Close
0 محصول
شما محصولی در سبد خرید ندارید.
دسته بندی کالاها
    جستجو
    Preferences
    گوشی آنر آنر (Honor)

    گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    وضعیت: اتمام موجودی

    بررسی مشخصات گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    برند آنر پس از جدایی از برند هوآوی و تولید گوشی های سری 50 اولین تأثیر قدرتمند خود را به عنوان یک برند مستقل ایجاد کرد. این برند تکنولوژی را به نوعی از شرکت مادر قرض گرفته بود اما در عوض محصولات خود را با ارزش بهتری به بازار ارائه کرد. این برند نشان داد که در تولید گوشی های میان رده و در عین حال باکیفیت توانایی زیادی دارد. گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت یکی از محبوب ترین تولیدات این برند بوده که از جنبه های مختلفی مانند گوشی پرچمدار آنر 50 است.

    اما از لحاظ ماژول دوربین، طراحی و نمایشگر تفاوت هایی نیز دارد. باتری قدرتمند و بادوام، صفحه نمایش بزرگ و دوربین سلفی از جمله ویژگی هایی است که توانسته این گوشی ها را در این بازار رقابتی متمایز کند. گوشی honor 50 lite یک محصول اقتصادی بوده که ویژگی های یک گوشی هوشمند پرچمدار را به شما ارائه می دهد. اگر قصد خرید گوشی های رده بالا با قیمت بالا را ندارید، انتخاب این گوشی هوشمندانه خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی honor 50 lite می پردازیم و مزایا و معایب این گوشی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

    بررسی مشخصات ظاهری گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    • وزن

    گوشی موبایل Honor 50 Lite از طراحی مدرنی برخوردار بوده و تقریباً شبیه به گوشی هوآوی Nova 8i است. به نظر می رسد دو نمونه اولیه برند آنر همچنان توسط طراحان هوآوی طراحی شده و به همین دلیل از نظر ظاهری شباهت دارند. شاید پسوند Lite کمی گمراه کننده باشد و کاربر تصور کند که این کلمه به دلیل وزن سبک محصول انتخاب شده است. درصورتی که این گوشی نسبت به آنر مدل 50 سنگین تر بوده و در عین حال ضخامت کمتری دارد. اما از آنجایی که صفحه نمایش بزرگ تری دارد، این وزن سنگین تر قابل توجیه خواهد بود.

    • طراحی

    این گوشی در سه رنگ با عنوان های مشکی نیمه شب، نقره ای فضایی و آبی دریا ارائه شده و هر کدام از جذابیت بصری خاصی برخوردار هستند. در گوشی آنر مدل 50 نیز از قاب درخشان و منعکس کننده استفاده شده است. به جز رنگ مشکی که طرحی ساده دارد، در دو رنگ دیگر از یک پوشش راه راه استفاده شده که در مرکز بدنه قرار دارد. شاید بتوان گفت از لحاظ طراحی و زیبایی مدل 50 قوی تر از این مدل عمل کرده است.

    بر خلاف بسیاری از گوشی های دیگر که ماژول دوربین در بالاترین قسمت و گوشه بدنه قرار دارد، در این گوشی ماژول دقیقاً در بالا و مرکز قاب پشتی تعبیه شده است. این جای گیری به نوعی ما را یاد دوربین های عکاسی سنتی می اندازد. در قسمت رو به رو شاهد یک صفحه نمایش 6.67 اینچی هستیم که لبه های اطراف آن به صورت کاملاً نازک طراحی شده اند. در قسمت بالای گوشی یک جک هدفون برای اتصال هندزفری با سیم و در قسمت انتهایی یک بلندگوی مونو، اسلات سیم کارت و درگاه USB-C قرار گرفته است. در قسمت راست بدنه نیز دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارند. در گوشی آنر مدل 50 حسگر اثر انگشت بر روی نمایشگر تعبیه شده بود اما در گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite، حسگر اثر انگشت با دکمه پاور آمیخته شده است.

    بررسی مشخصات فنی گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    • صفحه نمایش

    گوشی آنر Lite 50 مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن Full HD است. شاید از لحاظ ابعاد، صفحه نمایش رضایت بخشی به نظر برسد اما از نظر فنی نسبت به رقبای خود ضعیف تر عمل می کند. این صفحه نمایش از نوع LCD است، درحالی که گوشی های برند رقیب مانند وان پلاس یا موتورولا از صفحه نمایش AMOLED بهره می برند.

    همچنین نرخ تازه سازی در این صفحه نمایش 60 هرتز بوده که باز هم نسبت به رقبای خود با نرخ تازه سازی 90 یا 120 هرتز ضعیف تر است. با این حال این صفحه نمایش LCD از طیف رنگی DCI-P3 به خوبی استفاده می کند و در هر اینچ 391 پیکسل را نمایش می دهد. وضوح و کیفیت تصویر در زیر نور مستقیم خورشید کمی کاهش پیدا می کند اما به طور کلی در شرایط نوری مختلف، عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

    • کیفیت صدا

    خوشبختانه گوشی Honor 50 Lite از جک هدفون 3.5 میلی متری برخوردار بوده و برای اتصال هندزفری و هدفون های سیم دار مناسب است. خروجی صدا کمی ضعیف عمل می کند و برخی از فرکانس های پایین تر را نادیده می گیرد. برای این که تجربه بهتری هنگام شنیدن موسیقی یا تماشای ویدئو داشته باشید، از هدفون استفاده کنید.

    • دوربین

    ماژول دوربین گوشی آنر 50 Lite، برجسته ترین ویژگی بصری این گوشی بوده و یکی از دلایل افزایش فروش آن محسوب می شود. چهار سنسور دوربین در این ماژول قرار دارد. دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل یکی از ویژگی هایی بوده که آنر برای تبلیغ این گوشی، بر روی آن مانور داده است. این لنز در نور روز تصاویری با کنتراست متعادل و جزئیات کافی به ثبت می رساند و امکان عکاسی به صورت HDR را نیز فراهم می سازد. لنز اصلی در نور کم و محیط تاریک نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

    این دوربین از زوم 8 برابر برخوردار است اما پس از زوم 4 برابری کیفیت کاهش می یابد. لنز دوم از نوع فوق عریض بوده و رزولوشن آن 8 مگاپیکسل است. از این لنز زاویه باز می توان برای گرفتن عکس های گروهی یا مناظر طبیعی استفاده کرد. لنز سوم از نوع ماکرو و لنز چهارم از نوع تشخیص عمق هر دو با رزولوشن 2 مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی حسگری از نوع عریض بوده که با رزولوشن 16 مگاپیکسلی تصاویر خوبی را در نور روز ثبت می کند. فیلم برداری با لنز اصلی با کیفیت 1920*,1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام شده و در لنز سلفی نیز با همین کیفیت صورت می گیرد.

    • عملکرد

    گوشی آنر 50 لایت ظرفیت 6/128 گیگابایت مجهز به پردازنده اسنپدراگون 662 که نسبت به پردازنده پرو اسنپدراگون 7 عملکرد ضعیف تری دارد. این تراشه را می توان در گوشی های قدیمی تر مانند ردمی 9 و موتو G9 نیز پیدا کرد. با این حال این پردازنده برای یک گوشی میان رده عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. نرم افزارهای کاربردی و حتی بازی های سنگین مانند آسفالت 9 و کال آف دیوتی موبایل به خوبی بر روی این گوشی اجرا می شوند اما برای اینکه بازی های سنگین را بدون لگ و تأخیر تجربه کنید، باید تنظیمات گرافیکی بازی را بر روی حالت Low تنظیم کنید.

    این گوشی از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. متأسفانه اسلات کارت حافظه بر روی این گوشی وجود ندارد اما به نظر می رسد 128 گیگابایت حافظه فضای کافی برای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. رابط کاربری این گوشی Magic UI 4.2 بوده که بر روی اندروید 11 اجرا می شود. این گوشی مانند سری های دیگر آنر از خدمات گوگل پشتیبانی می کند و کاربران به راحتی به گوگل مپ، گوگل پلی و سایر سرویس های گوگل دسترسی خواهند داشت.

    • باتری

    یکی دیگر از مزیت های مهم آنر مدل 50 Lite، باتری قدرتمند آن است. انرژی این گوشی توسط یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی تأمین شده که برای یک گوشی میان رده به خوبی عمل می کند. این باتری امکان 7 ساعت بازی، 16 ساعت وب گردی و 8 ساعت تماس ویدئویی را ارائه می دهد. با استفاده سبک از گوشی، باتری به راحتی تا یک روز و حتی دو روز دوام می آورد. همچنین این باتری از قابلیت شارژ سریع با توان 66 وات برخوردار بوده و می تواند ظرف مدت ده دقیقه میزان باتری را از 0 به 40 درصد برساند. همچنین با استفاده از شارژر 66 واتی که به همراه یک کابل شارژ USB-C عرضه شده، می توان گوشی را در مدت زمان نیم ساعت به طور کامل شارژ کرد.

    معرفی برند آنر

    برند آنر در گذشته به عنوان یکی از زیر مجموعه های هوآوی فعالیت می کرد اما در سال 2016 هوآوی برای توسعه بخشی های تحقیقاتی خود این برند را به ارزش 15 میلیارد دلار می فروشد. پس از آن، برند آنر به عنوان یک شرکت مستقل عمل کرده و محصولات خود را از طریق وب سایت های شخصی و فروشندگان آنلاین به صورت عمده به فروش می رساند. این برند در سال 2018 اولین لپ تاپ و ساعت هوشمند خود را روانه بازار کرده و در سال 2019 اقدام به تولید تلویزیون و هدفون بلوتوثی می کند.

    اما همچنان مهم ترین و پرفروش ترین محصولات این برند گوشی های هوشمند هستند که با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه می شوند. گوشی های هوشمند آنر به دلیل قاب درخشان و شیشه های رنگی، شناخته شده و محبوب هستند و این ویژگی بصری به نوعی امضای برند آنر محسوب می شود. آنر تمرکز خود را بر روی نسل جوان معطوف کرده و محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای رفع نیازهای این قشر طراحی و تولید می کند.

    سخن پایانی

    در این مطلب به بررسی مشخصات فنی و ظاهری گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت پرداختیم. این گوشی به عنوان یک محصول میان رده و مقرون به صرفه ویژگی های قابل توجهی را ارائه می دهد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری بادوام از مهم ترین ویژگی های این گوشی محسوب می شود. همچنین این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ بوده که لذت تماشای انواع محتوای ویدئویی را برای شما دو چندان می کند. پردازنده این گوشی از عملکرد خوبی برخوردار بوده و اکثر نرم افزارها و بازی ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می کند. این گوشی بر روی اندروید 11 اجرا می شود و از همه خدمات و امکانات گوگل پشتیبانی می کند.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    فناوری صفحه‌نمایش
    IPS
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    ۳۹۱ پیکسل بر اینچ
    رزولوشن
    ۱۰۸۰ * ۲۳۷۶ پیکسل
    نسبت تصویر
    19.9:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    89.5 درصد
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    430 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    تعداد رنگ
    16.7 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    3G, 4G, 2G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    1, 3, 5, 7, 8, 20, 28
    فناوری‌های ارتباطی

    NFC، Wi-Fi، بلوتوث

    Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct
    رادیو
    ندارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    256 گیگابایت
    حافظه RAM
    بدون حافظه RAM
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    11
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    قطب‌نما (Compass)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    مجاورت (Proximity)
    ژیروسکوپ (Gyro)
    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد
    فرمت های پخش موسیقی

    MP3 MP4, 3gp, Ogg, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    4 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    2 + 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    16 مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    30 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
    Full HD (1920 * 1080), HD (1280 * 720), VGA (640 * 480)
    دوربین سلفی

    حسگری از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۰ فیلمبرداری رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

    فلش
    LED
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار (AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

    دارای دوربین چهارگانه | دوربین‌هایی با رزولوشن ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل - دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/

    ۱.۹،فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focal Length ۲۶ mm)، سایز سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ (Sensor Size ۱/۱.۷۲) - دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) با

    رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴، فاصله کانونی لنز ۱۷ میلی‌متر (Focal Length ۱۷ mm) و زاویه دید ۱۲۰ درجه - دوربین سوم از نوع ماکرو (Macro)

    با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ - دوربین چهارم برای ایجاد عمق در تصویر (Depth) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ قابلیت

    عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    192 گرم
    ابعاد
    8.5 × 74.7 × 161.8 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    قاب جلو از جنس شیشه قاب پشت از جنس پلاستیک
    شناسه کالا
    6936520811205
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2021
    مشخصات صدا
    بلندگو
    مونو
    توضیحات تکمیلی صدا

     

    قابلیت حذف صدا‌های مزاحم (Noise-reducing)

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    دارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    ۴۳۰۰ میلی آمپر
    عمر باتری
    7 ساعت بازی، 16 ساعت وبگردی یا 8 ساعت تماس ویدیویی
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

     قابلیت شارژ سریع با توان ۶۶ وات شارژ صفر تا ۴۰ درصد در مدت زمان ۱۰ دقیقه

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm Snapdragon ۶۶۲ Chipset
    پردازنده‌ی مرکزی
    Quad core Kryo ۲۶۰ + Quad core Kryo ۲۶۰
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۲.۰ - ۱.۸ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno ۶۱۰
    مشخصات اتصال
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi), ۳G, NFC, ۴G
    درگاه های ارتباطی
    بلوتوث
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.0, A2DP, LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

     

    مشکی (Midnight Black)، نقره‌ای (Space Silver)، آبی تیره (Deep Sea Blue)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی، مناسب بازی
    سایر امکانات

    فبلت

    قابلیت‌های ویژه

     

    امکان استفاده از سرویس خدمات گوگل امکان استفاده از نرم‌افزار‌های اختصاصی گوگل امکان استفاده از پلتفرم Google Play Store

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر آنر، کابل USB Type-C، کاور ژله‌ای، سوزن خارج کردن سیم کارت

    نظر خود را بنویسید
    • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *

    بررسی مشخصات گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    برند آنر پس از جدایی از برند هوآوی و تولید گوشی های سری 50 اولین تأثیر قدرتمند خود را به عنوان یک برند مستقل ایجاد کرد. این برند تکنولوژی را به نوعی از شرکت مادر قرض گرفته بود اما در عوض محصولات خود را با ارزش بهتری به بازار ارائه کرد. این برند نشان داد که در تولید گوشی های میان رده و در عین حال باکیفیت توانایی زیادی دارد. گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت یکی از محبوب ترین تولیدات این برند بوده که از جنبه های مختلفی مانند گوشی پرچمدار آنر 50 است.

    اما از لحاظ ماژول دوربین، طراحی و نمایشگر تفاوت هایی نیز دارد. باتری قدرتمند و بادوام، صفحه نمایش بزرگ و دوربین سلفی از جمله ویژگی هایی است که توانسته این گوشی ها را در این بازار رقابتی متمایز کند. گوشی honor 50 lite یک محصول اقتصادی بوده که ویژگی های یک گوشی هوشمند پرچمدار را به شما ارائه می دهد. اگر قصد خرید گوشی های رده بالا با قیمت بالا را ندارید، انتخاب این گوشی هوشمندانه خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی honor 50 lite می پردازیم و مزایا و معایب این گوشی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

    بررسی مشخصات ظاهری گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    • وزن

    گوشی موبایل Honor 50 Lite از طراحی مدرنی برخوردار بوده و تقریباً شبیه به گوشی هوآوی Nova 8i است. به نظر می رسد دو نمونه اولیه برند آنر همچنان توسط طراحان هوآوی طراحی شده و به همین دلیل از نظر ظاهری شباهت دارند. شاید پسوند Lite کمی گمراه کننده باشد و کاربر تصور کند که این کلمه به دلیل وزن سبک محصول انتخاب شده است. درصورتی که این گوشی نسبت به آنر مدل 50 سنگین تر بوده و در عین حال ضخامت کمتری دارد. اما از آنجایی که صفحه نمایش بزرگ تری دارد، این وزن سنگین تر قابل توجیه خواهد بود.

    • طراحی

    این گوشی در سه رنگ با عنوان های مشکی نیمه شب، نقره ای فضایی و آبی دریا ارائه شده و هر کدام از جذابیت بصری خاصی برخوردار هستند. در گوشی آنر مدل 50 نیز از قاب درخشان و منعکس کننده استفاده شده است. به جز رنگ مشکی که طرحی ساده دارد، در دو رنگ دیگر از یک پوشش راه راه استفاده شده که در مرکز بدنه قرار دارد. شاید بتوان گفت از لحاظ طراحی و زیبایی مدل 50 قوی تر از این مدل عمل کرده است.

    بر خلاف بسیاری از گوشی های دیگر که ماژول دوربین در بالاترین قسمت و گوشه بدنه قرار دارد، در این گوشی ماژول دقیقاً در بالا و مرکز قاب پشتی تعبیه شده است. این جای گیری به نوعی ما را یاد دوربین های عکاسی سنتی می اندازد. در قسمت رو به رو شاهد یک صفحه نمایش 6.67 اینچی هستیم که لبه های اطراف آن به صورت کاملاً نازک طراحی شده اند. در قسمت بالای گوشی یک جک هدفون برای اتصال هندزفری با سیم و در قسمت انتهایی یک بلندگوی مونو، اسلات سیم کارت و درگاه USB-C قرار گرفته است. در قسمت راست بدنه نیز دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارند. در گوشی آنر مدل 50 حسگر اثر انگشت بر روی نمایشگر تعبیه شده بود اما در گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite، حسگر اثر انگشت با دکمه پاور آمیخته شده است.

    بررسی مشخصات فنی گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    • صفحه نمایش

    گوشی آنر Lite 50 مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن Full HD است. شاید از لحاظ ابعاد، صفحه نمایش رضایت بخشی به نظر برسد اما از نظر فنی نسبت به رقبای خود ضعیف تر عمل می کند. این صفحه نمایش از نوع LCD است، درحالی که گوشی های برند رقیب مانند وان پلاس یا موتورولا از صفحه نمایش AMOLED بهره می برند.

    همچنین نرخ تازه سازی در این صفحه نمایش 60 هرتز بوده که باز هم نسبت به رقبای خود با نرخ تازه سازی 90 یا 120 هرتز ضعیف تر است. با این حال این صفحه نمایش LCD از طیف رنگی DCI-P3 به خوبی استفاده می کند و در هر اینچ 391 پیکسل را نمایش می دهد. وضوح و کیفیت تصویر در زیر نور مستقیم خورشید کمی کاهش پیدا می کند اما به طور کلی در شرایط نوری مختلف، عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

    • کیفیت صدا

    خوشبختانه گوشی Honor 50 Lite از جک هدفون 3.5 میلی متری برخوردار بوده و برای اتصال هندزفری و هدفون های سیم دار مناسب است. خروجی صدا کمی ضعیف عمل می کند و برخی از فرکانس های پایین تر را نادیده می گیرد. برای این که تجربه بهتری هنگام شنیدن موسیقی یا تماشای ویدئو داشته باشید، از هدفون استفاده کنید.

    • دوربین

    ماژول دوربین گوشی آنر 50 Lite، برجسته ترین ویژگی بصری این گوشی بوده و یکی از دلایل افزایش فروش آن محسوب می شود. چهار سنسور دوربین در این ماژول قرار دارد. دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل یکی از ویژگی هایی بوده که آنر برای تبلیغ این گوشی، بر روی آن مانور داده است. این لنز در نور روز تصاویری با کنتراست متعادل و جزئیات کافی به ثبت می رساند و امکان عکاسی به صورت HDR را نیز فراهم می سازد. لنز اصلی در نور کم و محیط تاریک نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

    این دوربین از زوم 8 برابر برخوردار است اما پس از زوم 4 برابری کیفیت کاهش می یابد. لنز دوم از نوع فوق عریض بوده و رزولوشن آن 8 مگاپیکسل است. از این لنز زاویه باز می توان برای گرفتن عکس های گروهی یا مناظر طبیعی استفاده کرد. لنز سوم از نوع ماکرو و لنز چهارم از نوع تشخیص عمق هر دو با رزولوشن 2 مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی حسگری از نوع عریض بوده که با رزولوشن 16 مگاپیکسلی تصاویر خوبی را در نور روز ثبت می کند. فیلم برداری با لنز اصلی با کیفیت 1920*,1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام شده و در لنز سلفی نیز با همین کیفیت صورت می گیرد.

    • عملکرد

    گوشی آنر 50 لایت ظرفیت 6/128 گیگابایت مجهز به پردازنده اسنپدراگون 662 که نسبت به پردازنده پرو اسنپدراگون 7 عملکرد ضعیف تری دارد. این تراشه را می توان در گوشی های قدیمی تر مانند ردمی 9 و موتو G9 نیز پیدا کرد. با این حال این پردازنده برای یک گوشی میان رده عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. نرم افزارهای کاربردی و حتی بازی های سنگین مانند آسفالت 9 و کال آف دیوتی موبایل به خوبی بر روی این گوشی اجرا می شوند اما برای اینکه بازی های سنگین را بدون لگ و تأخیر تجربه کنید، باید تنظیمات گرافیکی بازی را بر روی حالت Low تنظیم کنید.

    این گوشی از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. متأسفانه اسلات کارت حافظه بر روی این گوشی وجود ندارد اما به نظر می رسد 128 گیگابایت حافظه فضای کافی برای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. رابط کاربری این گوشی Magic UI 4.2 بوده که بر روی اندروید 11 اجرا می شود. این گوشی مانند سری های دیگر آنر از خدمات گوگل پشتیبانی می کند و کاربران به راحتی به گوگل مپ، گوگل پلی و سایر سرویس های گوگل دسترسی خواهند داشت.

    • باتری

    یکی دیگر از مزیت های مهم آنر مدل 50 Lite، باتری قدرتمند آن است. انرژی این گوشی توسط یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی تأمین شده که برای یک گوشی میان رده به خوبی عمل می کند. این باتری امکان 7 ساعت بازی، 16 ساعت وب گردی و 8 ساعت تماس ویدئویی را ارائه می دهد. با استفاده سبک از گوشی، باتری به راحتی تا یک روز و حتی دو روز دوام می آورد. همچنین این باتری از قابلیت شارژ سریع با توان 66 وات برخوردار بوده و می تواند ظرف مدت ده دقیقه میزان باتری را از 0 به 40 درصد برساند. همچنین با استفاده از شارژر 66 واتی که به همراه یک کابل شارژ USB-C عرضه شده، می توان گوشی را در مدت زمان نیم ساعت به طور کامل شارژ کرد.

    معرفی برند آنر

    برند آنر در گذشته به عنوان یکی از زیر مجموعه های هوآوی فعالیت می کرد اما در سال 2016 هوآوی برای توسعه بخشی های تحقیقاتی خود این برند را به ارزش 15 میلیارد دلار می فروشد. پس از آن، برند آنر به عنوان یک شرکت مستقل عمل کرده و محصولات خود را از طریق وب سایت های شخصی و فروشندگان آنلاین به صورت عمده به فروش می رساند. این برند در سال 2018 اولین لپ تاپ و ساعت هوشمند خود را روانه بازار کرده و در سال 2019 اقدام به تولید تلویزیون و هدفون بلوتوثی می کند.

    اما همچنان مهم ترین و پرفروش ترین محصولات این برند گوشی های هوشمند هستند که با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه می شوند. گوشی های هوشمند آنر به دلیل قاب درخشان و شیشه های رنگی، شناخته شده و محبوب هستند و این ویژگی بصری به نوعی امضای برند آنر محسوب می شود. آنر تمرکز خود را بر روی نسل جوان معطوف کرده و محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای رفع نیازهای این قشر طراحی و تولید می کند.

    سخن پایانی

    در این مطلب به بررسی مشخصات فنی و ظاهری گوشی موبایل آنر مدل 50 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت پرداختیم. این گوشی به عنوان یک محصول میان رده و مقرون به صرفه ویژگی های قابل توجهی را ارائه می دهد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری بادوام از مهم ترین ویژگی های این گوشی محسوب می شود. همچنین این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ بوده که لذت تماشای انواع محتوای ویدئویی را برای شما دو چندان می کند. پردازنده این گوشی از عملکرد خوبی برخوردار بوده و اکثر نرم افزارها و بازی ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می کند. این گوشی بر روی اندروید 11 اجرا می شود و از همه خدمات و امکانات گوگل پشتیبانی می کند.

    مشخصات محصولات
    مشخصات صفحه نمایش
    فناوری صفحه‌نمایش
    IPS
    بازه ی اندازه ی صفحه نمایش
    ۶.۰ اینچ و بزرگتر
    تراکم پیکسلی
    ۳۹۱ پیکسل بر اینچ
    رزولوشن
    ۱۰۸۰ * ۲۳۷۶ پیکسل
    نسبت تصویر
    19.9:9
    نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
    89.5 درصد
    میزان روشنایی صفحه نمایش
    430 نیت
    نرخ بروزرسانی
    120 هرتز
    تعداد رنگ
    16.7 میلیون رنگ
    مشخصات شبکه ها
    شبکه های ارتباطی
    3G, 4G, 2G
    شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G
    1, 3, 5, 7, 8, 20, 28
    فناوری‌های ارتباطی

    NFC، Wi-Fi، بلوتوث

    Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct
    رادیو
    ندارد
    مشخصات حافظه
    حافظه داخلی
    256 گیگابایت
    حافظه RAM
    بدون حافظه RAM
    امکانات نرم افزاری و سرگرمی
    سیستم عامل
    سیستم عامل اندروید
    نسخه سیستم عامل
    11
    پشتیبانی از زبان فارسی
    دارد
    حسگرها

    قطب‌نما (Compass)
    شتاب‌سنج (Accelerometer)
    مجاورت (Proximity)
    ژیروسکوپ (Gyro)
    اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)

    قابلیت USB On-The-Go یا OTG
    دارد
    فرمت های پخش موسیقی

    MP3 MP4, 3gp, Ogg, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI

    فرمت های پخش ویدئو

    MP4, H.263, H.264, 3GP, MKV, AVI, xVid, MOV, MPEG2, TS, WEBM, M4V

    قابلیت های نرم افزاری

    IM, MMS, Push Mail, SMS, ایمیل, برنامه ویرایش عکس و فیلم, پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی, دارای بازی‌های پیش فرض, سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube, قابلیت یادداشت صوتی (Voice memo), مرورگر HTML5, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, نمایش فایل های متنی PDF

    مشخصات دوربین
    تعداد دوربین‌ پشت
    4 ماژول دوربین
    رزولوشن دوربین پشت
    2 + 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو
    16 مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری
    دارد
    سرعت فیلمبرداری

    30 فریم بر ثانیه

    کیفیت فیلمبرداری
    Full HD (1920 * 1080), HD (1280 * 720), VGA (640 * 480)
    دوربین سلفی

    حسگری از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۰ فیلمبرداری رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)

    فلش
    LED
    فناوری فوکوس
    فوکوس خودکار (AutoFocus)
    قابلیت‌های دوربین

    دارای دوربین چهارگانه | دوربین‌هایی با رزولوشن ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل - دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/

    ۱.۹،فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focal Length ۲۶ mm)، سایز سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ (Sensor Size ۱/۱.۷۲) - دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) با

    رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴، فاصله کانونی لنز ۱۷ میلی‌متر (Focal Length ۱۷ mm) و زاویه دید ۱۲۰ درجه - دوربین سوم از نوع ماکرو (Macro)

    با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ - دوربین چهارم برای ایجاد عمق در تصویر (Depth) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ قابلیت

    عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR

    مشخصات ظاهری
    وزن
    192 گرم
    ابعاد
    8.5 × 74.7 × 161.8 میلی‌متر
    جنس بدنه
    شیشه و پلاستیک
    ساختار بدنه
    قاب جلو از جنس شیشه قاب پشت از جنس پلاستیک
    شناسه کالا
    6936520811205
    مشخصات فنی
    تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت
    توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
    تاریخ معرفی
    2021
    مشخصات صدا
    بلندگو
    مونو
    توضیحات تکمیلی صدا

     

    قابلیت حذف صدا‌های مزاحم (Noise-reducing)

    جک 3.5 میلیمتری صدا
    دارد
    مشخصات باتری
    نوع باتری
    لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری
    ۴۳۰۰ میلی آمپر
    عمر باتری
    7 ساعت بازی، 16 ساعت وبگردی یا 8 ساعت تماس ویدیویی
    قابلیت شارژ سریع
    دارد
    امکان شارژ از طریق USB
    دارد
    سایر مشخصات باتری

     قابلیت شارژ سریع با توان ۶۶ وات شارژ صفر تا ۴۰ درصد در مدت زمان ۱۰ دقیقه

    مشخصات پردازنده
    تراشه
    Qualcomm Snapdragon ۶۶۲ Chipset
    پردازنده‌ی مرکزی
    Quad core Kryo ۲۶۰ + Quad core Kryo ۲۶۰
    نوع پردازنده
    ۶۴ بیتی
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    ۲.۰ - ۱.۸ گیگاهرتز
    پردازنده‌ی گرافیکی
    Adreno ۶۱۰
    مشخصات اتصال
    امکانات ارتباطی
    شبکه بی‌سیم (Wi-Fi), ۳G, NFC, ۴G
    درگاه های ارتباطی
    بلوتوث
    بلوتوث
    دارد
    نسخه بلوتوث
    5.0, A2DP, LE
    مشخصات کلی
    رنگ بندی

     

    مشکی (Midnight Black)، نقره‌ای (Space Silver)، آبی تیره (Deep Sea Blue)

    مناسب برای
    مناسب عکاسی، مناسب بازی
    سایر امکانات

    فبلت

    قابلیت‌های ویژه

     

    امکان استفاده از سرویس خدمات گوگل امکان استفاده از نرم‌افزار‌های اختصاصی گوگل امکان استفاده از پلتفرم Google Play Store

    اقلام همراه

    دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر آنر، کابل USB Type-C، کاور ژله‌ای، سوزن خارج کردن سیم کارت