آموزش و ترفند فرفره

پروموشن یا پروموت در اینستاگرام چیست؟ Boost post در اینستاگرام

آیا می دانستید بزرگ بودن و شناخته شدن در یک شبکه اجتماعی چقدر می تواند باعث موفقیت یک برند یا ارائه دهنده خدمات باشد. اینستاگرام یکی از آن شبکه های اجتماعی است که به خاطر ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد برندهای مختلف در آن سرمایه گذاری می کنند که بتوانند مخاطب بیشتری را بدست آورند و به طبع آن درآمد بیشتری داشته باشند.

معمولا بیشتر شرکت ها و برندها در اینستاگرام دارای اکانت بیزینسی هستند که باعث می شود به قابلیت های بیشتری نسبت به حساب های معمولی دسترسی داشته باشند. از جمله این ویژگی ها می توان به پروموت اینستاگرام اشاره کرد که تاثیر بسیاری روی دیده شدن و تبلیغات کسب و کارها دارد. تبلیغات در اینستاگرام از روش های بسیاری انجام می شود و تبلیغات پروموشن اینستاگرام روش تبلیغات عالی برای افزایش بازدید است. در این مقاله از فروشگاه فرفره تبلیغات پروموت را معرفی و در مورد مزایای آن صحبت می کنیم. همچنین هزینه ها و نحوه اجرای این روش تبلیغاتی را بررسی خواهیم کرد و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پروموت اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین روش های موفقیت در کسب و کارها اشاره کنیم قطعا تبلیغات در اینستاگرام است. این برنامه اجتماعی می تواند به دیده شدن بیشتر برندها و خدماتشان کمک کند. کاربران بسیاری در اینستاگرام حضور فعالانه دارند به همین دلیل تبلیغات در این رسانه بسیار موثر است و به رشد هر برندی کمک می کند. پروموت روشی برای بازاریابی و ایجاد ارتباط میان خریداران و فروشندگان است. کسب و کارها از طریق تبلیغات سعی دارند خریداران را به خرید کالا یا خدمات خود ترغیب کنند. با تبلیغات پروموت می توانید در قبال هزینه ای که به دلاری پرداخت می کنید محتوای خود را بر اساس فیلترهای مختلفی مثل سن، جنسیت و علاقه مندی در میان پست و استوری های کاربران دیگر نمایش دهید.

پروموت اینستاگرام یا پروموشن اینستاگرام یکی از آن راه هایی است که می تواند در زمینه تبلیغات برند شما را یاری کند. برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است بعد از انتشار یک پست در اینستاگرام روی گزینه Promote کلیک کنید. این کار باعث می شود که پست شما به صورت تبلیغات در این رسانه منتشر و در نهایت باعث جذب فالوور شود. همچنین انتشار این سبک پست ها کمک می کند افراد با برند شما آشنا شوند.

پروموت اینستاگرام
پروموت اینستاگرام چیست؟

اهداف پروموشن در اینستاگرام

در تبلیغات به روش پروموت اینستاگرام می توانید تعیین کنید که محتوای تبلیغاتی به چه کسانی نمایش داده شوند یا سن آن ها در چه رنجی باشد. همچنین قادر هستید جنسیت، علاقه مندی و منطقه آن ها را فیلتر کنید. بهترین مزیت تبلیغات به روش پروموت در اینستاگرام شامل موارد زیر می شود:

  • آشنایی کاربران بیشتر با برند و کسب و کارها

اولین مزیتی که استفاده از پروموشن اینستاگرام دارد این است که زمینه مناسبی را برای آشنایی افراد با پیج کاری شما فراهم می کند. این ویژگی به شما کمک می کند که افراد بیشتری با خدمات و محصولات شما آشنا شوند و زودتر به شهرت برسید. اگر می خواهید در اینستاگرام فعالیت و محبوبیت روزافزون داشته باشید باید به روند افزایش فالوور بیشتر توجه کنید.

  • افزایش بازدید

کار دیگری که باعث محبوبیت در اینستاگرام می شود ویو پست ها و پیج شما است. ارسال پروموشن به خودی خود بازدید پست های شما را افزایش می دهد.

  • افزایش تعامل

مهم ترین دلیل پروموت کردن پست ها یا استفاده از پست های تبلیغاتی در اینستاگرام افزایش میزان engagement یا تعامل هر پیج کاری است. این افزایش از روش های مختلفی انجام می شود و هر پست پروموت شده هم می تواند به این هدف دست پیدا کند. به طور مثال یک پیج می تواند از طریق دنبال کننده های یک بلاگر یا اینفلوئنسر این تعامل را بالا ببرد و پیج دیگر از طریق پست های پروموت این تعامل، لایک و کامنت را افزایش می دهد.

  • امکان استفاده از لینک در تبلیغات پروموشن اینستاگرام و هدایت ترافیک به وب سایت

اگر پروموت اینستاگرام را به همراه یک لینک وب سایت تبلیغ کنید افرادی که روی لینک شما کلیک می کنند را می توانید پیگیری کنید. پست های تبلیغاتی می توانند فروش سایت را هم افزایش دهند.

  • جذب فالوور واقعی

تمامی فالورها، لایک ها و کامنت هایی که از طریق این روش تبلیغاتی دریافت می کنید همگی واقعی خواهند بود.

فروشگاه اینترنتی فرفره
  • آمار دقیق عملکرد تبلیغات

تعداد بازدید از محتوای پست های تبلیغاتی به صورت دقیق قابل رویت هستند. همچنین می توانید از قابلیت هایی مانند برنامه آنفالویاب اینستاگرام هم بهره ببرید.

پروموت اینستاگرام
اهداف پروموشن در اینستاگرام

پروموشن اینستاگرام چطور کار می کنند؟

پروموت به معنی ارتقا دادن است اما وقتی در اینستاگرام از آن صحبت می شود در واقع به معنی نشان دادن پست ها به افرادی خارج از دایره فالوورها و دنبال کنندگان شما در ازای پرداخت پول به اینستاگرام است. اینستاگرام با استفاده از تنظیمات خاصی پست های یک پیج را به کاربرانی که دنبال کننده آن پیج نیستند نشان می دهد و مدت زمان این نمایش به میزان خرید شما بستگی دارد. پروموشن افزایش فالوور و بازدید از پیج کاربران را به دنبال دارد که در نهایت باعث افزایش ترافیک و ارتقای پست اینستاگرام خواهند شد.

اگر پست یا ویدیویی در میان پست های پیچ خود دارید که مقدار قابل قبولی لایک و کامنت دریافت کرده است با استفاده از تبلیغات اسپانسری می توانید این پست را به افراد بیشتری نشان دهید که فالوور شما نیستند. همچنین اگر می خواهید استوری های پیج خود را بازنشر کنید این امکان در اختیار شما قرار دارد که استوری های پروفایل و هایلایت های اینستاگرام را تبلیغ کنید. لازم است این را هم بدانید که برخی از قابلیت های خلاقانه مثل فیلتر را برای تبلیغات به صورت استوری در اختیار نخواهید داشت.

مراحل فعال سازی پروموشن اینستاگرام

نحوه ارسال ارتقای پست اینستاگرام یا فعال سازی آن کار بسیار ساده ای است و نیازی به آموزش و مهارت خاصی ندارد. اما شرایط خاصی دارد که رعایت آن ها الزامی است. این شرایط عبارتند از:

  • صفحه شما باید یک پیچ بیزینسی باشد. در واقع زمانی که حساب کاربری خود را می سازید باید نوع اکانت خود را مشخص کنید و از بین گزینه های موجود حالت بیزینسی را انتخاب کرده باشید. اگر در آن زمان نوع حساب را بیزینسی نکرده اید هیچ نگران نباشید باید تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام را تغییر دهید. برای این کار لازم است وارد اکانت خود شوید و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید. از میان گزینه هایی که نمایش داده می شوند گزینه try Instagram business tools را انتخاب کنید و روی continue ضربه بزنید. صفحه ای باز می شود که باید دسته بندی پیجتان را مشخص کنید. آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • شرط دوم استفاده از قابلیت پروموت اینستاگرام این است که حساب بیزینسی خود را به اکانت فیسبوک وصل کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هر دو حساب هم اینستاگرام و هم فیسبوک باید توسط یک نفر ساخته شده باشند.

ارسال پروموت اینستاگرام

اگر در اینستاگرام حساب کاربری دارید ممکن است عبارت Promotion را در پایین برخی پست های خود دیده باشید. این عبارت معمولا در زیر پست هایی که عملکرد بهتری داشته اند به نمایش در می آید. اما اگر حساب کاربری بیزینسی داشته باشید در تمام پست های خود این عبارت را می بینید. برای استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید:

مرحله اول: انتخاب پست

با ورود به اینستاگرام با گوگل و حساب کاربری خود پستی را که قبلا منتشر کرده اید را باز کنید. در پایین تصویر یا ویدیو گزینه Promote را کلیک کنید.

مرحله دم: انتخاب هدف

حال باید هدف خود از پروموشن یا پروموت اینستاگرام را تعیین کنید. به طور مثال با استفاده از گزینه Visit Your Website هدف خود را می توانید هدایت کاربران به وب سایت مشخص کنید. با انتخاب گزینه Call or Visit Your Business هدف را طوری تعیین کنید که کاربران بعد از آشنایی قادر به برقراری تماس تلفنی و ثبت سفارش باشند. در صفحه بعد با کلیک روی Action Button و سپس گزینه Select Button text عباراتی را تعیین کنید که می خواهید به عنوان یک دکمه در پروموشن ارائه شود. گزینه هایی که می توان برای نوشتن متن روی دکمه ها انتخاب شوند در لیستی نشان داده می شوند. به طور مثال عبارت Learn More برای اطلاعات بیشتر، گزینه Watch More برای مشاهده بیشتر و گزینه Shop Now هم به معنی خرید همین لحظه است.

مرحله سوم: گزینش مخاطبین

در مرحله بعد باید نوع مخاطبین خود را گزینش کنید. دو روش برای این گزینش وجود دارد. در روش اول با انتخاب گزینه Automatic اینستاگرام بر اساس الگوریتم های خاص خود مخاطبینی را که تصور می کند از پروموشون شما استقبال می کنند را شناسایی می کند. در نتیجه این پروموشن به افراد گزینش شده نشان داده می شود. در روش دوم با انتخاب گزینه Customize Your Own شما باید خودتان مخاطبین را فیلتر کنید. گزینه هایی که برای این انتخاب ارائه می شوند محدودیت هایی را برای نمایش پروموشن شما ایجاد خواهند کرد. شما باید نام سرویس و خدمات مثل خرید موبایل، موقعیت جغرافیایی، سن و جنسیت افرادی که می خواهید پروموشن شما را ببینند مشخص کنید. گزینه Done را کلیک کنید و به صفحه اصلی پروموت اینستاگرام بازگردید.

مرحله چهارم: تعیین بودجه

به پایین صفحه مراجعه کنید و در بخش Total Budget بودجه را تعیین کنید. در بخش Duration هم می توانید مدت زمان نمایش پست پروموت اینستاگرام را تعیین کنید. پس از انتخاب گزینه های مورد نظر از گوشه سمت راست و بالای صفحه روی Next کلیک کنید.

مرحله نهایی

حال اینستاگرام پیش نمایش پروموشن را به شما نشان خواهد دارد. موارد مورد نظر را کنترل و گزینه Promote را انتخاب کنید. در انتها اینستاگرام پست شما را با قوانین خود بررسی و سپس آن را منتشر می کند. این امر حداکثر یک روز زمان می برد.

هزینه پروموت اینستاگرام چقدر است؟

با تمام تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده است به صورت مستقیم نمی توان هزینه های دلاری تبلیغ پروموت اینستاگرام را پرداخت کرد. برای این پرداخت نیاز به ویزاکارت یا مسترکارت دارید که اغلب ایرانیان فاقد آن ها هستند. به همین خاطر برای چنین پرداخت هایی لازم است از شرکت های واسطه کمک بگیرید.

شرکت هایی وجود دارند که با پرداخت هزینه و کمیسیون می توانند هزینه پروموت اینستاگرام را پرداخت کنند. این هزینه بسته به نوع پست، جامعه مخاطبین، تعداد بازدید و بازه زمانی مورد نظر متفاوت خواهد بود. در واقع استفاده از قابلیت پروموت هزینه مشخص و دقیقی ندارد.

طبق گزارشی که Ad Espresso منتشر کرده است هزینه هر کلیک در تبلیغات اسپانسری یا پروموت اینستاگرام به طور میانگین 0.7 تا 0.8 دلار است. این مقدار میانگین برای دو گروه سنی هم متفاوت خواهد بود. برای مخاطبین 25 تا 34 ساله هزینه ای معادل 1.23 دلار برای هر کلیک تعیین کرده اند و برای مخاطبین جوانتر این میزان را به 0.47 دلار برای هر کلیک مشخص کرده اند. البته برای صنایع پر رقابت مانند پوشاک این میزان هزینه تا 3.0 دلار هم در هر کلیک افزایش می یابد.

پروموشن چه تفاوتی با تبلیغات اینستاگرام دارد؟

پروموشن اینستاگرام به بیشتر دیده شدن پست های قبلی پیج شما کمک شایانی می کند و باعث می شود این پست ها دوباره دیده شوند و جان تازه ای بگیرند. همچنین این پست ها بیشتر از حالت عادی دیده می شوند. به طور کلی می توان گفت انتشار پست در پروموشن به شناخت بیشتر کسب و کارها و ارتقای پست اینستاگرام کمک می کند. اما تبلیغات اینستاگرامی بیشتر به گروه های خاصی تعلق دارند. به طور مثال یک بنر تبلیغاتی آماده می کنید و آن را در صفحات پر بازدید دیگران انتشار می دهید.

نحوه استفاده از پروموشن اینستاگرام در ایران

حال که راجع به پروموت اینستاگرام صحبت کردیم و کار با آن را آموزش دادیم احتمالا مشتاق استفاده از آن هستید. اما نکته ی بسیار مهم آن است که استفاده از قابلیت های پولی اینستاگرام نیاز به حساب های بین المللی و ارزی دارد. تحریم های بانکی که علیه ایران در نظر گرفته شده اند مانع اصلی استفاده از پروموشن اینستاگرام هستند. جدا از این الگوریتم اینستاگرام همچنین قابلیت هایی را برای اکانت های ایرانی در نظر نگرفته است.

متاسفانه راه های زیادی برای دور زدن این قبیل تحریم ها وجود ندارد و تنها دو گزینه پیش رو دارید. گزینه اول ایجاد یک حساب ارزی مثل پی پال یا ویزا کارت است که پروسه ای پیچیده و زمان بری دارد. گزینه دوم استفاده از دوست و آشناهای خود در خارج از کشور است که از او بخواهید پرداخت پروموت را انجام دهد.

راه ساده تری هم وجود دارد و آن استفاده از سایت ها و شرکت های واسطه است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که پروموت اینستاگرام خود را شارژ کنید.

Boost post در اینستاگرام چیست؟

با استفاده از قابلیت Boost کردن در اینستاگرام می توانید یک پست را به یک تبلیغ تبدیل کنید. اگر به دنبال ایجاد کمپینی هستید که به مسائل اجتماعی، استخدام یا مسائل سیاسی مرتبط است باید از یک دسته بندی مشخص استفاده کنید. این دسته بندی های مناسب باعث می شوند بیشترین نتیجه را از انتشار پست تبلیغاتی خود بگیرید. تنها با چند کلیک ساده می توانید تبلیغاتی را طراحی و تولید کنید که مردم را برای کاری که می خواهید انجام دهند ترغیب کند. اینستاگرام قابلیت های بسیار دیگری مانند حالت سکوت اینستاگرام را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پروموت اینستاگرام
Boost post در اینستاگرام چیست؟

در نهایت

با استفاده از قابلیت پروموت اینستاگرام می توانید به یک تبلیغات اسپانسری دست یابید که باعث ترغیب مشتری به سمت پیج و کسب و کار شما می شود. اینستاگرام به لطف محبوبیت بالایی که در میان کاربران خود پیدا کرده است به بهترین بستر برای کسب و کارها تبدیل شده است. البته استفاده از این بستر هم بی زحمت نیست و فوت و فن های خود را دارد. در این مقاله یکی از ترفندهای اینستاگرام و تاثیری که بر روی ارتقای پست اینستاگرام و محبوبیت پیج شما دارد را بررسی کردیم.

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status