نقد و بررسی

جارو برقی بخریم یا جارو شارژی؟ مقایسه جارو برقی و جارو شارژی

جارو برقی ازجمله ضروری ترین انواع لوازم خانگی به شمار می رود. تنوع برندها و مدل های موجود در بازار لوازم خانگی سبب سردرگمی بسیاری از افراد هنگام خرید این محصول شده است. در دهه اخیر استقبال افراد از جاروهای شارژی با افزایش چشمگیری مواجه شده است. مزایای متعدد این محصول ممکن است شما را در انتخاب بهترین جارو مردد کند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه جارو برقی و جارو شارژی به صورت مفصل بپردازیم.

برای آشنایی بیشتر با انواع جاروهای جدید موجود در بازار، مقاله بهترین جارو برقی رباتیک را مطالعه کنید.

آشنایی با ویژگی های جارو برقی

اگر سری به بازار لوازم خانگی بزنید، متوجه انواع گسترده جارو برقی در آن خواهید شد. این مسئله می تواند باعث سردرگمی افراد در انتخاب بهترین نوع جارو برقی شود. در ادامه این بخش به مهمترین ویژگی هایی که لازم است هنگام خرید جارو برقی در نظر داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

· قدرت مکش

توجه به قدرت مکش یکی از مهمترین ویژگی هایی است که هنگام خرید جارو برقی لازم است در نظر گرفته شود. مسلماً به هر میزان که قدرت مکش جارو بالاتر باشد، گرد و غبار و آلودگی را به صورت بهتر و عمیق تری از سطوح جدا می کند. این ویژگی یکی از مواردی است که بایستی در تفاوت جارو برقی و جارو شارژی مورد توجه قرار بگیرد. به صورت کلی قدرت مکش این دسته از جاروها نسبت به انواع شارژی بالاتر است.

· وزن متناسب

ویژگی دیگری که لازم است هنگام خرید جارو برقی در نظر داشته باشید، وزن متناسب آن است. معمولاً استفاده از جارو برقی های کم وزن و ارگونومیک راحت تر بوده و رضایت کاربران در طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

· سر و صدای کمتر

یکی از پارامترهای مهم و تأثیرگذار بر کیفیت جارو رقی، میزان صدایی است که تولید می کند. صدای بلند هنگام استفاده از دستگاه می تواند برای بسیاری از کاربران مسئله ای آزاردهنده در نظر گرفته شود. معمولاً در جار برقی های جدید و باکیفیت، موتور دستگاه به گونه ای بهینه شده که صدای تولید شده به حداقل میزان خود کاهش پیدا می کند.

توجه داشته باشید که سر و صدای زیاد موتور گاهی می تواند عنوان نوعی هشدار خرابی دستگاه در نظر گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله علائم سوختن موتور جارو برقی را مطالعه کنید.

· نوع برس

معمولاً جارو برقی ها دارای برس های مختلفی برای تمیز کردن سطوح مختلف هستند. کیفیت، اندازه و تراکم این برس ها تأثیر مستقیمی با میزان تمیز کردن سطوح مختلف دارد. بر این اساس بهتر است هنگام خرید جارو کیفیت برس های آن را مورد بررسی قرار دهید.

· نوع فیلتر و کیسه جارو

این روزها جارو برقی ها در دو نوع مخزن دار بدون کیسه و کیسه دار تولید و روانه بازار می شوند. نوع فیلتر و کیسه جارو بر قدرت مکش و کیفیت عملکرد آن تأثیر مستقیمی دارند. اگر قصد خرید جارو برقی کیسه ای را دارید، لازم است نسبت به بررسی کیسه، ظرفیت و نحوه جدا سازی آن اقدام کنید. در مقایسه جارو برقی و جارو شارژی باید گفت که هر دو این دستگاه ها از کیسه های مخصوص جهت جذب آلودگی های محیط استفاده می کنند.

مقایسه جارو برقی و جارو شارژی
آشنایی با ویژگی های جارو برقی

شناخت ویژگی ها و کاربرد های جارو شارژی

جاروهای شارژی چند سالی است که سر و صدای زیادی در بازار لوازم خانگی ایجاد کرده اند. مزایای متعدد این نوع دستگاه سبب استقبال گسترده افراد از آن شد. در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان به بیان مهمترین ویژگی های این دستگاه خواهیم پرداخت. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید جارو شارژی می تواند برای شما مفید باشد.

فروشگاه اینترنتی فرفره

· عدم نیاز به سیم

از مهمترین ویژگی های جارو شارژی این است که استفاده از آن در گرو سیم نیست. در چنین شرایطی می توان از این دستگاه به راحتی در هر مکانی استفاده کرد.

· حمل آسان

جاروهای شارژی به صورت کوچک و جمع و جور طراحی شده اند؛ از این رو وزن کمتری نسبت به جاروهای برقی دارند. در چنین شرایطی می توان در صورت نیاز به راحتی آنها را حمل و جابجا کرد.

· باتری قابل شارژ

همانطور که گفته شد، جاروهای شارژی به صورت بدون سیم طراحی شده اند. این دسته از جاروها با استفاده از یک باتری قابل شارژ فعالیت می کنند. ظرفیت باتری های مورد استفاده در جاروهای شارژی متفاوت است. برخی از آنها بازدهی محدودتر و برخی دیگر بازدهی طولانی تری دارند. برخی از انواع باکیفیت این دستگاه بازدهی باتری بالاتری داشته و تا حدود 60 دقیقه می توان از آنها بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کرد.

چنانچه طرفدار برند محبوب شیائومی هستید، برای آشنایی بیشتر با جاروهای این برند مقاله جارو شارژی های شیائومی را مطالعه کنید.

مقایسه جارو برقی و جارو شارژی
شناخت ویژگی های جارو شارژی

مقایسه تفاوت های جارو برقی و جارو شارژی

مقایسه جارو برقی و جارو شارژی به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری در خصوص خرید بهترین نوع جارو برای منزل خود بگیرید. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو دستگاه و مقایسه آنها از ابعاد مختلف پرداخته شده است.

چنانچه قصد خرید جاروهای جدید و بامزه موجود در بازار را دارید، مطالعه مقاله خرید جارو رباتیک می تواند برای شما مفید باشد.

جارو برقی بهتر تمیز می کند یا جارو شارژی؟

یکی از سؤالاتی که در مقایسه جارو برقی و جارو شارژی مطرح ی شود، این است که کدام یک از این دو دستگاه سطوح مختلف را با کیفیت بالاتری تمیز می کند. در پاسخ به این سؤال باید گفت، جارو شارژی در کنار تمام مزایای خود، قدرت مکش محدودتری نسبت به جارو برقی دارد. به بیان دقیق تر، اگر قدرت مکش جارو شارژی را حدود 40 درصد در نظر بگیریم، قدرت مکش جارو برقی حدود 70 درصد است.

در پایان باید گفت که اگر به دنبال دستگاهی برای جارو اصولی و عمیق سطوح مختلف هستید و این مسئله برای شما در اولویت است، پیشنهاد می کنیم به سراغ خرید انواع مختلف جارو برقی بروید.

عمر جارو برقی بیشتر است یا جارو شارژی؟

در خصوص تفاوت جارو برقی و جارو شارژی از نظر عمر مفید، باید گفت که به طور کلی طول عمر جارو برقی به دلیل نوع ساختاری که دارد، نسبت به عمر جارو شارژی بالاتر است. در حقیقت شما می توانید با رعایت چند نکته ساده در مراقبت از جارو برقی و تعویض کیسه و فیلتر آن در زمان مناسب، تا سالها بدون هیچ مشکلی از این دستگاه استفاده کنید.

در مقایسه جارو برقی و جارو شارژی از نظر عمر مفید، باید گفت که جاروهای شارژی به علت استفاده از باتری عمر مفید کمتری در قیاس با نوع برقی دارند. به طوری که معمولاً پس از چند سال نیاز به تعویض یا تعمیر باتری خواهید داشت. در حقیقت، می توان گفت که عملکرد باتری در این نوع دستگاه ها به مرور زمان ضعیف تر شده و کیفیت و کارایی آن کاهش می یابد.

البته توجه داشته باشید که موارد بیان شده به معنی نادیده گرفتن مزایای جارو شارژی نیست؛ اما با این وجود این دستگاه برای استفاده مداوم و سنگین طراحی نشده است.

مقایسه ظرفیت جارو شارژی و جارو برقی

انواع مختلف جارو برقی در دو نوع کیسه دار و بدون کیسه تولید می شود. اگر بخواهیم ظرفیت جارو برقی کیسه دار و جارو شارژی را با یکدیگر مقایسه کنیم، مسلماً نوع برقی پیشتاز میدان است.

ظرفیت کیسه های جارو برقی قابل قیاس با نوع شارژی نیست. از آنجا که انواع شارژی با هدف استفاده راحت، دم دستی و حمل آسان طراحی شده اند، این مسئله چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. در صورت استفاده مداوم از این جارو، لازم است هر چند روز یکبار نسبت به خالی کردن مخزن آن اقدام کنید.

با توجه به میزان ظرفیت جاروهای شارژی، بهتر است از آنها برای تمیز کردن سطوح محدودتر استفاده کنید. مطالعه مقاله راهنمای خرید جارو شارژی می تواند در انتخاب و خرید نوع مناسب این محصول برای شما مفید باشد.

جارو شارژی بهتره یا جارو برقی؟

در مقایسه جارو برقی و جارو شارژی نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک از این دو محصول بهتر است. در حقیقت افراد با اطلاع از ویژگی های هرکدام از این دو دسته جارو و در نظر گرفتن انتظار خود از محصول می توانند خریدی مطلوب را تجربه کنند. در ادامه به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان به بیان مزایا و معایب جارو برقی و جارو شارژی اشاره خواهیم کرد.

· مزایا و معایب جارو برقی

جارو برقی یکی از لوازم خانگی اصلی به حساب می آید. این روزها کمتر کسی در منزل خود از این دستگاه محبوب استفاده نمی کند. در این قسمت قصد داریم به چند نمونه از مهمترین معایب و مزایای جارو برقی اشاره کنیم

مزایا

قدرت مکش جارو برقی نسبت به جارو شارژی بسیار بیشتر است.

به دلیل استفاده از سیم و نیاز به اتصال مستقیم به برق، میزان عمر مفید بالاتری دارد.

سطوح را به صورت دقیق و عمقی تمیز می کند.

این محصول در تنوع بالاتری در بازار موجود است.

معایب

به دلیل استفاده از سیم در ساختار این جارو، حمل و نقل آن در برخی موارد می تواند دشوار باشد.

این دستگاه صدای نسبتاً بلند و گاها آزاردهنده ای تولید می کند.

جارو برقی به دلیل نیاز مستقیم به برق، قابل استفاده در محیط های فاقد پریز نیست.

· مزایا و معایب جارو شارژی

در مقایسه جارو برقی و جارو شارژی یکی از مهمترین مواردی که لازم است به آن اشاره شود مزایا و معایب هرکدام از این دو دستگاه است. بیان این مسئله دید شما را در انتخاب و خرید جارو وسعت می بخشد. در ادامه به چند نمونه از مهمترین مزایا و معایب این دستگاه اشاره خواهیم کرد. با مطالعه این موارد می توانید تصمیم بهتری در رابطه با خرید جارو شارژی بگیرید.

مزایا

استفاده راحت و بدون سیم یکی از مزیت های برتر جاروهای شارژی به حساب می آید.

وزن این محصول در قیاس با نوع برقی کمتر بوده و به آسانی حمل می شود.

صدای این نوع جارو نسبت به نوع برقی کمتر است.

مصرف برق جارو شارژی به نسبت نوع برقی کمتر بوده و سازگاری بیشتر با محیط زیست دارد.

معایب

جاروهای شارژی ظرفیت مخزن محدودتری نسبت به انواع برقی دارند.

قدرت مکش این نوع جاروها نسبت به جاروهای برقی محدودتر است.

زمان استفاده از این دستگاه ها به دلیل استفاده از باتری محدودتر است.

میزان تنوع جاروهای شارژی در بازار نسبت به جاروهای برقی کمتر است.

با توجه به موارد بیان شده، چنانچه قصد خرید جارو شارژی را دارید، مقاله بهترین برندهای جارو شارژی را مطالعه کنید.

خرید آنلاین انواع جارو برقی و جارو شارژی باکیفیت!

در این مقاله درباره مقایسه جارو برقی و جارو شارژی به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد بیان شده، چنانچه قصد خرید جارو برای منزل یا محل کار خود را دارید، با در نظر گرفتن ویژگی های هر دستگاه نسبت به خرید نوع مناسب آن اقدام کنید. خرید جارو رقی یا شارژی بسته به بودجه موردنظر، کاربرد و انتظاری که از یک جارو دارید می تواند متفاوت باشد.

چنانچه قصد خرید آنلاین انواع مختلف جارو از برندهای معتبر و باکیفیت را دارید، فروشگاه اینترنتی فرفره مرجعی مناسب و معتبر برای شما به حساب می آید. پس از انتخاب و ثبت سفارش در این فروشگاه، محصول مورد نظر ظرف چند روز کاری به دست شما خواهد رسید.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status