آموزش و ترفند فرفره

چرا کد تلگرام نمیاد؟ راهنمای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام

تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا است که به دلیل قابلیت های متعدد خود به سرعت مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفت. علی رغم اینکه این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است، با این حال بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند از این شبکه اجتماعی برای ارتباطات مجازی خود استفاده کنند. تلگرام در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار حساس است و جزو امن ترین شبکه های اجتماعی به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم درباره علل و راه حل های عدم دریافت کد تلگرام به صورت مفصل با شما صحبت کنیم. بر این اساس چنانچه شما نیز در خصوص این مسئله کنجکاو هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل عدم دریافت کد تلگرام

همانطور که می دانید یکی از مراحل اصلی فعال سازی تلگرام مربوط به دریافت کد می شود. متأسفانه بسیاری از کاربران به دلایل مختلفی موفق به دریافت این کد روی تلفن همراه خود نمی شوند. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اطلاع از علت مشکل به شما کمک خواهد کرد تا به شکل بهتر و سریع تری بتوانید آن را برطرف کنید. در ادامه به چند نمونه از شایع ترین علل عدم دریافت کد تلگرام اشاره خواهیم کرد.

چنانچه قصد راه اندازی حساب کاربری جدید در تلگرام را دارید، مطالعه مقاله دیلیت اکانت تلگرام می تواند برای شما مفید باشد.

عدم دریافت کد تلگرام
دلایل عدم دریافت کد تلگرام

حذف و نصب بیش از حد تلگرام

چنانچه به صورت پشت سرهم اقدام به حذف و نصب برنامه تلگرام کنید، ممکن است کد مربوط به فعال سازی برای شما ارسال نشود. این مسئله ممکن است به دلیل اختلال در سرویس پیامک، در نظر گرفتن این فرایند به عنوان اقدام مشکوک، محدودیت های امنیتی برنامه و غیره اتفاق بیفتد. بر این اساس پیشنهاد می شود حتی الامکان از حذف و نصب برنامه به صورت پشت سرهم خودداری کنید.

درخواست مکرر برای دریافت کد تلگرام

درخواست مکرر برای دریافت کد نیز مانند مورد قبل می تواند سبب ایجاد مشکلاتی در ارسال کد برای شما بشود. از جمله پیامدهای درخواست مکرر کد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدود شدن شماره تلفن

چنانچه به صورت مکرر اقدام به درخواست کد فعال سازی کنید، ممکن است تلگرام شماره تلفن شما را به صورت موقت مسدود کرده و از ارسال کد به این شماره خودداری کند.

  • ایجاد مشکل با اپراتور

درخواست های مکرر علاوه بر خود برنامه، ممکن است سبب حساسیت اپراتور تلفن همراه با پیامک های تلگرام شود. این مسئله سبب می شود تا کلیه پیام هایی که توسط این برنامه برای شما ارسال می شود، به عنوان اسپم در نظر گرفته شده و برای شما نمایش داد نشود.

  • محدودیت های امنیتی

درخواست های مکرر ممکن است سبب تشخیص فعالیت شما به عنوان اقدام مشکوک شود. به دنبال آن تلگرام از ارسال کد فعال سازی به شماره شما خودداری می کند.

مشکل در سیگنال تلفن

چنانچه تلفن همراه شما سیگنال را به صورت ضعیف دریافت کند، به احتمال زیاد موفق به دریافت کد فعال سازی تلگرام نخواهید شد. برای رفع این مسئله در نقطه ای قرار بگیرید که پوشش شبکه به صورت قوی عمل کند. ایجاد اختلال در شبکه می تواند منجر به عدم دریافت کد یا دریافت آن با تأخیر شود.

علاوه بر این، چنانچه قصد دریافت کد به صورت آنلاین را دارید، از اتصال دستگاه خود در زمان انجام عملیات اطمینان حاصل کنید. اتصال به شبکه Wi-Fi می تواند در سرعت دریافت پیامک فعال سازی تلگرام نقش مؤثری داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی فرفره

شماره تلفن نامعتبر

چنانچه شماره تلفن شما نامعتبر باشد یا به صورت غلط وارد شود، تلگرام قادر به ارسال کد فعال سازی به این شماره نخواهد بود. به منظور عدم مواجهه با این مشکل پیشنهاد می شود شماره تلفن همراه خود را به دقت وارد کنید.

علاوه بر این مطمئن شوید که شماره شما از طرف تلگرام مسدود نشده باشد؛ چرا که در این صورت نیز امکان عدم دریافت کد تلگرام توسط شماره شما وجود خواهد داشت.

مسدود شدن آی پی

منظور از آی پی یا Internet Protocol، شامل یک شناسه عددی از هر دستگاه متصل به اینترنت است که به منظور آدرس آن در نظر گرفته می شود. کلیه دستگاه هایی که به اینترنت متصل می شوند، برای شناخته شدن در این فضا نیاز به آی پی دارند.

چنانچه آی پی شما توسط تلگرام به عنوان متخلف شناخته شود، امکان مسدود شدن آن وجود دارد. این مسئله می تواند سبب عدم دریافت کد فعال سازی تلگرام توسط شما شود. برای حل این مشکل راه حل های متعددی وجود دارد که در قسمت های بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از برنامه های غیررسمی تلگرام

در دنیای امروز بسیاری از توسعه دهندگان اقدام به ارائه نسخه غیر اصلی برنامه های محبوب و شناخته شده می کنند. این کار می تواند به دلایل مختلفی انجام شود؛ با این حال مشکل اینجاست که استفاده از نسخه غیر رسمی برنامه های مختلف به ویژه تلگرام، شما را با محدودیت های متعددی مواجه خواهد کرد.

تلگرام به صورت دائم در حال شناسایی و اعمال محدودیت بر نسخه های جعلی است. با این وجود استفاده از نسخه های غیر رسمی ممکن است باعث عدم دریافت کد فعال سازی توسط شما شود.

رفع مشکل عدم دریافت کد تلگرام

در قسمت قبل به بیان علل مختلف عدم دریافت کد تلگرام پرداختیم. در این قسمت قصد داریم به منظور راهنمایی شما عزیزان درباره رفع مشکل عدم دریافت این کد از طریق روش های مختلف صحبت کنیم. در ادامه به چند نمونه از مهم ترین و مؤثرترین راه حل های این مشکل اشاره خواهیم کرد.

چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قابلیت های جدید تلگرام هستید، مقاله استوری تلگرام می تواند برای شما مفید باشد.

تغییر IP

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، یکی از دلایل عدم دریافت کد تلگرام مربوط به مسدود شدن ای پی شما می شود. تغییر آی پی یکی از راه حل های مناسب جهت برطرف کردن این مشکل به حساب می آید.

به این منظور ابتدا نسبت به دانلود و نصب یکی از برنامه های شناخته شده تغییر آی پی اقدام کنید. IP مورد نظر خود را از کشور و منطقه جغرافیایی دیگری انتخاب کرده و سپس مجدداً برای دریافت کد فعال سازی درخواست بدهید. این کار ممکن است به دلیل مسدود شدن آی پی قبلی شما کمی زمان بر باشد.

چنانچه موفق به دریافت کد نشدید، بهتر است کمی صبور باشید تا از بلاک تلگرام خارج شوید. پس از این مرحله می توانید به صورت مجدد اقدام به ساخت اکانت (Account) جدید تلگرام کنید.

دریافت کد از طریق تماس

چنانچه به هر دلیلی با عدم دریافت کد تلگرام با استفاده از روش پیامکی مواجه شدید، به مرحله قبل برگشته و دریافت کد از طریق تماس را انتخاب کنید. با استفاده از این روش مشکل شما به راحتی برطرف خواهد شد. پس از انتخاب روش اعلام کد از طریق تماس، تلگرام با شما تماس گرفته و کد مربوطه را به صورت صوتی اعلام می کند. توجه داشته باشید که این تماس به صورت مستقیم و تنها از طریق تلگرام انجام می شود.

عدم دریافت کد تلگرام
دریافت کد تلگرام از طریق تماس

دریافت کد از طریق ایمیل

روش دیگری که می توانید از آن برای دریافت سریع تر کد فعال سازی استفاده کنید، دریافت کد از طریق ایمیل است. استفاده از این روش علاوه بر فعال سازی تلگرام، از حساب شما در برابر هک شدن محافظت می کند. چنانچه در آینده به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کردید، با استفاده از ایمیل امکان بازیابی آن به راحتی وجود دارد.

جالب است بدانید، از این روش به عنوان روش تأیید دو مرحله ای نیز یاد می شود؛ چرا که کاربران طی دو مرحله می توانند نسبت به فعال سازی تلگرام خود اقدام کنند. در قدم اول کاربران آدرس ایمیل را وارد کرده و در مرحله بعدی با مراجعه به ایمیل و تأیید لینک ارسال شده نسبت به فعال سازی این روش دو مرحله ای اقدام می کنند.

دریافت کد از طریق تلگرام وب

چنانچه از قبل دارای حساب کاربری تلگرام باشید، کد مربوطه به صورت پیش فرض به حساب تلگرام شما ارسال خواهد شد. به عنوان نمونه می توانید نسبت به فعال سازی تلگرام وب نیز اقدام کنید. مشاهده خواهید کرد که کد مربوطه ابتدا به حساب کاربری شما ارسال خواهد شد.

ممکن است گاهی اوقات به هر دلیلی به حساب تلگرام خود دسترسی نداشته باشیم. در چنین شرایطی می بایست از تلگرام درخواست کنید تا کد را به روش های دیگری همچون پیامک برای شما ارسال کند. برای این کار کافی است گزینه Send code with SMS را برای ارسال کد انتخاب کنید.

راه اندازی مجدد برنامه تلگرام

چنانچه تلگرام شما با خطا مواجه شده باشد یا در دریافت کد فعال سازی مشکل داشته باشید، در نهایت پس از امتحان روش های مختلف می توانید نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام کنید. گاهی اوقات مشکل تلگرام پس از حذف اپلیکیشن و نصب مجدد آن به صورت خودکار برطرف خواهد شد.

با این وجود بهتر است پس از حذف برنامه نسبت به بررسی علل مشکل یا دلیل عدم دریافت کد فعال سازی اقدام کنید.

اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند جدید یا تعویض تلفن همراه خود در آینده ای نزدیک هستید، فروشگاه اینترنتی فرفره مرجعی مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تلفن های همراه و خرید آنها با قیمت معقول به حساب می آید.

دریافت کد تلگرام از طریق واتساپ

از آنجایی که تلگرام و واتساپ دو اپلیکیشن جدا و کاملاً نامرتبط هستند، در صورت عدم دریافت کد تلگرام، امکان دریافت کد فعال سازی از طریق واتساپ وجود ندارد. به منظور دریافت کد بهتر است از طریق روش های گفته شده اقدام کنید.

عدم دریافت کد تلگرام در چند دقیقه

در این مقاله درباره علل عدم دریافت کد تلگرام و راه حل های حل این مشکل به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد بیان شده، چنانچه موفق به دریافت کد فعال سازی این برنامه نشدید، می توانید در صدد یافتن علت اصلی آن باشید. با توجه به راه حل های ارائه شده، ظرف تنها چند دقیقه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

لازم به ذکر است، در کنار موارد فوق، علل دیگری نیز در به وجود آمدن این مشکل دخیل هستند. در این مقاله تنها به مهمترین و رایج ترین دلایل این مسئله اشاره شد. چنانچه علاقه مند به استفاده از نسخه های جدیدتر و پیشرفته تر تلگرام هستید، مطالعه مقاله فعال کردن تلگرام پرمیوم می تواند برای شما مفید باشد.

 

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا