از اپلیکیشن های شخص ثالث و هم برنامه های خود گوشی پشتیبانی می کند. شما می توانید با تهیه یک لیست، قوانینی را برای محدود کردن یک سری از Appها اعمال کنید.

لازم به ذکر است برنامه هایی که معرفی شد، حتی با وجود رمزگذاری برنامه های اندرویدی هم کار می کنند.

بستن برنامه های پس زمینه
برنامه CCleaner

بستن برنامه های پس زمینه به کمک گزینه های توسعه دهنده

اگر نمی خواهید به برنامه های شخص ثالث برای بستن برنامه های پس زمینه وابسته باشید، می توانید از یکی از امکانات داخلی گوشی اندروید برای این منظور استفاده کنید. ویژگی Developer Options یا همان “گزینه های توسعه دهنده” به شما این امکان را می دهد تا تعداد فرایندهای پس زمینه ای که می توانند روی دستگاه شما اجرا شوند را محدود کنید. برای دسترسی به این ویژگی باید این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. با دو بار کلیک کردن بر روی شماره ساخت در بخش About Phone در منوی تنظیمات (Settings)، Developer Options را در دستگاهتان فعال کنید.
  2. در Developer Options، به قسمت Apps بروید و روی Background process limit کلیک کنید.
  3. بسته به تعداد برنامه ها و فرایندهای پس زمینه ای که می خواهید غیر فعال شوند، روی یک کدام از 6 گزینه کلیک کنید.

حتی می توانید با فعال کردن گزینه Don’t keep activity در همان منو، از اجرای برنامه ها به محض بلا استفاده شدن در پس زمینه جلوگیری کنید.

نحوه بستن برنامه های پس زمینه گوشی های آیفون

بستن برنامه های پس زمینه در گوشی های تحت سیستم عامل iOS مثل انجام سایر تنظیمات صفحه نمایش آیفون کار ساده ای است، فقط باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای باز کردن App Switcher باید انگشتتان را از پایین به بالا بکشید یا دکمه Home را دو بار فشار دهید (البته اگر روی آیفونتان وجود دارد).
  2. حالا Application Cards در دسترس شما قرار می گیرد. اگر می خواهید بیش از یک برنامه را حذف کنید، سه انگشت خود را روی سه کارت قرار دهید و آنها را به سمت بالا بکشید. به این ترتیب می توانید در هر بار سه تا از اپلیکیشن ها را با هم ببندید.

در روش قبل نهایتا سه برنامه را می شد به طور همزمان بست. اما اگر بخواهید تمام برنامه ها را به یکباره ببندید، چطور؟ شما باید دکمه Power و Volume را با هم فشار دهید و انگشتتان را روی دکمه پاور روی صفحه بکشید تا خاموش شود.

غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه
بستن برنامه های پس زمینه

آیا بستن برنامه های پس زمینه آیفون باعث بهبود عملکرد آن می شود؟

همانطور که گفته شد وقتی برنامه ای در پس زمینه باز است، مخصوصا اگر به وای فای وصل باشد، به دلیل برخی به روز رسانی ها از رم، CPU و باتری استفاده می کند. گاهی این اضافه کاری، باعث هنگ کردن دستگاه می شود و شما را وادار به استفاده از کدهای مخفی گوشی اندرویدی برای ریست فکتوری آن می کند. در نتیجه بستن برنامه هایی که از آنها استفاده نمی شود، کمک می کند تا این اجزای گوشی کمی نفس راحت بکشند!

در بستن برنامه های پس زمینه افراط نکنید!

روش های بستن برنامه های پس زمینه چه در گوشی های اندروید و آیفون کم نیست، اما نباید در استفاده از آنها افراط کرد زیرا باعث تخلیه سریعتر باتری می شوند. مخصوصا بسیاری از کارشناسان این کار را برای گوشی آیفون توصیه نمی کنند مگر در صورتی که هنگ کرده باشد یا به درستی کار نکند. به هر حال اگر واقعا لازم بود، می توانید از روش ها و برنامه هایی که در این مقاله معرفی شد، بهره ببرید.

با توجه به قیمت خرید گوشی اندروید و iOS بهتر است به عنوان یک مصرف کننده گوشی های هوشمند اطلاعات کاملی در مورد نحوه نگهداری این کالاها داشته باشید. در فرفره همیشه به ترفندها و تکنیک های ارزشمندی دسترسی خواهید داشت که به افزایش طول عمر تجهیزات الکترونیکی شما کمک می کنند.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا