آموزش و ترفند فرفره

دلایل بن شدن ایکس باکس چیست؟ رفع مشکل بن شدن کنسول های بازی

یکی از بدترین دردهایی که گیمر می تواند تجربه کند، بن شدن ایکس باکس است. بن شدن حساب به طور موقت را می توان تا حدودی رفع نمود؛ اما در صورتی که کنسول ایکس باکس شما بن شود، دیگر گزینه ای در پیش روی شما نخواهد بود.

با توجه قیمت هنگفت کنسول های بازی، بهترین کار، پیشگیری از وقوع این اتفاق است. برای این منظور بهتر است، همه دستورالعمل هایی که در این مقاله گفته شد را بررسی کنید.

اگر هم حساب شما مسدود شده است، با روش های گفته شده در این مقاله از موقت یا دائمی بودن آن آگاه خواهید شد.

بررسی علت های بن شدن ایکس باکس

عوامل زیادی می توانند باعث مسدود شدن ایکس باکس شوند. این عوامل به طور مستقیم یا غیر مستقیم شرایط اعلام شده از سوی مایکروسافت را نقض می کنند. اگر بخواهیم این عوامل را دسته بندی کنیم با فهرست زیر رو به رو می شویم.

  • تقلب یا سو استفاده. هرگونه مشارکت در تقلب، هک و سواستفاده از باگ های موجود در نرم افزار می تواند منجر به بن شدن ایکس باکس شود.
  • به اشتراک گذاشتن حساب خود. اگر برای به دست آوردن امتیاز و دستاوردهای بیشتر، حساب خود را در اختیار دیگران قرار می دهید، بهتر است بدانید این عمل باعث مسدود شدن حساب شما می شود. مایکروسافت این تدابیر را برای افزایش امنیت ایمنی جامعه خود می اندیشد.
  • آزار رساندن و رفتار نامناسب. استفاده از کلمات نامناسب، آزار دیگران و هر نوع رفتار توهین آمیز با سایر بازیکنان می تواند منجر به تعلیق یا مسدود شدن حساب شما شود. این موضوع همچنین شامل فرستادن پیام های تنفرآمیز و نشان دادن رفتار نادرست در حین بازی می شود.
  • محتوای نامناسب. ساخت و به اشتراک گذاری محتوا، آواتارها یا محتوای سفارشی شده نامناسب می تواند حساب شما را مسدود کند. این موضوع شامل سخنان تنفر برانگیز و تصاویر گرافیکی زننده نیز می شود.
  • نقض استانداردهای جامعه ایکس باکس. هرگونه اقدام نامناسب که باعث نقض قوانین ایکس باکس لایو شود، می تواند منجر به مسدود شدن حساب شما شود. همچنین ارتباط نادرست با افراد جامعه ایکس باکس لایو که منجر به تجربه گیمینگ منفی شود، تنبیه در پی خواهد داشت.
  • استفاده از اکسسوری های غیرمجاز. استفاده از سخت افزار و اکسسوری که سبب دستکاری در بازی شود، مانند کنترلرهای modded نیز می تواند حساب ایکس باکس شما را مسدود کند.

برخی افراد ترجیح می دهند بازی های رایگان ایکس باکس  را بازی کنند، در این مرحله شما باید دقت کنید که این بازی ها کرک شده نباشند. استفاده از بازی کرک شده نیز می تواند منجر به بن شدن ایکس باکس شود.

بن شدن ایکس باکس

از کجا بفهمیم ایکس باکس وان بن شده است؟

برای آگاهی از بن شدن کنسول ایکس باکس وان، کنسول خود را روشن کنید. سعی کنید به ایکس باکس لایو متصل شوید. اگر با پیام “This console is banned from Xbox Live” روبه رو شدید، کنسول شما بن شده است.

در این وضعیت، اتصال اینترنتی خود را نیز چک کنید. ابتدا به Settings رفته و از قسمت Network روی Test network connection کلیک کنید. اگر اتصال اینترنتی شما مشکل ندارد، پس به احتمال زیاد حساب شما بن شده است.

روش دیگر برای شناسایی بن شدن حساب، این است که سعی کنید یک بازی آنلاین را بازی کنید. اگر موفق نشدید، می توان گفت حساب شما مسدود شده است.

حال برای اینکه تشخیص دهید آیا کنسول شما بن شده است، با یک حساب که بن نیست، وارد کنسول خود شوید. اگر اجازه ورود به شما داده نشد، به احتمال زیاد کنسول بن شده است.

فروشگاه اینترنتی فرفره

در فروشگاه اینترنتی فرفره، مفتخریم که همه کالاهای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خریدار می رسانیم. کافی است در قسمت جستجو نام کالا را وارد کرده و پس از مطالعه جزییات مربوط به کالا، خرید خود را نهایی کنید.

راه حل های رفع بن شدن ایکس باکس

اگر حساب ایکس باکس شما بن شود، رفع کردن آن می تواند فرآیندی مشکل زا باشد اما غیرممکن نیست. برای نمونه در بن موقت، می توان با صبر کردن، مشکل را حل کرد. در این نوع بن، باید صبر کنید تا انقضای بن تمام شود. میزان بن موقت، بسته به شدت عمل انجام شده، می تواند از چند روز تا چند هفته زمان ببرد.

مدت زمان بن خود را مشاهده کنید. اگر حساب شما به طور موقت بن شده است، به آدرس enforcement.xbox.com مراجعه کرده و از مدت زمان بن خود آگاه شوید. در این صفحه، جزییات مربوط به ماهیت بن و مدت زمان آن، توسط مایکروسافت تعبیه شده است.

اگر تصور می کنید که مسدود شدن حساب شما عملی ناعادلانه بوده است. می توانید درخواست خود را برای بازبینی به مایکروسافت ارسال کنید. برای این منظور به آدرس اینترنتی enforcement.xbox.com مراجعه کنید. با حساب بن شده خود وارد سیستم شوید. اگر حساب شما برای بازبینی واجد شرایط باشد، یک گزینه با نام file a case review مشاهده خواهید کرد.

پرونده خود را مشخص کرده و توضیح دهید چرا حساب شما به اشتباه بن شده است.

اگر در این زمینه شفاف سازی بیشتری می خواهید، می توانید با پشتیبانی ایکس باکس تماس بگیرید. آنها در این زمینه می توانند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهند.

بن دائمی

هیچ گونه درخواستی نمی تواند رای مایکروسافت مبنی بر بن دائمی را عوض کند. مایکروسافت نشان داده که سر مسائلی مانند سرقت بازی، هک و تقلب با کسی شوخی ندارد. بن دائمی یک جاده یک طرفه است که امکان بازگشت در آن وجود ندارد. وقتی بن دائمی رخ دهد، علاوه بر حساب، ممکن است کنسول متناظر با حساب نیز بن شود.

اگر کنسول شما بن شود، دیگر نمی توانید از بازی های آنلاین ایکس باکس لایو استفاده کنید. در این حالت پس از مسدود شدن ایکس باکس، تنها می توانید با اتصال هارد به کنسول های بازی، بازی های آفلاین را نصب و بازی کنید.

 راه های جلوگیری از بن شدن ایکس باکس

پس از خرید کنسول بازی ایکس باکس، در صورتی که دستورالعمل های مایکروسافت را رعایت نکنید، بن شدن ایکس باکس را تجربه خواهید کرد. پس همانطور که پیشگیری بهتر از درمان بوده، بهتر است راه های جلوگیری از این اتفاق را مطالعه و رعایت کنیم.

  • مطالعه شرایط خدمات ایکس باکس
  • خودداری از دانلود و نصب بازی های کرک شده و محتوای غیررسمی
  • استفاده نکردن از بات
  • ارسال نکردن پیام و پست زیاد در یک بازه زمانی کوتاه
  • استفاده نکردن مدام از نرم افزارهای تغییر IP
  • وارد نشدن با حساب فیک
  • باز نکردن لینک های مشکوک

اگر هکرها به اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند. می توانند از این طریق کارهای خلاف قانون انجام دهند. در این صورت مایکروسافت حساب شما را بن می کند.

بن شدن ایکس باکس

دلایل بن شدن کنسول های سری پلی استیشن

اگر پس از خواندن راهنمای خرید بهترین کنسول بازی،  پلی استیشن را انتخاب نمودید، بهتر است با دلایل بن شدن آن نیز آشنا شوید.

از نقض قوانین PSN گرفته تا انجام فعالیت های ممنوعه، عامل های زیادی می توانند باعث بن شدن حساب پلی استیشن شما شوند. اگر با سایر کاربران برخورد نادرست داشته باشید، حساب شما مسدود می شود. استفاده از کلمات توهین آمیز در پیام ها و صدای خود نیز از این دست موضوعات است.

کاربری که مدام تقلب می کند و سعی می کند با به کارگیری ابزار غیرمجاز، نتیجه را به نفع خود تمام کند، با بن رو به رو می شود.

مورد دیگر مربوط به اشتراک گذاری حساب خود است. هنگامی که حساب خود را در اختیار دیگران قرار می دهید، سونی متوجه می شود از حساب شما به طور همزمان در چند کنسول استفاده شده است. همین موضوع می تواند بن شدن ایکس باکس را به دنبال داشته باشد.

دلایل بن شدن کنسول بازی

بسیاری از افراد علاقه مند به گیم، کنسول بازی را به فهرست خرید لوازم خانگی خود اضافه می کنند. اگر شما هم قصد خرید کنسول بازی را دارید یا اینکه در خانه خود یک کنسول گیم دارید، بهتر است ابتدا دستورالعمل آن را بخوانید تا با بن شدن سیستم خود روبه رو نشوید.

در یک نگاه کلی می توان گفت رفتارهای غیرمجاز در دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس بسیار شبیه به هم تلقی می شوند. این رفتارها شامل، به اشتراک نگذاشتن حساب خود، استفاده نکردن از کلمات نامناسب و استفاده از اکسسوری های غیر مجاز می شوند.

بهتر است در ابتدا همه دستورالعمل های کنسول های بازی را بخوانید تا حساب شما بن نشود.

الهه میرمیران

.از بچگی، کتاب‌ها بهترین دوستان من بودند عشق به کتاب، مرا به دنیای نویسندگی کشاند و حالا به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای .فعالیت می‌کنم

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status