آموزش و ترفند فرفره

چگونه اکانت توییتر بسازیم؟ آموزش تصویری ساخت اکانت توییتر

قبل از اینکه به چگونگی ساخت اکانت توییتر بپردازیم، بهتر است کمی با این “پرنده آبی” آشنا شویم. البته لازم به یادآوری است که پس از خرید این پلتفرم توسط ایلان ماسک در سال 2022، مسیر جدیدی پیش روی این کمپانی قرار گرفت. تغییر نام این پلتفرم در سال 2023 از “توییتر” به “X” نیز بخشی از همین سیاست جدید بوده است. ایلان ماسک در استراتژی جدید خود، سیاست های تعدیل محتوا را نشانه گرفت. او خواهان محدودیت کمتر روی محتوای پلتفرم ایکس(توییتر سابق) شد.

در پلتفرم توییتر کاربران می توانند در باب موضوعات مختلف محتوای خود را پست کنند. این پیام ها که به آنها توییت هم گفته می شود، شامل تصویر، ویدیو، لینک و نوشته هستند. اما چیزی که این پلتفرم را بسیار محبوب و معتبر کرده است، ماهیت بلادرنگ توییتر است. در این شبکه اجتماعی، اخبار و موضوعات مهم بلافاصله در اختیار مخاطب قرار می گیرند.

از دیگر قابلیت های این پلتفرم اجتماعی می توان به ایجاد ارتباط میان افراد، افزایش آگاهی از برند و امکانات تعاملی قوی مانند ریتوییت اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت اکانت توییتر در پلتفرم های مختلف را توضیح دهیم پس با ما در تیم فرفره همراه باشید.

آموزش ساخت اکانت توییتر در گوشی

اگر پلتفرم گوشی شما اندروید است، اپلیکیشن Twitter را از طریق فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید. البته لازم به ذکر است که باید در نوار جستجو، عبارت “X” را تایپ کنید. در صورتی که کاربر گوشی آیفون هستید، این اپ را از App Store دانلود و نصب کنید.

پس از نصب و اجرای برنامه، در صفحه ورود، روی گزینه Create account ضربه بزنید. در صفحه بعد، نام و شماره تلفن همراه خود را درج کنید. کاربر می تواند به جای شماره تلفن از ایمیل معتبر استفاده کند.

پس از نصب و اجرای برنامه، در صفحه ورود، روی گزینه Create account ضربه بزنید

پس از وارد کردن اطلاعات تاریخ تولد، روی گزینه Next کلیک کنید. ممکن است توییتر از شما بخواهد علاقه مندی های خود را مشخص کنید. در صورت دلخواه، می توانید دسترسی به مخاطب های تلفن همراه را مجاز کنید. پیامک یا ایمیل راستی آزمایی را تایید کرده و برای حساب خود یک رمز عبور قوی تعیین کنید.

پس از نصب و اجرای برنامه، در صفحه ورود، روی گزینه Create account ضربه بزنید

در صورت تمایل خلاصه ای از بیوگرافی خود را در Bio بنویسید. حال می توانید اطلاعاتی مانند تصویر صفحه، مکان، وب سایت و جزییات دیگر را شخصی سازی کنید.

حضور مداوم در شبکه های اجتماعی در بلند مدت ممکن است باعث افسردگی شود. برخی افراد برای حفظ سلامت روحی خود با دیلیت اکانت اینستاگرام، برای مدتی خود را از این فضا دور می کنند. همین حرکت کوچک می تواند تمرکز شما بر امور روزمره زندگی را افزایش دهد.

فروشگاه اینترنتی فرفره

آموزش ایجاد حساب توییتر در کامپیوتر

برای ایجاد حساب توییتر در کامپیوتر، به وب سایت توییتر مراجعه کرده و روی گزینه Create account کلیک کنید.

در صورت تمایل خلاصه ای از بیوگرافی خود را در Bio بنویسید.

در صفحه بعد اطلاعات مربوط به شماره تماس و تاریخ تولد را وارد کنید. البته می توان به جای شماره تماس از گزینه Use email instead برای ثبت نام با ایمیل استفاده کرد.

در صفحه بعد اطلاعات مربوط به شماره تماس و تاریخ تولد را وارد کنید.

در صفحه بعد روی گزینه Authenticate کلیک کنید. پازل ارائه شده را حل کرده و روی گزینه Submit ضربه بزنید. در کادر بعد، کد دریافت شده از توییتر را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

در صفحه بعد روی گزینه Authenticate کلیک کنید.

اکنون در این مرحله یک رمزعبور قوی برای حساب خود تعیین کنید. در رمزعبور خود از کاراکترهای علامت دار استفاده کنید. روی گزینه Sign UP کلیک کرده تا به صفحه پروفایل خود هدایت شوید.

اکنون در این مرحله یک رمزعبور قوی برای حساب خود تعیین کنید.

در این قسمت می توانید یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید. روی عکس آدمک وسط صفحه کلیک کرده و تصویر مورد نظر را آپلود کنید. در صورت عدم تمایل، روی گزینه skip for now کلیک کنید.

در این قسمت می توانید یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید.

در این صفحه یک نام کاربری برای حساب خود مشخص کنید.

در این صفحه یک نام کاربری برای حساب خود مشخص کنید.

بعد از این مرحله توییتر از شما می خواهد چند موضوع که به آنها علاقه مند هستید را تعیین کنید. در صورتی که به موسیقی، ورزش، غذا، سرگرمی و.. علاقه دارید، گزینه مربوط به آنها را انتخاب و روی Next کلیک کنید. اکنون یک فهرست از اشخاص و بیزینس های مشهور به شما ارائه می شود که می توانید آنها را دنبال کنید.

بعد از این مرحله توییتر از شما می خواهد چند موضوع که به آنها علاقه مند هستید را تعیین کنید.

با کلیک روی گزینه Next، ساخت حساب به پایان می رسد.

نحوه ساخت اکانت توییتر یا X با حساب گوگل

برای ساخت اکانت توییتر با گوگل، به وب سایت توییتر مراجعه کنید. در صفحه اصلی این وب سایت روی گزینه Sign up with Google کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد، روی گزینه Sign up کلیک کنید.

برای ساخت اکانت توییتر با گوگل، به وب سایت توییتر مراجعه کنید.

در مستطیل جدید، یک نام کاربری وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

 در مستطیل جدید، یک نام کاربری وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

از میان فهرست علاقه مندی ها، حداقل 3 موضوع انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. پیامی مبنی بر دریافت اعلان ها به شما نمایش داده می شود که می توانید با انتخاب Skip for now آن را نادیده بگیرید. اکنون در این مرحله از ساخت اکانت توییتر، فهرست دقیق تری از علاقه مندی ها ارائه می شود که می توانید آنها را انتخاب کنید.

از میان فهرست علاقه مندی ها، حداقل 3 موضوع انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

با ورود به مرحله بعد فهرستی از اشخاص سرشناس به شما معرفی می شود که می توانید آنها را دنبال کنید. برای آخرین بار روی گزینه Next کلیک کنید تا به پروفایل خود وارد شوید.

کاربران می توانند پس از ایجاد حساب توییتر، با ساخت اکانت لینکدین، گام بزرگی در جهت افزایش ارتباط موثر با دیگران بردارند.

ثبت نام حساب توییتر با اپل آیدی

پس از دانلود اپلیکیشن توییتر از اپ استور، روی گزینه Sign up with Apple کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود با استفاده از فیس آیدی، اپل آیدی یا تاچ آیدی خود ثبت نام کنید. در مرحله بعد می توان یک نام کاربری برای حساب خود تعیین کرد. با لمس گزینه Next، حساب شما آماده استفاده است.

پس از دانلود اپلیکیشن توییتر از اپ استور، روی گزینه Sign up with Apple کلیک کنید.

ساخت اکانت توییتر با شماره مجازی

همانطور که می دانید شماره مجازی به یک سیم کارت فیزیکی متصل نیست. شماره های مجازی از طریق اینترنت عمل می کنند و برای اهداف مختلفی طراحی می شوند. شما نیز می توانید این شماره ها را خریداری کرده و از آنها برای ایجاد حساب در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. در مطلب ساخت شماره مجازی توضیحات مفصل تری درباره این موضوع ارائه دادیم.

مانند روش های گفته شده، به وب سایت توییتر مراجعه کنید. روی گزینه Create a new Account کلیک کرده و در قسمت Phone number شماره مجازی خود را تایپ کنید. حال می توانید به پنل برنامه مربوط به شماره مجازی رفته و کد دریافتی از توییتر را کپی کنید. کد را در قسمت تأیید هویت وارد کنید. اکنون با وارد کردن رمز عبور و انتخاب علاقه مندی ها، پروفایل شما آماده است.

 نکات مهم برای ساخت اکانت توییتر

برخی نکات هستند که در صورتی که کاربر آنها را رعایت کند، تجربه لذت بخشی از تعامل با توییتر به دست خواهد آورد. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

نام کاربری مناسب

در انتخاب نام کاربری، همیشه اولویت با سادگی و خوانایی است. یک نام ساده، به راحتی در حافظه ثبت می شود. سعی کنید در نام کاربری خود، از علامت های خاص استفاده نکنید. نام کاربری خوانا در تعامل سایر کاربران با شما نیز تاثیر دارد.

اگر هدف شما از ساخت اکانت توییتر، ارتباط بیشتر با اطرافیان است، از نام واقعی خود استفاده کنید. گفتنی است که با ثبت شماره تلفن و ایمیل معتبر، می توانید اعلان های مهم این اپ را به طور مداوم بررسی کنید.

ایمنی حساب

در استفاده از فضای مجازی، امنیت یکی از اصول اولیه است. شما با چند حرکت ساده ولی قوی، می توانید کار را برای هکرها سخت کنید. انتخاب یک رمزعبور قوی، می تواند میان شما و هکرها یک مانع قوی درست کند. هنگام ساخت اکانت توییتر از یک رمزعبور پیچیده استفاده کنید. برای امنیت بیشتر می توانید ورود دو مرحله ای را نیز فعال کنید. در این صورت هنگام ورود به حساب، باید رمزی که به گوشی ارسال می شود را وارد کنید.

شخصی سازی پروفایل

تصویر مناسب نیز یکی از نکاتی است که باید به آن دقت کرد. یک عکس واضح و قابل تشخیص که معرف کار حرفه ای شما باشد، انتخاب کنید. علاوه بر تصویر حرفه ای، نوشتن یک بایو دقیق نیز شناخت شما را آسان تر می شود. اکنون افرادی که با شما وجه اشتراک دارند، به راحتی شما را پیدا می کنند. قطعا اضافه کردن محل زندگی می تواند سایر افراد یک محیط را با کاربر مرتبط کند.

تردز چیست؟ همه چیز در مورد شبکه اجتماعی Threads

تنظیمات حریم خصوصی

کاربر می تواند حساب خود را روی حالت Private (خصوصی) یا Public(عمومی) تنظیم کند. اگر حساب شما خصوصی باشد، فقط فالوورها می توانند توییت های شما را مشاهده کنند. همچنین کاربر می تواند مشخص کند چه کسی به او پیام دهد یا او را تگ کند.

کاربر می تواند حساب های مرتبط با علاقه مندی و حرفه خود را دنبال کند. این موضوع شما را با اشخاصی که مانند شما می اندیشند، آشنا می کند. بعد از ساخت اکانت توییتر، با حوصله و به تدریج، حساب های دلخواه را فالو کنید.

تعامل منظم

به خاطر داشته باشید کاربر با توییت کردن به طور منظم، حساب خود را فعال نگه می دارد. اشتراک گذاری محتوای ناب و اصلی را باید یک اصل در نظر گرفت. استفاده از ابزار ریتوییت برای گسترش اندیشه یا صرفا برای سرگرمی نیز بسیار متدوال است. از دیگر ابزارها که می تواند توییت های کاربر را به مخاطب مناسب برساند، هشتگ است. انتخاب درست هشتگ، می تواند آگاهی از برند را نیز افرایش دهد.

مراقب کلاهبرداری باشید

هنگام برخورد با دایرکت ها یا توییت های حاوی لینک، احتیاط کنید. این لینک ها می توانند منجر به کلاهبرداری فیشینگ شوند. همچنین اگر ایمیلی مبنی بر وارد کردن اطلاعات ورود به توییتر دریافت کردید، آن را نادیده بگیرید.

با در نظر گرفتن همین موارد پیش پا افتاده، تا حد زیادی از کلاهبرداران فضای مجازی دور می مانید.

حل مشکل ساخت اکانت توییتر

حل مشکل ساخت اکانت توییتر

ممکن است در فرایند ساخت اکانت توییتر برخی مشکلات رخ دهد. مثلا می خواهید یک نام کاربری برای حساب خود تعیین کنید، که با علامت قرمز رنگ مواجه می شوید. این علامت یعنی نام کاربری مد نظر، قبلا استفاده شده است. پس نام کاربری دیگری وارد کنید تا تیک سبز رنگ را مشاهده کنید.

اگر قبلا از ایمیل یا شماره تلفن برای ایجاد حساب توییتر استفاده کرده اید، دیگر نمی توانید از همان ایمیل یا شماره برای ساخت اکانت توییتر استفاده کنید.

بعد از ایجاد حساب، کاربر موظف به رعایت برخی نکات ضروری است. بدیهی است که پیروی از دستورالعمل های توییتر، شما را از هر مشکلی دور می کند. در ادامه نکات مهمی برای رفع و جلوگیری از بروز مشکل ارائه می دهیم. همچنین در مطلبی دیگر به چگونگی دیلیت اکانت تلگرام می پردازیم.

واتساپ جی بی چیست؟ تفاوت واتساپ معمولی با واتساپ جی بی

تعلیق حساب به دلیل فعالیت مشکوک

یکی از مسائلی که برخی از کاربران بعد از ایجاد حساب رعایت نمی کنند، فالو و آنفالو کردن سریع اشخاص است. از نظر توییتر این فعالیت بسیار به رفتار یک ربات شبیه است. در نتیجه این پلتفرم، حساب ذکر شده را تعلیق می کند.

اگر حساب شما تعلیق شد، برای رفع مشکل، از طریق ایمیل یا شماره تلفن وارد حساب شوید.

دریافت نکردن کد تایید

اگر کد ارسالی به ایمیل یا تلفن همراه را دریافت نکردید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره تلاش کنید. ممکن است مشکل از شماره مجازی باشد، توییتر برخی از شماره های مجازی را برای ایجاد حساب قبول نمی کند. بنابراین از شماره تلفن اصلی خود یا ایمیل معتبر استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله شیوه های مختلف ساخت اکانت توییتر را توضیح دادیم. دیدیم که با پلتفرم های مختلف می توان حساب کاربری توییتر را ایجاد کرد. در مرحله اول به یک ایمیل یا شماره تلفن همراه نیاز دارید؛ سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی و تعیین علاقه مندی ها، حساب ایجاد می شود. بعد از آشنایی با توییتر (فبلاگ)، می توانیم از قابلیت های حساب خود استفاده کنیم.

 

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا