آموزش و ترفند فرفره

اکسپلور اینستاگرام چیست؟ و چگونه به اکسپلور راه پیدا کنیم؟

نیاز به دیده شدن روز به روز در حال افزایش است. از بلاگرها و بیزینس های خانگی تا برندها و کمپانی های بزرگ، همه به دنبال دیده شدن هستند. رقابت بر سر جلب نظر مخاطب در اکسپلور اینستاگرام به شدت بالا گرفته است. در حال حاضر انزوا می تواند بیزینس شما را به ورطه نابودی بکشاند.

بیایید قبول کنیم کاربر امروزی ترجیح می دهد خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهد. وقتی کاربر می تواند با انتخاب چند گزینه، به خرید خود پایان دهد، لزومی به حضور فیزیکی در فروشگاه نمی بیند. اگر شما هوشمندانه عمل کنید و بتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید؛ به راحتی می توانید محصول خود را به فروش برسانید.

حال یکی از راه های ارتباطی و پیدا کردن چنین کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام است. در خود این شبکه، راه های زیادی برای رسیدن محتوای شما به دست مشتری وجود دارد. مهم ترین قسمت این شبکه اجتماعی، اکسپلور اینستاگرام است. با این ابزار، محتوای شما به صورت رایگان تبلیغ شود. بعد از خواندن این مقاله، آستین ها را بالا زده و روش های گفته شده را به کار ببندید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم؟

الگوریتم های این شبکه مجازی بر اساس رفتار شما، پست ها را ارائه می دهند. برای تغییر پست های پیشنهادی چند روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

اضافه کردن پست ها به عدم علاقه مندی ها

فرض کنید در اکسپلور خود با یک پست روبرو شدید که با ذائقه شما سازگار نیست. در قدم اول با آن پست هیچ گونه تعاملی (پسندیدن، کامنت گذاشتن، ذخیره و ارسال) برقرار نکنید. سپس روی علامت 3 نقطه بالای پست ضربه زده و گزینه Not Interested را انتخاب کنید. در این صورت در معرفی بعدی، این نکته را رعایت می شود.

اکسپلور اینستاگرام
نحوه اضافه کردن پست ها به عدم علاقه مندی ها

اگر می خواهید چندین پست را به عدم علاقه مندی اضافه کنید، روش بالا وقت گیر است. در روش زیر هر می توان هر تعداد پست را به عدم علاقه مندی ها اضافه کرد. ابتدا انگشت خود را روی پست مورد نظر نگه دارید. بدون برداشتن انگشت آن را روی علامت سه نقطه در پایین سمت راست برده و بلند کنید. در بین دو گزینه ظاهر شده، روی Not Interested کلیک کنید.

اکسپلور اینستاگرام
تغییر اکسپلور اینستاگرام

در کادر پایین که باز می شود روی گزینه Hide more کلیک کنید. حال می توانید با یک بار ضربه زدن روی هر پست، آن را به لیست عدم علاقه مندی اضافه کنید. در پایان، روی گزینه Done در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید.

اکسپلور اینستاگرام
Not Interested در اکسپلور اینستاگرام

تغییر اکسپلور از قسمت what you see

در روش دیگر روی عکس پروفایل خود در قسمت پایین سمت راست کلیک کنید. سپس روی گزینه بالا سمت راست (سه خط روی هم) کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید و گزینه Suggested content را انتخاب کنید. در این قسمت می توان محتواهایی که آن ها را جز علاقه مندی ها قرار دادید مشاهده و حذف کنید. حتی می توانید محتوا ها را از حالت Not interested(عدم علاقه مندی) خارج کنید.

اکسپلور اینستاگرام
تغییر اکسپلور از قسمت what you see

در قسمت Specific words and phrases، کاربر می تواند یک فهرست از اسامی، هشتگ ها و ایموجی ها را وارد کند. اینستاگرام، پست های مربوط به این نام ها و هشتگ ها را به شما نمایش نخواهد داد.

در قسمت Sensitive content کاربر می تواند میزان مشاهده محتوای حساس را مشخص کند. در حالت معمول این گزینه روی Standard است. اگر می خواهید میزان معرفی محتوای حساس را به حداقل برسانید، گزینه Less را انتخاب کنید. بدیهی است که با انتخاب گزینه More، محتوای حساس بیشتری به شما نمایش داده می شود.

فروشگاه اینترنتی فرفره
اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام چگونه کار میکند؟

از قسمت Political content کاربر می تواند پست های مربوط به محتوای سیاسی را محدود کند. با انتخاب گزینه Limit political… محدودیت اعمال و با انتخاب گزینه Don’t limit رفع محدودیت صورت می گیرد.

اکسپلور اینستاگرام
تغییر اکسپلور Instagram

 

 تغییر اکسپلور اینستاگرام از طریق دنبال کردن هشتگ ها و حساب ها

از دیگر روش ها، دنبال کردن حساب ها و هشتگ های مربوط به کسب و کار خود است. این اقدام، مشخص می کند شما به چه حوزه ای علاقه مند هستید. ابتدا موضوع مد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. از میان نتایج ارائه شده، حساب مورد نظر را دنبال کنید.

از این به بعد محتوایی که به شما نمایش داده می شود، کم کم به هدف شما نزدیک می شود. در روش دیگر می توان با دنبال کردن هشتگ ها، اکسپلور اینستاگرام را تغییر داد. اگر حساب ها و هشتگ های متناسب با یک زمینه را دنبال کنید، از آن پس محتوای مربوط به آن ها، به شما نمایش داده می شود. جالب است بدانید پس از حذف حساب کاربری، بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام تا یک ماه ممکن است.

تغییر اکسپلور اینستاگرام بر اساس اضافه کردن پست به علاقه مندی ها

هنگامی که این شبکه اجتماعی متوجه شود شما به چه محتوایی علاقه دارید، کار آسان می شود. اگر در جستجوی خود با مطلب مورد علاقه خود مواجه شدید، آن پست را به علاقه مندی خود اضافه کنید. بدیهی است که این موضوع سبب نمایش مطالب مرتبط با علاقه شما خواهد شد. در قسمت پایین سمت راست روی سه نقطه ضربه زده و گزینه Interested را انتخاب کنید.

اکسپلور اینستاگرام
اضافه کردن پست به علاقه مندی ها

سابقه جستجو در سایر موتورهای جستجو

سابقه جستجوی حساب کاربری ایمیل نیز بسیار مهم است. حتی اگر مدیران این شبکه به این موضوع اذعان نداشته باشند، تجربه نشان می دهد که سابقه جستجوی شما در سایر موتورهای جستجو می تواند بر محتوای نمایش داده شده تأثیر بگذارد.

اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

در این صفحه شبکه اجتماعی، پست ها و ریلز به کاربر نمایش داده می شوند. محتوای نمایش داده شده برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. محتوایی که این شبکه اجتماعی به کاربر نمایش می دهد، بر اساس علاقه مندی ها و پست هایی است که کاربر پسند کرده است. کوچکترین تعامل شما در این شبکه اجتماعی می تواند بر محتوایی که به شما نمایش می دهد تاثیر داشته باشد.

فرض کنید با یک پست مواجه شدید. کلیک روی کاور یک پست و مشاهده کردن آن، برای اینستاگرام معنایی دارد. هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی فکر می کند که شما از محتوای نمایش داده شده، لذت بردید. برای همین دوباره در همین راستا اقدام می کند و محتوایی شبیه همان پست در اختیار شما قرار می دهد. البته در همین حین نیز محتواهای پیشنهادی دیگر را نیز به شما معرفی می کند. این معرفی ها گاهی برای سرگرمی و گاهی برای شناسایی سلیقه کاربر است.

ورود به اکسپلور با استفاده از هشتگ

هشتگ ها یکی از ابزارهای این شبکه اجتماعی برای ارتباط محتوای شما با کاربران هستند. با هشتگ گذاری مناسب، کاربران مرتبط می توانند محتوای شما را ببینند. در ادامه 2 استراتژی هشتگ گذاری را ارائه می دهیم.

  • هنگام پست گذاشتن، چند هشتگ اختصاصی متناسب با زمینه فعالیت خود پیدا کنید؛ سپس چند هشتگ عمومی و بزرگ مانند، اخبار، دانستنی و … وارد کنید. پیوند این دو هشتگ تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
  • از 6 هشتگ استفاده کنید. به خاطر بسپارید استفاده از هشتگ های تکراری سبب می شود آن ها به عنوان اسپم شناسایی شوند. بنابراین از هشتگ تکراری برای همه پست ها استفاده نکنید. هشتگ های پست را همیشه در انتهای متن خود قرار دهید. از قرار دادن هشتگ در قسمت کامنت نیز خودداری کنید.

ورود به اکسپلور با موسیقی ترند

موسیقی یکی از ارکان مهم شبکه های اجتماعی است که جذابیت محتوای شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. استفاده از موسیقی های ترند، سبب راهیابی محتوای شما به اکسپلور اینستاگرام خواهد شد. بنابراین همیشه گوش به زنگ باشید و موسیقی های ترند را رصد کرده و در محتوای خود استفاده کنید.

ورود به اکسپلور با قلاب مناسب

قلاب به عملی گفته می شود که در 2 یا 3 ثانیه ابتدایی ویدئو انجام می شود و مخاطب را به دیدن ادامه ویدئو تشویق می کند. استفاده از قلاب مناسب بیننده را تا انتهای ویدئو نگه می دارد. نکته مهم این است که در پایان ویدئوی خود نیز یک قلاب مناسب قرار دهید. قلاب دوم نرخ اشتراک گذاری محتوای شما را به شدت افزایش می دهد. در نتیجه تعامل پست شما افزایش یافته و امکان وایرال شدن آن وجود دارد.

ورود به اکسپلور با نوشتن زیاد

سعی کنید بنویسید و برای محتوای خود داستان خلق کنید. داستان شما باید صادقانه باشد تا به دل مخاطب بنشیند. با استفاده از ضمیر “شما” بیننده را مخاطب قرار دهید. از جلوه های بصری نیز غافل نشوید. ترکیب تصویر با صدای مناسب بسیار به وایرال شدن پست شما کمک می کند.

مزایای ورود به اکسپلور برای رشد کسب و کار

همه کسب و کارها تلاش خود را می کنند تا در صفحه اکسپلور اینستاگرام مخاطب هدف ظاهر شوند. حضور در این صفحه می تواند به دلایل مختلفی باشد. محتوای مناسب، زمان مناسب و استمرار در تولید محتوا و.. می توانند از دلایل حضور شما در این صفحه باشند.

در نظر داشته باشید ورود به این صفحه، شما را در معرض تماشای کاربران قرار می دهد. محتوای جذاب شما می تواند کنجکاوی کاربران را برانگیخته و آن ها را به صفحه شما هدایت کند. در نهایت برخی از بازدیدکنندگان، صفحه شما را دنبال خواهند کرد. افزایش دنبال کنندگان صفحه شما نیز مزایای زیادی دارد.

این روند باعث افزایش اعتبار بیزینس شما می شود. ممکن است فروش شما به یکباره چند برابر شود. در این صورت از میان همکاران خود نیز تقاضایی مبنی بر شروع کمپین همکاری نیز مطرح می شود. به خاطر داشته باشید صفحه اکسپلور اینستاگرام، مانند یک زمین رقابت است. سعی کنید با تولید محتوای مناسب به صورت مستمر، الگوریتم های اینستاگرام را متوجه خود کنید.

 نحوه چیدمان پست ها در اکسپلور اینستاگرام

پست های اینستاگرام شامل ویدئو و عکس هستند. ویدئو ها می توانند در ابعاد مربع شکل ارائه شوند. به این ویدئوهای مربع شکل که تعداد آن ها می تواند تا 10 عدد برسد، کاروسل (Carousel) می گویند. البته به جای ویدئو می توان از عکس نیز استفاده نمود. همچنین امکان ساخت ویدئو با ابعاد 1920 * 1080 که به آن ریل می گویند نیز وجود دارد. در آموزش فعالسازی ریلز اینستاگرام توضیحات مربوط به این نوع ویدئو ارائه شده است.

برای هر کدام از این ویدئوها می توان یک کاور ساخت. در غیر این صورت، این شبکه اجتماعی به طور خودکار از فریم های ابتدایی ویدئو برای کاور پست استفاده می کند. این کاور به صورت مربع شکل در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می شود. البته ویدئوهای مربوط به ریلز نیز در بین سایر پست ها موجود هستند که کاربر می تواند آن ها را مشاهده کند.

با کلیک روی یک کاروسل، به محیطی وارد می شوید و با اسکرول کردن به سمت پایین، پست های کاروسل بیشتری را مشاهده خواهید کرد. عموماً این پست ها از یک خانواده هستند. مگر اینکه اینستاگرام بخواهد یک محتوای وایرال شده را به شما نمایش دهد. نحوه کار ریلز نیز به همین شیوه است، با کلیک روی یک ویدئو وارد قسمت ریلز شده و با اسکرول کردن به سمت پایین، ریل های جدید برای شما نمایش داده می شود.

در پایان به اکسپلور خوش آمدید

در این مقاله به بررسی روش هایی برای ورود به اکسپلور اشاره کردیم. دست پیدا کردن به این بخش برای کسب و کارها و کسانی که به دنبال جلب مخاطب هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از همه گیری کرونا، بیزینس ها بیش از گذشته به اهمیت فروش مجازی پی بردند. دیگر کمتر کسی روی فروش حضوری سرمایه گذاری می کند. تجارت الکترونیکی همه ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار داده است. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و در راستای فروش مجازی محصولات خود اقدام نکرده اید، از همین امروز دست به کار شوید. یکی از کانال های فروش الکترونیکی، شبکه مجازی اینستاگرام است.

با نکاتی که در این مقاله گفته شد، کاربر می تواند محتوای اکسپلور اینستاگرام خود را تغییر دهد. همچنین با رعایت دقیق روش های گفته شده، می توانید به اکسپلور راه یابید. به خاطر داشته باشید که فروش انفجاری در فضای مجازی مدیون محتوای خوب است. اگر هم علاقه ای به استفاده از اینستاگرام ندارید یا حساب جدیدی برای خود ایجاد کرده اید و ترجیح می دهید حساب قبلی را حذف کنید، نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا