اخبار تکنولوژی

هر آنچه باید درباره آیفون 16 و 16 پرو بدانید + تصاویر

همزمان با فرا رسیدن شهریور ماه، گمانه زنی ها درباره مشخصات احتمالی مدل های جدید آیفون به اوج خود می رسد؛ زیرا معمولا این ماه زمانی است که اپل از محصولات جدید خود رونمایی می کند. معمولا پیش از رونمایی رسمی، با توجه به اخبار درز یافته و نظرات تحلیلگران، تصویری از گوشی های جدید آیفون در ذهن ها شکل می گیرد. در این مطلب به شکلی همه جانبه به بررسی آیفون 16 پرو و پایه می پردازیم و احتمالات مختلف را در نظر می گیریم تا به تصویری نزدیک تر به واقعیت دست یابیم.

رنگ بندی آیفون 16

درباره رنگ بندی سری 16 موبایل های اپل خبرهای مختلفی به گوش می رسد؛ اما تا قبل از تاریخ عرضه آیفون 16 نمی توان با اطمینان هیچ یک را قطعی دانست. در این بخش از نظر رنگ به بررسی آیفون 16 پرو و پایه می پردازیم.

  1. طبق آخرین خبر، iPhone 16 در 5 رنگ سفید، مشکی، صورتی، آبی و سبز طراحی شده است. در این صورت رنگ بندی سری 16 نسبت به آیفون 15 تغییراتی کرده است که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

o در رنگ بندی سری قبلی رنگ زرد نیز به چشم می خورد که در رندرهای منتشر شده از iPhone 16 خبری از آن نیست. در عوض به این سری، رنگ سفید اضافه شده است.

o آیفون غالباً گوشی های خود را در رنگ های ملایم و پاستلی تولید می کرد؛ اما این بار شاهد رنگ های پررنگ تری مانند سبز و آبی هستیم.

  1. از طرف دیگر، در اولین رندر (تصاویر گرافیکی) منتشر شده از گوشی آیفون 16، 3 رنگ مشکی، صورتی و زرد به چشم می خورد که هرکدام در طراحی با 2 مدل دیگر تفاوت هایی دارند.

رنگ بندی آیفون 16

اولین رندر از آیفون 16 زرد رنگ به ما چه می گوید؟

با توجه به اولین تصویری که از آیفون 16 منتشر شد، مدل زردرنگ برای کم و زیاد کردن صدا یک عدد دکمه دارد. همچنین، هر 2 دوربین این مدل درون یک قاب فلزی جای گرفته اند.

اولین رندر از آیفون 16 زرد رنگ به ما چه می گوید؟

مشخصات آیفون 16 مشکی و صورتی

طبق این تصویر، طراحی آیفون مشکی صورتی و مشکی کمی با مدل زرد رنگ تفاوت دارد. بر خلاف مدل زرد که یک دکمه برای کاهش و افزایش صدا داشت، در گوشی مشکی و صورتی 2 دکمه مستقل برای این کار تعبیه شده است. همچنین، دوربین های دوگانه این گوشی ها جدا از هم به نظر می رسند و مانند آیفون زرد، درون یک قاب قرار ندارند. در مدل مشکی، تفاوت دیگری نسبت به دو رنگ دیگر به چشم می خورد، در این موبایل یک دکمه جداگانه برای شاتر نیز طراحی شده است.

راهنمای خرید گوشی آیفون

اولین رندر طراحی آیفون 16 از چه مدلی الهام گرفته است؟

با توجه اولین تصویری که از پشت موبایل ها منتشر شد، در طراحی ماژول دوربین iPhone 16 از مدل عمودی دوربین آیفون ایکس الهام گرفته شده است و دیگر خبری چینش موربی دوربین ها نیست.

فروشگاه اینترنتی فرفره

اولین رندر طراحی آیفون 16 از چه مدلی الهام گرفته است؟

پیدا کردن چهارمین رنگ آیفون 16 پرومکس

در بررسی آیفون 16 پرومکس، طبق عکسی که منتشر شده است به نظر می رسد شرکت اپل قرار است رنگ جدیدی را معرفی کند. در این سری، از رنگی مابین بژ و مسی رونمایی شده است که به آن تیتانیوم صحرایی (Desert Titanium) می گویند.

پیدا کردن چهارمین رنگ آیفون 16 پرومکس

طراحی دکمه ها و نمایشگر در آیفون مدل پایه و پرو به چه صورت است؟

در طراحی مدل های مختلف آیفون 16 تغییراتی در نمایشگر و دکمه های این گوشی ها ایجاد شده است. در این بخش ابتدا جزئیات مربوط به دکمه ها و بعد ابعاد و قابلیت های نمایشگر آیفون 16، iPhone 16 Pro و 16 پرومکس را شرح می دهیم.

طراحی دکمه ها و نمایشگر در آیفون مدل پایه و پرو به چه صورت است؟

طراحی دکمه ها در مدل های سری 16 آیفون

طبق آخرین اخبار و بررسی آیفون 16 پرو و پایه، به نظر می رسد تمام مدل های سری 16 گوشی های اپل دارای دکمه کپچر و کلید اکشن خواهند بود. این در حالی است که در سری 15 فقط مدل های پرو و پرومکس دارای دکمه کپچر و اکشن بودند و در مدل پایه خبری از این دکمه کاربردی نبود.

  • دکمه کپچر: گوشی های سری 16 iPhone این دکمه پایین دکمه پاور قرار دارد و برخلاف دکمه های صدا، کاملاً هم سطح قاب است. این دکمه هم قابلیت تاچ دارد هم دارای فناوری سنجش نیرو است و فشار را تشخیص می دهد. کشیدن انگشت روی دکمه پاور، باعث زوم و همچنین جابه جایی بین ویدئو و عکس می شود. با فشار دادن دکمه نیز می توان فوکوس کرد و عکس گرفت.
  • دکمه اکشن: تا قبل از iPhone 15 گوشی های این برند دکمه ای داشتند که فقط برای سایلنت و فعال کردن صدای گوشی به کار می رفت. اما در مدل های 15 پرو و 15 پرومکس iPhone، این دکمه قابلیت های متعددی پیدا کرد و می شد برای آن وظایف و میانبرهای مختلفی تعیین کرد. در سری 16 آیفون، این دکمه در تمام مدل ها وجود دارد و بالای دکمه های صدا قرار دارد.

آیفون ۱۶ پرو صفحه نمایشی با روشنایی بیشتر

با بررسی آیفون 16 پرو طبق اخبار و شایعات منتشر شده، احتمالا گوشی iPhone 16 pro نسبت به سری قبل یعنی آیفون 15 پرو صفحه نمایش روشن تری خواهد داشت. در این مدل روشنایی عادی صفحه نمایش، 20 درصد افزایش یافته و از 1000 نیت به 1200 نیت رسیده است.

تفاوت پارت نامبرهای آیفون و تشخیص آن ها

ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس، نازک ترین حاشیه های ممکن!

به نظر می رسد آیفون در مدل های سری 16، همزمان با بزرگ کردن ابعاد صفحه نمایش در مدل های 16 پرو و 16 پرومکس، حاشیه ها را نیز باریک تر کرده است. طوری که گفته می شود iPhone 16 Pro Max نازک ترین حاشیه جهان را خواهد داشت و رتبه بعدی نیز از آن آیفون 16 پرو خواهد بود. در این بخش دقیق تر به بررسی آیفون 16 پرو و پرومکس و ابعاد و وزن آن ها خواهیم پرداخت.

  • آیفون 16 پرو: این مدل در ابعاد 149.6*71.45*8.25 میلی متر طراحی شده است و 194 گرم وزن دارد. این در حالی است که در سری قبلی، ابعاد گوشی آیفون 15 پرو 146.6*70.6*8.25 بود و 187 گرم وزن داشت.
  • آیفون 16 پرومکس: در این موبایل نیز شاهد بزرگتر و سنگین تر شدن مدل جدید آیفون نسبت به سری قبل آن هستیم. iPhone 16 Pro Max ابعادی با اندازه های 163.02*77.58*8.25 دارد. این اندازه ها در iPhone 15 Pro Max برابر بود با 159.9*76.7*8.25 میلی متر. همچنین احتمال می رود وزن گوشی جدید آیفون 225 گرم باشد که نسبت به سری قبل 4 گرم بیشتر است.

اندازه صفحه نمایش آیفون های سری 16

در بخش قبلی، اندازه دقیق صفحه نمایش های آیفون های سری 16 را به واحد میلی متر گفتیم. در این بخش اندازه های آن را به اینچ که واحد آشناتری برای صفحه نمایش است خواهیم گفت.

ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس، نازک ترین حاشیه های ممکن!

شرکت اپل برای آیفون 16 پرو صفحه نمایش 16.3 اینچی و برای آیفون 16 پرومکس، صفحه نمایشی به بزرگی 6.9 اینچ در نظر گرفته است. به احتمال iPhone 16 نیز مانند سری 13، 14 و 15 با همان اندازه 6.1 اینچی تولید خواهد شد.

همزمان با بزرگتر شدن صفحه نمایش نسبت به سری 15، قطر حاشیه مشکی کنار صفحه کاهش یافته است. قطر حاشیه در 16 Pro Max تنها 1.15 میلی متر است که در حال حاضر باریک ترین نمونه در جهان محسوب می شود. در 15 Pro Max این عدد 1.55 بود.

تراشه سری آیفون 16 و ظرفیت باتری

در سری های 14 و 15 آیفون برای مدل های پایه از تراشه های قدیمی استفاده می کرد. اما به نظر می رسد در آیفون سری 16 تغییراتی در رویه خود ایجاد کرده است. همچنین خبرهایی از افزایش ظرفیت باتری این موبایل ها به گوش می رسد. در این بخش بیشتر درباره تراشه و باتری های iPhone سری 16 خواهیم گفت.

تراشه سری آیفون 16 و ظرفیت باتری

تراشه A18 برای همه گوشی های سری آیفون 16

همانطور که اشاره کردیم، در آیفون 16 پایه برخلاف سری های 15 و 14، قرار نیست از قطعات قدیمی استفاده شود. در بررسی آیفون 16 پرو و پایه، با توجه به کدهای موجود در iOS 18 انتظار می رود در هر 4 مدل آیفون 16 از نسل جدید تراشه های A18 استفاده شود؛ اما همچنان تراشه های آیفون 16 پایه و مدل های iPhone 16 pro در مواردی مانند تعداد پردازنده، تفاوت خواهند داشت. احتمالاً این تراشه ها A18 و A18 Pro نامیده شوند.

معرفی بهترین گوشی های اپل در سال 2024

ظرفیت باتری گوشی های سری آیفون 16

طبق اخباری که درباره جدیدترین محصولات اپل درز کرده است، به نظر می رسد ظرفیت باتری موبایل های سری 16 تا حدی بهبود خواهد یافت که اگر با بهینه شدن مصرف تراشه همراه باشد، تأثیر قابل قبولی در مقدار شارژدهی خواهد داشت. در این بخش دقیق تر به بررسی iPhone 16 pro و پایه از نظر ظرفیت باتری خواهیم پرداخت.

ظرفیت باتری گوشی های سری آیفون 16

  • iPhone 16: احتمال می رود گوشی آیفون 16 پایه با باتری 3561 میلی آمپر ساعتی عرضه شود که نسبت به باتری آیفون 15 تقریباً 6 درصد بزرگتر خواهد بود.
  • iPhone 16 Pro : ظرفیت باتری آیفون 16 پرو 3577 میلی آمپر ساعت است که در مقایسه با باتری 3274 میلی آمپر ساعتی آیفون 15 پرو، 9 درصد بزرگتر خواهد بود.
  • iPhone 16 Pro Max: در بهترین گوشی سری 16، ظرفیت باتری 5.74 درصد بهبود یافته است و از 4422 میلی آمپر ساعت به 4676 میلی آمپر ساعت ارتقا یافته است.

آیفون SE 4 مشابه آیفون 16

تا چندی پیش گمان می شد آیفون SE 4 مشابه آیفون 14 پایه طراحی و عرضه شود؛ اما شایعات جدید حاکی از آن است که این موبایل ها شباهت زیادی با آیفون 16 پایه خواهند داشت.

آیفون SE 4 مشابه آیفون 16

طبق اولین رندرهای منتشر شده از این مدل، آیفون SE 4 دارای دوربین اصلی تکی و همچنین یک ناچ در بالای صفحه است. اما با توجه به دوربین دوگانه iphone 16، ممکن است SE 4 نیز 2 دوربین داشته باشد.

همچنین، این احتمال وجود دارد که شرکت اپل در این موبایل ها نیز مانند آیفون 16 پایه، از تراشه های جدید A18 استفاده کند.

معایب و روش تشخیص تعویض باتری آیفون

دوربین آیفون 16 پرو

احتمال می رود در آیفون 16 پرو، با توجه با بزرگتر شدن ابعاد آن نسبت به 15 پرو، از دوربین تتراپریسم استفاده شود. این دوربین تا کنون فقط در آیفون 15 پرومکس به کار رفته است. در این صورت دوربین های iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max از زوم دیجیتال 25 برابری و زوم اپتیکال 5 برابری برخوردار خواهند بود. همچنین، دوربین اولترا واید آن به احتمال زیاد دارای سنسور 48 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین آیفون 16 پرو

پشتیبانی از وای فای ۷ و اینترنت 5G بسیار سریع

طبق نظرات تحلیلگران اپل، به نظر می رسد گوشی های iPhone 16 از نظر وای فای و همچنین اینترنت خطوط تلفن همراه بهبود خواهند یافت. در ادامه به بررسی آیفون 16 پرو و ساده از این جهات می پردازیم.

پشتیبانی از وای فای ۷ و اینترنت 5G بسیار سریع

اینترنت 5G: احتمال می رود اپل در مدل های آیفون 16 پرو و پرومکس از پردازنده کوالکام X75 استفاده کند که باعث می شود این موبایل ها از اتصال 5G برخوردار باشند. همچنین این احتمال وجود دارد که در آیفون 16 پایه مانند آیفون 15، از تراشه X70 کوالکام استفاده شود.

وای فای 7: انتظار می رود درiPhone 16 pro و ProMax، اپل از وای فای 7 استفاده کند که دارای بالاترین سرعت انتقال است. با وجود وای فای 7، سرعت اینترنت در این موبایل ها چیزی بین 30 تا 40 گیگابایت در ثانیه خواهد بود. این مقدار 4 برابر سرعت وای فای 6 است. احتمالاً مدل استاندارد iPhone 16 از وای فای 6 برخوردار باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب با توجه به تصاویر گرافیکی و اخبار و شایعات منتشر شده، به بررسی آیفون 16 پرو، پرومکس و استاندارد پرداختیم و ویژگی های احتمالی آن ها را مطرح کردیم. به نظر می رسد در سری 16، آیفون برخلاف همیشه بین مدل استاندارد و پرو تفاوت کمتری قائل شده است. همچنین، احتمال می رود اپل با معرفی این محصول خود از باریک ترین حاشیه موبایل در جهان نیز رونمایی کند. البته برای اطمینان از مواردی که مطرح کردیم، باید تا زمان عرضه آیفون 16 صبر کرد.

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا