آموزش و ترفند فرفره

معرفی کامل ترین لیست کدهای دستوری رایتل

این روزها همه ما کم و بیش از کدهای دستوری (USSD) برای دریافت خدمات سیم کارت اپراتورهای مختلف استفاده می کنیم. استفاده از برخی کدهای دستوری در بین مشترکین اپراتورها رایج تر است. با این حال اطلاع از تمامی آنها می تواند تاثیر بسزایی در سهولت دریافت خدمات شما از اپراتور داشته باشد. در این مقاله قصد داریم درباره کدهای دستوری رایتل به طور مفصل با شما صحبت کنیم.

چنانچه از اپراتور ایرانسل استفاده می کنید، مطالعه مقاله رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل می تواند برای شما مفید باشد.

کدهای دستوری پرکاربرد برای مشترکین خط های تلفن رایتل

کدهای دستوری اعدادی هستند که با شماره گیری آنها می توانید به صورت مستقیم به خدمات اپراتورها دسترسی پیدا کنید. در حقیقت استفاده از این کدها به عنوان راهی میانبر برای دسترسی به خدمات به حساب می آیند.

در این قسمت قصد داریم به پرکاربردترین کدهای دستوری رایتل اشاره کنیم.

چنانچه دارای سیمکارت ایرانسل هستید، مطالعه مقاله مدیریت حساب ایرانسل می تواند برای شما مفید باشد.

کدهای دستوری پرکاربرد برای مشترکین خط های تلفن رایتل

کد دستوری رایتل برای خرید بسته های پیشنهادی دست دوز

خرید بسته های دست دوز به کاربران کمک می کند تا بتوانند به شکل موثرتری زمان و نحوه استفاده از سرویس های رایتل را مدیریت کنند. با شماره گیری #222* فهرستی از بسته های اینترنت و مکالمه را بر اساس نیاز خود مشاهده خواهید کرد. در صورت تمایل می توانید بسته مورد نظر خود را خریداری و فعال سازی کنید.

در کنار استفاده از کد دستوری، شما می توانید این بسته را از اپلیکیشن و سایت رسمی رایتل دریافت کنید. چنانچه اینترنت گوشی شما به صورت آزاد مصرف می شود، مقاله قطع مصرف آزاد اینترنت را مطالعه کنید.

کدهای دستوری رایتل برای سرویس های دوستان و خانواده، تماس های از دست رفته و گزارش تماس

اپراتور رایتل در راستای افزایش خدمات خود به مشترکین، طرح جالبی در خصوص دوستان و خانواده در نظر گرفته است. با فعال سازی این خدمات، کاربران دو شماره تلفنی که تماس بیشتری با آنها دارند را مشخص می کنند. هنگام تماس با شماره های مشخص شده تخفیف های ویژه 5 و 10 درصدی بر اساس نوع سیمکارت به آنها اختصاص داده می شود.

علاوه بر این، چنانچه افراد در صورت خاموش بودن تلفن همراه یا حضور در مکانی نامناسب، تماسی از دست رفته داشته باشند، جزئیات تماس در قالب پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد. کد دستوری برای دریافت این سرویس #130* در نظر گرفته شده است.

فروشگاه اینترنتی فرفره

 کد دستوری رایتل برای فعال سازی و استفاده از سرویس انتقال اعتبار

گاهی ممکن است امکان شارژ مستقیم سیمکارت به هر دلیلی وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی می توان از سرویس انتقال اعتبار برای شارژ سیمکارت اعتباری افراد دیگر کمک گرفت. با استفاده از این سرویس بخشی از اعتبار سیم کارت شما به سیمکارت دیگر منتقل می شود.

برای انتقال اعتبار از سیمکارت خود به دیگری کافی است کد دستوری #133* را شماره گیری کنید. پس از شماره گیری بایستی یک عدد چهار رقمی به عنوان رمز عبور شما مشخص شود. این کد برای انتقال اعتبار مورد استفاده قرار می گیرد.

کد دستوری مشاهده اعتبار و صورتحساب برای سیم کارت های اعتباری و دائمی رایتل

یکی از کاربردی ترین کدهای دستوری رایتل مربوط به اطلاع از صورتحساب و باقی مانده اعتبار شارژ سیمکارت است. در صورتی که از خط رایتل در تلفن همراه خود استفاده می کنید، برای مشاهده باقی مانده اعتبار و صورتحساب های خود کافی است کد دستوری #140* را شماره گیری کنید.

ساده ترین روش های پاک کردن سابقه سیم کارت

کد دستوری رایتل برای درخواست بسته و گزارش وضعیت بسته های موجود اینترنتی

اگر به دنبال درخواست بسته و دریافت گزارش های مربوط به وضعیت اینترنت هستید، کد دستوری #142* را شماره گیری کنید. با اطلاع از وضعیت بسته اینترنتی می توانید نسبت به بهینه سازی استفاده خود از اینترنت و خرید مجدد بسته اقدام کنید.

رایتل نیز مانند سایر اپراتورها بسته های اینترنتی مختلفی را از نظر حجم و مدت زمان به مشترکین خود ارائه می کند. شما می توانید بسته به نیاز خود، مناسب ترین بسته اینترنتی را خریداری کنید. برای مشاهده بسته های اینترنتی نیز کد #144* در نظر گرفته شده است.

کد دستوری استعلام وضعیت سیم کارت رایتل

این روزها با افزایش تعداد اپراتورها، ممکن است افراد تعداد سیمکارت های بیشتری نسبت به گذشته تهیه کنند. کسب اطلاعات دقیق هر فرد درباره تعداد سیمکارت های خود می تواند بسیار مهم باشد و در مواردی از سوء استفاده های هویتی جلوگیری کند.

ممکن است شما در خصوص وضعیت مالکیت سیمکارت های رایتل خود کنجکاو باشید. در چنین شرایطی کافی است کد دستوری #211* را شماره گیری کنید. پس از شماره گیری این کد و وارد کردن کد ملی، کلیه سیمکارت های رایتلی که به نام شما است، نمایش داده می شود.

کد دستوری استعلام وضعیت سیم کارت رایتل

کد فعالسازی سرویس رومینگ بین المللی برای سیم کارت رایتل

زمانی که شما به یک کشور خارجی سفر می کنید، برای برقراری تماس و اتصال به اینترنت نیاز به اتصال به یکی از شبکه های داخلی کشور مقصد خواهید داشت. فعال سازی سرویس رومینگ به شما کمک می کند تا به سادگی به شبکه های کشور مورد نظر خود متصل شده و از خدمات آن استفاده کنید. سرویس خدمات رومینگ رایتل به صورت پیشفرض روی تمامی سیمکارت های اعتباری و دائمی این اپراتور فعال شده است. در واقع، با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مورد نظر می توانید از خدمات شبکه استفاده کنید.

با این وجود چنانچه سرویس رومینگ برای شما فعال نشده باشد، می توانید با ارسال کلمه ON IR را به شماره ۲۰۲۰ نسبت به فعال سازی آن اقدام کنید.

کد دستوری دریافت هدیه روز تولد سیم کارت رایتل

اپراتور رایتل به منظور گسترش ارائه خدمات خود به مشترکین، طرح های متنوعی را در نظر گرفته است. یکی از این برنامه ها، در نظر گرفتن هدیه به مناسبت سالروز تولد کاربران است. هدیه های تولد به دو صورت بسته اینترنتی 2 گیگابایتی و بسته مکالمه رایتلی و غیر رایتلی به افراد ارائه می شود. شما می توانید بسته به سلیقه و نیاز خود، مناسب ترین هدیه را انتخاب کنید.

برای دریافت هدیه تولد، کافی است کد #232* را شماره گیری کنید. توجه داشته باشید که زمان دریافت و استفاده از این هدیه تنها 24 ساعت روز تولدتان است.

کد دستوری رایتل برای بسته های دکا

از میان بسته های مختلف رایتل، شاید نام بسته های دکا به گوشتان خورده باشد. منظور از دکا بسته های اقتصادی و به صرفه ای است که به صورت ترکیبی شامل اینترنت، مکالمه و پیامک می شوند. اگر به دنبال فعالسازی یک بسته همه جانبه هستید، از طرح های دکا غافل نشوید. این بسته ها ثابت نیستند و بسته به زمان تغییر خواهند کرد.

برای فعال سازی و اطلاع از محتوای این بسته ها کد #۳*۱*۱۴۲* را شماره گیری کرده و بهترین طرح موجود را انتخاب کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت در گوشی و غیر فعال شدن آن

کد دستوری سرویس به جای من رایتل

به جای من یکی از سرویس های جالب رایتل است که در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار می گیرد. تصور کنید در شرایطی قرار دارید که اعتبار سیمکارت شما محدود است؛ اما در عین حال نیاز به برقراری تماس ضروری دارید. چنانچه موفق به شارژ حساب از روش های مختلف نشوید، می توانید با شماره گیری پیش کد 444 قبل از شماره فرد موردنظر، از او درخواست کنید تا هزینه تماس را متقبل شود.

در کنار اطلاع از کدهای دستوری رایتل، مطالعه مقاله فعال سازی پشت خطی نیز می تواند برای شما مفید باشد.

فعال سازی سرویس کودک و نوجوان رایتل

سرویس کودک و نوجوان یکی دیگر از سرویس های مفید و جذاب رایتل به شمار می رود. افراد می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای نسبت به فعالسازی این طرح اقدام کنند.

متاسفانه یکی از دغدغه های مهم والدین، دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای نامناسب در اینترنت است. با فعالسازی سرویس کودک و نوجوان، محتوای نامناسب فیلتر شده و نوجوانان به صورت امن و سالم از اینترنت استفاده می کنند.

برای فعالسازی این سرویس کد #456* را شماره گیری کرده و سرویس کودک و نوجوان را از میان گزینه ها انتخاب کنید.

کد دستوری آهنگ پیشواز رایتل

بسیاری از افراد علاقه مند به آهنگ پیشواز برای سیمکارت خود هستند. در حقیقت، پیشواز به نوعی تماس ورودی را برای مخاطب طبق سلیقه او شخصی سازی می کند. برای فعال سازی این سرویس و انتخاب آهنگ پیشواز برای سیمکارت رایتل، کافی است با شماره گیری *210# نسبت به انتخاب پیشواز مورد نظر خود اقدام کنید.

کد دستوری پرداخت قبض رایتل

اگر از سیمکارت دائمی رایتل استفاده می کنید، می توانید برای پرداخت قبوض خود از روش شماره گیری کد دستوری استفاده کنید. با استفاده از کد #۲۰۰* به راحتی و در مدت زمانی کوتاه قبض شما پرداخت خواهد شد.

مدیریت تبلیغات و پیامک های انبوه با کدهای دستوری رایتل

مدیریت تبلیغات و پیامک های انبوه با کدهای دستوری رایتل

پیامک های انبوه با اهداف تبلیغاتی برای طیف وسیعی از مخاطبان ارسال می شود. عمدتاً سازمان ها و شرکت های مختلف برای معرفی محصولات و خدمات خود از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند.

شما می توانید با استفاده از کد دستوری #195* و #800* خدمات پیامکی انبوه (فعال سازی، قطع تبلیغات و غیره) را به راحتی مدیریت کنید. در صورتی که می خواهید پیام های تبلیغاتی در سایر اپراتورها برای شما ارسال نشود، می توانید مقاله حذف پیام های تبلیغاتی در ایرانسل و همراه اول را مطالعه کنید.

معرفی و مقایسه انواع مودم های ایرانسل و همراه اول

سخن پایانی

در این مقاله درباره کدهای دستوری رایتل با شما صحبت کردیم. با توجه به آنچه که بیان شد، شما می توانید با اطلاع از کدهای دستوری خدمات مورد نیاز خود را از اپراتور رایتل به راحتی دریافت کنید. البته امکان دریافت این خدمات با استفاده از سایت و اپلیکیشن رایتل نیز وجود دارد. با این وجود استفاده از کدهای دستوری به عنوان راهی میان بر در این زمینه به حساب می آید. چنانچه علاقه مند به اطلاع از کدهای مخفی هستید، مطالعه مقاله کدهای مخفی گوشی های اندرویدی می تواند برای شما مفید باشد.

 

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا