سرگرمی

چت مخفی تلگرام کجاست؟ راهنمای ایجاد سکرت چت تلگرام

تلگرام، یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیا، امکانات متنوعی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود ارائه می دهد. یکی از این ویژگی ها، سکرت چت تلگرام است که به شما این امکان را می دهد تا گفتگوهای خود را با حداکثر امنیت و به دور از چشم دیگران انجام دهید. اما شاید برای شما سوال باشد که چت مخفی تلگرام کجاست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ در این مقاله، به بررسی این ویژگی منحصر به فرد و نحوه راه اندازی سکرت چت در تلگرام خواهیم پرداخت، تا بتوانید به سادگی از این قابلیت برای حفاظت از گفتگوهای خصوصی خود بهره ببرید.

چت مخفی تلگرام کجاست؟

اگر شما هم از والدینی هستید که درباره فعالیت های مجازی فرزندان خود نگرانی دارید، بهتر است بدانید که تلگرام قابلیت چت مخفی دارند که می تواند چت ها را ایمن تر و خصوصی تر کند. چت مخفی سراسر رمزگذاری شده است و فقط فرستنده و گیرنده می توانند محتوای آن را بخوانند. پس لازم است بدانید که سکرت چت تلگرام با چت معمولی فرق دارد.

اگر از امکانات متنوع تلگرام اطلاعات چندانی ندارید و دوست دارید نحوه استوری گذاشتن در تلگرام را یاد بگیرید، مقاله مربوطه در سایت را بررسی کنید.

چت مخفی تلگرام
چت مخفی تلگرام کجاست؟

نحوه ایجاد سکرت چت در تلگرام

برای شروع و ایجاد یک چت مخفی در تلگرام، اپلیکیشن تلگرام را روی دستگاه خود باز کنید. روی آیکون نوار منو کلیک کنید. در صفحه جدید، گزینه چت مخفی (Secret Chat) را انتخاب نمایید. این گزینه در بالای صفحه یا در منوی کشویی قرار دارد. حالا باید مخاطبی که می خواهید با او چت مخفی کنید را از لیست مخاطبین خود انتخاب نمایید. در نهایت می توانید پیام های خود را شروع کنید.

تبدیل فیلم به GIF در تلگرام هم ویژگی جالبی است که می توانید به کمک مقاله آن در قسمت بلاگ سایت فروشگاه اینترنتی فرفره این کار را یاد بگیرید.

شروع چت مخفی تلگرام در اندروید

استفاده از چت مخفی تلگرام در گوشی های اندروید، فرآیند چندان پیچیده ای ندارد. وارد تلگرام شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مخاطبی که می خواهید با او چت مخفی داشته باشید را انتخاب کنید.
  • قسمت سه نقطه در بالای صفحه را لمس نمایید.
  • سپس Start Secret Chat (شروع گفتگوی مخفیانه) را انتخاب کنید.
  • در این مرحله با این سوال مواجه می شوید: آیا می خواهید با این کاربر گفتگوی مخفی داشته باشید؟
  • حالا برای انجام سکرت چت تلگرام، روی استارت کلیک کنید.
  • تلگرام شما را به پنجره چت دیگری هدایت می کند. فضایی که امنیت بالاتری نسبت به گفتگوی معمولی دارد. اکنون شما گفتگوی مخفی را با فرد مورد نظر شروع کرده اید.

شروع چت مخفی تلگرام در iOS

ایجاد چت مخفی تلگرام در آیفون هم مراحل ساده و مشابهی با اندروید دارد و با انجام مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

  • صفحه چت تلگرام را باز کرده و روی پروفایلی که می خواهید با او چت مخفی کنید، کلیک نمایید.
  • در پروفایل مخاطب مورد نظر، دکمه سه نقطه ای را مشاهده خواهید کرد و در زیر آن گزینه More قرار دارد.
  • روی More کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه Start Secret Chat را انتخاب نمایید تا یک چت مخفی با مخاطب مورد نظرتان شروع شود.

برای تنظیم تایمر خودتخریبی لازم است صفحه چت مخاطب خود را باز کنید و به آیکون ساعت در کادر متنی چت، وارد شوید. در این بخش از شما خواسته می شود که محدودیت تایمر را مشخص نمایید. در این بخش گزینه self-destruct را انتخاب و روی گزینه Done کلیک کنید.

شروع چت مخفی تلگرام در مک

در صورتی با مک بوک کار می کنید و می خواهید از چت مخفی تلگرام استفاده نمایید، مراحل ایجاد سکرت چت را اینگونه دنبال کنید:

  • روی آیکون به شکل مداد و صفحه کاغذ، بالای برنامه تلگرام در مک کلیک کنید.
  • حالا از منوی کشویی به سراغ گزینه New Secret Chat بروید.
  • در نهایت می توانید نام کاربری مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کرده و یک چت مخفی با وی شروع نمایید.

برگرداندن چت مخفی در تلگرام اصلی چگونه است؟

چت های مخفی در تلگرام به دلیل رمزنگاری و عدم ذخیره سازی در سرورهای تلگرام، امکان بازیابی مستقیم ندارند. اما اگر چت مخفی را به اشتباه بسته اید، این امکان وجود دارد که آن را دوباره باز کنید. اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود باز کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید:

فروشگاه اینترنتی فرفره
  • در صفحه اصلی، به لیست چت ها بروید.
  • از نوار جستجو در بالای صفحه، نام یا شماره مخاطب را وارد کنید.
  • اگر چت مخفی با آن مخاطب هنوز فعال است، می توانید آن را در نتایج جستجو پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا دوباره باز شود.
  • اگر چت مخفی را کاملاً حذف کرده باشید، امکان بازیابی آن وجود ندارد. به همین دلیل، بهتر است قبل از حذف، از محتوای مهم چت ها نسخه پشتیبان داشته باشید.
    چت مخفی تلگرام
    برگرداندن چت مخفی در تلگرام

تفاوت بین چت مخفی و چت معمولی تلگرام

چت مخفی تلگرام از چندین جهت با چت معمولی فرق دارد. پیام های چت مخفی در تلگرام را نمی توان برای مخاطب دیگری ارسال کرد. هر گونه اسکرین شات گرفتن از این چت ها با اطلاع رسانی به فرستنده همراه خواهد بود. همان طور که گفتیم، سکرت چت تلگرام ویژگی خود تخریبی (self-destruct) دارد، یعنی به کاربر امکان می دهد که تایمری برای چت خود تنظیم کند و پس از اتمام زمان، پیام ها، فایل های رسانه ای و اسناد چت برای همیشه حذف خواهند شد.

همان طور که اشاره شد این چت ها از رمزنگاری انتها به انتها (end-to-end) استفاده می کنند، به این معنی که تنها فرستنده و گیرنده می توانند پیام ها را بخوانند و هیچ کس، حتی سرورهای تلگرام، به محتوا دسترسی ندارد.

برای اطلاع از قیمت خرید گوشی موبایل می توانید در سایت فرفره قیمت انواع مختلف برندها را با هم مقایسه کنید.

امنیت چت مخفی تلگرام

امنیت چت مخفی تلگرام موضوع مهمی است که در ادامه به جنبه های آن می پردازیم:

  • همان طور که اشاره کردیم پیام های چت مخفی با استفاده از رمزنگاری انتها به انتها (end-to-end encryption) محافظت می شوند، به این معنی که فقط فرستنده و گیرنده می توانند پیام ها را بخوانند. هیچ کس، حتی تلگرام، به محتوا دسترسی ندارد.
  • پیام ها در سرورهای تلگرام ذخیره نمی شوند و تنها بر روی دستگاه های فرستنده و گیرنده موجود هستند. این امر حریم خصوصی بالاتری را تضمین می کند.
  • کاربران می توانند برای پیام های خود زمان خودتخریبی (self-destruct) تعیین کنند، به این معنا که پس از مدت زمان مشخصی، پیام ها به طور خودکار حذف می شوند.
  • در چت مخفی، امکان فوروارد کردن پیام ها وجود ندارد، این ویژگی به افزایش حریم خصوصی کمک می کند.
  • کاربران می توانند هویت مخاطب را تایید کنند و مطمئن شوند که فقط با شخص مورد نظر خود در حال گفتگو هستند.

اگر می خواهید حالت روح تلگرام را فعال کنید، مقاله مربوطه در سایت را از دست ندهید.

بایگانی کردن چت از روش های مخفی کردن چت در تلگرام

بایگانی کردن چت در تلگرام، یکی از روش های مخفی کردن چت هاست که به شما امکان می دهد آنها را از لیست اصلی چت ها پنهان کنید. برای بایگانی کردن گفتگوها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.
  • چتی را که می خواهید بایگانی کنید را انتخاب نمایید.
  • با انگشت خود چت را به سمت چپ بکشید. یک گزینه بایگانی (Archive) ظاهر می شود.
  • در نهایت روی گزینه بایگانی کلیک کنید تا چت به بخش بایگانی منتقل شود.

جمع بندی

در نهایت، ایجاد سکرت چت در تلگرام به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده و بدون نگرانی از نظارت دیگران، گفتگوهای خصوصی تان را انجام دهید. با استفاده از این ویژگی، می توانید پیام ها، تصاویر و ویدئوهای خود را با امنیت بیشتری به اشتراک بگذارید و از امکاناتی همچون زمان بندی خودکار حذف پیام ها، بهره مند شوید.

رعایت نکات امنیتی و استفاده از این قابلیت، به شما کمک می کند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنید و ارتباطاتی امن و مطمئن داشته باشید. اکنون که با مراحل ایجاد سکرت چت آشنا شده اید، می توانید به راحتی از این ویژگی مفید در تلگرام بهره برداری کنید و از تجربه ای مطمئن و خصوصی لذت ببرید. همچنین در صورت نیاز برای دیلیت اکانت تلگرام می توانید مقاله مربوطه را بررسی کنید تا به راحتی این کار را انجام دهید.

پرفروش ترین ها

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status