اخبار تکنولوژی

آپدیت iOS 17.5.1 آیفون و حل مشکل بازگشت عکس های پاک شده!

احتمالا شما هم پس از به روز رسانی آیفون خود به نسخه iOS 17.5.1 عکس های قدیمی و پاک شده خود را مجددا دریافت کردید!  طبیعتا هیچ گوشی هوشمند در برابر باگ و مشکلات مختلف مصون نیست؛ اما این باگ جدید آیفون در به روزرسانی، بسیاری کاربران را متعجب و شاکی کرد.

بازگشت مرموز فایل‌های حذف شده در iOS 17.5

با انتشار نسخه iOS 17.5 عکس‌های حذف شده از گالری کاربران به طور مرموزی ظاهر شدند. عکس های حذف شده ممکن است حاوی محتوای حساس یا خاطراتی باشد که دیدن آنها برای خیلی از کاربران آزاردهنده است. برخی از کاربران گزارش داده بودند که قدمت بعضی از تصاویر حذف شده حتی به سال 2010 برمی گردد و فقط عکس‌ها نبودند. بلک بسیاری از ایمیل های صوتی نیز دوباره ظاهر شده‌اند. هنگام انتشار آپدیت iOS 17.5.1، اپل اشاره می کند که این یک مشکل نادر بوده و به دلیل خرابی پایگاه داده‌ها، ایجاد شده است. به طور کلی حتی در صورت حذف شدن تصاویر، می توانند دوباره در قسمت گالری یا Library گوشی ظاهر شوند. به نظر می رسد این باگ بر تعداد قابل توجهی از کاربران آیفون تأثیر گذاشته و باعث سردرگمی و نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها و مدیریت ذخیره سازی می شود.

iOS 17.5.1 آپدیتن و رفع مشکل برگشت عکس های پاک شده

واکنش اپل به ادعای یکی از کاربران

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit ادعا کرده بود که با باگ این نسخه، عکس‌هایی که به طور کامل پاک شده از آی پد به یک فرد جدید فروخته شده و مجدد برگشته است. اما اپل ادعا می کند که چنین چیزی امکان‌پذیر نبوده و پس از پاک‌ شدن کامل داده‌های دستگاه، دیگر امکان برگشتن فایل‌ها و هیچ نوع محتوایی وجود ندارد. اپل در ادامه می گوید که این کاربر برای تنظیم مجدد دستگاه خود از روش درستی استفاده نکرده یا ادعای دروغین می کند. همچنین اعلام کرده که تعداد کاربران محدودی تحت تأثیر این مشکل بودند و اپل به هیچ عنوان به تصاویر و ویدئوهای آن‌ها دسترسی ندارد. با این حال هنوز شک و تردید در بین برخی کاربران وجود داشته و آن‌ها را نسبت به خرید آیفون جدید دو دل کرده است. اما می دانیم که چنین مشکلاتی در این صنعت اجتناب‌ناپذیر است. در هر صورت باید ببینیم که اپل در سال‌های آینده چه عملکردی نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه می دهد.

انتشار آپدیت iOS 17.5.1 برای حل این مشکل

اپل یک هفته پس از عرضه iOS 17.5 و iPadOS 17.5، آپدیت iOS 17.5.1 را برای حل این مشکل منتشر کرد. اما ویژگی‌های جدید این آپدیت فقط به رفع این مشکل ختم نمی شود. اپل در آپدیت iOS 17.5.1 مجموعه‌ای از ویژگی‌های هیجان‌انگیز را به کاربران خود معرفی کرده است. به عنوان مثال در این آپدیت، هشدارهایی مربوط به ردیاب شخص ثالث طراحی شده که باعث ارائه امنیت بهتر شده است. همچنین کاربران می توانند با استفاده از این نسخه بدون نیاز به اپ استور، برنامه‌های مختلف را مستقیما از وب‌سایت‌ها دانلود کنند. برای دریافت به‌روزرسانی iOS 17.5.1، کافی است ابتدا وارد بخش Settings شده و سپس به مسیر General/Software Updates بروید. البته توصیه می کنیم قبل از دریافت جدید، بک آپ گرفتن از آیفون را فراموش نکنید. از طریق اتصال آیفون به لپ تاپ نیز می توانید فرایند به روز رسانی را انجام دهید. برای خرید گوشی موبایل نیز می توانید از جدیدترین نسخه‌های منتشر شده از برندهای مختلف بازدید کنید.

غزل وثیق

کارشناس IT و فعال در حوزه SEO که این گوشه کنارا به UI ,UX و طراحی هم علاقه دارم 😎😉

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا