آموزش و ترفند فرفره

چگونه ایرپاد را ریست کنیم؟

گاهی اوقات هنگام استفاده از ایرپادها و هندزفری های بلوتوثی با مشکل مواجه می شویم. به عنوان مثال ایرپاد به گوشی متصل نمی شود یا هنگام اتصال به برق، شارژ را به درستی دریافت نمی کند. در چنین شرایطی بهترین راه حل ریست ایرپاد است.

راهنمای جامع ریست انواع ایرپاد

با ریست کردن، تنظیمات ایرپاد به حالت اولیه برگشته می توان مانند یک ایرپاد جدید از آن استفاده کرد. نحوه ریست کردن ایرپاد در هر برند با یکدیگر کمی متفاوت است. به همین دلیل در این مقاله به نحوه ریست کردن ایرپادهای هر برند پرداختیم و مراحل آن را به صورت گام به گام توضیح دادیم.

آموزش ریست ایرپاد اندروید

نحوه ریست ایرپاد در اندروید تقریبا مشابه با ایرپاد های اپل انجام می شود. برای ریست کردن ایرپاد در گوشی اندرویدی خود می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ایرپاد خود را درون محفظه شارژ قرار داده و درب آن را ببنید.
  • سپس 30 ثانیه صبر کنید.
  • درب محفظه را باز کرده و ایرپاد را درون گوش خود قرار دهید.
  • سپس وارد بخش Settings شده و گزینه Connection را انتخاب کنید.
  • در قسمت Connections وارد Bluetooth بشوید.
  • در کنار نام ایرپاد شما یک علامت چرخ دنده قرار دارد، آن را انتخاب کرده و گزینه Forget یا Unpair را انتخاب کنید.
  • سپس مجدد ایرپاد را درون محفظه شارژ قرار داده و درب آن را باز نگه دارید.
  • دکمه Setup را فشار داده و به مدت 15 ثانیه صبر کنید.
  • هنگامی که چراغ محفظه به رنگ کهربایی و سپس سفید روشن شد، یعنی ایرپاد شما ریست شده است.

آموزش ریست ایرپاد سامسونگ

اگر می خواهید از گوشی موبایل جدیدی استفاده کنید یا دستگاهی را که ایرپاد شما به آن متصل بوده تعویض کنید، باید ریست ایرپاد سامسونگ خود را به صورت دستی انجام دهید. یا اگر ایرپاد پاسخگویی خوبی ندارد، ریست کردن آن می تواند مشکل شما را حل کند.

ایرپاد سامسونگ خود را به صورت دستی ریست کنید.

  • ایرپاد را داخل محفظه شارژ قرار داده و درب آن را ببندید. سپس 7 ثانیه صبر کنید و ایرپادها را از جعبه خارج کنید.
  • در چنین حالتی ایرپاد ریست شده و به طور خودکار به دستگاه شما متصل می شود.

از طریق اپلیکیشن Galaxy Wearable ریست ایرپاد سامسونگ را انجام دهید.

  • وارد اپلیکیشن Galaxy Wearable در گوشی سامسونگ خود بروید و مطئمن شوید که هر دو ایرپاد به برنامه متصل هستند.
  • سپس هر کدام از جوانه ها را برای اطمینان از عملکرد درستشان امتحان کنید. اگر همچنان مشکل دارید، مرحله بعد را انجام دهید.

ریست فکتوری کردن ایرپاد سامسونگ

برای ریست فکتوری کردن ایرپاد سامسونگ از روش زیر استفاده کنید:

گزینه Reset را در برنامه Galaxy Wearable انتخاب کنید.

برای ریست ایرپادهای Galaxy Buds+, Galaxy Buds Live, Galaxy Buds Pro, and Galaxy Buds2 گزینه Reset earbuds را انتخاب کرده و برای تایید مجدد بر روی Reset ضربه بزنید.

برای ریست کردن Galaxy Buds بر روی About earbuds ضربه بزنید. سپس گزینه Reset earbuds را انتخاب کرده و برای تایید مجدد بر روی Reset ضربه بزنید.

فروشگاه اینترنتی فرفره

برای ریست ایرپاد Gear IconX وارد بخش Settings در برنامه Galaxy Wearable شده و بر روی About Gear ضربه بزنید. سپس گزینه Reset Gear را انتخاب کرده و مجدد RESET را بزنید.

ریست ایرپاد پرو اصل و فیک

 آموزش ریست ایرپاد شیائومی

اگر از ایرپاد شیائومی که با عنوان ردمی Airdots شناخته می شود، استفاده می کنید، برای ریست کردن آن ریست فکتوری را توصیه می کنیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه عملکرد ایرپاد بر روی محفظه شارژ را به مدت 15 ثانیه فشار داده تا نور قرمز و سفید روی آن سه بار پشت سر هم چشمک بزند و برای بار دوم خاموش شود. در چنین حالتی ریست فکتوری انجام می شود.
  • اگر نام ردمی AirDots در لیست بلوتوث قرار دارد، ارتباط آن با بلوتوث را لغو کرده و سپس مجدد آن را برای برقرای اتصال انتخاب کنید.
  • زمانی که اتصال را قطع کنید، اطلاعات پاک شده و مجدد برای برقراری اتصال مورد بررسی قرار می گیرد.

ریست ایرپاد هایلو

ایرپاد هایلو نیز یکی از ایرپادهای محبوب بوده که گاهی به دلیل مواجه شدن با اختلال و عدم اتصال، نیاز به ریست شدن دارد. برای ریست ایرپاد هایلو مراحل زیر را انجام دهید:

  • ایرپاد هایلو را داخل محفظه شارژ قرار داده و درب آن را باز نگه دارید.
  • سپس کلید چند منظوره بر روی هر دو جوانه را به مدت 10 ثانیه فشار داده و در همان حالت نگه دارید.

با این کار ایرپاد هایلو به طور کامل ریست فکتوری می شود.

 آموزش ریست ایرپاد پرو اپل، اصل و فیک

ایرپاد پرو یکی از محصولات قدرتمند و محبوب اپل بوده که روش ریست کردن آن با نسخه فیک آن تفاوت دارد. اگر از ایرپاد و ایرپاد پرو اصل اپل استفاده می کنید، برای ریست کردن آن باید روش زیر را انجام دهید:

  • ایرپاد خود را درون جعبه شارژ قرار دهید و درب آن را ببینید.
  • 30 ثانیه صبر کنید.
  • درب جعبه شارژ خود را باز کرده و سپس ایرپاد را درون گوش خود قرار دهید.
  • وارد بخش Settings و سپس Bluetooth شوید. اگر وضعیت ایرپاد را به صورت Connected نمایش می دهد، روی دکمه More Info در کنار ایرپاد ضربه بزنید. سپس گزینه Forget This Device را انتخاب کرده و سپس برای تایید دوباره روی آن ضربه بزنید.
  • اگر پس از این مرحله ایرپاد شما در لیست بلوتوث ظاهر نشد، مرحله بعد را ادامه دهید.
  • ایرپاد خود را درون جعبه شارژ قرار داده و درب آن را باز نگه دارید.
  • دکمه تنظیم پشت جعبه را به مدت 15 ثانیه فشار داده و تا زمانی که چراغ وضعیت در جلوی جعبه به رنگ کهربایی و سپس سفید چشمک بزند، نگه دارید.

 ریست ایرپاد بدون دکمه

برای ریست کردن ایرپاد بدون دکمه می توانید آن را درون محفظه شارژ قرار داده و پس از 10 ثانیه خارج کنید. البته شاید صد در صد جواب ندهد؛ ولی در حال حاضر تنها را برای ریست کردن ایرپاد بدون دکمه همین حالت است.

 علت ریست نشدن ایرپاد

دلایل مختلفی برای ریست نشدن ایرپاد وجود دارد که ممکن است عملیات ریست کردن را با چالش رو به رو کند. اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی ریست ایرپاد را انجام دهید، باید به این دو نکته توجه کنید:

کاهش شارژ باتری: برای اینکه بدون هیچ مشکی عملیات ریست کردن ایرپاد را انجام دهید، باید ایرپاد و کیس به اندازه کافی شارژ داشته باشد. زیرا فرایند ریست کردن به شارژ باتری نیاز دارد. پس حتما مطمئن شوید که قبلا از ریست، هم ایرپاد و هم محفظه به اندازه کافی شارژ خواهند داشت.

عدم نگه داشتن دکمه ها: همان طور که اشاره شد، برای ریست کردن ایرپادها چه اپل، سامسونگ یا … باید دکمه روی محفظه شارژ را به مدت خاصی نگه دارید. هر کیس مدت زمان خاصی را می طلبد. مثلا برای ایرپاد اپل 30 ثانیه و برای ایرپاد سامسونگ 7 ثانیه است. پس حتما مطمئن شوید که دکمه را با توجه نوع ایرپاد به اندازه کافی نگه می دارید.

سخن پایانی

گاهی اوقات با ریست کردن ایرپاد نیز مشکل اتصال آن حل نمی شود. در چنین مواقعی ممکن است علت کثیفی ایرپاد باشد. شما می توانید با یک گوش پاک کن آغشته به الکل به آرامی داخل محفظه کیس یا ایرپاد را تمیز کرده و مجدد از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت با انجام مراحلی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، نسبت به ریست ایرپاد خود اقدام کنید.

عارفه نجیبا

یه فارغ التحصیل نفت امیرکبیر که به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند شده :)

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status