آموزش و ترفند فرفره

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که بعد از خرید گوشی سامسونگ به صورت اتفاقی یا حتی به صورت عمد، پیام ها را حذف و بعدها به آن ها نیاز پیدا کرده باشید. این مسئله میان کاربران بسیار متداول است، از این رو مهم است که با روش های بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ آشنا باشید تا در چنین شرایطی به مشکل برنخورید. (به صورت کلی پیشنهاد می شود بعد از خرید گوشی موبایل (چه آیفون چه اندروید) مهارت کافی برای کار کردن با بخش های مختلف آن را به دست بیاورید تا در مواقع ضروری امکان رفع چالش های خود را داشته باشید) ادامه مقاله را مطالعه نمایید تا این راهکارهای جذاب را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

بازیابی اس ام اس پاک شده از Samsung Messages

اگر برای ارسال پیام های خود از برنامه Samsung Messages استفاده می کنید، برای بازیابی پیام های پاک شده مسیر سختی در پیش ندارید. خوشبختانه این برنامه تمامی اس ام اس های حذف شده را تا 30 روز در فولدر سطل آشغال نگه داری می کند؛ بنابراین شما می توانید به راحتی آن ها را بازگردانید. برای بازیابی پیام های حذف شده تنها کافی است وارد Samsung Messages شوید، سه نقطه بالای صفحه را بزنید و بعد از ورود به سطح آشغال، مکالمه متنی مورد نظر خود را (Restore) کنید.

توجه داشته باشید که سطح زباله سامسونگ بعد از گذشت 30 روز به صورت خودکار تمامی پیام ها را به طور کامل از گوشی حذف می کند. پس چنانچه قرار است در آینده به پیام ها نیاز پیدا کنید باید از قبل بک آپی کامل از آن ها تهیه کرده باشید.

بازیابی اس ام اس پاک شده از Samsung Cloud
Samsung Cloud یک فضای ابری با حافظه 15 گیگابایتی است که سامسونگ آن را در همه گوشی های هوشمند خود ارائه کرده است. فضای این بخش، از حافظه اصلی تلفن همراه جدا است و کاربران می توانند در آن هر نوع فایلی از محتوای متنی، اس ام اس و عکس گرفته تا ویدئو و غیره را ذخیره نمایند. حال اگر پیام های گوشی خود را بیش از 30 روز پیش حذف کرده اید، برای بازگرداندن آن ها باید از سامسونگ کلود استفاده نمایید.

برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ از بخش Samsung Cloud مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید و از میان گزینه های موجود، (Accounts and Backup) را انتخاب نمایید.
  • با برگزیدن این بخش وارد صفحه جدیدی می شوید که باید دوباره از میان گزینه های موجود آن، (Samsung Cloud) را پیدا و به آن وارد شوید.
  • در نهایت دکمه مربوط به (Restore Data) را بزنید و پشتیبان موردنظر را پیدا کنید تا پیام های حذف شده بازیابی شوند.

بازیابی اس ام اس پاک شده از Google Messages

Google Messages یکی از اپ های گوگل است که انواع خدمات پیام رسانی را به کاربران اراوه می کند. بعضی از کاربران ترجیح می دهند به جای پیام رسان اصلی سامسونگ از برنامه های دیگری چون Google Messages استفاده کنند تا به امکانات بیشتری هم دسترسی داشته باشند. حال اگر شما هم این اپ را جایگزین پیام رسان اصلی سامسونگ کرده اید باید در اولین فرصت نسخه پشتیبان آن را فعال نمایید تا درصورت پاک شدن پیام ها، امکان برگرداندن آن ها را داشته باشید. البته در این مورد، بک آپ گرفتن دستی از پیام ها نیز کمک کننده است.

اگر نسخه پشتیبان را فعال نکرده و بک آپی نداشته باشید، تنها راهکار شما استفاده از برنامه های جانبی ریکاوری گوشی است. هرچند که ما این نوع اپلیکیشن ها را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم؛ زیرا می توانند در عملکرد سامسونگ اختلال ایجاد کنند.

 نکته دیگر اینکه بازیابی اس ام اس ها با نسخه پشتیبان گوگل مسیج هم موجب بازگشت به تنظیمات کارخانه می شود. با این اوصاف تمامی اطلاعات تلفن همراه شما از بین می رود؛ پس همیشه یک کپی از اطلاعات مهم خود داشته باشید. برای انجام این کار وارد (Settings) و (System) شده سپس به ترتیب گزینه های (Reset Options) و (Erase all Data) را انتخاب کنید تا پیام های حذف شده بازگردند.

فراموش نکنید بعد از بازنشانی تنظیمات کارخانه، باید گوشی خود را با همان حساب ایمیل قبلی راه اندازی کنید تا روند بازیابی پیام ها به درستی انجام شود.

بازیابی اس ام اس حذف شده با کمک Google Drive
یکی از بهترین راه های بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ، گوگل درایو است. البته برای این کار باید از قبل یک نسخه پشتیبان از پیام های خود تهیه کرده باشید. این موضوع را هم در نظر بگیرید که ریکاوری پیام ها از طریق گوگل درایو هم موجب بازگشت گوشی به حالت کارخانه می شود؛ به همین دلیل، این روش را تنها در زمان های بسیار ضروری به کار ببرید.

فروشگاه اینترنتی فرفره

با این حال اگر این موضوع برای شما آزاردهنده نیست، ابتدا وارد Google Drive شده، سپس گزینه (Backups) را انتخاب نمایید. در این مرحله، حالت تنظیمات کارخانه تلفن همراه خود را فعال کرده و دوباره آن را راه اندازی کنید. در حین راه اندازی پیامی با عنوان «آیا می خواهید نسخه پشتیبان اندروید خود را بازیابی کنید؟» برای شما ارسال می شود که در پاسخ باید گزینه (Restore) را بزنید تا به اس ام اس های حذف شده دسترسی پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید فعال کردن حالت کارخانه تمامی اطلاعات قبلی گوشی را از بین می برد، پس اگر سند یا فایل مهمی در موبایلتان دارید از آن کپی تهیه کنید، تا در اثر راه اندازی مجدد، آ ن ها را از دست ندهید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ
Samsung Messages و Google Messages

بازیابی پیام های پاک شده واتساپ

واتساپ یکی از برنامه هایی است که به سختی می توان پیام های حذف شده آن را بازیابی کرد؛ زیرا این اپ به صورت خودکار در هر دو هفته یکبار تمامی اطلاعات و پیام های قدیمی را برای همیشه پاک می کند. تنها زمانی بازیابی پیام های واتساپ امکان پذیر است که آخرین نسخه پشتیبان آن در دسترس باشد، در غیراینصورت به هیچ عنوان نمی توان پیام های گذشته آن را برگرداند.

جالب است بدانید که حتی اپ های مختلف ریکاوری هم در این زمینه کارساز نیستند؛ زیرا تمامی پیام های واتساپ رمزگذاری شده و عملا دسترسی به آن ها از طریق برنامه های خارجی ممکن نیست. این کار می تواند امنیت دیتای شما را هم به خطر بیندازد، پس هیچگاه برای دسترسی به پیام های حذف شده خود، از این روش استفاده نکنید.

بهترین راه محافظت از پیامک ها در مقابل حذف

بهترین راه حلی که می تواند از حذف شدن اس ام اس های گوشی جلوگیری کند، تهیه یک نسخه پشتیبان از آن ها است. شما می توانید با ذخیره سازی فایل های مختلف در حافظه ابری مانند گوگل درایو از پاک شدن اطلاعات تلفن همراه خود جلوگیری کنید. از طرفی خود سامسونگ امکانات داخلی برای بک آپ گرفتن از اطلاعات را برای کاربران فراهم کرده، پس حتما از این فرصت ها استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین راهکارهای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ را برای شما عزیزان ذکر نماییم. اغلب کاربران با این سوال مواجه می شوند که آیفون بهتره یا سامسونگ؟ آیا محصولات آیفون از جهت امنیت و حفاظت اطلاعات و غیره برتر از سامسونگ هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ تفاوتی از این جهت میان آیفون و سامسونگ وجود ندارد؛ همانطور که امکان حذف پیام های گوشی های سامسونگ و بازیابی آن ها وجود دارد، در آیفون نیز به این صورت است. حتی هوش مصنوعی سامسونگ یا Galaxy AI بسیار پیشرفته تر از ایفون است و احتمالا در سال های بعد امکانات بیشتری و بهتری هم به کاربران ارائه می دهد؛ پس از این نظر آیفون هیچ برتری نسبت به سامسونگ ندارد.

عارفه نجیبا

یه فارغ التحصیل نفت امیرکبیر که به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند شده :)

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status