راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین اندروید باکس های بازار

تلویزیون های هوشمند اندرویدی، قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. این در حالی است که قیمت بسیار زیاد این محصولات، موجب می شود تا بسیاری از افراد بودجه لازم برای خرید آنها را نداشته باشند. این دسته از افراد می توانند با خرید بهترین اندروید باکس با هزینه بسیار کمتر از خرید یک تلویزیون هوشمند اندرویدی، از امکانات پیشرفته و جذاب سیستم عامل اندروید در تلویزیون خود بهره مند شوند. در این مقاله، ضمن بیان مهم ترین نکات در زمان خرید این نوع محصولات، به معرفی 3 مورد از بهترین ها می پردازیم. با ما در این مقاله از فروشگاه فرفره همراه باشید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس (Android Box) در واقع دستگاهی مجهز به سیستم عامل اندروید است که با اتصال به تلویزیون به آن، قابلیت های هوشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این نوع دستگاه های هوشمند، از نظر ظاهری، طراحی مشابه دستگاه ها با ست تاپ باکس (Set-top box) یا گیرنده های دیجیتال دارند و گاهی حتی ابعاد آنها از دیگر دستگاه های دیجیتال کوچکتر است.

در صورتی که تلویزیون های عادی و غیر هوشمند دارید، با استفاده از اندروید باکس می توانید به سرویس های اینترنتی مانند فیلیمو، نماوا، آپارات یا دیگر سرویس های خارجی مانند یوتیوب، نتفلیکس و غیره دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید بازی هایی که برای این دستگاه هوشمند بهینه سازی شده، را روی تلویزیون اجرا کرده و بازی کنید. امکان نصب اپلیکیشن های اندرویدی نیز روی اندروید باکس ها وجود دارد و کاربران می توانند از امکانات این برنامه نیز استفاده نمایند.

هر اندروید باکس، دارای درگاه ها و امکانات مختلفی است که این مسئله ارتباط مستقیمی با قیمت آنها دارد. برخی از این دستگاه ها، سیستم عامل های قدیمی تری دارند و برخی دیگر به سیستم عامل جدید گوگل تی وی مجهز هستند و به طور اختصاصی برای کار با ریموت و کنترل بهینه سازی شده اند. از همین تنها با وارد کردن ایمیل خود در این دستگاه های جدید، می توانید اطلاعات را به راحتی بین گوشی و بهترین اندروید باکس، همگام سازی کنید.

بهترین اندروید باکس
اندروید باکس چیست؟

نکات مهم برای خرید بهترین اندروید باکس

در ادامه راهنمای خرید اندروید باکس، باید به نکات مهم در زمان خرید توجه داشت. از جمله مهم ترین نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. نوع سیستم عامل اندروید باکس

سیستم عامل این نوع دستگاه های دیجیتال، می تواند اندروید تی وی یا اندروید معمولی باشد. سیستم عامل اندروید تی وی به طور تخصصی برای اتصال به تلویزیون ها طراحی شده است. با دستگاه های حاوی سیستم عامل اندروید تی وی، شما امکان دسترسی به برنامه ها و سرویس های استریمینگ مانند فیلیمو، نماوا، تلوبیون و غیره را خواهید داشت.

اندروید باکس های حاوی سیستم عامل اندروید معمولی، انعطاف پذیری بیشتری دارند و می توانند طیف وسیع تری از برنامه ها و بازی ها را پوشش دهند. با این حال، این نوع دستگاه ها با برخی از تلویزیون ها بهینه سازی نشده است و همچنین ممکن است رابط کاربری آن به اندازه مدل اندروید تی وی، کاربرپسند نباشند.

2. سخت افزار دستگاه اندروید باکس

بهترین اندروید باکس ها دارای پردازنده قوی تری هستند. هر چه پردازنده قوی تر باشد، برنامه ها روان تر و بهتر اجرا می شوند و محتوا وضوح بالاتری خواهد داشت. برای پخش محتوا با وضوح 4K، به پردازنده ای با حداقل 4 هسته و 2 گیگابایت رم نیاز است.

در رابطه به حافظه دستگاه نیز، توجه داشته باشید که برای نصب بازی ها و برنامه های بیشتر، به حافظه ذخیره سازی کافی نیاز خواهد بود. حداقل حافظه ای که یک اندروید باکس باید داشته باشد، 16 گیگابایت است، اما در صورتی که به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید به دنبال مدلی با قابلیت ارتقا حافظه از طریق میکرو اس دی (Micro SD) باشید.

3. نوع اتصالات بهترین اندروید باکس

در زمان خرید اندروید باکس باید به نوع اتصالات و پورت های دستگاه، توجه داشته باشید. به طور کلی، این دستگاه ها دارای پورت های مختلفی نظیر HDMI، USB، Wi-Fi، Bluetooth و غیره هستند. از کاربردهای اتصالات گفته شده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

فروشگاه اینترنتی فرفره
  • HDMI: از این پورت برای اتصال اندروید باکس به تلویزیون استفاده می شود.
  • USB: این پورت در جهت اتصال لوازم جانبی مانند هارد اکسترنال، کیبورد، موس و غیره استفاده می شود.
  • Wi-Fi: جهت اتصال بی سیم به اینترنت، این پورت کاربرد دارد.
  • Bluetooth: برای اتصال لوازم جانبی مانند بلندگو، هدفون، تلفن هوشمند و غیره می توانید از این اتصال استفاده کنید.
  • LAN: برای اتصال به اینترنت از طریق کابل، پورت LAN کاربرد دارد.

4. کنترل از راه دور و ریموت در اندروید باکس ها

برخی از بهترین اندروید باکس ها دارای کنترل از راه دور صوتی هستند که با استفاده از آن، امکان کنترل صدای دستگاه را خواهید داشت. این ابزار، به عنوان یک آپشن در اندروید باکس ها شناخته می شود.

5. پشتیبانی از HDR در دستگاه های اندروید باکس

تصاویر HDR، تصاویر با کنتراست و رنگ بهتر هستند. در صورتی که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند، باید اندروید باکس انتخابی شما نیز از این فناوری پشتیبانی نماید.

  1. قیمت دستگاه ها

قیمت اندروید باکس ها در بازه 500 هزار تومان تا چند میلیون قرار می گیرد. قبل از تعیین بودجه، بهتر است ویژگی های مورد نیاز خود را بررسی کنید و بر همین اساس، مدلی قیمت مناسب را انتخاب کنید.

معرفی 3 تا از بهترین اندروید باکس های بازار

با توجه به نکات گفته شده در بالا، می توانید با توجه به بودجه و نیازها و ویژگی های مدنظر خود، بهترین اندروید باکس را خریداری کنید. البته با توجه به تنوع بالای محصولات بازار و همچنین وجود مدل های غیر آشنا یا برندهای پرفروش، انتخاب یک محصول می تواند سخت باشد. همین امر موجب شده تا در ادامه راهنمای خرید اندروید باکس، به معرفی بهترین های بازار که ارزش خرید خوب و بالایی دارند، بپردازیم. البته در صورتی که تمایل به خرید پخش کننده چند رسانه ای دارید، وب سایت فرفره مقالات مناسبی در این زمینه تولید کرده است که برای کسب آگاهی و اطلاع بیشتر در این زمینه، کمک کننده هستند.

1. اندروید باکس تسکو مدل TAB ECO

 اندروید باکس تسکو مدل TAB ECO، یک محصول با قیمت مناسب و امکانات هوشمند کافی است که می تواند دسترسی های بسیاری را به تلویزیون معمولی شما اضافه کند. این دستگاه با رابط کاربری آسان و داشتن سیستم عامل اندروید 10، به کاربران امکان می دهد تا به دنیایی از فیلم ها، سریال ها، بازی ها و برنامه های آنلاین دسترسی داشته باشند.

این دستگاه صوتی و تصویری، دارای چهار هسته ARM Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی G31 MP2 است که در نهایت عملکردی روان و بی نقص را ارائه می دهد. همچنین محصول، 2 گیگابایت حافظه رم DDR3 و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و فضای کافی برای نصب برنامه ها و ذخیره سازی محتوا را فراهم می سازد.

مزایا:

  • این اندروید باکس، دارای قیمت مناسبی است و برای کاربرانی که به دنبال تجربه امکانات تلویزیون هوشمند بدون صرف هزینه زیادی هستند، انتخابی ایده آل به شمار می رود.
  • رابط کاربری روان و سریع دستگاه و امکان نصب انواع بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی، از دیگر مزایای محصول به شمار می رود.
  • این دستگاه هوشمند، از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می کند و تصاویر را با وضوح و شفافیت بالا به نمایش می گذارد.
  • پورت های متنوع دستگاه از جمله HDMI، USB، AV و کارت حافظه هستند که امکان اتصال محصول با دیگر دستگاه را فراهم می سازد.
  • محصول دارای یک ریموت کنترل برای راحتی در استفاده است.

معایب:

  • حافظه داخلی دستگاه، 8 گیگابایت است و نسبتاً محدود به حساب می آید.
  • این اندروید باکس، از فناوری HDR پشتیبانی نمی کند. همین امر می تواند موجب تحت تأثیر قرار گرفتن کیفیت تصویر در برخی محتواها گردد.
    بهترین اندروید باکس
    اندروید باکس تسکو مدل TAB ECO

2. اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick

برند شیائومی یک برند نام آشنا و پرفروش در ایران است که از جمله محصولات پرطرفدار آن می توان به اندروید باکس مدل Mi TV Stick اشاره کرد. این محصول با سیستم عامل اندروید تی وی 9 عرضه می شود و قابلیت اتصال به تلویزیون از طریق درگاه HDMI را دارد. شما با استفاده از این دستگاه، می توانید به میلیون ها برنامه و بازی دسترسی داشته باشید و برنامه ها و فیلم و سریال ها را با کیفیت تصویر 1080 پیکسل، اجرا کنید.

همچنین دستگاه دارای ریموت کنترل اختصاصی با دکمه های دستیار گوگل و نتفلیکس است که استفاده از آن می تواند کار با بهترین اندروید باکس از برند شیائومی، آسان تر و لذت بخش تر کند. از جمله ویژگی های این دستگاه خوش قیمت می توان به قابلیت حمل آسان، وزن سبک، نصب و راه اندازی آسان، دسترسی به محتوای متنوع و پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اشاره کرد. یکی دیگر از مدل های اندروید باکس برند شیائومی، mi box 4k و mi box s است که در صورت تمایل می توانید در مقاله تفاوت اندروید باکس mi box 4k و mi box s، جزئیات مربوط به این محصولات را بخوانید.

مزایا:

  • قیمت مناسب نسبت به مدل های دیگر موجود در بازار
  • این محصول وزن سبکی دارد و به راحتی می توانید آن را از هر مکانی به مکان دیگر جا به جا کنید.
  • راه اندازی این محصول بسیار آسان است. به طوریکه تنها با اتصال دستگاه به پورت HDMI تلویزیون و اتصال به اینترنت، می توانید به از امکانات آن استفاده کنید.
  • با استفاده از این اندروید باکس، به میلیون ها برنامه، بازی، فیلم و سریال و موسیقی دسترسی خواهید داشت.
  • کیفیت تصویر دستگاه، Full HD است و تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا نمایش می دهد.
  • قابلیت Chromecast داخلی دستگاه به شما امکان می دهد تا اشتراک گذاری محتوای گوشی هوشمند روی تلویزیون را انجام دهید.

معایب:

  • فضای ذخیره سازی دستگاه، محدود است و ممکن است برای نصب همه برنامه های مورد نظر شما، فضای کافی نداشته باشد.
  • در هنگام استفاده، دستگاه ممکن است کمی گرم شود.
  • کیفیت تصویر 4K در این محصول پشتیبانی نمی شود.
    بهترین اندروید باکس
    اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick

3. اندروید باکس جی پلاس مدل GP9

یکی از برندهای ایرانی که در چند سال اخیر، جایگاه خوبی در ایران و بازار لوازم خانگی بدست آورده، برند جی پلاس است. شما می توانید راهنمای خرید تلویزیون را نیز در فرفره بخوانید. برند جی پلاس، در حال حاضر، یکی از بهترین اندروید باکس های بازار را تولید کرده است. اندروید باکس مدل GP9 که نسبت به قیمت و ویژگی ها، ارزش خرید بالایی دارد. این محصول دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم است که به شما امکان می دهد تا برنامه های بسیاری را روی دستگاه نصب کنید و به صورت مولتی تسکینگ از آن استفاده نمایید.

قدرت سخت افزاری دستگاه نیز بسیار مناسب است و عملکرد سریع و بدون مشکلی دارد. دستگاه از رزولوشن 8K پشتیبانی می کند و امکان اتصال از طریق درگاه های ارتباطی HDMI، دو عدد USB 2.0، یک عدد USB 3.0، درگاه AV و LAN وجود دارد. دستگاه اندروید باکس جی پلاس، در قسمت جلویی، دارای یک نمایشگر کوچک است که می تواند ساعت را نمایش دهد.

مزایا:

  • قیمت این نوع اندروید باکس به نسبت ویژگی ها و امکانات اختصاصی، بسیار مناسب است.
  • محصول قابلیت پشتیبانی از کیفیت تصویر 8K را نیز دارد.
  • اتصالات و درگاه های ارتباطی بسیاری برای این اندروید باکس در نظر گرفته شده است.
  • فضای ذخیره سازی دستگاه، 32 گیگابایت است که نسبت به سایر مدل های موجود در بازار، بسیار فضای بالاتری دارد.

سخن پایانی

در حال حاضر، اغلب کاربران، دارای انواع تلویزیون های LCD و OLED هستند که اکثر این مدل ها، فاقد دستیاری هوشمند هستند. بنابراین با بهره گیری از بهترین اندروید باکس، شما می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر، تلویزیون معمولی خود را به یک محصول هوشمند تبدیل کنید. در مقاله آشنایی با تلویزیون OLED، شما می توانید جزئیات مربوط به این مدل تلویزیون ها و امکانات هوشمند آنها و پشتیبانی از اندروید باکس را بخوانید.

در این راهنمای خرید اندروید باکس، 3 مورد از بهترین دستگاه های اندروید باکس معرفی شدند. شما می توانید با توجه به ویژگی های مورد نظر خود، نوع تلویزیون و پشتیبانی از این محصولات، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اما نظر شما در رابطه با این نوع محصولات چیست؟ آیا تجربه استفاده از اندروید باکس ها داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status