آموزش و ترفند فرفره

 بهترین روش های بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید

اگر از مخاطب های گوشی خود نسخه پشتیبان داشته باشید، هیچ جای نگرانی نیست. به راحتی می توان مخاطبین حذف شده را بازیابی کرد. اما زمانی که نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، باید دستورالعمل های گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا فهرست مخاطبین شما به همان حالت اول بازگردد.

برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، چند روش ساده وجود دارد. در ادامه این روش ها را قدم به قدم دنبال می کنیم. اگر تیر ما به سنگ خورد و نتوانستم مخاطبین حذف شده را بازیابی کنیم؛ از برنامه های بازیابی اطلاعات کمک می گیریم. پس با ما همراه باشید.

نحوه بازیابی شماره تلفن های حذف شده از سطل زباله در Google Contacts

جالب است بدانید گوگل مخاطبین دیلیت شده را تا 30 روز بعد از پاک شدن توسط کاربر، نگه می دارد. پس اگر مخاطب را در یک ماه اخیر حذف نموده اید، می توانید آن را بازیابی کنید.

در گوشی اندروید خود اپ Contacts را اجرا کنید. روی تب Fix & manage ضربه زده و گزینه Trash را لمس کنید. فهرستی از مخاطبین حذف شده را مشاهده می کنید. برای بازیابی موارد حذف شده، روی هر کدام از آنها ضربه زده و گزینه Recover را انتخاب کنید.

بازیابی مخاطبین از پشتیبان Google One

گوگل وان یک سرویس حافظه ابری است که کاربران می توانند داده های خود را روی آن ذخیره کنند. در حالت عادی هر کاربر می تواند اطلاعات خود را تا حجم 15 گیگابایت، در این فضای ابری ذخیره کند.

برخی کاربران از اطلاعات مخاطبین تلفن همراه خود، روی حافظه ابری گوگل نسخه پشتیبان تهیه می کنند. برای تهیه نسخه پشتیبان در گوشی اندروید، از قسمت Settings روی Google ضربه زده سپس Backup و در نهایت گزینه Backup now را لمس کنید.

ما فرض می کنیم شما قبلا با پشتیبان گیری موافقت نموده اید. حالا برای بازیابی اطلاعات مخاطبین از Google one، به این صورت عمل کنید.

از قسمت Settings وارد Google می شویم و گزینه Set up & Restore(یا فقط Restore) را لمس می کنیم. ابتدا روی Restore Contacs سپس روی Restore ضربه می زنیم تا مخاطبین بازیابی شوند.

بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی های اندروید با استفاده از جیمیل

پس از خرید گوشی موبایل، حذف شدن مخاطبین، کاربر را به دردسر می اندازد. یک روش ساده با استفاده از جیمیل می تواند شما را نجات دهد.

اگر فهرست مخاطبین خود را با حساب جیمیل روی گوشی سینک کرده باشید، امکان دسترسی به مخاطبین از طریق جیمیل وجود دارد. کاربر برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید می تواند از طریق گوشی یا کامپیوتر به جیمیل خود مراجعه کند.

فروشگاه اینترنتی فرفره

با گوشی اندروید وارد حساب جیمیل شوید. در قسمت سمت چپ بالا(بستگی به زبان گوشی دارد)، روی یک گزینه به شکل سه خط تیره روی هم ضربه بزنید. از میان گزینه های نمایش داده شده، Contacts را لمس کنید. با ضربه روی آیکون Trash فهرست مخاطبین حذف شده را خواهید دید.

در این قسمت برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، مخاطبین دلخواه را لمس کرده سپس Recover را انتخاب کنید. اگر هم می خواهید مخاطب را برای همیشه حذف کنید، گزینه Delete forever را انتخاب کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید
بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی های اندروید با استفاده از جیمیل

همگام سازی مخاطبین بازیابی شده از جیمیل با گوشی

پس از اینکه مخاطبین خود را بازیابی کردید، باید گزینه مربوط به همگام سازی را در گوشی خود فعال کنید. به قسمت Settings گوشی مراجعه کرده و Accounts and Sync را جستجو و انتخاب کنید. روی Google ضربه بزنید سپس جیمیل خود را انتخاب کنید و تیک مربوط به Contacts را فعال کنید. عملیات همگام سازی به طور خودکار انجام می شود.

اگر هم می خواهید همگام سازی را فورا به صورت دستی انجام دهید، روی گزینه More که در پایین صفحه قرار دارد ضربه زده و Sync now را لمس کنید.

بهترین برنامه بازیابی شماره های پاک شده گوشی

اگر با روش های گفته شده موفق به بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید نشدید، از برنامه های ریکاوری استفاده کنید. در ادامه فهرستی از بهترین برنامه های ریکاوری ارائه می دهیم.

برنامه Dr.Fone: این برنامه در دو نسخه مخصوص اندروید و iOS ارائه شده است. کاربر می تواند علاوه بر مخاطبین، ریکاوری عکس های پاک شده گوشی را نیز انجام دهد. از نقاط قوت این برنامه می توان به اسکن سریع و سازگاری با انواع تلفن همراه اشاره کرد.

  • ابتدا برنامه fone را دانلود و نصب کنید.
  • گوشی اندروید خود را به لپ تاپ متصل کرده و حالت USB Debugging گوشی را فعال کنید (از قسمت Settings به Developer option مراجعه کرده و روی Enable USB Debugging ضربه بزنید).
  • روی گزینه Data Recovery کلیک کرده و گزینه Contacts را انتخاب کنید.
  • با کلیک روی Start Scan، فرآیند جستجو آغاز می شود.
  • اکنون برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، مخاطب دلخواه را انتخاب و ذخیره کنید.

برنامه Tenorshare ULTData: ابزار قدرتمند دیگر که امید را دل شما زنده می کند، Tenorshare است. این برنامه قابلیت بازیابی مخاطبین گوشی، عکس ها، پیام ها و سابقه تماس را دارد. دستور استفاده از این برنامه به این صورت است:

  • ابتدا برنامه Tenorshare را روی لپ تاپ خود دانلود و نصب کنید.
  • گوشی را با کابل به لپ تاپ متصل کرده و حالت USB Debugging آن را فعال کنید.
  • بنابر نوع دستگاه گزینه مناسب را انتخاب کنید، برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید گزینه Recover from Android Device را انتخاب کنید.
  • ابتدا روی گزینه Contacts سپس Start Scan کلیک کنید.
  • کاربر می تواند پس از دیدن نتیجه، آن را ذخیره کند.

نحوه بازیابی شماره تلفن حذف شده در گوشی سامسونگ

پس از خرید گوشی سامسونگ، حساب جیمیل خود را با فهرست مخاطبین همگام سازی کنید. اهمیت این موضوع، هنگام پاک شدن ناگهانی مخاطبین آشکار می شود. اگر حساب جیمیل نتوانست مشکل ما را حل کند، چاره چیست؟

در این حالت، برنامه EaseUS Mobisaver توصیه می شود. این ابزار قدرتمند برای بازیابی مخاطبین گوشی سامسونگ به کار می رود. سازندگان این برنامه ادعا کرده اند، قابلیت ریکاوری کردن مخاطبین، حتی بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز وجود دارد. این برنامه به دلیل استفاده از رابط کاربری ساده، بسیار محبوب است.

 بازیابی مخاطبین حذف شده از گوشی شیائومی

پس از خرید گوشی شیائومی ممکن است مشکلاتی مانند پاک شدن ناگهانی مخاطبین گریبان شما را بگیرد. اگر به هر دلیل نتوانستید با ابزارهای موجود در گوشی، مخاطبین را بازیابی کنید، از برنامه هایی مانند iMobile PhoneRescue استفاده کنید.

کاربر می تواند مخاطبین و سایر داده های خود را با این ابزار ریکاوری کند. فقط کافی است برنامه را روی لپ تاپ خود نصب کنید. سپس گوشی را با کابل به لپ تاپ متصل کرده و آن را در حالت Debugging Mode قرار دهید. در نهایت بعد از انجام پویش، نتیجه به کاربر ارائه می شود.

نحوه دانلود مخاطبین آپلود شده از متا در اندروید

اگر قبل از حذف شدن مخاطبین، کاربر دفترچه تلفن خود را با حساب اینستاگرام همگام کرده باشد، می تواند مخاطبین را اینستاگرام به گوشی منتقل کند. برای این منظور گام های زیر را دنبال کنید.

  • اپ اینستاگرام را اجرا کرده و وارد حساب خود شوید.
  • روی آیکون سه خطی در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • گزینه اول یعنی Accounts center را لمس کنید.
  • از قسمت Account Settings روی Your information and Permission ضربه بزنید.
  • ابتدا گزینه Download your information سپس Download or transfer information را لمس کنید.
  • از بین دو گزینه ارائه شده، Some of your information را انتخاب کنید.
  • به قسمت پایین اسکرول کرده و از کادر مربوط به Connections تیک گزینه Contacts را فعال کنید. سپس روی Next ضربه بزنید.
  • حال از بین دو گزینه ارائه شده برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، روی Download to Device سپس Next ضربه بزنید.
  • اینستاگرام حداکثر تا 48 ساعت بعد از ثبت درخواست برای دریافت اطلاعات، یک لینک به حساب ایمیل متصل به اکانت اینستاگرام شما ارسال می کند. این لینک را باز کنید تا اطلاعات مخاطبین شما در گوشی بارگیری شوند. حال می توانید این مخاطبین را با برنامه Contacts اندروید به گوشی وارد کنید.
  • وارد برنامه Contacts شده و گزینه Import from file را انتخاب کنید. در نهایت برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید روی گزینه Device ضربه زده و فایل موردنظر را Import کنید.

برخی کاربران به سلامت گوشی و محافظت آن از بدافزارها اهمیت ویژه ای می دهند. آنها همیشه در جستجوی بهترین آنتی ویروس اندرویدی برای مراقبت از اطلاعات خود هستند. بدافزارها عملکرد عادی گوشی را مختل می کنند و در موارد بدتر، ممکن است اطلاعات کاربر را به سرقت ببرند.

 Undo Changes چیست؟

یکی از ابزارهایی که با دقت بیشتری می تواند مخاطبین شما را بازیابی کند، Undo Changes است. برای دسترسی به این قابلیت برنامه Contacts گوشی اندروید را اجرا کنید.

  • از تب Fix & manage روی گزینه Settings ضربه بزنید.
  • به پایین اسکرول کرده و گزینه Undo changes را لمس کنید.
  • حساب کاربری جیمیل مدنظر را انتخاب کنید.
  • اکنون برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، یک بازه زمانی انتخاب کنید. کاربر می تواند یک بازه زمانی تا 30 روز را به دلخواه انتخاب کند. سپس گزینه Confirm را لمس کنید تا مخاطبین حذف شده به دفترچه تلفن بازگردند.

بازیابی مخاطبین حذف شده از سیم کارت

گاهی اوقات کاربران در کنار حساب جیمیل، برخی از مخاطبین خود را روی سیم کارت ذخیره می کنند. حال اگر مخاطبین روی سیم کارت حذف شدند، برای بازیابی آنها چه کنیم؟

برنامه Contacts گوشی اندروید را اجرا کنید. سپس از تب Fix & manage روی گزینه Manage SIM ضربه بزنید. سیم کارت مدنظر را انتخاب کنید.

با فهرستی از مخاطبین رو به رو می شوید که به احتمال زیاد، مخاطب های حذف شده نیز در این فهرست هستند. اکنون برای بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید، مخاطب دلخواه را انتخاب و روی گزینه Import در بالا سمت راست ضربه بزنید.

در فروشگاه اینترنتی فرفره همه محصولات با ضمانت کامل به دست کاربر می رسند. این مجموعه فروش منصفانه را با معرفی دقیق ویژگی های محصول همراه ساخته است تا مصرف کننده یک تجربه بی مانند از خرید را تجربه کند.

بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید
بازیابی مخاطبین حذف شده از سیم کارت

 چطور بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید را انجام دهم؟

قطعا حذف شدن مخاطبین در گذشته می توانست بسیار چالش برانگیز باشد. به مرور زمان و وابستگی گوشی های اندرویدی به حساب جیمیل، احتمال حذف ناگهانی بسیار کاهش یافت.

زیرا کاربر می تواند با استفاده از سطل زباله Google Contacts مخاطبین خود را تا مدت 30 روز بازیابی کند. برخی از کاربران، پیشگیری را به عنوان اصل مهم درنظر می گیرند. آنها از مخاطبین خود نسخه پشتیبان تهیه می کنند تا در روز مبادا به راحتی آنها را بازیابی کنند.

اگر روش های بازیابی با جیمیل و استفاده از ابزار Undo changes نتوانستند مشکل را برطرف کنند؛ بهتر است از سایر برنامه ها کمک بگیرید. برنامه هایی مانند Dr.Fone و Tenorshare نه تنها برای برگرداندن مخاطبین استفاده می شوند؛ بلکه بازیابی SMS های پاک شده گوشی سامسونگ را نیز ممکن می کنند.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا