آموزش و ترفند فرفره

چگونه فونت فارسی در آیفون نصب کنیم؟ آموزش نصب فونت فارسی روی ios و آیپد

اگر به تازگی گوشی آیفون خریده اید، شاید ندانید که بر روی این دستگاه ها هم می توان فونت های فارسی جدید و متنوع نصب کرد. بر خلاف تبلیغات، نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد کار سختی نیست. فقط با طی چند مرحله و نصب برخی از ابزارها، شما می توانید فونت هایی که دوست دارید، روی آیفون و آیپد خود نصب کنید. شما می توانید از این فونت ها در اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ فروشگاه فرفره با روش و برنامه های نصب فونت روی آیفون آشنا می شویم.

معرفی بهترین برنامه های فونت فارسی برای آیفون

یکی از مشکلات کاربران پس از خرید آیپد و آیفون، نداشتن تنوع در فونت های فارسی است. یکی از بهترین روشها برای نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد، استفاده از برنامه هایی است که این فونتها را به سیستم یا گوشی آیفون شما اضافه می کنند. در ادامه با چند مورد از این اپ ها آشنا می شویم:

برنامه iFont

یکی از بهترین ابزارها برای نصب فونت روی آیفون، برنامه iFont است. این برنامه را می توانید از فروشگاه اپ استور به صورت رایگان دانلود کنید. برنامه دارای تبلیغات درون برنامه ای است که می توانید با پرداخت کمتر از یک دلار، تبلیغات آن را حذف کنید. در این برنامه می توانید سبک های مختلف فونت را دانلود کنید، در بین آن ها جستجو کنید و حتی فونت های فارسی را از حافظه گوشی، وارد آن کنید.

اپلیکیشن Fonts

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای نصب فونت روی آیفون، اپ Fonts است. با این ابزار می توانید فونتهای جذاب و جدید وارد سیستم خود کنید و از آنها در برنامه های مختلف مانند اینستاگرام هم استفاده کنید. مزیت استفاده از این ابزار این است که فونتهای داخل این اپ، به فهرست فونت های پیش فرض در آیفون اضافه می شوند و توسط تنظیمات قابل دسترسی هستند.

برنامه AnyFont

مورد بعدی در فهرست نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد، برنامه AnyFont است. در این ابزار کاربر می تواند فونت های مورد نظر خود را از هر نوعی وارد اپ کند. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید از فونت های دلخواه خود در برنامه های مختلف، ایمیل، وب سایت ها و حتی برنامه های سیستمی آیفون، استفاده کنید. این برنامه البته رایگان نیست و باید برای خرید آن حدود دو دلار هزینه کنید.

نصب فونت فارسی روی ios و آیپد
معرفی بهترین برنامه های فونت فارسی برای آیفون

اگر به دنبال آگاهی درباره قیمت گوشی موبایل از آیفون تا اندروید هستید، سر زدن به فروشگاه فرفره را فراموش نکنید.

نحوه نصب فونت روی آیفون

پس از این که برنامه مورد نظر برای نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد را دانلود و نصب کردید، باید فونت های مورد نظرتان را هم دانلود کنید. برای این کار در اپ iFont، فهرست متنوعی از فونت های مختلف در دسترس کاربران است. برای نصب و استفاده از فونت های مختلف، کافی است گزینه Install که کنار نام هر فونت وجود دارد را انتخاب کنید. حالا پس از تایید دوباره، فونت روی آیفون شما نصب می شود. حالا برای دسترسی به فونت مورد نظر باید به بخش More for Your iPhone بروید. حالا برای هر فونت دوباره گزینه Install را انتخاب کنید. اگر به دنبال آگاهی از قیمت خرید آیفون هستید، می توانید در فروشگاه فرفره قیمت های به روز را ببینید.

فونت های فارسی برای آیفون

برای نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد شما باید مراحل بیشتری را طی کنید. برای این کار باید ابتدا فونت فارسی مورد نظرتان را دانلود کنید و بعد آن را با استفاده از نرم افزارهای گفته شده روی سیستم آیفون نصب کنید. برای شروع این مراحل را طی کنید:

  1. ابتدا فونت فارسی دلخواهتان را از طریق اینترنت جستجو کنید و آن را دانلود کنید. فرمت فونت های دانلود شده معمولا به صورت فایل های ttf است. این فونت ها را می توانید از سایت های ایرانی پیدا کنید.
  2. حالا باید اپلیکیشن iFont را از طریق اپ استور دانلود کنید. پس از این که دانلود کامل شد، برنامه را باز کنید. حالا به دنبال گزینه ای شبیه Import باشید که ممکن است با نماد فایل هم نمایش داده شود.
  3. پس از انتخاب این گزینه، فایل مورد نظر که فونت شما است را انتخاب کنید و گزینه Open را بزنید.
  4. اگر فایل مورد نظر به صورت فشرده باشد باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای این کار در صفحه Open Zip Archive گزینه Import را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شده و وارد برنامه شود.
  5. حالا نام فونت را انتخاب کرده و گزینه Allow را بزنید.
  6. در مرحله بعدی، باید وارد تنظیمات گوشی و یا آیپد خود شوید. حالا در بخش General، گزینه More for Your iPhone را انتخاب کنید.
  7. حالا در بخش Profile Downloaded، نام فونت مورد نظر را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. حالا گزینه Install در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  8. در پایان اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، فونت روی سیستم گوشی شما اعمال شده است و می توانید از آن در تمام بخشها استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید مدل های جدید آیفون هستید، مطلب همه چیز درباره درباره آیفون 16 و 16 پرو  را حتما ببینید.

حذف فونت های آیفون

اگر پس از نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد، از فونت های قدیمی که روی آیفون خود نصب کرده اید، راضی نیستید و دیگر به آن ها نیازی ندارید، خبر خوب این است که می توانید به راحتی آن ها را حذف کنید. البته کاربر نمی تواند فونت های پیش فرض آیفون را حذف کند. برای این کار، وارد تنظیمات گوشی یا آیپد شوید. حالا در بخش Font شما به تمامی فونت ها دسترسی دارید و می توانید آن ها را حذف کنید. به علاوه در برنامه iFont هم شما می توانید فونت هایی که دیگر به آن ها نیازی ندارید را حذف کنید. برای این کار وارد برنامه شده و وارد تنظیمات شوید. حالا در بخش Profile Downloaded وارد شده و فونت مورد نظر را انتخاب کنید. حالا گزینه Remove Downloaded Profile را بزنید. فونت از لیست شما حذف خواهد شد. اگر آیفون دارید مقاله ما درباره تنظیمات صفحه نمایش آیفون را هم مشاهده کنید.

فروشگاه اینترنتی فرفره

نصب فونت فارسی نستعلیق برای آیفون

بسیاری از کاربران برای نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد از نوع نستعلیق مشکل دارند. اما وارد کردن این فونت به صفحه کلید آیفون کار چندان پیچیده ای نیست. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد سافاری یا مرورگر خود شوید.
  2. حالا عبارت &65444; را جستجو کنید.
  3. در فیلد جستجو، کاراکتر ﮼ برای شما نمایش داده می شود. این کاراکتر را کپی کنید.
  4. حالا وارد بخش تنظیمات شوید و به بخش General وارد شوید.
  5. در این مرحله، وارد بخش Keyboard شوید.
  6. حالا وارد بخش Text Replacement شده و از بالای صفحه روی علامت + ضربه بزنید.
  7. در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود، در فیلد Phrase، کاراکتری که کپی شده بود را وارد کنید.
  8. حالا در بخش Shortcut، کلمه ای برای نام گذاری فونت قرار دهید. به عنوان مثال در این جا نام فونت نستعلیق است. در آخر همه مراحل را Save کنید.
  9. حالا برای استفاده از فونت نستعلیق، اول کلمه نستعلیق را تایپ کنید. علامت آن در زیر کلمه نمایش داده می شود. حالا یک بار روی فاصله بزنید تا کلمه نستعلیق پاک شود. حالا فاصله ایجاد شده بین کاراکتر را هم پاک کنید. حالا شروع به تایپ کنید. کار تمام است. کلمات تایپ شده با فونت نستعلیق نمایش داده می شوند.
    نصب فونت فارسی روی ios و آیپد
    نصب فونت فارسی نستعلیق برای آیفون

اگر به اضافه کردن امکانات در آیفون علاقه دارید، مطلب ما در فرفره در مورد برنامه های دفترچه یادداشت آیفون را از دست ندهید.

سخن آخر

در این مقاله از فرفره با مراحل کامل نصب فونت فارسی روی iOS و آیپد آشنا شدیم. همچنین دیدیم که وارد کردن فونت های جدید با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه iFont چقدر ساده است. اگر این مقاله برای شما جذاب بود، مقاله دیگر ما درباره تبدیل ایموجی اندروید به آیفون را هم حتما ببینید.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا