آموزش و ترفند فرفره

معرفی بهترین برنامه های کنترل والدین برای اندروید و iOS

تلفن همراه های هوشمند در کنار مزایای مختلفی که برای بشر به همراه داشته اند، در مواردی سبب بروز مشکلات متعددی نیز شده اند. استفاده بی رویه و بدون نظارت کودکان و نوجوانان از تلفن همراه و سایر دستگاه های هوشمند می تواند به مرور سبب بروز مشکلات جسمی، ذهنی و حتی تربیتی روی آنها شود. این مسئله باعث ایجاد نگرانی و چالش در والدین شده است. به منظور اعمال نظارت دقیق تر بر عملکرد فرزندان، این روزها برنامه های متعددی طراحی شده اند. در این مقاله قصد داریم به منظور راهنمایی شما عزیزان بهترین برنامه های کنترل والدین در دستگاه های اندروید و iOS را معرفی کنیم.

برنامه های پیش فرض گوشی برای نظارت بر کودکان و کنترل والدین

برنامه های پیش فرض گوشی های هوشمند برای نظارت بر کودکان و کنترل والدین امکاناتی را ارائه می دهند تا والدین بتوانند استفاده فرزندان خود از دستگاه های دیجیتال را مدیریت کنند. در ادامه ابزارهای اصلی در سیستم های عامل اندروید و iOS معرفی شده اند:

·         Google Family Link

برنامه فمیلی لینک به صورت پیش فرض در قابلیت های گوگل برای دستگاه های اندروید وجود دارد و به کاربران ارائه می شود. بزرگسالان می توانند در صورت تمایل با استفاده از این برنامه فعالیت های فرزند خود را با تلفن همراه هوشمند مورد بررسی قرار دهند. از جمله قابلیت های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص کردن بازه زمانی برای استفاده فرزندان از تلفن همراه
  • امکان قفل گوشی از راه دور
  • تنظیم محدودیت های ویژه به محتوای وب بر اساس بازه سنی فرزند
  • بررسی و نظارت بر اپلیکیشن های نصب شده روی تلفن همراه فرزندان و مدیریت آنها
  • دسترسی به موقعیت مکانی کودکان

بهترین برنامه های کنترل والدین

·         Screen Time

چنانچه از تلفن همراه های آیفون استفاده می کنید یا قصد خرید گوشی اپل در آینده ای نزدیک را دارید، این برنامه به عنوان یک قابلیت پیش فرض، گزینه مناسبی برای بررسی عملکرد فرزندان شما به شمار می رود. نکته دیگر اینکه Screen Time امکان نصب روی آیپد را نیز دارد. در حقیقت می توان گفت که این برنامه در گروه اپلیکیشن ها و قابلیت های پیش فرض آیفون و آیپد دسته بندی می شود. از جمله مهمترین قابلیت های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد محدودیت زمانی برای استفاده کودک از برنامه ها
  • اعمال تنظیمات ویژه برای دسترسی به محتوا
  • ایجاد محدودیت در دریافت تماس ها و پیام ها
  • دریافت گزارش روزانه و هفتگی از فعالیت کودک

والدین می توانند با استفاده از قابلیت Downtime محدودیت هایی برای استفاده فرزند خود از دستگاه هوشمند تعریف کنند.

·         Samsung Kids

قابلیت Samsung Kids در تلفن همراه های جدید سامسونگ در بخش رابط کاربری One UI طراحی شده و به افراد کمک می کند تا با نظارت بر عملکرد مجازی فرزندان خود، محیط امن و سالمی را برای آنها ایجاد کنند. در حقیقت این برنامه در دسته قابلیت های نظارتی اندروید دسته بندی می شود. از جمله دیگر ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف محدودیت برای دسترسی و استفاده از اپلیکیشن ها
  • مشخص کردن محدوده زمانی استاندارد برای استفاده از تلفن همراه
  • ارائه فعالیت های آموزشی و خلاقانه ویژه کودک
  • ایجاد گزارش از فعالیت های کودک
  • ممانعت از دسترسی کودک به محتواهای غیر اخلاقی و خطرناک

بهترین برنامه های کنترل والدین

لیست بهترین برنامه های کنترل والدینی برای اندروید و آیفون

این روزها با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه، برخی از والدین نگران استفاده بی رویه و نادرست فرزندان خود از گوشی و فضای مجازی هستند. استفاده غلط و بی رویه از تلفن همراه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای کودکان و نوجوانان به همراه داشته باشید. این مسئله سبب شده تا درخواست برای برنامه هایی که امکان کنترل و بررسی رفتارهای مجازی کودکان و نوجوانان را فراهم می کند، بیشتر شود.

چنانچه قصد خرید گوشی موبایل در آینده ای نزدیک را دارید، لازم است بدانید که امکان نصب این برنامه ها روی کلیه گوشی های هوشمند جدید اندروید و آیفون وجود دارد. اشاره به تمامی اپلیکیشن های موجود در این زمینه از حوصله این متن خارج است. به این منظور در اینجا تنها به چند نمونه از بهترین برنامه های کنترل والدین اشاره خواهیم کرد.

فروشگاه اینترنتی فرفره

·         Safe Lagoon Parental Control

این برنامه یکی از اپلیکیشن های موجود در حیطه کنترل فرزندان است که توسط شرکت محبوب McAfee به بازار معرفی شده است. والدین با نصب این برنامه می توانند بر عملکرد فرزند خود در تلفن همراه نظارت داشته باشند. با توجه به ویژگی های Safe Lagoon، می توان آن را جزو بهترین برنامه های کنترل والدین به شمار آورد.

کاربران برای کار با برنامه کافی است سن فرزند خود را وارد کنند. Safe Lagoon به صورت خودکار کلیه برنامه های نامناسب برای کودک را از دسترس خارج خواهد کرد. در ادامه به مهمترین ویژگی های این اپلیکیشن اشاره خواهیم کرد.

  • مشاهده فعالیت فرزندان در تلفن همراه در 2 روز اخیر
  • امکان مسدود سازی برنامه هایی که به تشخیص والدین برای فرزندان مناسب نیستند.
  • قابلیت مسدود کردن وبسایت های نامناسب برای فرزندان
  • امکان ارسال درخواست فرزندان برای دریافت مجوز برنامه به منظور دسترسی به یک برنامه یا سایت

·         Qustodio

این برنامه نیز به والدین کمک می کند تا بتوانند عملکرد مجازی و آنلاین فرزندان را مورد مشاهده و نظارت قرار دهند. Qustodio امکان مدیریت زمان استفاده، گزارش گیری دقیق از فعالیت های آنلاین و حتی سایت هایی که توسط آنها مورد بازدید قرار گرفته است را بررسی و نظارت کنند. یکی از نگرانی های اصلی والدین مربوط به موقعیت یابی مکانی فرزندانشان می شود. با استفاده از این برنامه می توانید نسبت به موقعیت مکانی فرزندان خود در لحظه آگاه شوید.

امکان بررسی و نظارت بر تماس ها و پیامک های ورودی و خروجی نیز در این برنامه وجود دارد. Qustodio را می توان در دستگاه های اندرویدی، آیفون و آیپد نصب کرد. این اپلیکیشن در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. مسلماً با خرید اشتراک کاربران به ویژگی های نظارتی بیشتری دسترسی پیدا می کنند.

با توجه به قابلیت های Qustodio، می توان آن را در زمره بهترین برنامه های کنترل والدین به شمار آورد.

·         AppLock

اپ لاک را نمی توان به صورت ویژه جزو نرم افزارهای نظارت بر کودکان دانست. این برنامه به صورت ویژه بر حفظ حریم خصوصی افراد تأکید بسیاری دارد. در حقیقت با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می توانند کلیه برنامه های مورد نظر خود اعم از اپلیکیشن ها، تصاویر، شبکه های اجتماعی و غیره را رمز گذاری و قفل کنند.

توجه داشته باشید که AppLock به صورت ویژه برای دستگاه های اندرویدی طراحی شده و امکان نصب آن روی گوشی های آیفون وجود ندارد. شما می توانید از برنامه های مختلف ویژه iOS به منظور نظارت بر عملکرد فرزندان خود استفاده کنید. آموزش نصب برنامه در آیفون کاملاً ساده بوده و در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد. به منظور آشنایی بهتر شما عزیزان با قابلیت های این برنامه، در ادامه به مهمترین ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد.

  • نامرئی سازی آیکون برنامه هایی که دوست ندارید دیگران متوجه نصب آنها توسط شما شوند.
  • قفل برنامه های نامناسب برای فرزندان
  • قفل فایل های خصوصی و تصاویر گالری
  • رابط کاربری روان و ساده
  • سرعت عملکرد بالا
  • قفل کلیه اپلیکیشن های موجود روی تلفن همراه (این اپلیکیشن در قفل کردن برنامه های اندروید برای کنترل دسترسی فرزندان به آنها بسیار قوی عمل می کند.)

·         Norton Family

این برنامه را می توان یکی از بهترین برنامه های کنترل والدین و جالب ترین اپلیکیشن ها در حوزه نظارت والدین به شمار آورد. این اپلیکیشن ابزارهایی را جهت ایجاد عادات و نظارت سالم، هوشمند و ایمن پدید می آورد. Norton Family با استفاده از ابزارهای پیشرفته قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این برنامه می توانید به قابلیت هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، دسترسی پیدا کنید.

  • فیلتر محتوای نامناسب از طریق هوش مصنوعی
  • تعیین محدودیت برای استفاده از برنامه های مختلف و به طور کلی تلفن همراه
  • ردیابی موقعیت مکانی فرزندان
  • ارائه گزارش از فعالیت های آنلاین کودکان به صورت دقیق

بهترین برنامه های کنترل والدین

·         OurPact

OurPact یکی از نرم افزارهای نظارت بر کودکان است که با ارائه قابلیت های مختلف به والدین، به آنها کمک می کند تا عادت های سالمی را در خود ایجاد کنند و روش تربیتی صحیح تری را در پیش بگیرند.

با نصب برنامه کنترل والدین OurPact روی تلفن هوشمند فرزندتان می توانید از عملکرد مجازی او به صورت دقیق مطلع شوید. این برنامه با ارائه گزارش در قسمت پنل کاربری والدین، آنها را نسبت به عملکرد فرزندانشان آگاه می کند.

در حقیقت کاربران می توانند بر اساس صلاح دید خود تمامی تنظیمات دستگاه هوشمند فرزند خود را به صورت سفارشی سازی شده تغییر دهند. نکته دیگر اینکه استفاده از این برنامه برای کاربران رایگان است اما برای دسترسی به قابلیت های پیشرفته لازم است حق اشتراک بپردازند.

برنامه نظارت والدین OurPact امکان ردیابی موقعیت مکانی فرزندان را نیز برای والدین فراهم می کند. به علاوه والدین می توانند به منظور نظارت بر رفتارهای فرزندان گزارش های دقیقی از عملکرد آنها در تلفن همراه دریافت کنند.

·         Boomerang

برنامه نظارتی Boomerang یکی از بهترین برنامه های کنترل والدین است که نسبت به سایر برنامه های موجود دارای مزیت رقابتی است. امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی در این برنامه وجود دارد. به علاوه والدین می توانند بر اساس رده سنی فرزندان خود، محتوای قابل دسترسی در اینترنت را فیلتر کنند.

در کنار این قابلیت ها، بومرنگ امکان دسترسی به کلیه پیام های متنی کودکان را فراهم می کند. چنانچه پیامی از شماره تلفن ناشناس دریافت شود، این مسئله به اطلاع والدین خواهد رسید. لازم به ذکر است که این برنامه برای دستگاه های اندروید و iOS قابل دسترس است.

از جمله ویژگی های کلیدی بومرنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدودسازی وبسایت های دارای محتوای نامناسب
  • برنامه ریزی برای اسکرین تایم برای فرزندان (اگر در خصوص اینکه اسکرین تایم چیست؟ کنجکاو هستید، لازم است بگوییم که این اصطلاح به مدت زمانی اشاره دارد که فرزندان می توانند از تلفن همراه خود استفاده کنند)
  • تأیید مجوز برای نصب برنامه های جدید
  • دسترسی به موقعیت مکانی
  • ارائه گزارش از ویدئوهای تماشا شده در یوتیوب

نرم افزارهای نظارت بر کودکان در یک نگاه!

در این مقاله درباره بهترین برنامه های کنترل والدین به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد بیان شده چنانچه نگران استفاده بی رویه و نادرست فرزندان خود از تلفن همراه یا دستگاه های هوشمند هستید، می توانید با نصب یکی از برنامه های معرفی شده، به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد مجازی آنها نظارت کنید.

البته در کنار نصب این برنامه ها لازم است نسبت به آگاه سازی شخص کودک در رابطه با مضرات استفاده نادرست از تلفن همراه و برنامه های مخرب اقدام کنید. اپلیکیشن های کنترل فرزندان امکان نصب روی کلیه تلفن همراه های هوشمند و جدید را دارند. برای خرید آنلاین انواع مختلف تلفن همراه در کیفیت ها و قیمت های مختلف می توانید به فروشگاه اینترنتی فرفره مراجعه کنید. این مجموعه یکی از فروشگاه های معتبر کشور در زمینه فروش دستگاه های هوشمند و لوازم جانبی به شمار می رود.

الهه میرمیران

.از بچگی، کتاب‌ها بهترین دوستان من بودند عشق به کتاب، مرا به دنیای نویسندگی کشاند و حالا به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای .فعالیت می‌کنم

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status