نقد و بررسی

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو، کدام را بخریم؟

امروزه هدفون بلوتوثی یکی از لوازم جانبی ضروری برای بسیاری از کاربران است. ایرپاد یکی از نوآوری های اپل در طراحی هدفون است که از همان ابتدا طرفداران زیادی داشت. ایرپاد 3 در اواخر سال 2021 و ایرپاد پرو اواخر سال 2019 به بازار معرفی شد. اگر شما هم برای گوش کردن به موسیقی یا انجام تماس های تلفنی خود قصد خرید هندزفری بلوتوثی را دارید و بین این دو محصول مردد هستید مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو مشخص می کند که کدام ایرپاد متناسب با نیاز شما است. در این مقاله قصد داریم مهم ترین ویژگی های این دو ایرپاد را بررسی و شما را در مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو و انتخاب بهترین ایرپاد یاری کنیم.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو ، دو ایرپاد پرطرفدار اپل

مهم ترین کاربرد ایرپاد اتصال آسان و بی سیم و استفاده آزادانه از آن است که کمک می کند حین انجام فعالیت های روزمره و کارهای شخصی به راحتی به گوش دادن موسیقی و یا مکالمه بپردازید. هنگام مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو متوجه خواهید شد که این دو محصول ویژگی های مشترک زیادی مانند: صدای فضایی، قابلیت شارژ سریع، درایو اختصاصی اپل، اکولایزر تطبیق پذیر، مقاوم در برابر تعریق، تراشه H 1 و سازگار با فرمان های صوتی و Siri، تکنولوژی بی سیم True Wireless، بلوتوث 5 و قاب شارژ MagSafe را دارند. اما تفاوت ایرپاد 3 و ایرپاد پرو در امکاناتی از قبیل تکنولوژی حذف نویز فعال، حالت شفاف، تشخیص حرکت، ماندگاری شارژ 4 الی 5 ساعت با یک بار شارژ و ارتقای کیفیت صدا است که ایرپاد پرو دارای آن است.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر قیمت

در مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر قیمت خواهیم دید که ایرپاد 3 نسبت به ایرپاد پرو قیمت ارزان تری دارد. این ایرپاد حدود 7795000 تا 8050000 تومان است که می توانید از طریق سایت فرفره با کمترین قیمت این محصول را تهیه نمایید. ایرپاد پرو را نیز می توانید با قیمت 8190000 تا 8790000 تومان تهیه کنید.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو پرو از نظر ماندگاری شارژ

همانطور که گفته شد ماندگاری شارژ ایرپاد پرو حدود 4 ساعت است که در صورت غیر فعال کردن حالت شفاف و حذف نویز فعال این زمان به حداقل 5 ساعت افزایش می یابد. ضمنا قاب شارژ هم حدود 19 ساعت به این زمان اضافه می کند.

تفاوت ایرپاد 3 و ایرپاد پرو در استفاده از تکنولوژی جدید در ایرپاد 3 است که باعث شده باتری این محصول قابلیت ماندگاری شارژ تا 30 ساعت را داشته باشد. این زمان شامل 24 ساعت قاب شارژ و 6 ساعت خود ایرپاد در حالت پخش موسیقی و 4 ساعت در حالت مکالمه می شود.

تنها با 5 دقیقه شارژ می توان 60 دقیقه از این ایرپاد استفاده کرد. پس اگر در خرید ایرپاد اپل، ماندگاری شارژ نسبت به حذف نویز و صداهای اضافی محیط برای شما ارجحیت دارد با مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر ماندگاری شارژ متوجه خواهید شد که ایرپاد 3 برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر طراحی

در مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو می بینیم هر دو ایرپاد دارای طراحی بی سیم و سبک و ارگونومیک هستند، اما ایرپاد پرو دارای قلاب گوش و سه سری مختلف است که می توانید سری متناسب با گوش خود را انتخاب کنید و ساعت ها بدون خستگی از آن استفاده کنید. ایرپاد 3 چنین امکاناتی ندارد.

  • یکی از تغییرات اصلی ایرپاد 3 ساقه های کوتاه تر آن است که باعث مدرن تر و جذاب تر شدن ظاهر آن شده است. ایرپاد 3 بر خلاف ایرپاد پرو پک های سیلیکونی ندارد و طراحی آن از این منظر مانند مدل های پیشین است. جنس این ایرپاد از پلاستیک سفید براق است که علاوه بر زیبایی دوام بالایی نیز دارد. کیس شارژ این ایرپاد به گونه ای طراحی شده که حمل و نگهداری هدفون را آسان تر می کند و به کمک آهنرباهای قوی گوشی را در جای خود محکم نگه می دارد.
  • رنگ هر دو محصول سفید و دارای کابل لایتینگ به USB نوع C است.
  • یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید هندزفری باید به آن توجه کرد وزن و ابعاد آن است.
  • وزن ایرپاد پرو 8 گرم (ایرپاد ها) و وزن محفظه شارژ 45.6 گرم و وزن ایرپاد 3 4.25 گرم (هر ایرپاد) و وزن محفظه شارژ آن 37.91 گرم است.
  • ابعاد ایرپاد 3 5*40.5*18 میلی متر و ابعاد محفظه شارژ آن 53.5*44.3*21.3 میلی متر است. ابعاد ایرپاد پرو 24*21.8*30.9 میلی متر و ابعاد محفظه شارژ آن 21.7*60.6*45.2 است.
  • قاب شارژ ایرپاد 3 بیشتر شبیه قاب شارژ ایرپاد معمولی است تا قاب مستطیلی ایرپاد پرو. LED رنگی تعبیه شده روی قاب، میزان شارژ باقیمانده را مشخص می کند. همچنین قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم Magsafe را هم دارد. محدوده عملکرد این ایرپاد تا 10 متر تخمین زده شده است.

قابلیت های حذف نویز فعال و صدای فضایی

اپل تأکید زیادی بر صدای فضایی و ترکیب دالبی اتموس با ایرپاد های جدیدش دارد. تفاوت ایرپاد 3 و ایرپاد پرو در قابلیت حذف نویز فعال است. ایرپاد 3 از این قابلیت برخوردار نیست ولی ایرپاد پرو دارای تکنولوژی ANC است که با استفاده از آن می توانید نویز های محیطی را بی صدا کنید و محتوای صوتی خود را با کیفیت تر گوش کنید.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر امکانات

ایرپاد 3 مجهز به چیپست Apple H 1 ،Force sensor ،Speech Detecting (تشخیص گفتار)، Motion-detecting Accelerometer (شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت)، اپلیکیشن Find My برای مکان یابی ایرپاد گمشده است و از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

فروشگاه اینترنتی فرفره

از ویژگی های ایرپاد پرو نیز می توان به تکنولوژی شتاب سنج تشخیص گفتار، شتاب سنج تشخیص حرکت، حسگر دوگانه اپتیکال، حسگر Force sensor جهت کنترل ژست های حرکتی، درایور و آمپلی فایر اختصاصی اپل اشاره کرد. همچنین این محصول دارای عملکرد بهینه و قابلیت همگام سازی و امکان اتصال ایرپاد به اپل واچ، آیفون، آیپد، اپل TV و مک با آخرین نسخه سیستم عامل و دارای کنترل صوتی از طریق Siri است. در ادامه به مهمترین امکانات این دو محصول اشاره می کنیم.

ویژگی IPX 4

ایرپاد 3 و ایرپاد پرو هردو دارای گواهینامه استاندارد IPX 4 هستند. یعنی قابلیت مقاومت در برابر آب و تعریق که باعث می شود در شرایط مختلف همچون ورزش و فعالیت های روزمره آسیبی به آن نرسد. همچنین با مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو متوجه خواهید شد که این ویژگی یعنی IPX 4 در ایرپاد پرو 2، کیس ایرپاد را هم ساپورت می کند، یعنی شما می توانید حتی کیس را هم زیر باران از جیب خود خارج کنید.

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو

ویژگی Noise Cancellation

همانطور که پیش تر در مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو گفته شد ایرپاد پرو دارای ویژگی حذف نویز فعال (Noise Cancellation) است که به صورت پیوسته و با سرعت 200 بار بر ثانیه تنظیم می شود. این قابلیت با کم کردن قابل توجه هرگونه صدای مزاحم و اضافی به شما کمک می کند تا داده های صوتی خود را با کیفیت بیشتر و بهتری گوش کنید.

ویژگی Transparency

یکی دیگر از کاربرد ها که باعث تفاوت ایرپاد 3 و ایرپاد پرو می شود قابلیت مود شفافیت (Transparency) در ایرپاد پرو است که به کاربر اجازه می دهد هنگام استفاده از هدفون صداهای محیط را به وضوح بشنود. این امکان در موقعیت هایی که نیاز به آگاهی از محیط اطراف دارید بسیار کاربردی است. برای جابجایی بین حالت نویز فعال و مود شفافیت کافی است گوشه سمت راست صفحه آیفون را پایین بکشید تا کنترل سنتر نمایان شود، سپس نوار Volume را در کنترل سنتر فشار داده و نگه دارید، در نهایت می توانید بین حالت های Noise Cancellation، Transparency و Off یکی را انتخاب کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن و فشار دادن سنسور پایه ایرپاد یکی از این سه حالات را انتخاب کنید.

در صورتی که از یکی از ایرپاد ها استفاده می کنید می توانید به روشی که در ادامه گفته می شود حذف نویز را فقط برای یک گوشی فعال کنید:

ابتدای وارد Setting گوشی آیفون خود شوید به قسمت Accessibility رفته و روی گزینه Airpods ضربه بزنید سپس روی Noise Cancellation With One Airpods کلیک کنید.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو از نظر کیفیت صدا

ایرپاد 3 از نظر ویژگی صوتی بیشتر شبیه مدل های قبلی است که درایو های آن به گونه ای تنظیم شده اند که صدای مطلوبی داشته باشند. این ایرپاد از فناوری Audio Spatial و ردیابی دینامیکی برای پوشش صدای چند بعدی پشتیبانی می کند. همچنین این ایرپاد دارای فناوری Adaptive EQ است که باعث تنظیم خودکار صدا بر اساس شکل گوش کاربر می شود. با این وجود از آنجایی که ایرپاد پرو صدایی پویاتر و با فضایی آزادتر دارد باعث کیفیت بیشتر صدای خروجی نهایی می شود.

هر دو محصول ایرپاد 3 و ایرپاد پرو دارای میکروفون و با قابلیت حذف نویز میکروفون می باشند. میکروفون دوگانه و از نوع Beamforming است.

همچنین هنگام مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو می بینیم هر دو محصول دارای کنترل کننده صدا و مکالمه نیز می باشند که با استفاده از کنترل لمسی می توان پخش محتوا و مکالمه را کنترل نمود و به راحتی موزیک را پخش یا متوقف یا جابجا کند و یا تماس ها را مدیریت نماید. ایرپاد پرو قابلیت فعال و غیر فعال کردن حذف نویز با تنوع بیشتر نسبت به نسخه عادی را دارا است.

برای تنظیمات صدای ایرپاد و فعال سازی حذف نویز ایرپاد پرو به تنظیمات دستگاه خود رفته و پس از انتخاب بلوتوث و وصل شدن به ایرپاد خود گزینه نویز کنسلینگ (Noise Cancellation) را فعال کنید و یا با استفاده از کنترل های لمسی در هر یک از ایرپاد ها با لمس و نگه داشتن آن ها تا روشن شدن لامپ نویز کنسلینگ اقدام کنید.

سخن پایانی

حال که با مشخصات فنی و ظاهری این دو محصول آشنا شدید و به مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو پرداختید می توانید با توجه به نیاز خود و با توجه به ویژگی هایی که به آن دست یافتید نسبت به خرید ایرپاد اقدام نمایید. از آنجایی که محصولات تقلبی نیز به وفور در بازار یافت می شوند لازم است برای تشخیص اصل بودن ایرپاد پرو و جلوگیری از اشتباه در خرید، از فروشگاه های معتبر و مطمئن، محصول خود را خریداری کنید. فرفره بهترین انتخاب برای خرید شما است که امکان مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو را به کاربران می دهد، ما همواره برآنیم تا محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار شما کاربران قرار دهیم تا تجربه خریدی دلچسب و مطلوب را داشته باشید.

غزل وثیق

کارشناس IT و فعال در حوزه SEO که این گوشه کنارا به UI ,UX و طراحی هم علاقه دارم 😎😉

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status