آموزش و ترفند فرفره

تایم لاین توییتر چیست؟ نحوه شخصی سازی تایم لاین توییتر

شبکه های اجتماعی این روزها ما را بهتر از هر کسی می شناسند! مثلا پلتفرمی مثل توییتر بر اساس یک سری الگوریتم های خاص، محتوا را طوری کنار هم برایتان می چیند که انگار شما مستقیما از آنها خواسته اید. واقعیت این است این برنامه توییت های متناسب با سیگنال هایی که خودتان با گشتن در آن در اختیارش گذاشته اید را به صورت پشت سر هم در بخشی تحت عنوان تایم لاین توییتر در معرض دیدتان قرار خواهد داد. ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرفره، قصد داریم شما را با این اصطلاح کمتر شنیده شده توئیتر بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تایم لاین توییتر چیست؟

تایم لاین توییتر یا همان صفحه Home، جایی است که فهرستی از توییت ها را به ترتیبی که ارسال شده اند، به شما نمایش می دهد. در واقع شما در این قسمت محتواهای متنی، ویدئویی، تصویری و انواع دیگر را مشاهده خواهید کرد. البته این توییت ها طبق الگوریتم های خاصی که از علایق، لایک های خودتان و حتی علاقه مندی های فالوئرهای شما سرچشمه می گیرد، نمایش داده می شوند. با این اوصاف، این شما هستید که تعیین می کنید چه محتوا یا خوراک فکری را وارد ذهنتان کنید. در ادامه در مورد اینکه تایم لاین توییتر دقیقا در این پلتفرم به چه شکل و ظاهری است، توضیح خواهیم داد.

تایم لاین به چه معناست؟

این اصطلاح در واقع Timeline یا به فارسی، همان خط زمانی است که بر اساس تاریخ آپدیت یک توییت عمل می کند. اما تا به صورت عملی وارد خود برنامه Twitter نشوید، شاید نتوانید آن را درک کنید. به همین دلیل ما به صورت گام به گام شما را راهنمایی می کنیم تا روی خود برنامه با Timeline آشنا شوید.
مرحله اول
برای ورود به توییتر، در نوار آدرس مرورگر وب مورد نظرتان، twitter.com را تایپ کنید. پس از اتمام کار، کلید Enter را بزنید تا صفحه وب باز شود. یا اپلیکیشن این برنامه را باز کنید.

یادتان باشد که فرقی نمی کند تایم لاین توییتر را در گوشی می بینید یا دسکتاپ زیرا این کار مثل دیدن لایو استریم یوتیوب نیست که در صفحه بزرگتر لپ تاپ لذت بخش تر باشد.

مرحله دوم
پس از باز شدن صفحه وب، اطلاعاتتان کاربریتان را وارد کنید. در نهایت شما با یک صفحه که در واقع همان تایم لاین توییتر است، مواجه خواهید شد. همه توییت ها در اینجا نمایش داده می شوند. برای مشاهده بقیه توییت ها به پایین اسکرول کنید. اگر عکسی در توییت خاصی موجود باشد، گزینه View photo را در آنجا خواهید دید. برای مشاهده پیش نمایش تصویر کافی است روی آن کلیک کنید. همیشه می توانید برای مشاهده گزینه های بیشتر مثل توییت، روی More کلیک کنید.

همانطور که گفته شد توییت های تایم لاین توئیتر بر اساس الگوریتم های خاصی نمایش داده می شوند که در ادامه بیشتر در موردشان توضیح خواهیم داد.

ساخت اکانت توییتر

انواع توییت در تایم لاین

معمولا توییت ها به صورت های مختلفی در تایم لاین توییتر ظاهر می شوند. یعنی یا متنی، تصویری، ویدئویی هستند یا در قالب یک لینک، هشتگ و موارد این چنینی نمایش داده می شوند. این پیام ها به هر شکل و متعلق به هر کسی که باشند، بر اساس سه الگویتم زیر در صفحه Home این پلتفرم چیده می شوند.

توییت های رتبه بندی شده (Ranked tweets)

این بخش در بالای تایم لاین شما ظاهر می شود و در نگاه اول، تفاوت مشخصی با تایم لاین معمولی ندارد. اما فقط حاوی توییت هایی است که توییتر فکر می کند به شما مربوط است. با وجود اینکه ممکن است توییت های زیادی بین این توییت ها بوده باشد، این الگوریتم اینطور تشخیص داده است که توییت های رتبه بندی شده بیشتر از بقیه به شما مربوط هستند. بنابراین آنها را در صدر تایم لاین توییترتان قرار می دهد.
در واقع روی این توییت های منتخب اغلب توسط حساب هایی که شما دنبال می کنید، لایک یا Mention گذاشته می شود. پس احتمال اینکه شما هم از آنها خوشتان بیاید، وجود دارد.
توییت های از دست رفته (In case you missed it)

این بخش همانطور که از نامش پیداست، عمل می کند. یعنی توییت هایی را به شما نشان می دهد که ممکن است به آنها علاقه مند باشید اما به دلیل گذشتن مدت زمان طولانی، از دستتان در رفته اند!
در واقع این نوع توییت ها تنها زمانی در تایم لاین شما ظاهر می شوند که چندین ساعت یا چند روز به توییتر سر نزده باشید. پس مسلما برای شرایطی که مدتی است اقدام به حذف اکانت توییتر کرده اید و با حساب کاربری جدید وارد این پلتفرم شده اید، کاربرد ندارند.
نکته اینجاست که توییت ها در این حالت، معمولا مربوط به زمانی بیشتر از 10 ساعت گذشته هستند. به همین دلیل در شرایط دیگری جز این الگوریتم نمی توانستید در همان نگاه اول آنها را ببینید.

فروشگاه اینترنتی فرفره

توییت های باقیمانده (Remaining Tweets)

طبق این الگوریتم، شما توییت های حساب های دیگر را به ترتیب زمانی معکوس قبلی توییتر مشاهده خواهید کرد.
در این حالت، ممکن است شما توییت های تبلیغاتی و حساب های نا آشنایی را ببینید. حتی ممکن است توییت هایی را از حساب هایی که دنبال نمی کنید، مشاهده کنید. اینها اغلب محتواهایی هستند که توییتر فکر می کند تایم لاین شما را مرتبط تر و جالب تر می کند.

ویژگی ها و تنظیمات صفحه تایم لاین توییتر

تایم لاین توییتر تنظیمات متنوعی دارد که شما برای هر منظوری می توانید آنها را تغییر دهید. مثلا حتی امکان فعال یا غیرفعال کردن تایم لاین هم وجود دارد. یا می توانید اکانت ها و پست هایی که دوست ندارید را مسدود (Block) کنید یا به حالت بی صدا (Mute) در بیاورید.

یکی از ویژگی های توییتر که معمولا به کار می آید و در ادامه به آن می پردازیم، نشانک گذاری یک توییت است که در چند گام ساده، می توان انجامش داد.

روش نشانک گذاری توییت ها در توییتر

اگر در توییتر، توییتی نظرتان را جلب کرده است و می خواهید آن را نشانه گذاری کنید، کافی است آن را در لیست Bookmark قرار دهید. برای نشانک گذاری در توییتر، باید روی دکمه اشتراک گذاری یا همان دکمه ای که شبیه یک حرف “ب” است و یک فلش رو به بالا دارد، کلیک کنید. حالا روی Bookmark در کف منوی اشتراک گذاری قرار دارد، کلیک کنید.

در گوشی هم باید روی عکس پروفایل و سپس روی Bookmarks کلیک کنید.

تنظیمات تایم لاین برای دیدن توییت ها

شما در تنظیمات timeline توییتر این امکان را دارید که شیوه نمایش توییت در آن را تغییر دهید. با کمک دو گزینه Top Tweets و Latest Tweets می توانید نمایش توییت هایتان را مدیریت کنید:

  1. Top Tweets برترین توییت ها را طبق لایک، Retweet و Mention کردن در اکانت های دیگران، انتخاب می کند و در تایم لاین توییتر شما نمایش می دهد.
  2. Latest Tweets هم آشناتر است و جدیدترین توییت های فالوئرهای خود را به ترتیب زمانی نشان می دهد.

اگر بخواهید به صورت دقیق تر می توانید در شبکه اجتماعی Twitter، از بخش Content you see هم در موضوعات (Topics) و علایقتان (Interests) تغییراتی به وجود بیاورید.

برای این منظور باید:

  1. در گوشی، روی گزینه More در انتهای گزینه ها در پروفایلتان کلیک کنید.
  2. روی Settings and Support و سپس Settings and Privacy کلیک کنید.
  3. Content You See همان جایی است که می توانید نحوه نمایش توییت ها را در آن کنترل کنید.
  4. پس از کلیک روی Content You See، می توانید تنظیمات مربوط به Topics و Interests را تغییر دهید.

نحوه مدیریت تایم لاین توییتر

بخشی از مدیریت تایم لاین، از طریق تنظیمات انجام می شود. اما اگر می خواهید الگوریتم تایم لاین شما تغییر کند و به صورت بهینه تر محتواهایی که واقعا مورد علاقه شما هستند را نشان دهد، باید شیوه تعاملتان را تغییر دهید. مثلا به این نکات زیر توجه کنید:

  1. موضوعاتی که در توییتر مورد پسندتان هستند را دنبال کنید. مثلا اگر به مد و فشن علاقه دارید، توییت هایی که در مورد اخبار قیمت لوازم دیجیتال است را دنبال نکنید. مثلا ظاهر شدن توییت های مربوط به قیمت گوشی موبایل تایم لاین توییترتان را ناهماهنگ و بی ربط خواهد کرد!
  2. از ویدئوها در توییت هایتان استفاده کنید زیرا این نوع محتوا شش برابر بیشتر از عکس یا گیف بازتوییت می شود.
  3. افراد مورد علاقه و هم سلیقه تان را فالو کنید زیر می توانید با آنها تعامل سازنده داشته باشید.
  4. اگر توییتی دارید که بازدهی خوبی داشته است، با استفاده از گزینه Promote Your Tweet آن را ترویج دهید.

توییتر شما را بهتر از هر کسی می شناسد!

توییتر هوشمند هم مثل اینستاگرام انعکاسی از علایق شما را در اختیارتان خواهد گذاشت. برایند فعالیت های شما در این پلتفرم به صورت تایم لاین توییتر نمایش داده می شود. در واقع Twitter دوست دارد شما را با توییت هایی که دوستشان دارید، خوشحال کند. این همان شناختی است که شاید حتی دوست صمیمیتان هم نتواند مخصوصا در یک مدت بسیار کوتاه، از شما پیدا کند! پس اگر هنوز در این شبکه اجتماعی عضو نیستید، توصیه می کنیم به ساخت اکانت توییتر فکر کنید.

الهه میرمیران

.از بچگی، کتاب‌ها بهترین دوستان من بودند عشق به کتاب، مرا به دنیای نویسندگی کشاند و حالا به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای .فعالیت می‌کنم

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status