آموزش و ترفند فرفره

واتساپ جی بی چیست؟ تفاوت واتساپ معمولی با واتساپ جی بی

واتساپ یکی از پیام رسان هایی است که بسیاری از ما به دلیل سادگی و کاربردی بودن از آن استفاده می کنیم. واتساپ اما در مقایسه با دیگر پیام رسان های معمول مانند تلگرام، قابلیت های کمتری دارد. به عنوان مثال نمی توان در آن چند حساب کاربری داشت. به همین دلیل نسخه های غیررسمی از این ابزار هم طرفداران خود را پیدا کرده اند. «واتساپ جی بی» یکی از نسخه های غیررسمی واتساپ است که به دلایل گوناگون بیشتر از سایر نسخه ها مورد توجه قرار گرفته. اگر شما هم حوصله تان از دست آپدیت نشدن و امکانات کم واتساپ سر رفته است، با این مقاله از فرفره همراه باشید.

واتساپ جی بی (GBWhatsApp) چیست؟

واتساپ جی بی یکی از نسخه های غیررسمی و پرطرفدار این اپلیکیشن در بین کاربران است. این ابزار توسط فردی به نام Atnfas Hoak توسعه پیدا کرده و تمرکز اصلی آن بر روی دادن امکانات بیشتر از واتساپ اصلی به کاربران است. با این اپ، شما می توانید چند اکانت مختلف را در یک برنامه مدیریت کنید، استوری های دیگران را دانلود کنید و پیام خودکار بفرسیتید. GBWhatsApp در وب سایت های رسمی دانلود، مانند گوگل پلی و اپ استور وجود ندارد. برای دانلود این ابزار شما باید از طریق وب سایت های دیگر لینک را دریافت کنید. این اپ در واقع، بر پایه یک نسخه دیگر از واتساپ یعنی واتساپ پلاس طراحی شده و نیازی نیست برای نصب آن واتساپ اصلی را پاک کنید.

واتساپ جی بی (GBWhatsApp) چیست؟

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که به محض این که شما این نسخه از واتساپ را نصب کنید و از آن استفاده کنید، واتساپ اصلی حساب شما را به طور موقت غیرفعال می کند و در صورت ادامه استفاده ممکن است آن را به صورت دائمی محدود کند. بهتر است قبل از نصب این اپ، آموزش بکاپ واتساپ را هم مشاهده کنید تا اطلاعات شما دچار آسیب نشود.

اضافه شدن قابلیت فیلتر چت در واتساپ

امکانات برنامه واتساپ جی بی

برنامه واتساپ جی بی با این که یک نسخه غیررسمی از واتساپ است اما امکانات و قابلیت های متنوعی دارد. در مقایسه با اپ اصلی، این ابزار به روز رسانی های خوبی هم ارائه می کند و توانسته با استفاده از مزایای خود کاربران زیادی را جذب کند. اما این ابزار چه امکاناتی دارد که در واتساپ اصلی کمتر به چشم می خورد؟ در ادامه با امکانات این نسخه از واتساپ آشنا می شویم:

1. کاربردی ترین قابلیت واتساپ جی بی: ساخت چند اکانت در یک گوشی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیت های این مدل از واتساپ این است که شما می توانید در یک اپ چندین اکانت بسازید. شاید همین ویژگی باعث اقبال کاربران به واتساپ جی بی شده باشد. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید چندین اکانت با شماره های مختلف بسازید. وقتی این اپلیکیشن را باز می کنید، در صفحه اصلی و در کنار نام GBWhatsApp، یک علامت آدمک با یک به علاوه مشاهده می کنید. با زدن روی این این علامت، شما می توانید اکانت بسازید و پیام های هر اکانت را مدیریت کنید. شما می توانید بین اکانت های مختلف سوئیچ کرده و نوتیف های هر کدام را به صورت جداگانه ببینید.

2. پاسخ دهی خودکار به پیام ها

یکی دیگر از ویژگی های خوب و جذاب این اپ، پاسخ دهی خوکار به پیام ها یا قابلیت اتو ریپلای است. این ویژگی به خصوص برای افرادی که برای مدیریت کسب و کارشان از این نسخه از واتساپ استفاده می کنند، بسیار مفید است. شما با نصب این اپلیکیشن انگار که یک منشی برای کسب و کارتان استخدام کرده باشید.

برای فعال کردن این قابلیت، ابتدا اپ را باز کنید و روی علامت سه نقطه کلیک کنید. حالا گزینه Auto reply را انتخاب کنید. اگر می خواهید تمامی پیام ها به صورت خودکار پاسخ داده شوند، Reply all را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید، گزینه Reply if contain را انتخاب کنید. در این حالت پیام خودکار فقط برای افرادی که کلمه کلیدی خاصی را در پیام خود ارسال کرده باشند، فرستاده می شود.

در بخش بعدی شما می توانید متن پیام خودکار را وارد کنید. به علاوه شما می توانید یک زمان مشخص برای تأخیر ارسال پیام هم در بخش Delay message وارد کنید. با استفاده از قابلیت های واتساپ جی بی، شما همچنین می توانید مشخص کنید که ساعات کاری ارسال پیام خودکار چه زمانی از شبانه روز باشد. البته اگر کسب و کار دارید و برای مدیریت ارتباط با مشتریان نیاز به امکانات بیشتری از واتساپ اصلی دارید، می توانید واتساپ تجاری نصب کنید. برای راهنمایی بیشتر، مطلب ما با عنوان واتساپ تجاری چیست؟ را حتماً ببینید.

فروشگاه اینترنتی فرفره

3. حالت قطع اینترنت یا حالت DND

یکی دیگر از امکانات مفید این اپ، این است که می توانید هر زمان که بخواهید حالت DND یا حالت Do Not Disturb را روی آن فعال کنید. در این حالت اتصال اپلیکیشن شما با نت قطع شده و نوتیفیکیشن های واتساپ برای شما ارسال نمی شود. این حالت برای وقتی که می خواهید فیلم تماشا کنید یا در اپ دیگری کار کنید، بسیار مفید است.

امکانات برنامه واتساپ جی بی

4. مشاهده پیام های حذف شده

یکی از پرطرفدارترین امکاناتی که واتساپ جی بی در اختیار کاربران خود گذاشته است، امکان مشاهده پیام هایی است که حذف شده است. شما می توانید پیام هایی که مخاطبان برای شما ارسال و آنها را حذف کرده اند، مشاهده کنید.

بازیابی پیام های پاک شده واتساپ

5. دارک مود در واتساپ جی بی

یکی از قابلیت های خوب این نسخه از واتساپ، حالت شب یا دارک مود (Dark mode) است. آیکون این حالت در نوار بالای صفحه قرار دارد و به شکل یک ماه است. با زدن روی این گزینه، رنگ زمینه واتساپ حالت تیره به خود می گیرد. این حالت برای چت های شبانه و برای جلوگیری از خستگی چشم بسیار مناسب است.

6. فیلترکردن پیام ها

با استفاده از این قابلیت می توانید پیام های خاصی را در چت ها فیلتر کنید.

7. مشاهده کاربران نزدیک

یکی دیگر از قابلیت های این نسخه از واتساپ این است که می توانید فهرستی از کاربرانی که در نزدیکی شما قرار دارند را مشاهده کنید. برای مشاهده این کاربران باید گزینه People Nearby را فعال کنید. با این ابزار، همچنین قابلیت چت کردن با این افراد هم وجود دارد.

مشاهده کاربران نزدیک

8. افکت ها و جلوه ها در چت

با استفاده از GBWhatsApp کاربر می تواند افکت ها و ایموجی های سه بعدی بیشتری در اختیار داشته باشد.

9. ارسال تصاویر در حجم و تعداد بیشتر

در واتساپ جی بی دیگر خبری از محدودیت برای ارسال تصویر از نظر حجم و تعداد نیست. در این نسخه شما می توانید بیشتر از 90 عکس را برای مخاطب خود در یک چت ارسال کنید. همچنین می توانید فایل های ویدئو با حجم سنگین و بیشتر از 50 مگابایت برای افراد دیگر بفرستید. اگر دوست دارید کانالی برای ارتباط با دیگر کاربران داشته باشید، می توانید مطلب ما با عنوان آموزش ساخت کانال واتساپ را ببینید.

10. تنظیمات تیک آبی و تیک خاکستری

یکی دیگر از ترفندهای این نسخه واتساپ این است که شما می توانید دسترسی بیشتری به تنظیمات تیک آبی و خاکستری پیام ها در چت داشته باشید. با استفاده از گزینه Show Blue Ticks After Reply، شما واتساپ جی بی را طوری تنظیم می کنید که هنگام مشاهده پیام دو تیک آبی فعال نشود. در این حالت فرد متوجه نمی شود که پیام او را مشاهده کرده اید. در این حالت تنها وقتی پیام فرد را ریپلای کنید، تیک آبی پیام هم فعال می شود.

همچنین در گزینه بعدی یعنی contact شما می توانید تنظیمات بیشتری بر روی تیک خوردن پیام ها و تنظیمات آنها داشته باشید.

11. مشاهده و دانلود وضعیت

در GBWhatsApp شما می توانید وضعیت یا استاتوسی که دیگران به اشتراک گذاشته اند را مشاهده کنید بدون این که فرد از مشاهده شما باخبر شود. یکی دیگر از ویژگی های خوب این نسخه از واتساپ این است که شما حتی می توانید استاتوس های حذف شده را هم پیدا کنید. به علاوه می توانید وضعیت کاربر دیگر را دانلود کنید.

12. انتخاب یک رمز عبور برای ورود به واتساپ جی بی

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی که در واتساپ جی بی به آن دسترسی دارید، این است که می توانید به صورت جداگانه برای ورود به این اپ، رمز بگذارید. برای این کار، روی گزینه WhatsApp lock را انتخاب کرده و WhatsApp lock را بزنید. حالا می توانید از بین گزینه های موجود، نوع رمز خود را مانند کد، اثر انگشت و پترن انتخاب کنید تا واتساپ جی بی، تنها برای شما و هنگام زدن رمز باز شود.

واتساپ در چه گوشی هایی متوقف میشود

13. تغییر صدا

یکی از عجیب ترین و جذاب ترین امکانات در واتساپ جی بی، قابلیت تغییر صدا در هنگام ویس دادن است. برای دسترسی به این قابلیت، ابتدا گزینه voice changer را از بخش سه نقطه بالای صفحه اصلی انتخاب کنید. چند صدای پیش فرض برای شما به نمایش در می آید. در این مرحله، می توانید صدایی که دوست دارید انتخاب کنید. حالا ویس ضبط شده با صدای انتخاب شده ضبط و ارسال می شود.

14. جستجو در گوگل در همان صفحه چت

هر چه جلوتر می رویم، باز هم واتساپ جی بی امکاناتی برای شگفت زده کردن کاربرانش دارد. در این اپ، شما می توانید بدون خارج شدن از صفحه چت و باز کردن گوگل کروم، در همان صفحه چتی که باز است، جستجوی گوگل را بازکرده و محتوای موردنظرتان را جستجو کنید. برای دسترسی به این قابلیت، بر روی سه نقطه در بالای صفحه چت بزنید و در منوی باز شده، گزینه search web را باز کنید. بخشی مشابه با سرچ گوگل در کروم برای شما باز می شود که می توانید هر چیزی که دوست دارید، در آن سرچ کنید. در این حالت، حتی می توانید عکس، لینک یا متنی را برای فردی که در حالت چت کردن با او هستید، ارسال کنید.

15. قفل کردن یک چت خاص

اگر روی چت خاصی، حساس هستید، می توانید روی آن قفل بگذارید. در این حالت قفل و رمز عبور تنها برای وقتی بخواهید وارد چت خصوصی خاصی شوید، از شما پرسیده می شود. برای فعال کردن این قابیلت، وارد صفحه چت موردنظر شوید و سه نقطه را از بالای صفحه انتخاب کنید. حالا گزینه Lock conversation را فعال کنید و رمز موردنظر را وارد کنید.

16. چت خاصی را مخفی کنید

شما می توانید برای امنیت بیشتر، صفحه چت خاصی را مخفی کنید. برای این منظور دست خود را روی چت برای چند ثانیه نگه دارید و از بخش سه نقطه، Hide را انتخاب کنید.

تفاوت های واتساپ جی بی و واتساپ اصلی

تفاوت های واتساپ جی بی و واتساپ اصلی

در بخش قبلی دیدیم که واتساپ جی بی چه تفاوت ها و امکانات جدیدی در مقایسه با نسخه اصلی دارد. واتساپ اصلی تنها اجازه ارسال ۱۵ مگابایت محتوا را به کاربر می دهد. در حالی که با واتساپ جی بی، تا 200 مگابایت داده را می توان ارسال کرد. به علاوه در واتساپ اصلی شما تنها تا ۳۰ تصویر را می توانید در یک بار ارسال کنید، در حالی که این عدد تا ۱۰۰ تصویر برای واتساپ جی بی است.

به علاوه در GBWhatsApp شما به امکاناتی مانند دانلود استاتوس، مشاهده استاتوس حذف شده، پاسخ دهی خودکار، امکان مشاهده پیام های حذف شده، سفارشی کردن دسترسی به تماس ها، امکان ثابت نگه داشتن آخرین زمان بازدید، تم های مختلف و فونت و ایموجی های شخصی دسترسی دارید.

نصب واتساپ نسخه قدیمی

علت قطع شدن GBWhatsApp

با توجه به همه امکانات جذاب در این اپلیکیشن، واتساپ جی بی بدون مشکل هم نیست. مشکل قطع شدن این ابزار، ممکن است در برخی موارد اذیت کننده باشد. اما خوشبختانه بیشتر این موارد در به روزرسانی های جدید این اپ برطرف شده است.

امنیت GBWhatsApp

این اپلیکیشن از سرورهای اصلی واتساپ استفاده می کند و ابزاری امن به شمار می رود. اما به دلیل استفاده از امکاناتی که به آن اشاره شد، پروتکل رمزنگاری سراسری واتساپ اصلی را زیر سوال می برد. به همین دلیل به کسانی که امنیت برای آنها بسیار مهم است توصیه می شود از این ابزار استفاده نکنند.

خطرهای استفاده از جی بی واتساپ

عمده خطرهای استفاده از GBWhatsApp و نصب چند واتساپ در گوشی در این دو مورد خلاصه می شود:

  • خدشه دار کردن رمزنگاری سراسری در واتساپ که باعث ایجاد حفره های امنیتی می شود.
  • واتساپ جی بی نسخه ای رسمی از این اپ نیست و در استورهای رسمی اپلیکیشن عرضه نمی شود. به همین دلیل کاربران مجبور به دانلود از سایت های مشکوک و دانلود مستقیم می شود. این موضوع ممکن است باعث کاهش سطح امنیتی شود.

سخن آخر

امکانات و قابلیت های واتساپ جی بی آن قدر گسترده و وسوسه کننده است که بسیاری از ما دوست داریم آن را امتحان کنیم. بهتر است قبل از دانلود این نسخه واتساپ و اینستاگرام جی بی بدانید که ممکن است حساب کاربری شما در نسخه اصلی برای همیشه محدود شود. به علاوه سعی کنید برای دانلود این ابزار، از سایت های معتبر کمک بگیرید.

 

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا