راهنمای خرید لوازم خانگی

راهنمای خرید بهترین چرخ گوشت خانگی

برای خرید بهترین چرخ گوشت با گزینه هایی با تنوع در برند و مدل مواجه هستید؛ اما تنها برخی از آنها ویژه کاربری خانگی طراحی شده اند. چرخ کردن گوشت فرایندی است که نه تنها در آشپزخانه، بلکه در رستوران ها و شرکت های مختلف نیز فرایندی مهم در آماده سازی محصولات غذایی است؛ به همین دلیل مدل های مختلفی عرضه شده اند تا نیازهای متنوع را برطرف کنند.

برای انتخاب بهترین ها باید به نکاتی مشخص توجه شود. نوع چرخ گوشت، جنس بدنه و تیغه ها، توان مصرفی و طول عمر از جمله نکات لازم توجه هستند. در ادامه با در نظر گفتن همین موارد برترین ها در این دست لوازم خانگی را معرفی کرده ایم.

گوشتی که به خوبی چرخ شده باشد می تواند در بهترین سرخ کن های بدون روغن یا هواپز پخته و تبدیل به غذایی سالم و لذیذ شود؛ بنابراین انتخاب چرخ گوشت مناسب باید با دقت نظر بالایی انجام شود.

آشنایی با انواع چرخ گوشت ها

چرخ گوشت ها را می توان با معیارهای متفاوت به چندین نوع تقسیم بندی کرد. دسته بندی کمک می کند که در نهایت انتخاب بهترین چرخ گوشت آسان تر باشد. همچنین از صرف هزینه اضافه برای خرید دستگاهی که کارایی کمتر یا بیشتر از حد نیاز دارد جلوگیری می کند.

آشنایی با انواع چرخ گوشت ها

به طور کلی می توان این دستگاه ها را بر اساس کارایی به سه دسته تقسیم کرد. دستی، برقی و صنعتی. در ادامه ویژگی های هر یک از آنها را بررسی می کنیم:

  • چرخ گوشت دستی: انواع دستی چرخ گوشت با نیروی دست کار کرده و در واقع فاقد موتور هستند. این دسته با بدنه فلزی یا پلاستیکی عرضه شده و اندازه های نسبتاً کوچکی دارند. کار با آنها کمی مشکل است و چرخ کردن گوشت زمان بر می شود. قیمت این دست چرخ گوشت ها به نسبت پایین تر بوده و مناسب محیط هایی است دسترسی به برق وجود نداشته یا دشوار است.
  • چرخ گوشت برقی: این دست چرخ گوشت ها تنوع بسیار بالایی داشته و بیشتر مدل هایی که در بازار موجود هستند نیز در همین دسته قرار می گیرند. چرخ گوشت های برقی دارای سایزها و توان های خروجی مختلف هستند. به طور معمول هرچه سایز و توان موتور بالاتر باشد سرعت چرخ کردن گوشت بالاتر بوده و استفاده از دستگاه آسان تر می شود.
  • چرخ گوشت های صنعتی: در مواردی نیاز است که چندین کیلو گوشت (بیش از ۳۰۰ کیلو) در هر ساعت چرخ شود. در این حالت استفاده از چرخ گوشت های دستی و برقی معمول کاربردی نخواهد بود و نمونه های صنعتی می توانند بهترین گزینه ها باشند. مدل هایی که در این دسته قرار می گیرند معمولاً ابعاد بسیار بزرگی داشته و توان مصرفی بالایی دارند.

انواع چرخ گوشت ها با توجه به سایز

در راهنمای خرید بهترین چرخ گوشت یکی دیگر از معیارهای اصلی در نظر گرفته شده سایز دستگاه ها است. در صورتی که خریداران با معنای دقیق سایز چرخ گوشت آشنایی نداشته باشند انتخاب گزینه مناسب دشوار می شود؛ زیرا علاوه بر کارکرد، سایز معیار مهمی است که نشان می دهد چرخ گوشت در محیط آشپزخانه هر خریدار جای می گیرد یا خیر. در دیگر محصولاتی مانند بهترین اسپرسوسازهای خانگی معمولاً دستگاه ها را کوچک می سازند تا در فضا صرفه جویی شود.

اگر فضای محدودی دارید و در عین حال چندان نیازی به چرخ گوشت پیدا نمی کنید انواع دستی می توانند مناسب باشند؛ زیرا سایز نسبتاً کوچکی داشته و می توانند در کنار دیگر لوازم به راحتی جای گیرند؛ اما اگر کارایی را در اولویت قرار داده اید و چندین بار در طول ماه از چرخ گوشت استفاده می کنید انواع برقی بهترین گزینه خواهند بود؛ زیرا می توانند با سرعتی نسبتا بالاتر گوشت ها را چرخ کنند. همچنین استفاده از آنها آسان تر است و نیازی به صرف نیروی دست ندارد.

انواع بسیار بزرگ تر چرخ گوشت صنعتی به حساب آمده و معمولاً در محیط خانه کاربردی نیستند. اگر رستوران دار هستید یا فروشگاه محصولات پروتئینی دارید انتخاب از میان مدل های صنعتی بهترین گزینه پیشرو خواهد بود.

در کل چرخ گوشت ها در سایزهای 5، 8، 12، 22، 32 و 42 عرضه می شوند. مدل هایی با سایز 5 و 8 برای کاربری سبک طراحی می شوند. 12 سایزی برای کاربری خانگی نسبتاً سنگین تر است. 22 و 32 کارکرد تجاری داشته و بهتر است در اماکنی مانند فروشگاه های محصولات پروتئینی و رستوران ها استفاده شوند. سایز 42 بزرگترین است و بیشتر در حوزه هایی کاربرد دارد که در طول روز بیش از یک تن گوشت چرخ می کنند.

فروشگاه اینترنتی فرفره

قدرت چرخ گوشت خانگی چقدر باید باشد؟

بهترین چرخ گوشت مدلی است که نیاز کاربر را به بهترین شکل ممکن برآورده کند؛ بنابراین قدرت مناسب چرخ گوشت باید بسته به نوع کاربردی که از آن انتظار می رود تعیین شود.

معمولاً میزان قدرت چرخ گوشت ها با اندازه آنها رابطه مستقیم دارد. هرچه سایز دستگاهی که خریداری می شود بزرگ تر باشد بازدهی آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر استفاده زیادی از چرخ گوشت نمی کنید سایزهای کوچک مناسب ترین انتخاب ها هستند. اگر دستگاه را برای استفاده در خانه و در عین حال کاربری سنگین می خواهید مدل های متوسط با توان 1000 وات به بالا مناسب اند. در صورتی که برای کاربری صنعتی به چرخ گوشت نیاز دارید انواع بزرگ تر با توان های بالاتر از 3000 وات مناسب هستند.

قدرت چرخ گوشت خانگی چقدر باید باشد؟

نکات مهم خرید بهترین چرخ گوشت

برای خرید بهترین چرخ گوشت باید به نکاتی توجه کنید که گرچه ساده به نظر می رسند اما در بازدهی دستگاه تأثیر بسیار چشمگیری می گذارند. اول از همه به اندازه دستگاه دقت کنید. بسته به میزان فضایی که قصد دارید در آشپزخانه یا انبار به این وسیله اختصاص دهید مدل ها را بررسی کنید.

پس از تعیین اندازه باید مشخص کنید که قصد خرید مدل برقی چرخ کن را دارید یا نوع دستی. مدل های دستی معمولاً ارزان تر هستند؛ اما سرعت و کارایی نمونه های برقی بیشتر است. بسته به نیاز و میزان بودجه گزینه را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید جنس بدنه را معیار قرار دهید. معمولاً چرخ گوشت های باکیفیت از فلز مقاوم و سبکی مانند آلومینیوم و در مواردی فولاد ساخته می شوند. گاهی این بدنه فلزی با مقداری پلاستیک فشرده نیز ترکیب می شود. در صورتی که قصد خرید مدلی کاملاً پلاستیکی را دارید به مقاومت بدنه و کیفیت ساخت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

یکی دیگر از مهم ترین معیارها برای تعیین مرغوب بودن دستگاه های چرخ کننده جنس و کیفیت تیغه آنها است؛ زیرا عملکرد اصلی دستگاه وابسته به تیغه آن است. بهترین جنس تیغه فولاد ضدزنگ است. تیغه هایی از این دست زنگ نمی زنند تا طعم گوشت را دچار تغییر کنند و به راحتی کند نمی شوند. بدین شکل سال هایی طولانی کاربردی خواهند بود.

در نهایت معیار پراهمیت دیگر تعداد صفحات (شبکه ها) برای خروج گوشت چرخ شده است. هرچه این صفحات تنوع بیشتری داشته باشند انتخاب ها برای تعیین میزان ریز بودن گوشت بیشتر خواهد شد.

لیست کامل لوازم برقی خانه و آشپزخانه جهیزیه عروس

بهترین برند چرخ گوشت

اگر راهنمای خرید بهترین هواپز را مطالعه کرده باشید احتمالاً به خرید یک چرخ گوشت باکیفیت نیز فکر کرده اید؛ زیرا داشتن این دو وسیله در هر آشپزخانه ای که غذاهای لذیذ و سالم در آن پخته می شود ضروری است؛ اما انتخاب در میان برندهای متنوع چرخ گوشت کمی دشوار به نظر می رسد. کدام برندها در این حوزه بهترین هستند؟

بسته به سابقه عملکرد شرکت و بازخورد خریداران در طی سالیان لیستی از بهترین برندهای تولیدکننده چرخ گوشت را تهیه کرده ایم که شامل موارد زیر می شوند:

  • نانیوا (Noniwa)؛
  • تولیپس (Tulips)؛
  • تکنو ای اند وی (Techno A&V)؛
  • بوش (BOSCH)؛
  • پاناسونیک (Panasonic)؛
  • فیلیپس (Philips)؛
  • پارس خزر (Parskhazar)؛
  • کاخلر (Kahler).

معرفی پرفروش ترین چرخ گوشت های بازار

باتوجه به معیارهایی که تا این بخش مورد بررسی قرار گرفتند چندین نمونه معرفی خواهند شد تا خرید بهترین چرخ گوشت خانگی آسان باشد. در ضمن باتوجه به راهنمای خرید گوشت کوب برقی (فبلاگ) می توانید محصولی تهیه کنید که کیفیت آماده سازی گوشت را به حداکثر می رساند.

معرفی پرفروش ترین چرخ گوشت های بازار

چرخ گوشت کاخلر مدل KH-G77

کاخلر مدل KH-G77 را می توان چرخ گوشتی با سایز نسبتاً کوچک و کارایی بالا به حساب آورد. این مدل تنها 4.15 گرم وزن داشته و از فلز سبک و مقاوم حاصل از ریخته گری دایکست ساخته شده. در این شیوه ریخته گری صفحات فلزی نازک و در عین حال بسیار مقاومی ساخته می شوند.

این مدل توان 1500 واتی داشته و می تواند با تیغه هایی از فولاد ضدزنگ به راحتی گوشت ها را خرد کند. همچنین از قابلیت سوسیس سازی نیز پشتیبانی می کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث می شود KH-G77 در میان بهترین چرخ گوشت ها قرار گیرد داشتن 3 صفحه یا همان شبکه خروجی مجزا است که اجازه می دهند گوشت های چرخ شده در 3 سایز دلخواه خارج شوند. همچنین سرعت تیغه های دستگاه نیز در 2 حالت قابل تنظیم است.

پایه های ضدلغزشی که در پایین بدنه KH-G77 تعبیه شده اجازه می دهد که به راحتی آن را روی سطوح صیقلی مانند کانتر سنگی قرار داده و بابت سر خوردن آن نگرانی نداشته باشید. در این ساخته برند کاخلر سیستم قطع کن خودکار در نظر گرفته شده تا از موتور محافظت کرده و عمر مفید آن را افزایش دهد.

قیمت حدودی: 6 میلیون تومان

راهنمای خرید آبمیوه گیری

چرخ گوشت تولیپس مدل Mk A2200

یکی دیگر از پیشنهادات برای خرید بهترین چرخ گوشت بی شک Mk A2200 برند خوش نام تولیپس است. این محصول سبک تنها 3.7 کیلوگرم وزن داشته و ابعاد 32 × 28 × 18 سانتی متری دارد. این ابعاد کوچک فضای چندانی اشغال نکرده و امکان استفاده از دیگر وسایل کاربردی را فراهم می کند. با خرید بهترین دستگاه بخور سرد (فبلاگ) می توانید فضای خالی را به شکلی هوشمندانه پر کرده و از هوایی مرطوب و مطبوع در محیط لذت ببرید.

Mk A2200 توان 2000 واتی و موتوری بهینه دارد که در کنار تیغه قدرتمند به راحتی و باسرعت بالا گوشت و سبزیجات را خرد می کند. ضدزنگ بودن فولاد تیغه و پشتیبانی آن از چرخش معکوس اجازه سال ها کاربری مفید و قدرتمند را به چرخ گوشت می دهد. به شکلی که می توان انواع سبزیجات با بافت متراکم از جمله هویج و بروکلی را بدون هیچ مشکل در آن خرد کرد.

این ساخته برند تولیپس دارای شبکه سوسیس ساز است که کارایی آن را افزایش می دهد. بدنه این دستگاه از پلاستیک بسیار فشرده و مقاومی ساخته شده که در کنار حفظ وزن سبک مقاومت آن را در حد بالایی نگه داشته.

قیمت حدودی: 3.5 میلیون تومان

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G70

در این بخش از راهنمای خرید بهترین چرخ گوشت، نانیوا مدل MK-G70 را مورد بررسی قرار می دهیم. این مدل دارای ابعاد 38 × 14 × 33 سانتی متری است. بدنه آلومینیومی آن نیز تنها ۵ کیلوگرم وزن دارد.

MK-G70 دارای توان 1700 واتی و تیغه هایی فلزی از جنس فولاد ضدزنگ است که می توانند به راحتی حجم بالایی گوشت و سبزیجات را خرد کنند. می توان بدون نگرانی تا ساعت ها از این چرخ گوشت استفاده کرد؛ زیرا دارای حسگر دمای موتور و قطع کن خودکار است تا از آسیب به موتور جلوگیری کند.

3 عدد شبکه این مدل دارای سایزهای مختلفی هستند که اجازه می دهند گوشت و سبزیجات با ابعاد مختلف خرد شوند. همچنین یک سری سوسیس ساز مجزا نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

پایه های ضدلغزشی که در قسمت تحتانی بدنه مقاوم Mk-G70 تعبیه شده اند ایمنی استفاده از آن را به حداکثر می رسانند.

قیمت حدودی: 5 میلیون تومان

بهترین مارک آبمیوه گیری ایرانی و خارجی

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G50

بدون شک در میان بهترین چرخ گوشت های بازار نانیوا مدل MK-G50 نیز جای خواهد گرفت. این دستگاه ساخته برند نانیوا توان مصرفی 1500 تا 2000 واتی و ابعاد 30 × 35 × 45 سانتی متری دارد. بدنه این مدل از پلاستیک ABS فشرده و بسیار مقاومی ساخته شده که تنها 5 کیلوگرم وزن دارد.

در کنار موتور قدرتمند، تیغه هایی از جنس فولاد ضدزنگ و دورو در Mk-G50 تعبیه شده اند که می توانند به راحتی گوشت و سفت ترین سبزیجات را خرد کنند. یکی دیگر از مزایای این مدل دارا بودن سه شبکه با سایزهای مختلف و سوسیس ساز است.

می توان انتظار کارایی بسیار بالا و طولانی مدتی از Mk-G50 برند نانیوا داشت؛ زیرا دارای گیربکسی فلزی و مقاوم است که می تواند در کنار موتوری بهینه سال ها کارایی داشته باشد. سنسورها در هنگام کارکرد موتور جریان ورودی و حرارت آن را مورد پایش قرار داده و در زمان اضافه بار و ایجاد فشار بر موتور آن را به طور خودکار خاموش می کنند.

قیمت حدودی: 4.5 میلیون تومان

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020

تعدادی از بهترین چرخ گوشت های ایرانی ساخته برند پارس خزر هستند. پارس خزر مدل Buffalo-2020 یکی از آنها است که با کارایی قدرتمند و در عین حال بهینه خود شناخته شده است. این مدل دارای توان 1000 واتی است و می تواند در هر دقیقه حدود 1.2 کیلوگرم خروجی داشته باشد.

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020

ابعاد 38 × 20 × 45 سانتی متری این مدل فضای چندانی اشغال نمی کند. بدنه Buffalo-2020 از ترکیب پلاستیک فشرده و استیل ساخته شده که در کنار زیبایی و مقاومت وزن آن را نیز نسبتاً سبک و 7.2 کیلوگرمی کرده است.

این دستگاه ساخت برند پارس خزر به همراه دو شبکه و یک سوسیس ساز عرضه می شود. همچنین دارای اقلام همراهی همچون سینی نگه دارنده و درپوش است. در بخش تحتانی آن نیز پایه های ضدلغزش تعبیه شده اند.

تیغه ها در Buffalo-22 از فولاد ضدزنگ ساخته شده و از چرخش معکوس نیز پشتیبانی می کنند. بدین شکل در صورت گیر کردن محتویات میان تیغه ها چرخش معکوس آنها را آزاد کرده و ادامه کار با دستگاه ممکن می شود.

قیمت حدودی: 5 میلیون تومان

بررسی تفاوت آرام پز و زودپز

چرخ گوشت تکنو ای اند وی مدل Te-504

در صورتی که راهنمای خرید همزن را مطالعه کرده باشید؛ احتمالاً با مدل های متعددی رو به رو شده اید که در کنار کارایی زیاد، وزن کم و ابعاد کوچکی داشته اند. در این میان تکنو Te-504 نیز می تواند به عنوان جزو مهم دیگری از لوازم خانگی وسیله ای با ابعاد کوچک، بدنه زیبا و کارایی بالا به حساب آید.

ابعاد این مدل تنها 15 × 15 × 35 سانتی متر است در کل 3 کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین حتی اگر آن را در کابینت یا انبار نگهداری کنید به راحتی قابل جابجایی است. در بخش کناری بدنه Te-504 یک نمایشگر دیجیتال تعبیه شده که اطلاعاتی نظیر سرعت چرخش تیغه ها و میزان گوشت باقی مانده در دستگاه را به کاربر نشان می دهد. در بخش پایینی این نمایشگر دکمه های خاموش/روشن و معکوس کردن چرخش تیغه ها تعبیه شده اند تا به راحتی در دسترس باشند.

موتور این مدل دارای توان 1800 واتی است و می تواند به راحتی گوشت را خرد و چرخ کند. همچنین دارای شبکه هایی با 3 سایز ریز، متوسط و درشت است که به کاربر اجازه می دهند میزان ریز بودن گوشت را تعیین کند. Te-504 با سوسیس ساز عرضه می شود.

قیمت حدودی: 4.5 میلیون تومان

بهترین آشپزخانه لایق بهترین چرخ گوشت است!

در انتخاب بهترین چرخ گوشت گزینه های متعددی پیشرو است. بسته به نیاز و میزان بودجه می توانید از میان آنها مناسب ترین را انتخاب کنید.

به طور کلی چرخ گوشت ها به 3 دسته دستی، برقی و صنعتی تقسیم می شوند. در کاربرد خانگی مدل های برقی با توان 1000 تا 3000 وات و اندازه های کوچک تا متوسط مناسب هستند. در صورتی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد گزینه هایی با کاربرد دستی نیز در نظر گرفته می شوند.

در انتخاب یک چرخ گوشت مناسب باید به جنس بدنه، توان، جنس تیغه ها، تعداد شبکه ها و اندازه بدنه آن دقت شود. بهترین برندها تولید کننده این محصولات مواردی همچون تولیس، نانیوا و پارس خزر هستند. از مدل های باکیفیت نیز می توان به تکنو ای اند وی مدل Te-504 و نانیوا مدل MK-G70 اشاره کرد.

توجه کنید که قیمت های ارائه شده در این مطلب مربوط به مرداد ماه سال 1403 هستند؛ لطفا آخرین قیمت ها را از سایت فرفره استعلام بگیرید.

رضا صنعتی

فارغ التحصیل کارشناسی کامپیوتر اما علاقه‌مند به حوزه های بازاریابی، فروش و دیجیتال مارکتینگ. 👨‍💻

پرفروش ترین ها

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا

چرخ گوشت از اون دسته لوازم خانگی هست که در حال حذف شدنه

دکمه بازگشت به بالا