آموزش و ترفند فرفره

گلس نانو چیست؟ مزایا و معایب و نحوه برداشتن گلس نانو

زمانی که یک گوشی هوشمند جدید می خرید باید در اولین فرصت، یک محافظ برای صفحه نمایش آن تهیه کنید. با توجه به قیمت بالای گوشی، حفاظت از دستگاه از اهمیت دوچندانی برخوردار است. استفاده از محافظ گوشی باعث می شود گوشی شما در برابر ضربات مختلف مقاوم شود و آسیب پذیری آن کاهش یابد. امروزه روکش های متعددی در بازار وجود دارند که یکی از جذاب ترین و مقاوم ترین آنها، گلس نانو است. آیا تا به حال درباره این مدل محافظ صفحه چیزی شنیده اید؟ می دانید علت مقاومت بالاتر این گلس ها چیست؟ در ادامه درباره این مدل از محافظ ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گلس نانو مایع چیست و چه کاربردی دارد؟

گلس نانو مایع را بر پایه شیشه (سیلیکون دی اکسید) می سازند؛ به این صورت که شیشه را به وسیله حلال های صنعتی، به مایع تبدیل می کنند. این روکش طوری ساخته شده است که وقتی آن را روی صفحه نمایش قرار می دهید، خشک و در نهایت سفت می شود.

استفاده از محافظ صفحه نمایش نانو باعث می شود بتوانید از تلفن همراه خود در برابر ضربات جدی و خط و خش محافظت کنید. علاوه بر این، استفاده از این گلس باعث می شود صفحه نمایش تلفن همراه شما در برابر خیس شدن نیز تا حد خوبی مقاوم شود.

علت استحکام گلس های نانو

مهم ترین عامل در افزایش استحکام این نوع از محافظ ها وجود رشته های پلیمری بسیار مقاوم در ساختار آنها است که به شکل منظم و البته پیچیده ای در کنار هم قرار گرفته اند. این ساختار، مقاومت روکش را در برابر ترک خوردن و آسیب دیدن به طور چشمگیری افزایش می دهد. برای رسیدن به این سطح از کیفیت و استحکام، گلس های نانو را با تکنولوژی های پیشرفته تولید می کنند.

چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

مقایسه گلس نانو با گلس شیشه ای

محافظ های نانو دو مدل نانو جامد و نانو مایع دارند. محافظ صفحه نانو جامد از لحاظ ظاهری به روکش های شیشه ای نزدیک تر است و مقایسه این دو مدل منطقی تر خواهد بود. اگر قصد خرید گلس دارید، با بررسی تفاوت های این دو مدل (جامد و شیشه ای) انتخاب آسان تری خواهید داشت. در این بخش به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

حساسیت در برابر لمس

گلس های نانو در مقایسه با روکش های شیشه ای ضخامت بسیار کمتری دارند. این ضخامت کمتر باعث می شود اختلالی در عملکرد گوشی ایجاد نشود. این در حالی است که استفاده از روکش های شیشه ای، به خصوص انواع بی کیفیت آن ممکن است به دلیل حجمی که به صفحه نمایش اضافه می کند، از حساسیت تاچ بکاهد و کار با گوشی را کمی سخت کند.

شفافیت

ضخامت کم این محافظ های نانو باعث افزایش وضوح تصویر نیز می شود. اگر دوست دارید تصاویری با کیفیت بهتر داشته باشید، این مدل از روکش ها بهتر از گلس های شیشه ای عمل می کنند.

ایجاد حباب در هنگام چسباندن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چسباندن گلس های شیشه ای روی گوشی، حباب هایی بین روکش گوشی و صفحه نمایش ایجاد شده باشد. البته حذف حباب گلس در روکش های شیشه ای کار سختی نیست و افراد ماهر به راحتی این کار را انجام می دهند؛ اما در هنگام چسباندن این محافظ ها، احتمال بروز این اتفاق بسیار کمتر است.

مقاومت در برابر ضربه

اگر از آن دسته افرادی هستید که امکان افتادن گوشی از دستشان زیاد است، پیشنهاد می شود از گلس های نانو به جای شیشه ای استفاده کنید. محافظ های نانو، در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بیشتری دارند و این موضوع باعث می شود صفحه نمایش شما آسیب کمتری ببیند.

فروشگاه اینترنتی فرفره

آموزش ترفند های اینستاگرام 2024 | کاربردی ترین فوت و فن های اینستاگرام

گلس نانو بهتر است یا گلس شیشه ای؟

نمی توان گفت کدام مدل از روکش ها بهتر و کدام یک بدتر است. هنگام خرید گلس لازم است از طرفی به مزایا و معایب هر محصول و از طرف دیگر به نیاز خود توجه کنید. برای مثال اگر به واسطه شغلتان احتمال آسیب رسیدن و ایجاد خط و خش روی صفحه گوشی بیشتر است، روکش صفحه نمایش نانو برای شما گزینه مطمئن تری است.

اگر می خواهید هزینه ای متعادل برای افزایش امنیت صفحه نمایش گوشیتان پرداخت کنید، مدل های مختلف شیشه ای انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. اگر قصد دارید خودتان در منزل روکش را نصب کنید، مدل شیشه ای به مهارت کمتری نیاز دارد و گزینه مناسب تری خواهد بود. برای این کار می توانید مطالب موجود درباره نصب گلس گوشی در خانه را در سایت فرفره مطالعه کنید.

گلس نانو مایع چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایا و معایب گلس نانو

قبل از آنکه این محافظ ها را روی صفحه نمایش خود نصب کنید، لازم است به خوبی درباره تمام مزایا و معایب آن تحقیق کرده باشید. گلس های نانو در بازار، در گروه مدل های جدید و خاص به شمار می روند. در ادامه مزایا و معایب استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای گلس های نانو

  • مقاومت در برابر ضربه
  • ضد آب شدن صفحه نمایش
  • پوشش تمام نقاط صفحه نمایش
  • ضخامت کم
  • عدم جذب لکه (باقی نماندن جای اثر انگشت)

معایب گلس های نانو

  • تعویض و پاک کردن سخت
  • قیمت بالاتر
  • لیز شدن صفحه نمایش به دلیل چربی گریز بودن

توجه کنید که مقاومت گلسهای نانو مایع در برابر خط و خش از روکش های نانو جامد به مراتب کمتر است. بنابراین انتخاب باید با توجه به نوع استفاده شما از تلفن همراه انجام شود.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ | آموزش صفر تا صد الگوریتم اینستاگرام

آیا گلس نانو قابل تعویض است؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، محافظ صفحه نانو دو نوع جامد و مایع دارد. نوع جامد آن را می توانید از گوشی خود جدا و روکش دیگری را جایگزین آن کنید؛ اما گلس های نانو مایع ضخامت بسیار کمی دارند و نمی شود به راحتی آنها را از صفحه جدا کرد. بنابراین امکان شست و شو و یا تعویض آن وجود نخواهد داشت.

چگونه گلس نانو را برداریم؟ روش های پاک کردن گلس نانو

اگر گلسی که استفاده کردید، نانو جامد است که برداشتن و تعویض آن بسیار راحت و مشابه انواع شیشه ای است؛ اما اگر از نوع مایع آن استفاده کرده اید، برای برداشتن آن با چالش های بیشتری مواجه خواهید شد. این مدل از طریق دستگاهی خاص به نام دستگاه نانو زن، روی گوشی نصب می شوند. در گذشته پاک کردن این مدل، امکان پذیر نبود اما به تازگی دو روش برای برداشتن گلس نانو مایع پیشنهاد شده است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

1. نور آفتاب

برخی از افراد معتقدند اگر تلفن همراهتان را به مدت 2 ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید، می توانید نانو مایع را از روی آن پاک کنید. نور آفتاب باعث می شود الیاف نانو از یکدیگر جدا شوند؛ به همین علت پاک کردن آن راحت تر خواهد شد. بعد از گذشت 2 ساعت، می توانید با یک مسواک نرم و پارچه نخی، از کناره های گوشی آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به گوشی فشار وارد نکنید و حتما از یک مسواک نرم برای انجام این کار استفاده کنید.

2. استفاده از لاک پاک کن

این روش نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد و حدودا 4 الی 5 روز طول خواهد کشید تا گلس مایع به صورت کامل از روی گوشی شما پاک شود. برای این کار لازم است مقداری لاک پاک کن را روی دستمال بریزید و آن را روی سطح گوشی بکشید. دقت کنید که بهتر است این کار را از کناره های گوشی آغاز کنید. برای پاک شدن هر قسمت باید چندین بار دستمال آغشته به لاک پاک کن را روی آن بکشید. اگر 4 الی 5 روز، روزی 2 بار این کار را انجام دهید در نهایت به مرور گلس مایع از روی سطح گوشی پاک خواهد شد.

توصیه آخر | خرید لوازم جانبی با آگاهی بالا

تا اینجا سعی کردیم جدیدترین نوع گلس (مدل نانو) را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این اگر هنگام خرید لوازم دیجیتال، وسایل جانبی این دستگاه ها و… سوالی داشتید یا لازم بود پیش از خرید آگاهی خود را افزایش دهید، فبلاگ مرجعی مطمئن برای رفع سوالات شما خواهد بود. مقالات موجود در این مجموعه به اکثر سوالات شما درباره وسایل الکترونیکی و هوشمند پاسخ خواهند داد و شما را برای خرید مناسب راهنمایی خواهند کرد؛ در نتیجه خریدی مطمئن و منطقی را تجربه خواهید کرد.

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
DMCA.com Protection Status