راهنمای خرید لوازم خانگی

راهنمای خرید بهترین بخاری برقی و هیتر کم مصرف

بخاری های برقی یا همان هیترهای نسل جدید (Heater) به دلیل ویژگی های متعددی نظیر سهولت در استفاده، ایمنی بالاتر، امکان جابجایی راحت تر و غیره مورد استقبال گسترده افراد قرار گرفته اند. این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین بخاری برقی کم مصرف در بازار هستند. با توجه به تنوع گسترده ای که هیترهای برقی در بازار دارند، انتخاب نوع مناسب آنها می تواند کمی مشکل به نظر برسد. به این منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مختلف این دستگاه و مدل های باکیفیتی که در بازار ایران می توانید تهیه کنید، بپردازیم.

معرفی انواع بخاری برقی کم مصرف

به دلیل تفاوت ها و بهبودهایی که بخاری های برقی نسبت به بخاری های سنتی پیدا کرده اند، مورد استقبال زیاد افراد قرار گرفته اند. انواع مختلفی از بخاری های برقی کم مصرف در بازار موجود هستند که هرکدام از آنها مزایا و ویژگی های متفاوتی را به همراه دارند. در ادامه به منظور راهنمایی شما در خرید بهترین بخاری برقی، به معرفی انواع مختلف هیترهای برقی خواهیم پرداخت. به منظور توجه به بهینه سازی مصرف انرژی، می توانید مقاله مصرف بخاری برقی در ماه  را مطالعه کنید.

·         بخاری کانوکشن الکتریکی

بخاری کانوکشن الکتریکی از جمله انواع محبوب بخاری برقی در بازار است که استفاده از آن مزایای بسیاری برای افراد به دنبال دارد. دلیل نامگذاری این سبک از بخاری ها این است که دستگاه برای انتقال گرما از مکانیسم کانوکشن یا همرفت استفاده می کند. در حقیقت طرز کار این دسته از دستگاه ها به این صورت است که هوای سرد از قسمت پایین بخاری وارد شده و پس از گرم شدن توسط المنت های دستگاه، از قسمت بالایی آن به صورت یکنواخت خارج می شود. از جمله مهمترین ویژگی های بخاری کانوکشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توزیع یکنواخت گرما

این دسته از بخاری ها با توجه به مکانیزم داخلی خود گرما را به صورت یکنواخت در محیط پخش خواهند کرد.

بدون صدا

بخاری های کانوکشن هنگام کار سر و صدایی تولید نمی کنند. به این ترتیب افراد می توانند بدون مزاحمت و صدای اضافی از عملکرد دستگاه بهره ببرند.

مصرف بهینه انرژی

ترموستات بخاری های کانوکشن امکان تنظیم دمای دستگاه را به افراد می دهد. در این صورت از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد.

ایمنی بالا

فروشگاه اینترنتی فرفره

وجود سیستم قطع خودکار در صورت گرمای زیاد در این دستگاه ها یک فاکتور امنیتی برای آنها به شمار می رود. علاوه بر این، طراحی این بخاری ها به گونه ای است که خطر سوختگی را به حداقل می رسانند. در حقیقت، خرید بخاری برقی و هیتر کانوشن می تواند ایمنی افراد و محیط را تا اندازه زیادی تأمین کند.

بهترین بخاری برقی

·         بخاری تابشی الکتریکی

این دسته از بخاری های برقی عملکرد جالبی دارند و آن این است که به جای گرم کردن محیط، به صورت مستقیم اشیا را مورد هدف قرار می دهند. به بیان دقیق تر، این گرماتاب های برقی گرمایش را به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و با استفاده از چتر حرارتی خود، آن را به اشیا مورد نظر در محیط منتقل می کنند.

گرماتاب های تابشی امکان نصب در قسمت های مختلف ساختمان را دارند. نکته دیگر اینکه این دستگاه ها به دلیل گرم نکردن کل فضا، میزان انرژی کمتری در مقایسه با بخاری هایی کانوشن مصرف خواهند کرد. به این منظور می توان بهترین هیتر کم مصرف را از این دسته از بخاری های برقی انتخاب کرد. البته نمی توان گفت این دستگاه ها به عنوان بهترین بخاری برقی در نظر گرفته می شوند؛ اما با این وجود می توان از آنها به عنوان یکی از دسته های محبوب هیتر یاد کرد.

·         بخاری روغنی

بخاری روغنی همانطور که از نام آن مشخص است، با استفاده از روغن های گرمایشی فعالیت می کند. المنت های حرارتی موجود در دستگاه با تبدیل روغن حرارتی به انرژی گرمایشی، دمای محیط را افزایش خواهند داد.

از آنجا که این دستگاه ها بدون شعله فعالیت می کنند، خطر آتش سوزی، گاز گرفتگی، آلودگی و سایر موارد را نخواهند داشت. علاوه بر این، بخاری های روغنی به دلیل عدم استفاده از فن، سرو صدایی تولید نمی کنند. از دیگر ویژگی های این دستگاه ها این است که محیط را به صورت یکنواخت و طولانی مدت گرم می کنند. همچنین طول عمر آنها نیز نسبت به سایر دستگاه ها بالاتر است.

·         بخاری سرامیکی

بخاری های سرامیکی مانند انواع تابشی، انرژی گرمایی را به مادون قرمز تبدیل کرده و به وسیله آن محیط را گرم می کنند. امواج مادون قرمز به دلیل طول موج بلندتر نسبت به امواج مرئی، محیط های بزرگ تر را به صورت بهتری گرم می کنند. البته توجه داشته باشید که این گرما به صورت موضعی به محیط منتقل می شود.

صفحات سرامیکی موجود در این دستگاه به شکل سریع تری گرم می شوند. این فرایند سبب می شود انتقال گرما به محیط با سرعت بالاتری انجام شود. چنانچه کاربران به صورت صحیح و استاندارد از بخاری های سرامیکی استفاده کنند، طول عمر آنها نسبت به سایر دستگاه ها نسبتاً بالاتر است.

این هیترها در مدل های تابشی و همرفتی تولید و به بازار ارائه می شوند. نکته مهم دیگر در خصوص این بخاری ها این است که آنها امکان نصب در قیمت های مختلف ساختمان را دارند و در عین حال نسبتاً سبک وزن هستند. هنگام خرید بخاری سرامیکی به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه ها در مدل های متنوع و گسترده ای در بازار وجود دارند و امکان استفاده در محیط های مختلف را بر اساس نوع طراحی دارند.

نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین بخاری برقی

چنانچه قصد خرید هیتر برقی در آینده ای نزدیک را دارید، لازم است نکاتی را در رابطه با این دستگاه ها مدنظر قرار دهید. توجه به این موارد به شما کمک می کند تا بر اساس نیاز و اولویت، بهترین بخاری برقی را انتخاب کنید. در ادامه درباره نمونه از مهمترین نکاتی که لازم است هنگام خرید دستگاه در نظر داشته باشید، صحبت خواهیم کرد.

  • پیش از خرید بهترین هیتر کم مصرف، لازم است توان حرکتی آن را در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که توان حرارتی بالاتر به معنای مصرف انرژی بیشتر است؛ با این حال می تواند سبب سرعت دهی در گرم کردن محیط شود.
  • چنانچه قصد خرید دستگاه برای محیط ثابت را ندارید، لازم است به ابعاد و وزن دستگاه توجه داشته باشید.
  • برخی از هیترهای موجود در بازار مجهز به قابلیت قطع اتومات در صورت داغ شدن زیاد یا واژگونی هستند. بهتر است به منظور ایمنی بیشتر و خرید بهترین بخاری برقی، به این ویژگی توجه داشته باشید. در صورت کلی به ایمنی بخاری برقی که قصد خرید آن را دارید، توجهی ویژه داشته باشید.
  • با توجه به ویژگی انواع بخاری های برقی، مناسب ترین محصول را با توجه به بودجه و شرایط خود انتخاب کنید.
  • میزان سر و صدای تولید شده در بخاری های مختلف برقی با یکدیگر متفاوت است. معمولاً بخاری های فن در سر و صدای بیشتری نسبت به سایرین تولید می کنند. چنانچه حساس به سر و صدا هستید یا قصد خرید بخاری برای مکان های اداری و مطالعاتی را دارید، بهتر است نوع بدون صدای آن را انتخاب کنید.

5 تا از بهترین هیتر ها و بخاری برقی های کم مصرف موجود در ایران

با وجود اینکه مدل های بسیار متنوعی از انواع بخاری های برقی به بازار ارائه شده است، با این وجود ممکن است به دلایل مختلفی برخی از انواع این دستگاه در ایران موجود نباشد. در خرید لوازم خانگی توجه به این مسئله اهمیت بسزایی دارد و لازم است پیش از تصمیم گیری به آن توجه شود. در این قسمت به منظور راهنمایی شما عزیزان به معرفی چند نمونه از بهترین هیترهای برقی که در ایران قابل دسترس و خرید است اشاره خواهیم کرد.

·         بخاری برقی تولیپس مدل EH-202

بخاری برقی تولیپس (Tulips) مدل EH-202 یکی از دستگاه های باکیفیت و در عین حال جمع و جور به شمار می رود. وزن این دستگاه 2500 گرم بوده و ارتفاع آن حدود 56 سانتی متر است. از نظر وزن و ابعاد می توان گفت که جابجایی این دستگاه به سهولت انجام می شود. ولتاژ ورودی برق این بخاری 220 ولت است.

نکته مهم در خصوص بخاری برقی تولیپس مدل EH-202 این است که کاربران می توانند درجه حرارت را در سه درجه مختلف به صورت دلخواه تنظیم کنند. از جمله امکانات ضد فرسودگی این دستگاه می توان به سیستم ضد رسوب آن اشاره کرد. همچنین حداقل توان گرمایشی این دستگاه 400 وات و حداکثر توان گرمایشی آن 1200 وات در نظر گرفته شده است.

این بخاری قابلیت چرخش به جهات چپ و راست به منظور توزیع بهتر گرما را دارد. از آنجایی که این دستگاه فاقد فن است، هنگام فعالیت سر و صدایی ایجاد نمی کند.

بهترین بخاری برقی

·         فن هیتر هاردستون مدل HEP2023

این فن هیتر هاردستون (Hardstone) در ابعاد 30.5*170*240 سانتی متر یکی از بخاری های ایمن و در عین حال باکیفیت بازار به شمار می رود. ترموستات این دستگاه امکان تنظیم توان مصرفی از 1000 تا 2000 وات را دارد.

نکته جالب در خصوص فن هیتر هاردستون مدل HEP2023 این است که دستگاه در شرایط اضطراری و در مواقع واژگونی به صورت اتومات خاموش خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال خطر به حداقل خواهد رسید.

ولتاژ ورودی برق در این دستگاه بین 220 تا 240 ولت در نظر گرفته شده است. وزن 1.7 گرمی در این بخاری سبب شده تا از آن به عنوان بخاری های سبک و قابل حمل یاد شود.

HEP2023 مجهز به ویژگی قفل کودک است. با توجه به این مسئله اگر در منزل شما کودک وجود دارد، این دستگاه می تواند ایمنی بالاتری را برای او فراهم کند. از جمله امکانات ضد فرسودگی این دستگاه نیز می توان به سیستم ضد رسوب آن اشاره کرد. با توجه به موارد بیان شده، اگر به دنبال خرید بهترین بخاری برقی هستید، این دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای شما در نظر گرفته شود.

بهترین بخاری برقی

·         بخاری برقی فن دار برفاب مدل QH-2800

این مدل از بخاری برفاب با وزن 6.5 کیلوگرم ازجمله دستگاه های باکیفیت و قابل حمل در بازار به حساب می آید. ارتفاع این دستگاه حدود 60 سانتی متر بوده و دارای 6 المنت مختلف برای انتقال بهتر گرما است. موتور قدرتمند این دستگاه با توان 2600 وات قادر است تا گرمای یک ساختمان کوچک را به خوبی تأمین کند.

تجهیز هیتر برفاب به یک ترموستات ایمنی از بروز حادثه تا اندازه زیادی جلوگیری می کند. علاوه بر این، دستگاه دارای محافظ فلزی در قسمت جلویی خود است که این ویژگی نیز بر ایمنی آن می افزاید.

روی بدنه این بخاری 4 دکمه مختلف برای تنظیم درجه حرارت بخاری وجود دارد. حداقل توان گرمایشی این دستگاه 600 ولت و حداکثر آن 2600 ولت در نظر گرفته شده است. وجود صفحه استیل منعکس کننده نور و حرارت، بر کیفیت و قدرت گرمایش این دستگاه تأثیر قابل توجهی دارد. سیستم ضد رسوب در این دستگاه نیز جزو امکانات ضد فرسودگی آن به شمار می رود. با توجه به موارد مطرح شده، چنانچه به دنبال خرید بهترین بخاری برقی از یک برند ایرانی هستید، این دستگاه می تواند برای شما پیشنهاد مناسبی در نظر گرفته شود.

·         بخاری برقی بدون فن هاوایی مدل H1801

این دستگاه با دارا بودن وزن 2.2 کیلوگرم و ابعاد 300*220*410 سانتی متر در دسته بخاری های سبک وزن برند معتبر هاوایی (Hawaei) به شمار می رود.

ولتاژ ورودی این دستگاه 220 ولت و حداکثر توان گرمایشی آن 1600 در نظر گرفته شده است. تنظیم درجه حرارت این دستگاه نیز در دو نوع مختلف قابل انجام است. صفحه استیل موجود در این بخاری به انعکاس گرما کمک می کند.

بخاری برقی بدون فن هاوایی مدل H1801  بدون ایجاد صدای آزاردهنده برای محیط های اداری، مسکونی و تجاری گزینه مناسبی در نظر گرفته می شود. به عقیده بسیاری از کاربران، بهترین بخاری برقی دستگاهی است که کمترین میزان صدا را تولید کند.

توان گرمایشی این دستگاه به خوبی از عهده گرمایش ساختمان های کوچک بر می آید. در صورت واژگونی یا جابجایی دستگاه در حالت روشن، بخاری به صورت اتومات خاموش می شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

·         فن هیتر تک الکتریک مدل CH1108-500W

این فن هیتر تک الکتریک (Tech Electric) با ارتفاع 19 سانتی متر و وزن 700 گرم، از جمله دستگاه های کوچک و رومیزی به شمار می رود. حداقل توان گرمایشی این دستگاه 350 و حداکثر آن 500 در نظر گرفته شده است. این هیتر از نظر تولید گرما تا فاصله 6 متری را پوشش می دهد. جنس بدنه از پلاستیک مقاوم به حرارت ساخته شده و طول سیم دستگاه حدود 1 متر است.

از جمله امکانات ضد فرسودگی این دستگاه می توان به سیستم ضد رسوب آن اشاره کرد. ولتاژ ورودی برق این هیتر 350 ولت در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال یک هیتر برقی باکیفیت و جمع و جور برای محل کار یا اتاق کار خود هستید، این دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب بیاید.

بهترین بخاری برقی

خرید بهترین بخاری برقی با چند کلیک!

در این مقاله درباره بهترین بخاری برقی های موجود در بازار و نکات مربوط به خرید آنها با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده چنانچه به دنبال خرید یک هیتر باکیفیت هستید، می توانید با در نظر گرفتن ویژگی های انواع هیترهای برقی و تطابق آن با نیاز و شرایطتان، محصول مناسب را خریداری کنید. شما می توانید پس از بررسی محصولات و مشخصات آنها در فروشگاه اینترنتی فرفره، تنها با چند کلیک خرید خود را به ثبت برسانید.

الهه میرمیران

.از بچگی، کتاب‌ها بهترین دوستان من بودند عشق به کتاب، مرا به دنیای نویسندگی کشاند و حالا به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای .فعالیت می‌کنم

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status